Ahdistava raskaus
Ei siis sillä tavalla, raskaus oli toivottu ja kovasti yritetty.
Mutta tämä huolen ja murheen määrä! Se alkoi heti plussatestistä. Samana päivänä kun alkoi verenvuoto, joka jatkui melkein np-ultraan asti. Vuotoa tuli siis enemmän tai vähemmän (pääasiassa vähemmän ruskeaa tuhrua mutta kuitenkin useampana päivänä reilusti kirkkaanpunaista verta sekä puolenkämmenen kokoisia hyytymiä). Tätä ei neuvolassa noteerattu mitenkään.
Sitten kaikki harvakseltaan olevat neuvolakäynnit, joissa tuntuu että vaan saadaan joku rasti ruutuun, että odottaja on nähty, siltä on kysytty, että kaikki on ok ja SEURAAVA POTILAS SISÄÄN!
Vai olettaako ne neuvolassa, että googlesta löytyy kyllä? Kovin pintapuolisesti on aiheita käsitelty.
Sitä seuraa kaikenlaisia vuotoja (oliko se nyt lapsivettä joka tihkuu vai jotain muuta?), liikkeitä (ei ole tuntunut mitään 3/6/8 tuntiin), miksi sattuu kylkeen/kohdunkaulaan/koko pilluun (siis niin paljon, että pitää pysähtyä), miksi liikkeet ovat joskus harvakseltaan ja hyvin vaimeita ja miksi joskus "lauma päiväkoti-ikäisiä tanssimassa zumbaa" -tyylisiä?
Millaiselta supistus tuntuu? Vähänkin jos tekee jotain reipasta (lumitöitä, siivoaa tms. ) niin tulee kova paine tai paino ihan alas. Onko se vaarallista vai harjoitussupistus?
Huomenna 26+0 ja ultrissa kaikki todettu olevan ok.
Kommentit (2)
Mistä minä tiedän onko se lapsivettä vai pillulimaa vai karkaako pissa?
Tuotahan se raskaana oleminen on :)
Itsekin Googlailin harva se päivä kaikkia oireita. Mulla tosin oli aivan ihana neuvolan terkkari jonka kanssa juteltiin kaikesta mahdollisesta.
Mutta tuo lapsiveden tihkuminen ei kyllä taida olla normaalia? Itse menisin käymään lääkärillä.