Auttakaa mitä teen äijän kans?
Mies söi aattoiltana suklaata ja heitteli karkkipaperit makkarin lattialle jossa ne on edelleen. Eilen illalla sanoin miehelle rauhallisesti että passaako jos menen katsomaan yksin leffan makkariin ja otan omaa aikaa, että jos hän voisi tehdä vuorostaan tiskit. Mies sanoi että sopii mutta kerro kaikki saman tien. Sanoin että no jos jossakin välissä noukkii lattialta myös karkkiparerinsa että minun ei tartte. Menin makkariin yksin ja aloitin leffan. Kohta mies tulee perässä ja kysyy onko minulla menkat. Ei. Sanoin että jos joskus uskallan avata suuni ja ilmaista itseäni ja tarpeitani hänen ainoa vastaus on jokakerta Onko menkat? Mies aloitti vänkäämisen jolloin pyysin häntä poistumaan.Hän alkoi kuin papukaija toistaa puheitani. Menetkö nyt pois. "Menetkö nyt pois." Hei ihan tosi, älä. "Hei ihan tosi älä." Aika alkeellista vuorovaikutusta. "Aika alkeellista vuorovaikutusta."... Jne. Lopulta lähti pois ja mulla oli ilta pilalla. Lapsi oli myös sängyllä ja sanoi että älkää äiti ja isä riidelkö. Tulen hulluksi tuon miehen kanssa. En jaksa puhua mitään, en yrittää mitään. Nielen melkein kaiken, teen yksin kaiken ja olen ihan etääntynyt hänestä.
Yritti hän seksiäkin eilen aamuna mutta en saata kun inhottaa koko äijä. Makasin hänen kainalossa mutta koin vetääntyä erilleen kun henki haisi kuin raato. Ei ole pessyt hampaita koko joulun aikana ja suu löyhkäsi vanhalle kaljalle, sipulille ja happamelle maidolle. Mies yritti vetää takaisin ja kysyi että no, minä sanoin että sorry mutta hengitys haisee niin pahalle. Siitä loukkaantui ja sen otti illalla aseeksi kun tuli vänkäämään.
En uskalla puhua mitään, ero pyörii mielessä mutta kun on yhteinen poika. Kommunikaatio tökkii ja mulla on henkisesti tyhjä olo aina kun hän on paikalla. Pojan kanssa kahdestaan on hyvä.
Kommentit (11)
Mikä teitä pitää yhdessä? Miksi et ota eroa?
Kuulostaa tosiaan siltä, että tulisit toimeen paremmin ilman tuollaista miestä. Kun halveksunta ja inho toista kohtaan ottavat vallan, on kaikki sen jälkeen alamäkeä ja ajan tuhlausta ja lapsi kärsii kodin ilmapiiristä.
Haluatko, että lapsestasi kasvaa aikuisena samanlainen mies? Että hän kuvittelee tuon olevan hyvä ja toimiva perhe-elämän malli?
On miehessä hyviäkin puolia. Tuo vain että en saa asioitani sanottua ja se saa voimaan huonosti. Olen eroperheestä ja muistan että ikävöin isää koko lapsuuden. Oltiin vain lomilla häne luona. Mutta miten saada kommunikaatio toimimaan äijän kanssa? Voiko hän tuosta muuttua vai olenko minä väärässä?
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Huono provo.
Ei ole provo tosiaankaan.
Ap.
Vierailija kirjoitti:
Huono provo.
Miksi tuo olisi provo kun valitettavasti Suomi on täynnä parisuhteita jotka ovat tällaisessa jamassa.
Ehkä sinä et niin kauniisti pyytänyt omaa aikaa kun mies sanoi että sano nyt kaikki.
Sanoin rauhallisesti koska valmistauduin jo etukäteen miten sanoa asia. Mies vetää herneen nokkaan jokakerta jos jostain sanon. Ottaa ja otti tuonkin syytöksenä että ei ole mun mielestä tehnyt tarpeeksi.
Ap.
Ero tietenkin ja kaikista eniten pojan vuoksi. Ei tarvitse elää riitaisassa kodissa eikä saa huonoa miehenmallia isältään.