Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Allekirjoittakaa aloite aktiivimallia vastaan.

Vierailija
26.12.2017 |

Kansalaisaloite sivulla aloite pakkolakia vastaan. Hetkessä 9000 allekirjoitusta.

Kommentit (132)

Vierailija
41/132 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimokin löysi töitä tämän persiillepotkimispolitiikan myötä ja on hyvin tyytyväinen.

Hän tekisi ennemmin vaikka ilmaiseksi töitä kun lojuisi kotona toimettomana,nyt hän saa kuitenkin pientä palkkaa.

Mahdoton ymmärtää näitä aktiivivalittajia.

Hallitus tekee hyvää työtä.

Oletko nyt ihan tosissasi? Että ihan ilmaiseksi töitä tekisi, no miksei sitten ole aiemmin mennyt? Varmasti ottajia olisi. 

Tämä vaimo on työllistynyt niihin piilo työpaikkoihin, niihin jotka ovat piilossa miehensä pöytälaatikossa.

Hänellä oli sellaista tuuria, jota yli puolella miljoonalla suomalaisella ei ole. 

Eihän tämäkään aktiivi malli, kosketa kuin kaikkein köyhimpiä. Varakkaiden puolisot pääsevät joko puolisonsa firmaan 18 tunniksi tai sitten ottavat leikkauksen joka ei heidän elämäänsä hetkauta suuntaan eikä toiseen. Köyhimmät taas ovat sen leikkauksen verran syömättä.

Vierailija
42/132 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sellainen laki, josta myös työssäkäyvien kannattaa olla huolissaan. Kun työttömiä pakotetaan ottamaan töitä vastaan heikommin työehdoin, luo se hyvät kiristysmahdollisuudet työntantajalle myös suhteessa nykyisiin työntekijöhin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/132 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitin t: duunari

Vierailija
44/132 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoittakaa kaikki! 

Vierailija
45/132 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin!

Vierailija
46/132 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levitin tuon jokaiselle ystävälle. Pyysin laittamaan etiäpäin. Toivottavasti saadaan läpi!

Vierailija
47/132 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan ja toivon että olisi jotain apua! Ihan senkin vuoksi, että ei lähes kenenkään työpaikka näinä aikoina ole varma ja töissä käyväkin voi joutua samaan tilanteeseen!

Vierailija
48/132 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi nousuun joutilaisuudella! Jokainen työttömänä passivoituva on oikeastaan sankari ja ansaitsee mitalin, koska ei vie työpaikkaa toiselta. 

Vierailija
49/132 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työttömät allekirjoittakaa , jospa tulisi järki päähän päättäjille....

Vierailija
50/132 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä pitäisi vastustaa?

Vierailija
51/132 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä miten Suomessa työtöntä kohdellaan pahemmin kuin tuomittua rikollista. On kaiken maailman ilmaispakkotyötä, puhelimen päässä on oltava koko ajan tai tulee uhkailu viesti tukesi katkaistaan jne ja sitten jos kehtaat olla aktiivinen ihan omasta tahdosta niin johan olet pahimman luokan kriminaali jolta viedään tuhkatkin pesästä. Netissä suolletaan uskomatonta paskaa loisista laiskuudesta ja nyt tämä helkutin aktiivi (oksettaa jo koko sana) malli, jos et saa töitä, et myöskään saa rahaa vähän sama kuin sairaseläkeläiselle sanottaisiin, että et saa rahaa jos et parane.

Aika allekirjoittaa ei kiitos kyykytykselle.

Vierailija
52/132 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin!

Minä myös!

Vierailija
53/132 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monennenko kerran se pitää selittää, ettei kaikilla työttömillä ole kertakaikkiaan mahdollista osoittaa aktiivisuuttaan, koska kursseille tai töihin ei pääse, joten tämä on hävytön tukien leikkaus naamioituna joksikin muuksi. Aivan kuten kikykään ei ollut olevinaan palkkojen leikkaus.

Vierailija
54/132 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitin. Olen työelämässä, mutta edelleen pätkätöissä, vaikka valmistuin 10 vuotta sitten.

On kokemusta työttömyydestä ja työelämästä. Viimeksi, kun olin työttömyyspätkällä, oli työkkärin kohtelu muuttunut edellisestä kerrasta. Epäkunnioittavaksi. Nuori mies toivotti minulle: "Onnea valitsemallesi tielle"

Haloo, en ole valinnut työttömyyttä, vaan nimenomaan opiskelin alalle, jolle piti tulla työvoimapula suurten ikäluokkien eläköityessä. Olen tehnyt kaikki työpätkät mitä on ollut tarjolla ja niitäkään en olisi saanut ilman jatkuvaa omaa aktiivisuutta.

Olen ennen opiskelua tehnyt paljon myös ns. hanttihommia. Niitä sai vuosituhannen vaihteessa tosi helposti. Kun yritin saada samoja hommia kymmenen vuotta myöhemmin, ei enää onnistunutkaan. Ainut ala, mihin oikeasti työllistyn, on oma opiskelemani ala. Ja valitettavasti tarjolla on vain pätkää siellä täällä. Se ei liene minun vikani? Koskaan ei tiedä tuleeko seuraavaa pätkää.

Vierailija
55/132 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä taida. Aktiivimalli oikeasti vähentää Suomen työttömyyttä ja saa lusmut loiset oikeasti tekemään jotain, vaikka niitä päivän mittaisia pätkätöitä. On sekin parempi kuin nysvätä kaikkipäivät vaan kotona!

Kerropa, kuinka saa.

Jos työtön lusmu ei halua, että hänen työttömyysetuutta leikataan 4,65% (mielestäni _aivan_ liian vähän) on hänen ihan oikeasti hankittava niitä töitä, tai sitten osallistua työkkärin kursseille ja sellaisille.

Työttömät alkavat etuuden leikkauksen estämiseksi täten oikeasti etsimään niitä töitä, ja mm. kirjoittamaan kunnollisia työhakemuksia, tai sitten menevät jokaiselle työkkärin työnhakukurssille tai semmoselle.

Aktiivimalli on kyllä askel oikeaan suuntaan, vaikka siinä onkin vielä paljon kehitettävää. Työttömyysetuutta pitäisi leikata paljon enemmän, ja tuota aktiivisuusedellytystä muokata sillälailla että aina ei voi olla vain siellä työkkärin jutuissa vaan vain viisi päivää työkkäriä lasketaan. Tämän jälkeen aktiivisuus edellytys täyttyisi vain ja ainoastaan palkkatyötä tekemällä.

Miten helvetissä se menisi jakeluun ettei niitä työpaikkoja ilmaannu sillä, että uhkaillaan ja kiristetään työttömiä.

Jep, ei se menekään noilla ihmisillä jakeluun. He eivät osaa asettua toisen ihmisen asemaan. Tuollaiset ovat hyvin ärsyttäviä ihmisiä. Ehkä se herättäisi, jos heiltä itseltään menisi työpaikka alta. Se on hyvä huudella kun on työpaikka.

Vierailija
56/132 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monennenko kerran se pitää selittää, ettei kaikilla työttömillä ole kertakaikkiaan mahdollista osoittaa aktiivisuuttaan, koska kursseille tai töihin ei pääse, joten tämä on hävytön tukien leikkaus naamioituna joksikin muuksi. Aivan kuten kikykään ei ollut olevinaan palkkojen leikkaus.

Mikä sen estää?

Vierailija
57/132 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 16 600 allekirjoittanut :)!

Vierailija
58/132 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on työttömiä yli 200 000.

Allekirjoittakaa kaikki.

Vierailija
59/132 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allekirjoitin. Olen työelämässä, mutta edelleen pätkätöissä, vaikka valmistuin 10 vuotta sitten.

On kokemusta työttömyydestä ja työelämästä. Viimeksi, kun olin työttömyyspätkällä, oli työkkärin kohtelu muuttunut edellisestä kerrasta. Epäkunnioittavaksi. Nuori mies toivotti minulle: "Onnea valitsemallesi tielle"

/quote]

Törkeää.

Työttömien kohtelu muuttuu aina vain sellaiseksi että on ihan sallittua pistää työttömiä halvalla ja nyt ihan hallituksen osoittamalla syyllistävällä asenteella.

Silloin kun olivat töissä niin kyllä palkasta verorahat kelpasivat - nyt joutuivat työtä vailla sylkykupeiksi.

allekirjoittakaa hyvät ihmiśet ja pitäkää puolianne.

Vierailija
60/132 |
27.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sen estää?

No se että työpaikkoja ei ole niin paljon kuin työttömiä. Kursseja ei ole tarjolla kaikille, etenkin pienemmillä paikkakunnilla. Opiskelemaan on oikeasti vaikeaa päästä muutenkin, saati sitten että saisi siihen työkkärin tuen. Itse en aiemmin myöskään päässyt työkkärin kautta siihen työharjoitteluun tai mikä olikaan, koska harjoittelu olisi pitänyt tehdä muulta kuin omalta alalta. Ja oikeastaan tuo hakemani paikka ei edes ollut oman alan. Jos et tiedä, niin se työnhaku ei siis riitä aktiivisuuden osoittamiseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi