Hurja kasvuvauhti kansalaisaloiteella aktiivimallia vastaan
Kävin juuri allekirjoittamassa ja yllätyin. Olette ihania, ihmiset. Pidetään asiaa edelleen esillä. Ei suomalaisetkaan voi olla pelkkiä lampaita.
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 4 miljoonasta aikuisesta suomalaisesta siis kohta 30 000 on kirjoittanut.
Alle 1%.
Minua aina välillä hiukka huvittaa tämä kohkaaminen kansalaisaloitteesta ja siitä miten "kansa on puhunut" ja "nyt on syytä kuunnella kansan syviä rivejä". Ynnä muuta roskaa.
Vaikka 500 000 kirjoittaisi aloitteen, niin se on yhä vain 10%. Eli kansa ei ole puhunut, vaan muutama aniharva poikkeustapaus on puhunut.
Mutta toki pienikin ryhmä voi nostaa ison äläkän kun oikein kunnolla itsekunnioituksensa ja käytöstapansa unohtavat.
Matematiikkasihan oveluustasoa Sipilä ja kätyrit! :D Moniko suomalainen äänioikeutettu laskukaavoillasi on äänestänyt esim. Kokoomusta? Tai Orpoa?
Omia sanojaan käyttäen, muutama aniharva poikkeustapaus.
Tarvitaan enää 17 tuhatta ääntä, jes!
Olen itse allekirjoittanut tämän aloitteen ja vinkkäsin äsken parille kaverille tästä ja he sanoivat etteivät olleet tietoisia tämmöisestä aloitteesta ja menivät heti allekirjoittamaan sen. Päivän hyvä työ tuli tehtyä. Lisää vaan nimia.
Nyt on 33195.
37 minuuttia ja noin 2000 ääntä lisää.
Allekirjoituksia satelee koko ajan! Hyvä, tämä on oikein loistava juttu! Kyllä nyt aktiivimallin puolestapuhujilla kiehuu sappi :D
Näkökulma: Aktiivimallin vastustus kertoo henkisestä ilmastosta - onko Suomen työttömät hemmoteltu pilalle?
http://www.iltalehti.fi/politiikka/201712282200631509_pi.shtml
Itse en työttömänä saanut minkäänlaista opastusta tai apua työnhaun kanssa. Kaiken sain tehdä itse, mikä oli oikeastaan hyvä asia.
Teemamusiikkia: We're not gonna take it! :D
34 079 kannattajaa, äkkiä tulee 50 000 täyteen.
34522
22 minuutissa yli 1300 ääntä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Näkökulma: Aktiivimallin vastustus kertoo henkisestä ilmastosta - onko Suomen työttömät hemmoteltu pilalle?
Järkyttävän paska juttu. Jo pelkkä otsikko on käsittämätön. Kommentoikaa ahkerasti tuolle toimittajalle!
Joku viisas kirjoitti jo artikkelin kommentointiosioon näin:
"Näin kirjoittaa porvarilehden hyvällä palkalla pilalle hemmoteltu toimittaja, joka ei suostu ymmärtämään, että pelkkä aktiivisuus ei riitä, vaan työttömän on oltava myös töissä saadakseen työttömyyskorvauksen.
Suomen henkisestä ilmastosta kertoo enemmän se, että toimittajasta, jonka tehtävänä olisi olla yhteiskuntakriittinen, on tullut hallituksen äänitorvi, nahjus ja populistinen buudeli."
Vierailija kirjoitti:
Kävin kannattamsssa.
Minä myös. Kovaa tahtia kyllä allekirjoituksia satelee. Ainoastaan tasa-arvoista avioliittolakia kannattanut kansalaisaloite on kerännyt ääniä nopeampaa: tuolloin 50 000 kannatuksen raja rikkoontui saman vuorokauden aikana, kuin milloin aloite oli laitettu sivustolle.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämötän rimanalitus toimittajalta. Ei ollut edes vaivautunut ottamaan selvää mikä sen aktiivimallin sisältö oikeasti on.
Lisää ääniä ihmiset!! Ei lannistuta tälläisen orjatyön sallimisen edessä. Vaaditaan päät vadille ja äänestätäänhön kaikki 2019 eduskuntavaaleissa, etteivät nämä sekopää saatanat pääse jatkamaan Suomen alas ajoa.
Ja mitä enemmän noita hallituksen maksamia puolustuksia näkyy, sitä enemmän passivoidun muussa kuin mallin vastustamisessa ja oman elämän rakentamisessa mukavaksi, ilman töitä.
Te luulette, että mun henkeni
valeviisauteenne viihtyy:
mitä enemmän minua kiusaatte,
sitä enemmän mieleni kiihtyy.
Te luulette, että mun henkeni
veriottelussamme taipuu:
mitä enemmän minua sorratte,
sitä enemmän valtanne vaipuu.
Näennäisesti kenties taipua voin
yli voimien käypään valtaan,
mut kahleissakin minä säilytän
oman henkeni uhri-altaan;
ja jos ette elää salli mun,
niin tappakaa minut vainen:
minä olen vankina vaarallinen
ja kelvoton alamainen.
L. Onerva
Asiasta voitaisiin äänestää vaikka pressanvaalien yhteydessä, niin saataisiin kattava otos sinulle pohdittavaksi. Kyllä tälle aktiivisekoilulle naureskelee monet ei-työttömätkin ja ihan puoluekannasta riippumatta. Tämä ei aja kenenkään asiaa ja on aivan uskomattoman tehoton jo ajatuksenakin. Käytännön toteutukseltaan jossain todella vaikean ja täysin mahdottoman välimaastossa.