Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mä en nyt ymmärrä? Missä tapauksessa aktiivimallissa voi paukahtaa karenssi?

Vierailija
26.12.2017 |

Selittäkää!

Mä oon kokoajan luullut, ettei mitään karenssia voi tulla vaan että pahimmassa tapauksessa se työttömyysraha pienenee sen 30€.

Oonko mä sit ollu koko ajan väärässä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii

Vierailija
2/11 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä karenssit pyörii entiseen tapaansa. Lisäksi vain tulee tuo n. 5% leikkaus tukeen, jos ei 3kk:n aikana tee mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et hae sitä työtä mitä TE-toimisto sulle tyrkyttää pakkohaettavaksi?

Vierailija
4/11 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos irtisanoudut, voit kai saada karenssia kuten ennen. Rangaistusten jakaminen on virkailijoille mielekkäämpää kuin ihmisten mielenterveyden eli työkyvyn tukeminen.  

Vierailija
5/11 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tulla karenssia tuon aktiivisuuden puuttumisen takia, ainoastaan se tuki pienenee vähän. Karenssit tulee sitten samalla tavalla kun ennenkin.

Vierailija
6/11 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa, okei. Kiitti selvennyksestä. Ap

Vierailija
7/11 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No erilaisia piirileikkikursseja cv-pajoja tarjotaan varmaan entistä enemmän, niistä kieltäytyminen voi toda karenssin, mutta niissä katotaan varmaan tapauskohtaisesti toisin kuin tuötarjouksen hakematta jättämisessä.

Vierailija
8/11 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko muuten tuo aktiivimalli myös ansiosidonnaisella olevia heti alusta alkaen? Siinähän pitäisi olla se 3 kk:n ammattisuoja, mikä  tarkoitti ainakin ennen sitä että 3 kuukauteen ei tarvitse kelpuuttaa muita kuin oman alan töitä. Joku ydinfyysikko ei varmaankaan saa kovin helposti oman alan pätkätöitä heti työttömäksi jäätyään.

Vierailija
9/11 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä karenssit pyörii entiseen tapaansa. Lisäksi vain tulee tuo n. 5% leikkaus tukeen, jos ei 3kk:n aikana tee mitään.

Vaikka tekisitkin hakemuksia pää hiessä ja ravaisit työhaastatteluiss päivittäin, niin silti tulee tuo leikkaus, kun tätä aktiivista työnhakua ei lasketa aktiivisuudeksi. Aika erikoinen aktiivimalli.

Vierailija
10/11 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran vai jokaisesta 3kk jaksosta?

Vierailija
11/11 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran vai jokaisesta 3kk jaksosta?

Jokaista 3 kk:n jaksoa tarkastellaan erikseen, mutta jo leikatusta tuesta ei leikata lisää, vaikka millään jaksolla aktiivisuusehto ei täyttyisi.