Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tarkoittaa eri stiilinen?

Vierailija
26.12.2017 |

Katsoin eilen Suomisen perheestä kertovaa kotimaista elokuvaa. Siinä ne Ollin ja Pipsan vanhemmat olivat kuulemma ”eri stiilisiä”, kun heillä oli hoenot vaatteet päällä.

Itse en oo kyseistä sanontaa koskaan kuullut, mutta arvelin sanan stiilinen tulevan sanasta ”style”, joka tarkoittaa tyyliä.

Eli oliko Suomisen perheet siis tosi tyylikkäitä kun heitä sanottiin eri stiilisiksi?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienot vaatteet...

Vierailija
2/6 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan tiedä? Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri stiilinen = tosi tyylikäs

Vierailija
4/6 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo. ainakin mun mielestä. Me jäätiin koukkuun GREENLEAF nimiseen sarjaan. Jos seurakuntaelämä amerikoissa kiinnostaa, niin suosittelen. Löytyy netfliks palvelusta. Itse oon yrittänyt metsästää sellaista kristillistä joulumusikaalia, jonka tekemisessä olin itse mukana. ei löydy mistään. Harmi, haluaisin niin nähdä, miltä näytimme ja kuuluimme.

Vierailija
5/6 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä sarjassa on ihan superihanat tummaihoiset näyttelijät ja voi hitsi, miten upealta se kuoro kuulostaa - käy melkein kateeksi - kotsuomessa tai yleensäkään euroopassa ei päästä lähellekään tummaihoisten laulutekniikkaa. Jää suomes haaveeksi.

Vierailija
6/6 |
26.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruots. stil=tyyli

- > stiilinen=tyylikäs (ruots. stilig=tyylikäs, hieno)

stiilinen-sanaa on näemmä käyttänyt teoksissaan ainakin Minna Canth, http://wordincontext.com/fi/stiilinen

eri-sanasta vahvistussanana, ks. https://www.urbaanisanakirja.com/word/eri/