Miehen muuttuneet joululahjat..
Taas lahjarutinaa, mutta!
Vuosikausia sain mieheltä lahjaksi jouluisin ihania kosmetiikkatuotteita, hajuvesiä tms arjen luksus-juttuja, joita tietää minun rakastavan.
No pari v sitten miehellä oli sivusuhde, joka on päättynyt ja suhteemme ollut aika taistelua, mutta yritetty on. Mies on se, joka ei minusta halua eroon ja on kai tehnytkin kaikkensa sen osoittaakseen ja sivusuhde päättyi heti ilmituloon jälkeen.
Mutta ne joululahjat. Tämän episodin jälkeen joka joulu olen saanut jotain tekniikkahärpäkkeitä. Ihan kivoja nekin, mm. puhelinta ja sen sellaisia, mutta kun aiemmin osti ihan toisenlaisia, koska tietää minun rakastavan hajupulloja ja purnukoita. On vielä ollut hyvä niiden ostamisessa ja niihin on liittynyt aina joku kylkiäinen esim hyvää suklaata ja shamppanja pullo, että "nyt hemmottelet ittees".
Tänä jouluna mies innoissaan kertoi ostaneensa jotain mistä tykkään.. joo. Taas tekniikkajuttu, josta kyllä ohi mennen olin maininnut, että tollanen pitää hankkia.
En ole lahjanirso, mutta jos on lähes 20 v saanut ihan toisenlaisia juttuja ja sitten jonkun sivusutinan jälkeen lahjat muuttuu, niin väkisinkin miettii miksi? Mikä on muuttunut? Ja mietintö nyt turhaan tätä.. vaivaa nyt kuitenkin :(
Mulla kävi ihan samalla lailla, paitsi että tietooni ei ole tullut sivusuhdetta, mutta mielessä on käynyt.
Ennen sain just jotain parfyymejä, alusvaatteita yms mistä mies tietää että tykkään. Tänä jouluna sain divarista ostetun pokkarin, ei yhtään sellaista genreä edes mitä luen, ja suklaata ja sukat. Kuulostaa kamalalta, mutta minäkin petyin. En tunne itseäni jotenkin enää henkilökohtaisella tasolla samalla tavalla tärkeäksi kuin ennen. Suklaat ja sukat ovat mainioita lahjoja, mutta mies on ollut ainoa, jolta olen saanut henkilökohtaisemmalta tuntuvia lahjoja, ajatuksella valittuja.
Ymmärrän siis aloittajan tunteen. Vaikkei siitä tietenkään mitään iloa hänelle ole. Mutta että on meitä muitakin.