Mitä tekisitte, jos kuulisitte puolisollanne olleen salasuhde? Eroaisitteko?
Jos teillä olisi pieniä lapsia ja kuulette puolisonne pettäneen teitä pidempään jonkun saman henkilön kanssa, miten toimisitte?
Olen nainen ja tuossa tilanteessa itse ottaisin eron samantien. En pystyisi enää luottamaan ja arvostamaan miestäni.
Kommentit (26)
Eroaisin tietenkin, sillä ei olisi merkitystä vaikka olisi aikuiset lapset. Luottamuksen voi menettää vain kerran.
Edellisessä avioliitossa ajattelin että en halua erota. Mies jäi kiinni salasuhteesta.
Nyt en miettisi hetkeäkään. Lähtisin saman tien.
Kerran pettäjä, aina pettäjä.
Ei siinä olisi mitään mahdollisuuksia jatkaa yhdessä. Olisi niin röyhkeä temppu etten koskaan antaisi anteeksi enkä koskaan pystyisi unohtamaan. Olen todella pahoillani niiden puolesta joilla ei ole esim taloudellisesti mahdollisuutta jättää pettävää paskiaista.
Sanoin, että harrastaa sit kanssani seksiä vasta kun ei ole muita naisia kierroksessa. Ei oo seksiä ollu muutamaan vuoteen.
Jättäisin sen sian! Minä en petturi äijää kattelis päivääkään, hyi helvata. Oli sitten lapsia tai ei, lentäisi mun huushollista kuin leppäkeihäs.
Ei se minua haittaisi sen ihmeemmin. Miehelläni on lupa käydä vieraissa, mitäpä se olisi minulta pois jos ei vaikuta seksielämään. Siitä olisin kyllä vihainen jos ei olisi pitänyt minua kartalla, ihan jo tautiriskien ym. takia.
Vierailija kirjoitti:
Sanoin, että harrastaa sit kanssani seksiä vasta kun ei ole muita naisia kierroksessa. Ei oo seksiä ollu muutamaan vuoteen.
Miksi joku haluaa jatkaa tällaista suhdetta? Mitä siitä saa? Vai rahako ratkaisee.
Haluaisin pystyä antamaan anteeksi ja jatkamaan mutta en usko pystyväni. Minua ei ole (tietääkseni) varsinaisesti petetty, mutta eräs entinen miesystävä jäi kiinni sopimattomasta viestittelystä työkaverinsa kanssa. Mies sammui työporukan illanvieton jälkeen kotiin tultuaan puhelin vatsan päällä, ja näin näytölle tältä toiselta naiselta tulleen viestin, jossa kutsuttiin miestä rakkaaksi ja kiitettiin ihanasta illasta. Pyysin miestä seuraavana aamuna näyttämään koko keskustelun, ja vaikka viitteitä seksistä ei ollut, oli viesteissä kuitenkin sävy, jollainen ei ole varatulle suotavaa.
Mies pyysi anteeksi ja lopetti yhteydenpidon tähän työkaveriin. Nainen oli ollut mukana eräässä projektissa, joka päättyi mainittuun juhlaan, eikä hän projektin jälkeen enää työskennellyt miehen kanssa. Yritin jatkaa elämää ja suhdetta, mutta sen sijaan, että aika olisi parantanut haavat, alkoi mies inhottaa ja ärsyttää minua enemmän ja enemmän. Hän oli menettänyt kunnioituksen silmissäni, ja huomasin, että minun on vaikea päästä tällaisesta yli ja palauttaa kunnioitus ja luottamus. Erosimme noin vuoden kuluttua.
Kokemukseni perusteella luulen, että mikäli sama tai jokin pahempi tilanne toistuisi, olisi lopputuloskin sama. Olen hyvin itsenäinen ihminen, enkä usko välittäväni siitä, mitä muut erosta ajattelisivat tai kuinka yhteisen omaisuuden kävisi. En voi jakaa elämääni ihmisen kanssa, jota en kunnioita. Lapset tietysti vaikeuttavat suhteen päättämistä, mutta toisaalta en usko olevan lapsille hyväksi kasvaa perheessä, jossa vanhempien välillä ei ole luottamusta ja kunnioitusta. Lapset kyllä aistivat, millaiset välit vanhemmilla on.
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä olisi pieniä lapsia ja kuulette puolisonne pettäneen teitä pidempään jonkun saman henkilön kanssa, miten toimisitte?
Olen nainen ja tuossa tilanteessa itse ottaisin eron samantien. En pystyisi enää luottamaan ja arvostamaan miestäni.
Ja antaisit siis kakkosen voittaa? NO WAY! Elääkö tätä hyvää keskiluokkaista perhe-elämää minä vai joku muu? No minä, jos se on minusta kiinni. Tietysti jos neukkukuutio houkuttaa ja nettideittailu/räkälät niin mikä jottei erotkaa ihmeessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja antaisit siis kakkosen voittaa? NO WAY! Elääkö tätä hyvää keskiluokkaista perhe-elämää minä vai joku muu? No minä, jos se on minusta kiinni. Tietysti jos neukkukuutio houkuttaa ja nettideittailu/räkälät niin mikä jottei erotkaa ihmeessä.
:D
Ei minua haittaisi. Olisi vain ihan huojentavaa tietää, että miehelläkin on vielä haluja ja vehkeet toimii. Minä saan nyt miehestä parhaat palat eli hän toimii osana arjenpyöritystä, auttaa lasten harrastuskuskauksissa, toimii talonmiehenä ja kustantaa puolet asumisestamme. Tästä hyvästä en halua luopua. Sillä ei ole minulle mitään merkitystä, vaikka mies kävisi panemassa välillä muualla, kunhan on pääosan ajasta kotona ja hoitaa kotivelvollisuutensa.
En todellakaan antaisi anteeksi! Ystäväni mies on jäänyt jo neljästi kiinni pettämisestä ja yhä ystäväni jatkaa avioliitossa. Koska lapsi. Säälittävää. Ja mies jatkaa vehkeilyään. Ja vaimo uhkailua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä neukkukuutio? Omistan tämän talon yksin jossa asutaan, joten se olisi mies joka pakkaisi kimppuunsa ja kampsunsa ja lähtisi tästä vetämään. Avioehto löytyy. Toisekseen uudelle miehelle ei olisi enää tarvetta, joten räkälät ja nettideitit voisi olla rauhassa. Mulle tärkeintä on luottamus ja taloudellinen itsenäisyys, joten ei ole tarvetta roikkua petturissa kynsin hampain. Säälittäviä nämä tällaiset naiset.
Nykyään erotaan aivan liian helposti. Miksi ennen vanhaan naiset kestivät sen, että mies kaipaa joskus hieman vaihtelua? Se oma vaimo on kuitenkin se rakkauden kohde, mutta rakastajatar tuo mukavaa vaihtelua, jota taritaan kun on lupauhduttu samaa pillua panemaan loppuelämä.
En eroaisi mutta ottaisin itselleni jonkun ihanan komeen tulisen nuoren oriin panokaveriksi! Ilman muuta samalla lailla minullakin pitäisi olla vaihtelua ja jännitystä kuin ukollani. En siis ihmettelisi kuivin suin :D Ja kyllähän ihania kova kaluisia nuoria uroksia puuma naiselle löytyy!! Namuja ovat :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ero tarkoittaisi neukkukuutiota ja räkälöitä? Olen yksinhuoltaja, mutta keskiluokkainen neljän tonnin kuukausipalkkani riittää ihan hyvin uudehkoon keskustakolmioon asuinkaupungissani sekä ulkona syömiseen ja matkusteluun. En myöskään lähtisi kilpailemaan miehestä, joka pyörittää useampaa naista. Tällainen mies on yhtä haluttu palkinto kuin jokin McDonald'sin "osta ateria, saat ilmaisen pillimukin" -kylkiäinen. Joku tuntee voitonriemua saadessaan mitä tahansa ilmaiseksi, toisella on standardit korkeammalla.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan antaisi anteeksi! Ystäväni mies on jäänyt jo neljästi kiinni pettämisestä ja yhä ystäväni jatkaa avioliitossa. Koska lapsi. Säälittävää. Ja mies jatkaa vehkeilyään. Ja vaimo uhkailua
Miksei se vaimo hanki itselleen rakastajaa myös?
Eroaisin. Sit taas jos kyse jostain satunnaisesta kännipanosta niin en rikkoisi perhettä vaan sopisin vapaasta suhteesta.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua haittaisi. Olisi vain ihan huojentavaa tietää, että miehelläkin on vielä haluja ja vehkeet toimii. Minä saan nyt miehestä parhaat palat eli hän toimii osana arjenpyöritystä, auttaa lasten harrastuskuskauksissa, toimii talonmiehenä ja kustantaa puolet asumisestamme. Tästä hyvästä en halua luopua. Sillä ei ole minulle mitään merkitystä, vaikka mies kävisi panemassa välillä muualla, kunhan on pääosan ajasta kotona ja hoitaa kotivelvollisuutensa.
Onko sulla toinen mies muihin tarpeisiin?
En eroaisi, mutta menisin testeihin ja vaatisin miestäkin menemään ja säännöllisesti jatkossakin häneltä todistuksen testeistä.
Lisäkai itse hankkisin salasuhteen vastapainoksi. Tiedänkin jo, kenen kanssa.