Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiperhe-elämä kypsyttää

Vierailija
25.12.2017 |

Olen aivan helvetin kypsä lapsiperhearkeen. Raivostuttaa, että olemme tällaisessa tilanteessa että meillä ei ole mummoja, kummeja, mammoja ja serkkuja turvaverkkona. Meidän lapsia hoidamme me ja päiväkoti tai ei kukaan. Ei ole varahakijaa päiväkodista, ei! Ei ole parisuhdeaikaa ilman lapsia - koskaan. Ei ole aikuisten illanviettoja meillä, eikä me käydä aikuisten illanvietoissa.

Ensimmäisen lapsen syntymästä on 10 vuotta. Töttöröö! Kymmenen vuotta ilman ensimmäistäkään kahdenkeskistä iltaa, lomsta nyt puhumattakaan miehen kanssa. Jotenkin tuntuu siltä, että kun lapset kasvaa ja tulee vapaus mennä, niin menemme sitten mieheni kanssa molemmat ja eri suuntiin.

On vain minä töissä tai minä perheen kanssa.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu mitä turhaa marinaa taas! Vähän mielikuvitusta, ja luottoa siihen että lapset pärjää hetken keskenäänkin, ennenvanhaan kymmenvuotiaat oli töissä ja joissain maissa nykyäänkin. Viisivuotias on jo niin iso että kymmenvuotias hyvin katsoo perään. 

Ja etsi sellaisia ystäväperheitä joiden kanssa voisi vuorotella lastenhoidossa, face on täynnä mahdollisuuksia, esim. paikkakunnan mammat-ryhmä. Kersat yökylään jonnekin ja avot olette miehen kanssa kahdestaan. Ja kun kerran sukulaisia ja kummeja on, niin kysytte suoraan että koska teillä on aikaa ottaa meidän lapset yökylään, vaikka sanoisivat että vuoden päästä maanantaina, niin sitten otatte sen ja järjestätte asian. Ja jos kerran isovanhemmat hoitaa muitakin lapsenlapsia, niin kai niillä joku syy on kertoa että miksi eivät halua viettää aikaa teidän lasten kanssa? Jos ei, niin sanokaa että teidän avioliitto särkyy jos ette saa apua sen vertaa heiltä.

Vierailija
22/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan helvetin kypsä lapsiperhearkeen. Raivostuttaa, että olemme tällaisessa tilanteessa että meillä ei ole mummoja, kummeja, mammoja ja serkkuja turvaverkkona. Meidän lapsia hoidamme me ja päiväkoti tai ei kukaan. Ei ole varahakijaa päiväkodista, ei! Ei ole parisuhdeaikaa ilman lapsia - koskaan. Ei ole aikuisten illanviettoja meillä, eikä me käydä aikuisten illanvietoissa.

Ensimmäisen lapsen syntymästä on 10 vuotta. Töttöröö! Kymmenen vuotta ilman ensimmäistäkään kahdenkeskistä iltaa, lomsta nyt puhumattakaan miehen kanssa. Jotenkin tuntuu siltä, että kun lapset kasvaa ja tulee vapaus mennä, niin menemme sitten mieheni kanssa molemmat ja eri suuntiin.

Maksakaa lapsenvahdille : ) ja itse Kai ne lapset tahdoitte, miksi muiden pitäisi ne hoitaa...

Mitä teidän lapsenvahti maksaa? Paljonko maksaa esim. päiväkodista hakeminen ja 1h siihen päälle? Entä ilta esim. Klo 19 - 23?

N. 10€/h

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voin tulla vahtimaan. Naapurini maksaa yleensä 50 euroa kun vahdin yhtä lasta (omatoiminen eskarilainen) koko illan, eli noin kuusi tuntia. Tädiltäni saan myöskin 50 euroa kun kuljetan alakouluikäistä serkkuani harrastukseen koulun jälkeen ja syötän välipalan jossain välissä ja lopuksi palautan kotiin. Muutama tunti menee.

T. Lukiolainen

Vierailija
24/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksakaa lapsenvahdille : ) ja itse Kai ne lapset tahdoitte, miksi muiden pitäisi ne hoitaa...

Mitä teidän lapsenvahti maksaa? Paljonko maksaa esim. päiväkodista hakeminen ja 1h siihen päälle? Entä ilta esim. Klo 19 - 23?

N. 10€/h

Kuluineen vai maksatteko pimeästi?

Vierailija
25/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymmenen vuotta ilman kahdenkeskistä aikaa? Ihan sairasta. Itse en edes laskisi tuota enää edes parisuhteeksi. Miksi niitä lapsia pitää aina tehdä pilaamaan hyvä suhde ja hyvä elämä?

Eipä ajateltu silloin, että kukaan ei hoitaisi meidän lapsia. Edes sitä yhtä iltaa silloin tällöin. Isovanhempia on kuitenkin 4kpl, kummeja useampia jne.

Täytyy vaan laittaa rahaa sivuun ja palkata hoitaja.

Oikeastiko laskitte sen varaan, että joku muu hoitaisi lapsianne ilmaisin? Onko kummejakin tämän takia useampi? Jos näin on, niin itseään voi kyllä tästä vain syyttää...

Vierailija
26/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja noita asioita ei tule mieleen miettiä ennen lapsen hankkimista?

Millä tavalla asian voisi järkevästi selvittää? Pitäisikö olettaa, että isovanhemmat, jotka kyllä hoitavat sisarusten lapsia eivät meidän lapsia hoidakaan. En kyllä ajatellut suoraan sanottuna lasta halutessani että kuka hoitaa lasta silloin jos haluaisin jonnekin miehen kanssa mennä kahdestaan. Tai ehkä sitä naiivisti ajatteli, että sitten olemme töissä ja on tosiaan sitä rahaa palkata ulkopuolinen. Tai että ympärillämme olisi läheisiä ystäviä ä, joilta voisi saada apua ja vastavuoroisesti auttaa heitä.

Outoa lähteä liikkeelle ajatuksesta, että isovanhemmilla olisi jokin velvollisuus hoitaa. Kun ei tosiaan ole, jos he haluavat hoitaa sisaruksesi lapsia mutta ei sinun, niin heillä on siihen oikeus.

Se ulkopuolisen palkkaaminenkin on mahdollista, rahoitushan on ihan valintakysymys. Eli mistä leikkaat menoja saadaksesi ostettua kahdenkeskistä aikaa sinulle ja miehellesi?

Plus jos lapsi on jo kymmenen, niin eipä olla enää kaukana siitä iästä, jolloin lapsi pärjää jo yksinkin pari tuntia.

Vierailija
27/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kymmenen vuotta ilman kahdenkeskistä aikaa? Ihan sairasta. Itse en edes laskisi tuota enää edes parisuhteeksi. Miksi niitä lapsia pitää aina tehdä pilaamaan hyvä suhde ja hyvä elämä?

Eipä ajateltu silloin, että kukaan ei hoitaisi meidän lapsia. Edes sitä yhtä iltaa silloin tällöin. Isovanhempia on kuitenkin 4kpl, kummeja useampia jne.

Oikeastiko laskitte sen varaan, että joku muu hoitaisi lapsianne ilmaisin? Onko kummejakin tämän takia useampi? Jos näin on, niin itseään voi kyllä tästä vain syyttää...

Ei vaan silloin kun tekemällä teimme lasta, niin ei oikeasti ajateltu, että jonkun edes tarvitsisi hoitaa koskaan lastamme. Mutta ei se lapsen saamisen jälkeinen hattara kestä ikuisuutta, ei ainakaan kymmentä vuotta. Onko sulla lapsia? Puhutko ja kommentoitko kokemuksesta? Jos sulla on lapsia, niin oletko ollut koskaan erossa niistä kahdestaan miehesi kanssa?

Vierailija
28/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt vaan on niin, että omat lapset on hoidettava itse tai maksettava niiden hoidosta jollekin. Ethän nyt tosissasi syytä parisuhdeajan puuttumisesta muita ihmisiä? Ei kellään ole velvollisuutta hoitaa ilmaiseksi muiden jälkikasvua.

Oletko sä ihan narsisti, kun et ymmärrä muiden tunteita lainkaan?

Vierailija
29/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi vittu mitä turhaa marinaa taas! Vähän mielikuvitusta, ja luottoa siihen että lapset pärjää hetken keskenäänkin, ennenvanhaan kymmenvuotiaat oli töissä ja joissain maissa nykyäänkin. Viisivuotias on jo niin iso että kymmenvuotias hyvin katsoo perään. 

Ja etsi sellaisia ystäväperheitä joiden kanssa voisi vuorotella lastenhoidossa, face on täynnä mahdollisuuksia, esim. paikkakunnan mammat-ryhmä. Kersat yökylään jonnekin ja avot olette miehen kanssa kahdestaan. Ja kun kerran sukulaisia ja kummeja on, niin kysytte suoraan että koska teillä on aikaa ottaa meidän lapset yökylään, vaikka sanoisivat että vuoden päästä maanantaina, niin sitten otatte sen ja järjestätte asian. Ja jos kerran isovanhemmat hoitaa muitakin lapsenlapsia, niin kai niillä joku syy on kertoa että miksi eivät halua viettää aikaa teidän lasten kanssa? Jos ei, niin sanokaa että teidän avioliitto särkyy jos ette saa apua sen vertaa heiltä.

En kyllä laittaisi lasta yökylään jollekin netissä tavatulle randomille, ja toivon ettei laita  kukaan mukaan omaansa.

Vierailija
30/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin kysyisin ihan suoraan, että voisiko joku ottaa lapset tai joku yhden ja toinen toisen, että pääsette sinne ja tänne. Onko tosiaan, niin että kaikki ovat kieltäytyneet 10 vuotta auttamasta teitä? Vanhempiani saattaisin jopa painostaa ja vedota siihen, että ovat auttaneet sisaruksiani. Ei se yksi yö tai ilta voi olla liikaa kenellekkään.

Vierailija
31/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ja sitten kun paljastuukin, että mies on sellainen urpo, jolla ei ole samoja tarpeita laittaa lapsia muualle hoitoon, niin sitten mitä?

Vierailija
32/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit käyttänyt kondomia jos et halunnut lapsia, nyt on myöhäistä ja kannat vastuusi kuin NAINEN!

Vierailija
33/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N. 10€/h

Kuluineen vai maksatteko pimeästi?

Ei teinit maksa veroa muutenkaan, niin mitä väliä?

Vierailija
34/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan silloin kun tekemällä teimme lasta, niin ei oikeasti ajateltu, että jonkun edes tarvitsisi hoitaa koskaan lastamme. Mutta ei se lapsen saamisen jälkeinen hattara kestä ikuisuutta, ei ainakaan kymmentä vuotta. Onko sulla lapsia? Puhutko ja kommentoitko kokemuksesta? Jos sulla on lapsia, niin oletko ollut koskaan erossa niistä kahdestaan miehesi kanssa?

Meillä on pari alle kouluikäistä lasta pienellä ikäerolla. Koska olemme aina olleet "kovia menemään" ja viihdymme illanvietoissa ja ystäviemme kanssa, mietimme tarkkaan ennen lasten tekemistä, että onhan meistä tähän ja millä turvaamme jatkossa kahden keskisen aikamme ja pidämme parisuhteesta huolta. Ekat vuodet menikin hyvin pitkälle lasten kanssa, mutta lopulta yllättävän kivuttomasti, kun olimme jo etukäteen ajatukseen sopeutuneet. Nyt lapset ovat sen ikäisiä, että heitä voi jo jättää hoitoon esim. juuri maksetuille hoitajille.  Meillä myös isovanhemmat ovat kiireisiä (viimeisiä vuosia työelämässä, remonttia, harrastuksia), mutta ovat hoitaneet lapsia muutaman kerran, kun ovat itse ehdottaneet. Vastapainoksi me olemme menneet remppa-avuksi (joskus jopa kaksin repimään tapetteja ja viettämään kahden keskistä aikaa!) tai muutoin jeesanneet. Rahaa kun eivät ota.

Vierailija
35/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin kysyisin ihan suoraan, että voisiko joku ottaa lapset tai joku yhden ja toinen toisen, että pääsette sinne ja tänne. Onko tosiaan, niin että kaikki ovat kieltäytyneet 10 vuotta auttamasta teitä? Vanhempiani saattaisin jopa painostaa ja vedota siihen, että ovat auttaneet sisaruksiani. Ei se yksi yö tai ilta voi olla liikaa kenellekkään.

Tuon jälkeen varmasti olisivatkin innosta puhkuen auttamassa...

Isovanhemmilla ei ole velvollisuuksia lapsenlapsia kohtaan. Ikävää tietty, että serkut ovat tärkeämpiä, mutta sille ei voi mitään. Ja suoraan sanoen en laittaisi lapsia väkisin paikkaan, johon he eivät ole tervetulleita kuin vasta painostuksen jälkeen.

Vierailija
36/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja sitten kun paljastuukin, että mies on sellainen urpo, jolla ei ole samoja tarpeita laittaa lapsia muualle hoitoon, niin sitten mitä?

Siis mies on se ongelma? Ei se että on lapsia? Mies ei halua olla kahdestaan sinun kanssasi? Jätä mies vahtimaan lapsia ja mene yksin jonnekin.

Vierailija
37/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin vain yksi lapsi. Molempien vanhemmat asuvat pohjoisessa. Lapsi oli välillä kaverin luona yökylässä ja päästiin ulos. Naapurustossa asui lapsia ja meillä oli melkein joka ilta joku kaveri lapsella. Reissuun, mökille ja rantsuun yritettiin aina saada joku kaveri mukaan. Aikuisten aikaa oli kyllä paljon.

Vierailija
38/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsien tekoa edes harkittaessa tulisi asiaa lähestyä worst case scenarion kautta: kuka hoitaa lasta jos/kun olemme molemmat päivätöissä täysillä tunneilla, päivähoito ei ole mahdollista eikä ketään sukulaisia/ystäviä ole, jotka voisivat lasta hoitaa. Miten pärjäämne? Miten parisuhde voi, jos ei koskaan pääse viettämään kahdenkeskistä aikaa? Onko rahaa palkata ulkopuolista apua?

Näyttää siltä, että te olette lisääntyneet vastuuttomasti, naiivisti kuvitellen että kyllä niitä lapsia joku hoitaa jos haluatte viettää parisuhdeillan tai tulee sairautta ym. Hyvin harmillista kaikkien kannalta.

Vierailija
39/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvuissa on helposti aina ne joita hoidetaan ja autetaan koska ovat "enemmän" avun tarpeessa. Joillekkin tulee se vähemmälle jäövän osa sitten kuin vahingossa. "Kyllä **** pärjää". Sitten kun on aina ollut pakko selvitä alkaa näyttää siltä, että selviää. Ja pienestä avustakin syyllistetään toisin kuin ikiaikaisia suvun huollettavia.

No nyt olen jos siinä pisteessä, että en apua huolisikaan.

Saan valittaa ja olla niin ilkeä kuin huvittaa.

En ole kenellekkään kiitollisuuden velassa.

Vai olenko?

Ilmottautukoon se jolle olen.

Minulle on turha ruinata mitään potaskaa, tiedän tasantarkkaan kuinka mätä tämä maailma on.

Vierailija
40/59 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuon ap:n kuvaileman tilanteen takia en tule koskaan hankkimaan lapsia. On täysi vapaus tulla ja mennä, parisuhde voi oikein hyvin, rahaa on ja muuta mukavaa. Lapset pilaisivat elämäni ja veisivät vapauteni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi