Mitä löytyi vegaanin joulupöydästä tänä jouluna?
Minulla bataatti-linssilaatikkoa, seitania, herneitä, rosollia, porkkalaa ja jälkkäriksi pipareita ja torttuja.
Kommentit (30)
Onneksi meidän pöydästä ei lähtenyt "vegepaska" veks. Toinen vegaanini oli vielä tehnyt ihan järkyttävän hyvät konvehdit ja jälkiruokakakut, ja vegaanien isä teki mainiot vegaaniset Irish coffeet 😊
T. se vegaanien äiti
Riisipuuro ja luumusoppaa lounaaksi. Illalla
mallasleipää ja erilaisia pähkinäpohjaisia levitteitä, maustettuja oliiveja, rosollia, haudutettua punakaalia& omenaa & pinjansiemeniä, seitankinkkua, jälkkäriksi hedelmäsalaattia.
Meillä vegaanisia olivat: lanttu-, porkkana- ja bataattilaatikot, perunasalaatti, sienisalaatti, porkkala, "silli" ja lisäksi oli seitania. Eläinperäisiä olivat kalkkuna ja tietty kakuissa oli munaa. Yhdessä tehtiin ja sovussa syötiin, itseltäni jäi syömättä vain silli ja seitan, koska en tykkää sinapista. Porkkala oli parempaa kuin graavilohi, koska suutuntuntuma vähemmän niljakas.
T: Sekasyöjä ja ystävät
Meillä oli hyvin kärtsättynä linssipihvejä, röstipihvejä, kermaperunoita, keitettyjä perunoita, paistettua kaaliraastetta, sienikastiketta ja salaattia. Ruisleipäsiä suolakurkulla, kirsikkatomaatilla ja tillillä..
Itse leivottuja ja koristeltuja pipareita, mokkapaloja, pullia kookosmaidosta..
Inkivääriolutta, vichyä, riisimaitoa, viiniä.
Ei kovin suunniteltu menu, stressitön ihana Joulu.
Kinkkua ja kalkkunaa. Jouluna ei pidä nipottaa. Edes vegaanin.
Mantelimaitoon tehty riisipuuro päivällä.
Illalla savutofukinkku, vegaaniset lanttu-, porkkana- ja perunalaatikot, rosollia ja limppua. Jälkiruoaksi aikaisemmin koottu piparkakkutalo, vihreitä kuulia, torttuja ja soijajäätelöön tehty piparkakkujäätelö.
Hyvin maistui sekaaneillekin :)
Vierailija kirjoitti:
Mantelimaitoon tehty riisipuuro päivällä.
Illalla savutofukinkku, vegaaniset lanttu-, porkkana- ja perunalaatikot, rosollia ja limppua. Jälkiruoaksi aikaisemmin koottu piparkakkutalo, vihreitä kuulia, torttuja ja soijajäätelöön tehty piparkakkujäätelö.
Hyvin maistui sekaaneillekin :)
Siis jäädyke!
@20 ihan K-supermarketista, ja jopa Motonetistä oon löytänyt :D