Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järjestääkö ammattikoulu työharjoittelupaikat?

kukatietää
25.12.2017 |

Olen aikeissa vaihtaa alaa ja aion suorittaa liiketalouden perustutkinnon näin vähän vanhempana. Koulutukseen kuuluu työharjoittelujaksoja. Pitääkö työpaikka löytää itse vai järjestääkö koulu sen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noup.

Vierailija
2/17 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää löytää itse. Tietenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pitää olla aktiivinen! Kummallisen passiivinen asenne sulla, jos odotat, että joku tulee sur kotoa hakemaan harjoitteluun.

Vierailija
4/17 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tiedosta. Joku väitti, että koulu järjestää paikat. Kiva saada oikeaa tietoa.

Vierailija
5/17 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Lähihoitajilla järjestää

Vierailija
6/17 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pitää olla aktiivinen! Kummallisen passiivinen asenne sulla, jos odotat, että joku tulee sur kotoa hakemaan harjoitteluun.

Sinun vastauksesi on kummallinen. Mistähän päättelit passiivisen asenteeni? Minä kun halusin vain saada vahvistuksen tietoihini, kun joku väitti päinvastaista.

Vierailija
7/17 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällästä mietit joulupäivänä.

Vierailija
8/17 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin merkonomiopinnot syksyllä ja edellytän että koulu ne järjestää. Harjoittelu kuuluu koulutukseen ja koulu järjestää meille kaiken koulutuksen. Keskeytän jos mitään ei järjesty.

Vierailija
9/17 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei itse onnistu saamaan niin koulu kyllä auttaa.

Vierailija
10/17 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aloitin merkonomiopinnot syksyllä ja edellytän että koulu ne järjestää. Harjoittelu kuuluu koulutukseen ja koulu järjestää meille kaiken koulutuksen. Keskeytän jos mitään ei järjesty.

Onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä. Varmaan onnistuu hienosti sulta työnhaku mahdollisen valmistumisen jälkeenkin tuolla asenteella :) 

Vierailija
11/17 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani amiksessa haetaan ensisijaisesti itse, mutta tarvittaessa koulu auttaa paikan löytämisessä. Siellä kukaan ei jää onneksi ilman paikkaa.

Vierailija
12/17 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä AMK:ssa ne pitää hommata itse. Koulu ei laita tikkua ristiin. En kyllä minäkään. Meidän luokasta kolme neljästä jäi ilman paikkaa ja vedin siitä omat johtopäätökseni ja lopetin.

Vierailija
13/17 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee ilmaiseksi työvoimaksi, niin koulu voisi järjestää.

Vierailija
14/17 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.1.18 astuu uusi ammatillisen koulutuksen laki voimaan ja työpaikalla oppiminen tapahtuu joko oppisopimuksella tai koulutussopimuksella opiskelijan HOKSin mukaisesti. Eli kyllä koulu auttaa, koska joutuu sun kanssa HOKSin laatimaan ja koulutussopimukset tekemään.

Vierailija
15/17 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koulun tulisi järjestää. Ei siksi, että oppilaat saisivat olla passiivisia, vaan siksi, että siinä tulisi konkreettisemmin kaikille selväksi, kuinka vaikeaa harjoittelupaikan saaminen voi olla. Nykyisin on liian helppo syyllistää oppilaita. Jos paikkoja ei löydy, pitäisi harkita myös opiskelupaikkojen vähentämistä.

Vierailija
16/17 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin poikani aloitti toissavuonna merkonomiopinnot. Työharjoittelupaikat kannustetaan hakemaan itse, mutta jos ei onnistuisi saamaan niin koulu auttaa tarvittaessa, kun kuuluu kuitenkin tutkintoon! Poika onnistui kyllä löytämään harjoittelupaikan helposti itse, kun vaan rohkeasti tarttui toimeen :)

Koulun mukaan paikkakunnan yrittäjät ovat tästä tietoisia ja ottavat näitä harjoittelijoita mielellään. Samalla kun itse hakee, oppii myös miten töitä sitten oikeasti haetaan. Tämä tärkeää varsinkin nuorille, aikuisopiskelijoilla tietysti toinen asia jos jo kokemusta työelämästä.

Vierailija
17/17 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää löytää itse. Tietenkin.

Riippuu ihan koulusta ja koulutusalasta, sairaanhoitajilla ja lähihoitajilla; ainakin osalla koulu järjestää harjoittelupaikat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan