Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lainasin kaverille 300 euroa marraskuun alussa ja hän lupasi maksaa joulukuun alussa kun saa veronpalautuksensa. Mitään vaan ei ole kuulunut.

Vierailija
25.12.2017 |

Joulukuun puolessavälissä hän lakkasi vastaamasta kun yiritin soittaa eikä hän ole pitänyt yhteyttä sen jälkeen. Miten homma etenee tästä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkossa muista tehdä virallinen lainapaperi allekirjoituksineen.

Meillä ON velkakirja allekirjoituksineen ja tapahtuma on kuvattu videokameralla.

No sittenhän ei ole mitään ongelmaa. Joko pitkän kaavan mukaan, jos ei suosiolla maksa. Summa suht pieni. Jos isompi ja haluaa nopeasti rahat, niin voi myydä velat esim. prätkäjengiläisille. He sitten lisäävät palkkionsa perittävältä perimäänsä summaan.

Kaikillahan on yhteyksiä prätkäjengeihin, jotka tuosta noin vaan ostavat perittäviä. :D ja miksi he näkisivät vaivaa noin pienen summan tähden?

Ei tarvita mitään erityisiä yhteyksiä. Pyörittävät noita perintähommia ihan laillisten puljujen kautta. Juurihan tuossa sanottiin, että "jos isompi".

Vierailija
22/31 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lainaatte rahaa? No, menköön tämä oppirahasta.

Mikset itse lainaisi rahapulassa olevalle kaverillesi? Joku yksinäinen kitupiikki tietysti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet toiminut oikein. Ensinnäkin teit lainapaperin. Toisekseen et heti ensimmäisenä alkanut ampua kovilla, vaan yritit soittaa ja varmistaa jos on esim tapahtunut jotain kauheaa. Että onko kyseessä esim. parin - kolmen viikon viivästys jonkun syyn takia. Jos on kaveri kyseessä eikä joku tuntematon, näin voi todella olla. Tästä syystähän useimmat firmatkin ensin lähettävät muistutuslaskun.

Mutta koska kaverisi ei vastaa, näin ei valitettavasti taida olla. Kuulostaa just näiltä tyypillisiltä tapauksilta, joilla on ulosotossa kymmeniä saatavia. Vältellään töitä, ettei olisi tuloja, ettei tarvitsisi alkaa lyhentää ulosottoa. Mutta kannattaa laittaa saatavasi silti jonon jatkoksi. Jos entisen kaverisi tilanne joskus muuttuu, olet valmiina.

Jep. Ja jättää/uusia aina joitain vuosia oleva aktiivinen perintä. Voi pahimmallekin koijarille kertyä veronpalautuksia tuista, niin edes niistä voi jotai herua. Itse kävisin särkemässä 300e:n arvosta ikkunoita, tai vetäisin nenään. Ihan oma vika, jos tuolle tielle lähtee.

Vierailija
24/31 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset ikinä lainatko rahaa kenellekkään! Niin hyvää kaveria ei olekkaan jolle lainaisin. Jokainen hoitakoot omat raha-asiansa. Multa ei tipu latin latia.

Vierailija
25/31 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen paskaväki on kamalaa. Esittävät ystävää ja saattavat muuten vaikuttaa skarpilta, mutta raha-asioissa ja lupauksissa ovat aivan syyntakeettomia muka.

Mädäntykööt h#lvetissä jokainen joka ei maksa velkojaan.

Vierailija
26/31 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää hyvät ihmiset ikinä lainatko rahaa kenellekkään! Niin hyvää kaveria ei olekkaan jolle lainaisin. Jokainen hoitakoot omat raha-asiansa. Multa ei tipu latin latia.

Kyllä mä lainaan tarvitsevalle jatkossakin. Tiedostan riskin ja jos se kostautuu niin sitten kostautuu. Sinä voit maata ropojesi päällä vaikka maailman loppuun asti. Joku perijäsi ne onneksi hassaa aikanaan.

Vierailija
27/31 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen vässykkä jää saamatta takaisin velkojaan? Kyllä ne haetaan vaikka pesäpallomailalla takaisin.

Vierailija
28/31 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa- a.

Mun kohdalla homma eteni aluksi juuri noin. Summa vain oli suurempi ja vitkutteluaika pitempi. Sitten tuo kontakteista vetäytyminen.

En pyynnöistä ja lupauksista huolimatta saanut mitään kannanottoa maksusuunnitelmasta. Velallisen itse määräämä takaraja alkoi lähestyä.

Äkkiä alkoi sataa niskaan solvauksia. En ollut suostunut edes ottamaan korkoa, mutta kyllä kunnon valehtelija keksii solvauksen aiheet vaikka tulitikusta.

Välit meni tietenkin poikki, katkaisin ne. Kirosin moneen kertaan tekemääni arviointivirhettä henkilön luotettavuuden suhteen. Mulle ei toisen auttamisesta koitunut muuta kuin vahinkoa.

En enää ikinä lainaa rahahuoliaan valittavalle latin latia. Sen oppi kerrasta.

Toisaalta pääsinpä eroon epäluotettavasta kaverista. Myöhemmin kun hän oli päätynyt riitoihin monien muidenkin kaveriensa kanssa, hän oli yllättäen jälleen halukas olemaan ystäväni! Ei tule kuuloonkaan! Kaiken muun lisäksi hän nimittäin oli levitellyt musta valheita yhteisten tuttujen keskuudessa, mistä seurasi että mua alettiin kartella.

Nyt nämä ihmiset ovat kyllä kääntäneet hänelle selkänsä, joten hän on melko yksin.

Vierailija
29/31 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ihminen on auttanut sinua ja olet kiitollisuudenvelassa, olet vain iloinen, kun voit vuorostasi auttaa toista. Niin normaalin ihmisen ajatus kulkee.

Jos olette ystäviä, et voi kuvitella, että et saisi rahojasi ripeästi takaisin.

Mutta on ihmisiä, joille raha on kuin toisille alkoholi: kun sitä on, se pannaan kaikki sileäksi heti. Ja sitten ruikutetaan, kun ei taas ole rahaa. Päinvastoin, on velkaa. Siitä suututaan, kun ahdistaa niin. Oivallisin suuttumuksen kohde on se, joka hyvänhyvyyttään lainasi.

Tarkemmin ajatellen tuntemani holtittomat rahankäyttäjät tuppaavat olemaan holtittomia myös esim.

alkoholin ja seksin suhteen. He valehtelevat. Heillä on paljon pahoja ongelmia ihmissuhteissa ja syypää on aina toisaalla. Se ei koskaan katso peilistä.

Tällainen ihminen osaa halutessaan olla hyvin viehättävä ja luotettavan tuntuinen. Mutta kun asiat alkavat mennä vinoon, on piru irti.

Vierailija
30/31 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on yhteisiä kavereita, pidä huoli, että kaikki saavat tietää tilanteesta. Häpeä voi saada toisen maksukannalle.

Vierailija
31/31 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa jutuissa pitää aina valmistautua siihen, että ei saa rahojaan takaisin. Yleensä nämä lainailijat ovat aina perse auki suunnilleen seuraavana päivänä, kun ovat saaneet tilin. Se velkojen maksaminen on listassa viimeisenä ja siinä kohdassa rahat on jo käytetty.

Olen lainannut rahaa jokuselle "kaverille" ja kun olen aavistellut, että vaikeuksia tulee, en ole lainannut enempää kuin mitä oikeasti on varaa hävitä. Yksi näistä on maksanut jopa takaisin, tosin on joutunut muistuttelemaan. Muut ovat jättäneet yhteydenpidon ja kuten joku jo sanoikin, hyvä niin. En suoranaisesti kaipaa ympärilleni ihmisiä, jotka ovat valmiit uhraamaan ihmissuhteen muutaman satasen vipin tähden.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi