Pesettekö uudet vauvan vaatteet ennen käyttöä?
Siis ihan uudet kaupasta ostetut. Ja jos pesette niin miksi? Pesettekö myös omat uudet vaatteenne ennen käyttöä?
Kommentit (30)
aemminhan väitit että ihon kautta ei imeydy...
Ja hiuspohjan eli päänahan kautta imeytyy samalla tavalla kuin muunkin ihon kautta aineet!
Luuletko että päänahka on sitten alue mistä ei mikään imeydy (mutta muun ihon kautta imeytyy, kuten totesit nikotiinilaastarin aineiden imeytyvän ihon kautta).
Olet todella tietämätön!
Olen itse parturi-kampaaja ja tiedän, että hiusväreistä imeytyy kemikaaleja ihmisen elimistöön (koska väri koskettaa ihmisen päänahkaa).
Vierailija:
Luuletko että päänahka on sitten alue mistä ei mikään imeydy (mutta muun ihon kautta imeytyy, kuten totesit nikotiinilaastarin aineiden imeytyvän ihon kautta). .
Terveyshaulla, sivustoilta Etelä-Suomen Sanomat
" Hiusvärien turvallisuutta on epäilty jo pitkään, mutta EU:n kulutustavaroita penkova tiedekomitea odottelee värien valmistajilta selvityksiä aineista jatkoajalla ainakin tämän vuoden loppuun. " Tilapäisesti" sallittuja värejä on noin 60.
Tieteellisissä kokeissa monet hiusvärit ovat aiheuttaneet perimä- ja muita soluvaurioita. Värikemikaalit tunkevat ihon läpi elimistöön. "
Vierailija:
Olen itse parturi-kampaaja ja tiedän, että hiusväreistä imeytyy kemikaaleja ihmisen elimistöön (koska väri koskettaa ihmisen päänahkaa).
sen mahdollisen syöpävaarallisuuden takia. Siinäkin lienee kyseessä enemmin elimistöön imeytyminen kuin että punaisten hiusten katselu aiheuttaisi kanssaihmisissä silmäsyöpää.
Lähes kaikesta imeytyy kemikaaleja. Esimerkiksi lasten kosteussuojavaatteet eivät olisi turvallisia ihoa vasten (onneksi niitä harvoin käytetään nurin päin ja ilman alusvaatteita :-). Miksi ihmeessä hiusvärit olisivat poikkeus?
Vierailija:
Kysehän olikin siitä imeytyykö hiusväreistä kemikaaleja ihon läpi ja vastaus on EI! t. kemisti
Esimerkiksi monet taistelukaasut vaikuttavat myös ihon läpi vaikka kuinka käyttäisi kaasunaamaria.
Vierailija:
Imeytyykö ilmastakin ihon läpi aineita, kun se koskettaa ihoa?
Päänahan kautta ei muka imeydy kemikaaleja... Just joo.
Hiusväreistä ei ehdi imeytyä mitään kemikaaleja... just joo.
En viitsi väitellä koska faktat eivät sinulle merkitse mitään. Tosiasia mikä tosiasia.
Vierailija:
Esimerkiksi monet taistelukaasut vaikuttavat myös ihon läpi vaikka kuinka käyttäisi kaasunaamaria.
Vierailija:
Imeytyykö ilmastakin ihon läpi aineita, kun se koskettaa ihoa?
Voisitko joko osoittaa sen kohdan tai opetella lukemaan?
Vierailija:
Siis oikeesti uskot, että ilmassa on nytkin taistelukaasuja??? Ei sullakaan hyvin mene.
heuttaa pinnallista ihoärsytystä ja allergiaa. T. Kemisti