Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viikko viinatta takana

Vierailija
25.12.2017 |

Minä, krooninen tissuttelija, olen ollut viikon juomatta. Olen jo pidemmän aikaa miettinyt, että ajatukset pyörii liikaa juomisen ympärillä ja juomisesta on tullut rutiini ja osa elämää. Olen pitänyt ennenkin viikon taukoja, josko tästä tulisi nyt pidempikin tauko... Kokonaan en sitoudu lopettamaan, mutta eiköhän tuo useampana iltana viikossa tapahtuva parin "nautiskelu" ole nyt nähty. Se on kivaa hetken, mutta aamulla vituttaa, kun rahat menee ja terveys huolettaa.

En pidä itseäni alkoholistina, mutta vakaasti sitä suuntaa kohti menossa. Nyt on hyvä lyödä jarrut pohjaan ja keksiä muita tapoja tappaa aikaa ja purkaa stressiä. Halusin jonnekin kertoa tästä. Oikeassa elämässä kukaan ei luultavasti tiedä asiasta enkä halua siitä puhua.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Sairausdiagnosointi ei liene tärkeintä, pääasia että tiedostat alkoholin olevan ongelma. Oletko ajatellut hakea ulkopuolista tukea? Harva jaksaa yksin pakertaa

Vierailija
2/7 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siitä lähtee - päivä kerrallaan.

Itse olen ollut tuolla metodilla juomatta kohta liki viisi vuotta. Sitä ennen join kiihtyvällä tahdilla (lähes) päivittäin liki 25 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla neljäs päivä menossa ja tuskaa on. Ei fyysisiä riippuvuusoireita, mutta itkettää ja ahdistaa. Nukkunut todella huonosti, unet painajaisia tai ainakin stressaavia.

N50+

Vierailija
4/7 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä! Sairausdiagnosointi ei liene tärkeintä, pääasia että tiedostat alkoholin olevan ongelma. Oletko ajatellut hakea ulkopuolista tukea? Harva jaksaa yksin pakertaa

Kiitos vastauksestasi. En ajatellut varsinaisesti hakea ulkopuolista tukea. Tunnistan, että juomistarpeeni lähtee tylsyydestä ja stressistä. Ajattelin puuttua suoraan niihin aktivoitumalla harrastusrintamalla ja vahvistamalla suhteita ystäviin. Myös tämä asian kirjoittaminen auttaa ja vahvistaa päätöstä.

Vierailija
5/7 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pinna kireellä?

Ahdistaako?

Oletko nyt parempi ihminen..?

Tylsempää sulla tulee ainakin saletisti olemaan.

Heitä nyt helvettiin tuo jeesustelu ja ota ilo irti!

Vierailija
6/7 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pinna kireellä?

Ahdistaako?

Oletko nyt parempi ihminen..?

Tylsempää sulla tulee ainakin saletisti olemaan.

Heitä nyt helvettiin tuo jeesustelu ja ota ilo irti!

Pinna ei ole kireellä eikä ahdista, kiitos kysymästä. Jotenkin helppo hengittää ja levännyt olo pitkästä aikaa. En varmaan kokonaisuudessaan ole parempi ihminen, mutta ehkä opin olemaan parempi itselleni. Ap.

Vierailija
7/7 |
25.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla neljäs päivä menossa ja tuskaa on. Ei fyysisiä riippuvuusoireita, mutta itkettää ja ahdistaa. Nukkunut todella huonosti, unet painajaisia tai ainakin stressaavia.

N50+

Vierotusoireitahan nuo on. Pidä pintasi, elämä raittiina on mukavampaa.