Toinen yli 30-vuotias kokematon mies ilmoittautuu
Olin koulussa ja lukiossa kiusattu, intistä sain C-paperit ja yliopistossa päätin etten puhu kenellekään ellei hän aloita keskustelua. Joskus saattoi mennä viikonkin niin ettei minulla ollut yliopistossa mitään kontaktia toisiin ihmisiin vaikka luennoilla saattoi olla kymmeniä muita. En koskaan kuulunut ainejärjestöön enkä käynyt yhdessäkään juhlassa. Oikeastaan ainoa merkittävä poikkeus oli se kun tietokonesalista varastettiin kiintolevyt ja samalla yhden kanditutkielma, eikä hän ollut ottanut siitä varmuuskopiota. Yliopiston IT-palvelu ei osannut auttaa ja hän yritti valjastaa minut palauttamaan se jollain ihmeellisellä tavalla koska tiesi minun olevan näppärä tietokoneiden kanssa.
Harrastuksia on mutta sitä kautta harvemmin tutustuu keneenkään. Ainoa kontakti niihin ihmisiin on harrastuksen kautta.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jatkat niinkuin tähänkin asti, kaikki jatkuu samanlaisena.
Elämä ei ole reilua.
Haluatko muutosta?
Toimi sitten tavoitteesi mukaan.Kyse on enemmän siitä haluaako muut olla kanssani tekemisissä muutenkin kun silloin kun haluaa minulta jotain konkreettista.
Ei jumankauta. Sulla on kyllä paljon opittavaa naisista ja vaikka saisit jonkun jallitettua, niin ylämäki tulee olemaan jyrkkä. Olet miesversio nuuskaavasta ja kiroilevasta rekkalesbosta. Pottakampauksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En käynyt koskaan ainejärjestön bileissä, nyt kokemattomuus on ongelma." Kenenkähän syy?
Kerran yritin ilmoittautua mutta seuraavana päivänä nimeni oli poistettu osallistujalistalta.
Ja oli ylivoimaista kirjoittaa se uudelleen?
(joku poistanut oman nimensä ja samalla vahingossa myös omasi, kun on vähemmän pikkutarkasti kumittanut/yliviivannut)
Järjestelmä oli jo tuolloin sähköinen eikä kukaan muu kun ainejärjestön jäsen taatusti pääse poistamaan mitään sieltä.
Miksi kukaan poistaisi toisen nimen listoilta? Kyllä itse olisin ilmoittautunut uudestssn. Ja kyllä tietojärjestelmissä välillä sattuu virheitä, silloin voi myös pyytää selvittämään ne.
Elämä ei aina ole tasapuolista. Itse olen usein miettinyt, miksi minä olen se joka järjestää tapaamisia ja treffejä. Mutta jos haluan itse niitä asioita, ja koen niistä saavani jotain järjestän niitä.
Pitää itse avautua, että kukaan uskaltaisi lähestyä. Kannattaisi itse yrittää hankkia ystäviä ennen kuin parisuhdetta. Kun avautuu on vaara, että sattuu. Mutta jos ei yritä mitään, ei voi myöskään saada mitään.
Tietojärjestelmissä ei tapahdu tällaisia virheitä. Tuohon aikaan joku olisi periaatteessa voinut hakkeroimalla muokata listaa, mutta joku tai jotkut halusi minut pois sieltä.
Jokainen tietojärjestelmä on ihmisen tekemä. Ja ihmiset tekevät virheitä. Itse it-ammattilaisena olen selvittänyt paljon monimutkaisempiakin sotkuja.
Mistä tiedät, että esim oma nimesi oli ainut joka puuttui? En lähde arvailemaan, mitä virheitä olisi voinut sattua.
Jos olet hajuton ja mauton, miksi kukaan olisi halunnut sinut listalta pois? Tuollausta käytöstä kutsutaan vainoharhaiseksi.
Ja kyllä, mulle on sattunut vastaava tilanne, joka selvisi vasta ovella. Ilmoittautumista ei löytynyt, vaikka olin ilmoittautunut. Ja pääsin sisään vaikka ruokaakin oli varattu ilmoittautuneiden mukaan, homma vain järjestettiin.
Yksinkertainen PHP-skripti joka kysyy nimeä, toivottua istumapaikkaa ja opiskelijanumeroa ja tallentaa sen tietokantaan? Privileget skriptillä INSERT ja SELECT. Ensimmäinen että tietokantaan voidaan lisätä ihmisiä ja toinen jotta skripti voi tulostaa listan osallistujista.
Minun nimi oli mukana edellisenä iltana. 14 tuntia myöhemmin paikalla oli eräs toinen. Mikä sinusta on voinut mennä pieleen, muu kun että joku ylläpitäjistä on käsin poistanut minut tietokannasta?
Kuten sanoin en lähde arvailemaan, kun ei tiedä.
Oikean elämän virheitä, tietokanta vioittuu virheellisen koodin takia ja joudutaan palauttamaan varmistus. Kaikki tuoreimmat rivit eivät tule mukaan.
Koodissa virhe, jonka vuoksi osa riveistä korruptoituu tietokannassa.
Tietokantaa käsin korjaava henkilö kohdistaa toimensa väärään riviin.
NORMAALI ihminen olisi edes kysynyt, mihin hänen tietonsa ovat kadonneet. Sinä oletat jonkun ne tahallaan poistaneen. Sun käytöksesi ei ole normaalia.
Alkuun mua säälitti, mutta näköjään asenteesi on se, että aina vika on jossakussa muussa, sinä et old tehnyt mitään väärin js omassa käytöksessäsi ei ole mitään väärää ja koko maailma, ihan ventovieraatkin kohtelevat sua väärin.
Vinkki, kohtelemalla muita hyvin, tervehtimällä ja juttelemalla sekä uskomalla alkuun ihmisistä hyvää voit yllättyä.
Ap kyllä liian syvällä! Mikset mene terapiaan? Jotain halua sulla on seuralle, et muuten ois tehnyt aloitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En käynyt koskaan ainejärjestön bileissä, nyt kokemattomuus on ongelma." Kenenkähän syy?
Kerran yritin ilmoittautua mutta seuraavana päivänä nimeni oli poistettu osallistujalistalta.
Ja oli ylivoimaista kirjoittaa se uudelleen?
(joku poistanut oman nimensä ja samalla vahingossa myös omasi, kun on vähemmän pikkutarkasti kumittanut/yliviivannut)
Järjestelmä oli jo tuolloin sähköinen eikä kukaan muu kun ainejärjestön jäsen taatusti pääse poistamaan mitään sieltä.
Miksi kukaan poistaisi toisen nimen listoilta? Kyllä itse olisin ilmoittautunut uudestssn. Ja kyllä tietojärjestelmissä välillä sattuu virheitä, silloin voi myös pyytää selvittämään ne.
Elämä ei aina ole tasapuolista. Itse olen usein miettinyt, miksi minä olen se joka järjestää tapaamisia ja treffejä. Mutta jos haluan itse niitä asioita, ja koen niistä saavani jotain järjestän niitä.
Pitää itse avautua, että kukaan uskaltaisi lähestyä. Kannattaisi itse yrittää hankkia ystäviä ennen kuin parisuhdetta. Kun avautuu on vaara, että sattuu. Mutta jos ei yritä mitään, ei voi myöskään saada mitään.
Tietojärjestelmissä ei tapahdu tällaisia virheitä. Tuohon aikaan joku olisi periaatteessa voinut hakkeroimalla muokata listaa, mutta joku tai jotkut halusi minut pois sieltä.
Jokainen tietojärjestelmä on ihmisen tekemä. Ja ihmiset tekevät virheitä. Itse it-ammattilaisena olen selvittänyt paljon monimutkaisempiakin sotkuja.
Mistä tiedät, että esim oma nimesi oli ainut joka puuttui? En lähde arvailemaan, mitä virheitä olisi voinut sattua.
Jos olet hajuton ja mauton, miksi kukaan olisi halunnut sinut listalta pois? Tuollausta käytöstä kutsutaan vainoharhaiseksi.
Ja kyllä, mulle on sattunut vastaava tilanne, joka selvisi vasta ovella. Ilmoittautumista ei löytynyt, vaikka olin ilmoittautunut. Ja pääsin sisään vaikka ruokaakin oli varattu ilmoittautuneiden mukaan, homma vain järjestettiin.
Yksinkertainen PHP-skripti joka kysyy nimeä, toivottua istumapaikkaa ja opiskelijanumeroa ja tallentaa sen tietokantaan? Privileget skriptillä INSERT ja SELECT. Ensimmäinen että tietokantaan voidaan lisätä ihmisiä ja toinen jotta skripti voi tulostaa listan osallistujista.
Minun nimi oli mukana edellisenä iltana. 14 tuntia myöhemmin paikalla oli eräs toinen. Mikä sinusta on voinut mennä pieleen, muu kun että joku ylläpitäjistä on käsin poistanut minut tietokannasta?Kuten sanoin en lähde arvailemaan, kun ei tiedä.
Oikean elämän virheitä, tietokanta vioittuu virheellisen koodin takia ja joudutaan palauttamaan varmistus. Kaikki tuoreimmat rivit eivät tule mukaan.
Koodissa virhe, jonka vuoksi osa riveistä korruptoituu tietokannassa.
Tietokantaa käsin korjaava henkilö kohdistaa toimensa väärään riviin.
NORMAALI ihminen olisi edes kysynyt, mihin hänen tietonsa ovat kadonneet. Sinä oletat jonkun ne tahallaan poistaneen. Sun käytöksesi ei ole normaalia.
Alkuun mua säälitti, mutta näköjään asenteesi on se, että aina vika on jossakussa muussa, sinä et old tehnyt mitään väärin js omassa käytöksessäsi ei ole mitään väärää ja koko maailma, ihan ventovieraatkin kohtelevat sua väärin.
Vinkki, kohtelemalla muita hyvin, tervehtimällä ja juttelemalla sekä uskomalla alkuun ihmisistä hyvää voit yllättyä.
Siinä on vain se että todennäköisyys tietokannan vioittuminen tuolla tavalla on luokkaa lottovoitto. Kukaan ei halua ap:n kaltaista, epäsosiaalista ihmistä samoihin juhliin kun itse on paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti olet päättänyt elää katkeruudessa ja yksin. Se on oikeasti oma valintasi. Ei sen olisi pakko olla noin.
Ei niin, ja se muuttuisi jos joku tulisi puhumaan minulle. Tai edes tervehtimään. Tai ottaisi yhteyttä treffisivulla.
Eikä muuttuisi. Minä tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti olet päättänyt elää katkeruudessa ja yksin. Se on oikeasti oma valintasi. Ei sen olisi pakko olla noin.
Ei niin, ja se muuttuisi jos joku tulisi puhumaan minulle. Tai edes tervehtimään. Tai ottaisi yhteyttä treffisivulla.
Eikä muuttuisi. Minä tiedän.
Eikö olekin mielenkiintoista miten täällä tiedetään vieraiden asiat paremmin kun vieras itse.
Tulee mieleen tapaus nyt firman pikkujouluista. Otin puheeksi että alkoholiton glögi on parempi jos joutuu itse ajamaan kotiin, mutta sain vastaukseksi vain tiuskimista ja avautumista.
Miten ihmeessä tällaisten kanssa pitäisi olla tekemisissä normaalisti?
Olen monilahjakas sosiopaatti. Jos tuntisimme, rakentaisin meidän ympärille kaveripiirin. Tai ainakin yrittäisin. Pitäisin sitä pelinä. Mitä opiskelet? Missä?
Sinullakin on mahdollisuus muuttua, jos haluaisit. Monet kiusatutkin ovat ponnistaneet korkealle.
Kai tämä on vitsi? Jos ei niin kokemattomana tulee pysymäänkin lopun ikäänsä. Eihän tuollainen voi saada edes ystäviä tuolla käytöksellä.
Naisen täytyisi olla hullu että lähestyisi vihan ja katkeruuden täyteistä miestä.
Jatka samaan malliin vaan, ai niin kerroitkin, ettet aio muuttaa käytöstäsi. Ei siinä sitten mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen monilahjakas sosiopaatti. Jos tuntisimme, rakentaisin meidän ympärille kaveripiirin. Tai ainakin yrittäisin. Pitäisin sitä pelinä. Mitä opiskelet? Missä?
Tietojenkäsittelytieteen lisensiaatti, olen työelämässä ja asun Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, ainakin sinun on turha ruikuttaa sitä että olet kokematon. Et tee yhtään mitään ja odotat että joku sinut kaivaa esille ja tekee tuttavuutta.
Minä olen täysin kokematon 30v nainen mutta sentään olen itse ottanut muihin kontaktia.
Mä olen ton toisen palstan 36v kokematon. Ehkä me voitais tutustua? Asutko missä päin?
Ja taas.
Perjantaina työpaikalla yritin virittää small talkia joulusta mutta jälleen kerran sain vastaukseksi vain hiljaisuutta ja muutamassa tapauksessa tiuskimista. Tänään vasta ymmärsin että kyse oli voinut olla siitä ettei kukaan halua hankkiutua joulukuusesta eroon. Se on pieni muovikuusi eikä tarvitse tehdä muuta kun riisua koristeet ja pakata kaikki muutamaan laatikkoon.
Mutta ei. Perinteisesti se on kuulunut siivoojalle tai harjoittelijalle mutta vuodenvaihteessa vaihdettiin siivousfirmaa ja ne on vähän tarkempia siitä mitä heille kuuluu ja mitä ei. Nyt näyttäisi tulevan riitaa siitäkin.
Mutta kun ei missään voi toimia noin :D Työpaikallakin kaikkien pitää jutella toisilleen ja tehdä aloitteita että hommat hoituu! Ei missään työpaikalla kai ole ihmistä joka ei koskaan aloittaisi keskustelua ja kaikkien muiden pitäisi vain niin tehdä.