Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi toiselle määrätään paniikkihäiriöön cipralexia ja toiselle vaikkapa tätä escitalopram actavista, jota itse sain? Saman luokan lääke kuitenkin

Vierailija
24.12.2017 |

Miksi. Ja jos lopetan viim. tammikuussa lääkkeen niin olenko kesän alussa huomattavasti sutjakampi? Siis kauanko turvotuksella kestää häipyä? Ja miten lopetus tehdään kuolematta vieroitusoireisiin? Nyt olen syönyt jo useamman viikon ajan vain puolikkaan tabletin, vaikka määrätty annostus on yksi tabletti.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kävin psykalla ja se määräs mulle escitalopram actavista koska se psyka omien sanojensa mukaan määrää sitä 9/10 potilaista. Ei herättäny oikee luottamusta joten jätin syömäti. Varmaa sillä osakkeita kyseisen lääkkeen valmistajan firmasta mut sehä ei olis mikää uus juttu. Niin tosiaan Mehiläinen oli asiointipaikka hahahahahha!

Jengi alapeukuttaa koska ei usko et lääkärit ostaa lääkefirmojen osakkeita ja määrää niiden lääkkeitä. (Kansisko herää tähä maailmaa ja lukee joskus jotai muutaki ku salkkareiden juonipaljastuksia? Tääki iha tutkittu ja todistettu asia.)

Jengi alapeukuttaa koska ei usko et se psyka sano mulle noin ja määräs ne lääkkeet 15 min keskustelun jälkeen enkä sitä oo enne sitä tai sen jälkee tavannu. Ja Mehiläisessä nämä tällaiset fiksut ihmiset on töissä, uskokaa tai älkää.

Lääkäri näkee urallaan lukemattoman määrän samoilla oireilla kitkuttelevia potilaita. Tuskinpa siihen tarvitsee vuoden mittaisia kliinisiä tutkimuksia, jotta osaa määrätä sopivan lääkkeen. Ikävä kyllä ne sivuvaikutukset ovat mitä ovat. Tietenkään kaikille niitä ei tule.

Tarvittavat lääkkeet "täytyy" syödä, mutta omaa järkeäkin saa käyttää. Jos pärjää puolikkaalla, niin turha sitä kokonaista tablettia on vetää naamaan "koska niin nyt on määrätty." -ap

Vierailija
42/46 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI kyse ole lääkityksen aikaisessa lihomisessa aina siitä, että ihminen syö enemmän. Toki näin voi olla -> jollain lähtenyt psyykkisen pahoinvoinnin seurauksena ruokahalu ja sit lääkkeen jeesatessa oloon, sitä rupeaa syömään normaalimmin.

Toisaalta osa lääkkeistä muuttaa myös metaboliaa/aineenvaihduntaa, mikä voi johtaa siihen, että painoa kerääntyy enemmän. Toinen vaikutusmekanismi voi olla esimerkiksi sellainen, että jos on käynyt tosi ylikierroksilla, niin lääkkeen vaikutuksen alettua ihminen rauhoittuu ja sitä kautta mylly ei pyöri enää yhtä vauhdilla. Pieniä juttuja, mutta voi vaikuttaa. Samoin osa lääkkeistä voi vaikuttaa natrium-tasoihin, mikä taas voi lisätä pöhöttävää turvotusta/nesteen kertymistä pikkuisen (isommilla annoksilla). Nää toki SSRI-puolella harvinaisempia, psykoosilääkkeissä yleisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko nyt todeta että Cipralex ja Escitalopram Actavis ovat SAMAA lääkeainetta: essitalopramia. Sivuvaikutukset ja haittavaikutukset ovat molemmilla lääkkeillä samat. Silläkään ei ole merkitystä minkä nimisenä lääkäri on sen reseptille kirjoittanut kun sen voi apteekissa vaihtaa halvempaan. Että ainakin tämän verran kannattaa tietää lääkkeestä jota syö.

Niin, siksi ihmettelenkin miksi escitalopram actaviksen sanotaan nostavan painoa mutta cipralexin ei. MONET sanovat samaa.

-ap

Ilmeisesti parantaa ruokahalua, joten syö tuplaten sen määrän mitä aikaisemmin. Kai sitä ennemmin kannattaa kokeilla sitä ruuan vähentämistä kuin lääkkeen?

Kysyin eilen mistä erottaa turvotuksen ja lihomisen (koska minä en ole eläissäni lihonut.) Turvotus on kuulemma koko kropassa. Minun painonnousuni näkyy koko kropassa. Oliko muuta? -ap

Mitäpä jos lähtisit sinne lenkille lyllertämään sen sijaan että surffailet päivä tolkulla netissä. Vai meinaatko vielä huomennakin tehtailla samasta aiheesta lisää "hyviä" kysymyksiä av:lle?

En lyllerrä, kiitos kysymästä :D Aivan normaalisti kävelen :) -ap

Vierailija
44/46 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te vittuilijat, jotka minua näkemättä kirjoitatte lyllertämisestä sun muusta. Teidän kannattaa käydä hankkimassa itsellenne lääkitys pahaan oloonne. Itseensä tyytyväinen ihminen ei kirjoittele tuollaista paskaa, kun toinen kysyy aivan asiallisia kysymyksiä :D Voitte toki kuvitella minut lähemmäs satakiloiseksi "lyllertäjäksi", mutta tiedän itse kyllä mitä olen tai en ole. Koskaan en ole ollut lyllertäjä enkä ole koskaan lihonut ruokailutottumuksillani. Nyt olen toki isompi kuin koskaan ennen. Se ei silti tee minusta valaan kokoista :) onneksi! Olisi nimittäin kamalaa olla lyllertäjä. -ap

Vierailija
45/46 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vai meinaatko vielä huomennakin tehtailla samasta aiheesta lisää "hyviä" kysymyksiä av:lle?"

Tietysti, jos tulee mieleen kysymyksiä. Menehän sinä sinne lenkille lihomasta. -ap

Vierailija
46/46 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran kävin psykalla ja se määräs mulle escitalopram actavista koska se psyka omien sanojensa mukaan määrää sitä 9/10 potilaista. Ei herättäny oikee luottamusta joten jätin syömäti. Varmaa sillä osakkeita kyseisen lääkkeen valmistajan firmasta mut sehä ei olis mikää uus juttu. Niin tosiaan Mehiläinen oli asiointipaikka hahahahahha!

Minä olisin ollut koko elämäni ilman ssri-lääkkeitä mutta paniikki oli niin paha, ettei elämästä ilman apukeinoja olisi tullut yhtään mitään. Harmi vain.

Ehdinkö sutjakoitua 3-4 kuukaudessa?

SSRI-lääkkeiden aiheuttamat haitat voivat olla pysyviä, eli kukaan ei voi tietää miten sinun käy.

Ei niistä mitään haittoja jäänyt, kun itse aikoinani söin niitä.

Jumalkompleksi? Sinä et ole yhtäkuin kaikki muut

Et sinäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme