Miksi toiselle määrätään paniikkihäiriöön cipralexia ja toiselle vaikkapa tätä escitalopram actavista, jota itse sain? Saman luokan lääke kuitenkin
Miksi. Ja jos lopetan viim. tammikuussa lääkkeen niin olenko kesän alussa huomattavasti sutjakampi? Siis kauanko turvotuksella kestää häipyä? Ja miten lopetus tehdään kuolematta vieroitusoireisiin? Nyt olen syönyt jo useamman viikon ajan vain puolikkaan tabletin, vaikka määrätty annostus on yksi tabletti.
Kommentit (46)
No se riippuu vähän miten viitsit liikkua ja vähennätkö suolan käyttöä. Se turvotus meinaan.
Vierailija kirjoitti:
No se riippuu vähän miten viitsit liikkua ja vähennätkö suolan käyttöä. Se turvotus meinaan.
Minä en ole eläissäni lihonut. Kaikki alkoi kun aloitin lääkkeen.
(Olen aina ollut herkuttelija enkä mikään himoliikkuja.)
Toki liikunta on kivaa, mutta urheilu ei. -ap
Kerran kävin psykalla ja se määräs mulle escitalopram actavista koska se psyka omien sanojensa mukaan määrää sitä 9/10 potilaista. Ei herättäny oikee luottamusta joten jätin syömäti. Varmaa sillä osakkeita kyseisen lääkkeen valmistajan firmasta mut sehä ei olis mikää uus juttu. Niin tosiaan Mehiläinen oli asiointipaikka hahahahahha!
Enkä ole ennenkään turvonnut tällä suolamäärällä jota käytän. En ole tehnyt virallisia mittauksia, mutta verenpaineeni on hyväksi todettu tämän vuoden syksynä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Kerran kävin psykalla ja se määräs mulle escitalopram actavista koska se psyka omien sanojensa mukaan määrää sitä 9/10 potilaista. Ei herättäny oikee luottamusta joten jätin syömäti. Varmaa sillä osakkeita kyseisen lääkkeen valmistajan firmasta mut sehä ei olis mikää uus juttu. Niin tosiaan Mehiläinen oli asiointipaikka hahahahahha!
Minä olisin ollut koko elämäni ilman ssri-lääkkeitä mutta paniikki oli niin paha, ettei elämästä ilman apukeinoja olisi tullut yhtään mitään. Harmi vain.
Ehdinkö sutjakoitua 3-4 kuukaudessa?
Vierailija kirjoitti:
Älkää syökö noita ilmankin pärjää
Minä en pärjännyt. Viimeiseen asti välttelin lääkkeitä, mutta lopulta oloni oli aivan kamala. Hirveät paniikit milloin missäkin. Voisitteko vastata kysymyksiin. -ap
Vierailija kirjoitti:
Tai jos syö, on noita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin ollut koko elämäni ilman ssri-lääkkeitä mutta paniikki oli niin paha, ettei elämästä ilman apukeinoja olisi tullut yhtään mitään. Harmi vain.
SSRI-lääkkeiden aiheuttamat haitat voivat olla pysyviä, eli kukaan ei voi tietää miten sinun käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en pärjännyt. Viimeiseen asti välttelin lääkkeitä, mutta lopulta oloni oli aivan kamala. Hirveät paniikit milloin missäkin. Voisitteko vastata kysymyksiin. -ap
Kannattaisko miettiä mistä ne paniikit tulee ja hoitaa noi vaivat iha ajatusten kautta siel omas pääs eikä turruttaa ongelmaa pillereillä?
Trolli. Ei kukaan oo noin pöljä oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko miettiä mistä ne paniikit tulee ja hoitaa noi vaivat iha ajatusten kautta siel omas pääs eikä turruttaa ongelmaa pillereillä?
:DD -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SSRI-lääkkeiden aiheuttamat haitat voivat olla pysyviä, eli kukaan ei voi tietää miten sinun käy.
Joop. -ap
Mitä v*ttua jankkaatte trollia? :D Syön ensimmäistä kertaa ikinä elämässäni ssri-lääkettä, joka tehoaa. Kuten kerroin, ensimmäinen ei tehonnut.
Niin sattumoisin ei ole sitä kokemusta lääkkeen lopetuksesta :) Kuten ei myöskään mistään turvotuksista tai lihomisista, koska en ole lääkkeettömänä aikana ikinä lihonut tai turvonnut. -ap
Vierailija kirjoitti:
Enkä ole ennenkään turvonnut tällä suolamäärällä jota käytän. En ole tehnyt virallisia mittauksia, mutta verenpaineeni on hyväksi todettu tämän vuoden syksynä. -ap
Oho, siis en ole tehnyt virallisia mittauksia suolan määrän suhteen. Koulussa syksyllä oli terkkarin tarkastus ja siellä verenpaineeni mitattiin ja todettiin hyväksi. -ap
Ainiin ja toki juttelen lääkärin kanssa myös. Mutta haluan vain tietää kaikkea. Tämä on vasta elämäni toka ssri-lääke. Ensimmäinen ei tehonnut. Nykyinen tehoaa niin paniikkiin kuin kropan turvottamiseen. Nyt en jaksa enää! En tiedä milloin saan puhelinajan lääkärille, sehän voi venyä pitkällekin.
Juu olen sama joka kirjoitteli eilen. -ap