Voisitko olla parisuhteessa yhdyssanavammaisen kanssa?
Jos yhdyssanavirheet olisivat tasoa "puhelin numero", "ranne kello" ja "limsa pullo"? Itse en. Kertoo todella paljon ihmisestä, jos ei osaa kirjoittaa omaa äidinkieltään edes välttävästi.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
En, koska ilmeisesti arvot, koulutustaso sekä mielenkiinnon kohteet eroaisivat omistani sen verran paljon ettei mahdollisuutta* toimivaan suhteeseen olisi.
Juu täydellistä hakiessa voi käydä ahneelle paskanen loppu. Jos tärkein asia on oikeinkirjoitus niin pyydä näyttämään koulutodistus heti alkuun. :DDDDDDD Eiköhän siitä selviä mitkä ne vahvuudet on. Vahvuus:ÄIDINKIELI. kova meriitti. Ei sillä kyllä pitkälle pötki.....
Mun hyvä ystävä (diplomi-insinööri ja työssään menestynyt, jos sillä nyt on väliä) tekee juuri tuollaisia virheitä ja on vaikeasti lukihäiriöinen. Enkä mä nyt jumalauta minkään lukihäiriön antaisi haitata. Toisaalta se kyllä periytyy aika vahvasti, mutta ainakin osaan kuntouttaa lukivaikeuksia, jos niitä mahdolliselle lapselle periytyisi.
Minä olen parisuhteessa yhdyssanahäiriöisen kanssa, mutta onneksi niitä virheitä ei huomaa puhekeskusteluissa hänen kanssaan. Emme oikeastaan koskaan lähettele tekstareita tai sähköpostia toisillemme, vaan soitamme jos on asiaa.
Noin yleisellä tasolla se tosiaan on ärsyttävää jos ei hallitse yhdyssanoja ja tuntuu tosiaankin siltä, kuten joku jo aiemmin tässä ketjussa kirjoitti, että olisi tekemisissä hieman vajaaälyisen ihmisen kanssa, vaikka näin ei tietenkään ole se vain tuntuu siltä.
Eikä korkea koulutustaso välttämättä ole tae sille että ihminen hallitsisi yhdyssanat (tai ylipäätään puhtaasti kirjoittamisen), eikä toisaalta sen koulutuksen puuttuminen, että hallitsee ne.
t. 50v mies suoraan peruskoulusta
Vai ärsyttää. Minuakaan ei ärsyttänyt se vessanpytyn kansi vielä tähän mennessä mutta alkoikin nyt ärsyttää. Ihan oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Jos yhdyssanavirheet olisivat tasoa "puhelin numero", "ranne kello" ja "limsa pullo"? Itse en. Kertoo todella paljon ihmisestä, jos ei osaa kirjoittaa omaa äidinkieltään edes välttävästi.
Niin mitä se kertoo ihmisestä? Sen että on äidinkielellisesti huonompi kuin sinä? Tuo sinun viestisi kertoo taas paljon enemmän, eli olet olevinaasi parempi ihminen, älyllisesti olet vajaa vaikka äidinkieli sujuu ja olet todennäköisesti melko pinnallinen. Meilläkin on töissä dippa, joka osaa yhdyssanoja, joka on käynyt kouluja pidemmälle kuin sinä. Muutenkaan ymmärrä, että jonkun dipan täytyisi osata englantia ja äidinkieltä täydellisesti, kun se ei ole se osa-alue mitä tarvitaan päästäkseen yliopistoon ja läpäistääkseen sen. Sinä varmaan pyörittelet integraaleja ja matriiseja täydellisesti vai oletko sittenkin vajaaälyinen vammainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mitä se kertoo ihmisestä? Sen että on äidinkielellisesti huonompi kuin sinä? Tuo sinun viestisi kertoo taas paljon enemmän, eli olet olevinaasi parempi ihminen, älyllisesti olet vajaa vaikka äidinkieli sujuu ja olet todennäköisesti melko pinnallinen. Meilläkin on töissä dippa, joka osaa yhdyssanoja, joka on käynyt kouluja pidemmälle kuin sinä. Muutenkaan ymmärrä, että jonkun dipan täytyisi osata englantia ja äidinkieltä täydellisesti, kun se ei ole se osa-alue mitä tarvitaan päästäkseen yliopistoon ja läpäistääkseen sen. Sinä varmaan pyörittelet integraaleja ja matriiseja täydellisesti vai oletko sittenkin vajaaälyinen vammainen?
Integraalit ja matriisit eivät kuulu yleissivistykseen.
En voi ymmärtää, miten joillekin ihmisille yhdysanojen kirjoittaminen voi olla noin tärkeä juttu.
Yhdyssanasyndrooma?
PS. minä osaan yhdyssanat, mutta minun lukihäiriöinen tytär ei osaa, nyt on tosin maisteri yhdys sanoistaan huolimatta :)
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaisen kanssa pidä edes keskustella.
No ei niin. Ne pitäis hakata, kyllä ne siitä oppii kirjoittamaan.
Minä olen. Mies on hellä, herkkä, tunneälykäs, hyväkroppainen, miehekäs, käsistään kätevä (osaa fiksata kaiken) ja pitää minut tyytyväisenä sängyssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Integraalit ja matriisit eivät kuulu yleissivistykseen.
Onneksi olet yleissivistyksessä muutoin täydellinen ihminen.
Sano sille tyypille että hiljaa koira. Kyllä se siitä hiljenee, ei puhu enään mitään jatkossa. Sinullakin parempi mieli. Ihmettele sitten kun suhde karisee pikkuhiljaa pois. Eikö tärkeintä ole se sanoma ja se että puhuu/kirjoittaa. Sinulla taitaa olla joku alemmuuden tunne.
En, koska ilmeisesti arvot, koulutustaso sekä mielenkiinnon kohteet eroaisivat omistani sen verran paljon ettei mahdollista toimivaan suhteeseen olisi.