Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko olla parisuhteessa yhdyssanavammaisen kanssa?

Vierailija
24.12.2017 |

Jos yhdyssanavirheet olisivat tasoa "puhelin numero", "ranne kello" ja "limsa pullo"? Itse en. Kertoo todella paljon ihmisestä, jos ei osaa kirjoittaa omaa äidinkieltään edes välttävästi.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen. Puolisoni on maisteri mutta lukihäiriöinen. Minkäs teet. On hänessä hyvätkin puolensa.

T. Äikänope

Vierailija
2/33 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eat shit and die.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olenkin. Jos puolisoni jonkin yhdyssanan kirjoittaa oikein, se on luultavasti pelkkä vahinko. Sama se minulle on, minä osaan kirjoittaa oikein ne yhdyssanat ja se riittää minulle. Puolisoni vastatkoon itsestään jos joku tulee tenttaamaan.

Vierailija
4/33 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Ja lukihäiriö on eri asia, vaikka heidänkin tuotoksiaan on tuskaista lukea.

Vierailija
5/33 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olenkin. Jos puolisoni jonkin yhdyssanan kirjoittaa oikein, se on luultavasti pelkkä vahinko. Sama se minulle on, minä osaan kirjoittaa oikein ne yhdyssanat ja se riittää minulle. Puolisoni vastatkoon itsestään jos joku tulee tenttaamaan.

Joo, mutta kun tuli aina sellainen olo, että keskustelee jälkeenjääneen kanssa, kun WhatsAppiin pukkasi viestiä. AP

Vierailija
6/33 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin, myös monella muulla tavalla vammaisen kanssa.

Vierailija
7/33 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eat shit and die.

Jäikö yhdys sanat opettelematta?

Vierailija
8/33 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sopivia kumppaneita tulisi ovista ja ikkunoista, en. Mutta koska olen 37-v neitsytmies, ei ole varaa valita. Ei se suhdetta kaataisi, vaikka olisihan se vaivaannuttavaa.

Vierailija
9/33 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
10/33 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin, mutta en niiden yhdyssanavirheiden takia. 

Todennäköisesti tällainen henkilö olisi tyhmä ja huonossa asemassa työelämässä. Se olisi se varsinainen syy. 

Lukihäiriö sinänsä ei estä kirjoittamasta yhdyssanoja oikein. Se on yleistä epäfiksuutta. 

Vierailija
11/33 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin, mutta en niiden yhdyssanavirheiden takia. 

Todennäköisesti tällainen henkilö olisi tyhmä ja huonossa asemassa työelämässä. Se olisi se varsinainen syy. 

Lukihäiriö sinänsä ei estä kirjoittamasta yhdyssanoja oikein. Se on yleistä epäfiksuutta. 

Kokemukseni mukaan lukihäiriö vaikeuttaa suuresti oppilaan kykyä kirjoittaa yhdyssanat oikein. Samojen oppilaiden on alakoulussa vaikea oppia ylipäänsä sanarajoja, eli he kirjoittavat yhteen sanat, jotka pitäisi kirjoittaa erilleen. Osa näistä pulmista kärsivistä on tyhmiä ja osa älykkäitä.

Ilmeisesti yhdyssanasäännöt eivät mene hukkaan, koska niistä on näköjään hyvin paljon iloa ihmisille, jotka tarvitsevat vähän buustia egolleen.

T. Äikänope

Vierailija
12/33 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen. Mieheni puhuu sujuvaa suomea, mutta ei osaa kirjoittaa sitä.

Vierailija
13/33 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi, häiritsisi liikaa. Kuten joku mainitsi, vaikuttaa yleiskäsitykseen ihmisestä, halusi tai ei. Ja kyllä niitä voi opetella, vaikka onnistumisprosentti ei sata olisikaan ja esimerkiksi runsas lukeminen auttaa tässä. Jos ei kiinnosta lainkaan, on muutoinkin aika erilainen ihminen.

Vierailija
14/33 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ja olenkin. Myönnän kyllä, että joskus ajattelin itsekin, että yhdyssanavirheitä tekevä tai muuten vaan huonosti kirjoittava on vajaaälyinen ja sivistymätön eikä meillä olisi mitään yhteistä. No, olin väärässä. Enkä itsekään mikään superälykkö ole. Olen kyllä "akateemisesti taitavampi" kuin puolisoni, mutta en taas toisaalta mitään yliopisto-opiskelijoiden priimaa, ehkä keskiverto jos ihan sitäkään. Kumppanini ei ole tyhmä, ja pitää lukemisestakin. Hän on sitä paitsi todella paljon parempi puhumaan kuin minä, joka sönkötän ja änkytän ja menen lisäksi helposti lukkoon.

T. Suomen kieli pääaineena

Vierailija
15/33 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen. Mieheni puhuu sujuvaa suomea, mutta ei osaa kirjoittaa sitä.

Onko hän ulkomaalaistaustainen?

Vierailija
16/33 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on jos on voimakas?

Vierailija
17/33 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sellaisen kanssa pidä edes keskustella.

Vierailija
18/33 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Yhdyssanavamma kertoo muustakin kuin vain yhdyssanojen osaamattomuudesta. En haluaisi jakaa elämääni vajakin kanssa.

Vierailija
19/33 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. :D En itsekään osaa yhdyssanoja erityisen hyvin, koska kirjoitan suurimman osan ajastani englantia.

Vierailija
20/33 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkeenjääneen kanssa? Kannattaisiko sinun mennä äidinkielen opettajaksi, kun noin osaat hyvin kirjoittaa ja osaat äidinkielen erinomaisesti. Minulla on tyydyttävä ja pärjään töissä sekä muutenkin todellakin ilman sitä kiitettävää numeroa. Olet tuomitseva ennen kuin edes kerrot vastakkaiselle sukupuolelle ärsytyksistäsi. Onnea jatkolle vaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan