Miksi Prismat ovat auki yötä päivää vaikka on Joulurauha?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kaupan väen pitää saada viettää joulua, muttei lääkäreiden, sairaanhoitajien eikä palomiesten....
Nämä ovat välttämättömyyksiä.. aukiolevaa kauppaa ei sensijaan välttämättä tarvita JOULUN pyhinä.
Eikä sinne ole kenenkään pakko mennäkään jouluna jos ei halua. Kuvittelisin, että työntekijöissäkin riittää vapaaehtoisia tulijoita, se verran hyvät korvaukset saa joulupyhistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän pyhäaukioloa rajoiteta, kun sen järjettömyys tajutaan.
No mikä se järjettömyys on?
Olisihan se kivaa jos kaupan väkikin saisi viettää joulua kotona.
Siskoni oli viime vuonna omasta halustaan kaikki pyhät töissä (ei tosin kaupassa). Tänä joulunakin olisi halunnut mutta joutui jakamaan vuoroja muidenkin halukkaiden kanssa. Varsinkin nuorille perheettömille pyhälisät ovat oikein tervetulleita.
Mitä ap tuntuisi jos kaupat olisi kuukauden kiinni touko-kesäkuun vaihteessa koska ramadan?
Eiköhän pidetä uskonto ja liike-elmä ihan erillisinä toisistaan.
Jokainen harjoittakoon mitä uskontoa haluaa ja tehköön sen kotona. Jos uskonto kieltää työnteon, niin sitten tehdään tilaa niille jotka pystyy olemaan töissä.
Mitä mieltä ap on ravintoloista? Onko se palvelu joka on pakko olla olemassa juhlapyhinä? Itse olen kokki ja tänään menen illaksi töihin. Olen myös ollut töissä aina kaikki äitienpävät, koska ihmiset haluaa käydä äitienpäivälounailla. TE toimistossa on sellaisiakin joille työt maistuu, myös pyhäpäivinä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kaupan väen pitää saada viettää joulua, muttei lääkäreiden, sairaanhoitajien eikä palomiesten....
No pakotetaan s*****a pankit ja virastotkin auki, niin kaikilla on yhtä paskaa. Ja kyllä jouluna ovat suljettuina kaikki ne terveyskeskukset, laboratoriot yms, jotka vain voivat, potilaat ja hoidokit sekä päivystys täytyy tietenkin hoitaa. Arvostan kauppiaita, jotka rauhoittavat vähintäänkin joulupäivän!
EN VIETÄ JOULUA! ! KUN KALJA LOPPUU NIIN PRISMASTA SITÄ SAA
JA JOS OLETTE HUOMANNEET MAASSAMME ASUU MUUTAKIN VÄESTÖÄ
ESIMERKIKSI VENÄLÄISET.HEIDÄN JOULUNSA ON VASTA ENSI VUODEN PUOLELLA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä ovat välttämättömyyksiä.. aukiolevaa kauppaa ei sensijaan välttämättä tarvita JOULUN pyhinä.
Eikä sinne ole kenenkään pakko mennäkään jouluna jos ei halua. Kuvittelisin, että työntekijöissäkin riittää vapaaehtoisia tulijoita, se verran hyvät korvaukset saa joulupyhistä.
Aika nuorekas henkilökunta oli kaupassa. Varmaan paljon opiskelijoita, joille sopii hienosti olla töissä joululomalla. Tulipahan vielä kaupantekijäisinä sopiva tekosyy välttää vierailu anoppilaan ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siskoni oli viime vuonna omasta halustaan kaikki pyhät töissä (ei tosin kaupassa). Tänä joulunakin olisi halunnut mutta joutui jakamaan vuoroja muidenkin halukkaiden kanssa. Varsinkin nuorille perheettömille pyhälisät ovat oikein tervetulleita.
Outoa että edes löytyy halukkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaanko auki olevaa ravintolaa, huoltoasemaa, kioskia? Onko nekin välttämättömyyksiä juhlapyhinä ja sunnuntaina? Säälitte kaupankassaa, joka joutuu olemaan esim. äitienpäivänä töissä mutta tarjoilijan työssä olo äitienpäivänä on välttämättömyys?
Tarvitsen rahaa koska olen velkakiikussa. T. Kapitalistikauppias
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin pitää vaihtaa alaa tai kouluttautua ns. päivätyöalalle, jos nykyiseltä alata ei sellaisia töitä löydy ja arvottaa jouluvapaat tärkeämmäksi kuin nykyisessä ammatissaan toimimisen.
Olen entinen ravintola-alan työntekijä. Yhdessä paikassa oltiin auki ympäri vuoden, eikä kukaan surrut ravintola-alan ihmisten joulutyöntekemistä. Toisessa paikassa oltiin joulunpyhät (3 päivää) suljettuna, mutta muut pyhät vuoden aikana auki. Kukaan ei surrut edelleenkaan ravintola-alalaisten puolesta. Kouluttauduin työn ohella uudelleen ja jo ekana opiskeluvuotena pääsin päivätöihin toimistohommiin ja ai miten mahtavaa, kun tietää etukäteen vapaansa, voi suunnitella elämäänsä ja käytettävissä semmosia ylellisyyksiä kuin lomarahasta vaihdettuja lomapäiviä, palkallisia vapaita ja saldovapaita, joita saa viljellä lähes minne haluaa :)
Kaupan alalla kun aukiolot laajeni niin ai mikä mouruaminen ja poru alkoi.. Vaihtakaa alaa, kollektiivinen voivottelu ei tilannettanne paranna. Onni on omissa käsissä ja aina löytyy ratkaisu, jos on tahtoa ja motivaatiota. Siinä se pähkinänkuoressa. Kivempi tietty vaan marista tarttumatta toimeen ja tekosyitä löytyy ripakopallinen yleensä niillä pahimmilla valittajilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pakotetaan s*****a pankit ja virastotkin auki, niin kaikilla on yhtä paskaa. Ja kyllä jouluna ovat suljettuina kaikki ne terveyskeskukset, laboratoriot yms, jotka vain voivat, potilaat ja hoidokit sekä päivystys täytyy tietenkin hoitaa. Arvostan kauppiaita, jotka rauhoittavat vähintäänkin joulupäivän!
Laki vähittäiskauppojen ja parturiliikkeiden aukioloajoista ei voimassa ollessaankaan koskenut pankkeja tai virastoja, ne olisivat saaneet ennenkin olla auki pyhäisin, jos olisivat nähneet sen tarpeelliseskisi.
Itse en tykkää pakottamisesta, vaan vapaaehoisesta järjenkäyttämisestä. Kaupat ovat auki palvellakseen paremmin, TE-toimistolla sellaiseen ei ole tarvetta ja pankissa ei käy muutenkaan enää kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä ap on ravintoloista? Onko se palvelu joka on pakko olla olemassa juhlapyhinä? Itse olen kokki ja tänään menen illaksi töihin. Olen myös ollut töissä aina kaikki äitienpävät, koska ihmiset haluaa käydä äitienpäivälounailla. TE toimistossa on sellaisiakin joille työt maistuu, myös pyhäpäivinä.
Vaadin että verotoimistot ja pankit ovat auki läpi vuoden jokaisena päivänä!
Ihanaa olla jouluna töissä. Voi rehellisesti sanoa, että en / et voi tulla kylään, kun olen töissä. Olen aina töissä juhlapyhät, jos vain voin.
Meillä juhlitaan joulua huomenna, juuri siksi että pari lähisukulasista on tänään töissä, mutta kumpikaan ei kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaadin että verotoimistot ja pankit ovat auki läpi vuoden jokaisena päivänä!
Kauppias se päättää kauppojenkin aukioloajat, eikä siinä yhden asiakkaan märinät paljon paina.
Ammatinvalintakysymys. Jos haluaa olla töissä arkisin 8-16, pitää valita ala, jossa työt tehdään tuona aikana. Tai ryhtyä yrittäjäksi ja valita itse omat työaikansa. Alan valinta on tässäkin tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Ihminen voi kuolla, jollei se pääse kauppaan! Ihan samalla tavalla muslimaan kauppa on kiinni heidän pyhiensä aikaan.
Tietääkseni yritys ei voi tunnustaa uskontoa.
Minä olen kirkkoon kuulumaton ateisti ja s-kaupan omistajajäsen, joten olen todella tyytyväinen jos s-kauppa laajentaa aukioloa kirkollisiinkin pyhiin. Meidän Prisma on valitettavasti huomenna kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laki vähittäiskauppojen ja parturiliikkeiden aukioloajoista ei voimassa ollessaankaan koskenut pankkeja tai virastoja, ne olisivat saaneet ennenkin olla auki pyhäisin, jos olisivat nähneet sen tarpeelliseskisi.
Itse en tykkää pakottamisesta, vaan vapaaehoisesta järjenkäyttämisestä. Kaupat ovat auki palvellakseen paremmin, TE-toimistolla sellaiseen ei ole tarvetta ja pankissa ei käy muutenkaan enää kukaan.
Vastasin kommentoijalle, joka perusteli kauppojen aukioloaikoja sillä, että sairaanhoitajat ja palomiehetkään eivät ole vapaalla. Ollaan sitten kaikki töissä. Ja lopetetaan pyhälisät, kun joulu ei kerran enää merkitse mitään. Samaa arkea 24/365!
Kukaan järjissään oleva ei halua PRISMAAN jouluna. Jonkun pikkukaupan voisin ymmärtää mutta en tuota ankeuden huippu.