Yksikään lapsen kummeista ei muistanut jouluna lasta millään tavoin.
Tuli sitten tehtyä väärä valinta kummien suhteen. Itse olemme kummiperheitä muistaneet jouluna. Olisi sitä kait voinut edes kortin lähettää. Säälittää lapsen puolesta. Voiko kummeja vaihtaa?
Kommentit (34)
Minäkin vaihtaisin lapseni kummin jos vaan voisin. Miten voikin niin väärin valita? Kyseistä neitiä näkee muutaman kerran vuodessa kun sillä on rahat loppu ja tulee lainaamaan. Lapsen kuulumiset ei sitä kiinnosta paskan vertaa. Korkeintaan ohimennen käy moikkaamassa kun on rahat taskussa. Toki nyt ei olla enää vähään aikaan oltu missään tekemisissä kun en enää suostunut laina-automaatiksi. Ymmärsiköhän se väärin että pyysin sitä pummiksi enkä kummiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummi ei ole lahja-automaatti vaan vastaa kristellisestä kasvatuksesta vanhempien tukena.
Mitäs luulet, onko kummi joka ei korttia edes laita kerran vuodessa eikä edes synttärinä, muutenkaan mukana ja apuna? Ketään ei kummiksi pakoteta, joten ei kannata suostua, jos ei vaan jaksa kiinnostaa.
ap.
Turha ap alkaa agressiiviseksi kun itse aloituksessasi itket ainoastaan lahjojen perään ja annat kuvan että olitte valinneet kummit vain sen perusteella että ostavat lapselle lahjoja. Ei se muiden vika ole jos et itse ole ymmärtänyt mikä tehtävä kummeilla on.
Lue uudelleen kommenttini. Tässä ei ole kyse lahjoista vaan siitä, että kummit eivät muista lasta; ei tule hyvän joulun toivotuksia eikä onnitteluja syntymäpäivinä. Että tuo sun väitteesi lahjojen perään itkemisestä meni nyt aika metsään.
Miten joulun ja syntymäpäivän toivotukset liittyy kristilliseeen kasvatukseen?
No oma oli valintanne, sen nyt sitten kestätte. Uusi valinta tuskin sen parempi.
Itse ennkummiksi suostu.
Voi ei ap, tosi kurja tilanne :(
Meillä onneksi jokaisella lapsella joku kummi , joka muistaa lasta. Mutta varsinkin viimeiselle lapselle sattui vähän huonot valinnat, esim lapsen 2v synttärinä toivotti hyvää ensimmäistä syntymäpäivää! Argh!!!
Meillä ei ole sisaruksia eikä edes serkkuja ja todella pienet suvut, joten meille olisi tärkeää, että kummit olisivat mukana elämässä. Onneksi suurin osa onkin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummi ei ole lahja-automaatti vaan vastaa kristellisestä kasvatuksesta vanhempien tukena.
Mitäs luulet, onko kummi joka ei korttia edes laita kerran vuodessa eikä edes synttärinä, muutenkaan mukana ja apuna? Ketään ei kummiksi pakoteta, joten ei kannata suostua, jos ei vaan jaksa kiinnostaa.
ap.
Turha ap alkaa agressiiviseksi kun itse aloituksessasi itket ainoastaan lahjojen perään ja annat kuvan että olitte valinneet kummit vain sen perusteella että ostavat lapselle lahjoja. Ei se muiden vika ole jos et itse ole ymmärtänyt mikä tehtävä kummeilla on.
Lue uudelleen kommenttini. Tässä ei ole kyse lahjoista vaan siitä, että kummit eivät muista lasta; ei tule hyvän joulun toivotuksia eikä onnitteluja syntymäpäivinä. Että tuo sun väitteesi lahjojen perään itkemisestä meni nyt aika metsään.
Joulu on kristillinen juhla.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei ap, tosi kurja tilanne :(
Meillä onneksi jokaisella lapsella joku kummi , joka muistaa lasta. Mutta varsinkin viimeiselle lapselle sattui vähän huonot valinnat, esim lapsen 2v synttärinä toivotti hyvää ensimmäistä syntymäpäivää! Argh!!!
Meillä ei ole sisaruksia eikä edes serkkuja ja todella pienet suvut, joten meille olisi tärkeää, että kummit olisivat mukana elämässä. Onneksi suurin osa onkin :)
Meilläkin on olematon suku, joten toivoimme kummeista läheisiä jo senkin takia, että lapsilla olisi muitakin kuin vanhempansa ja isovanhempansa. Ilmeisesti liikkeellä on inttäjiä, jotka eivät halua ymmärtää, että kummiin pettyminen ei johdu materian antamisen puuttumisesta vaan juurikin siitä, että nämä eivät välitä lapsesta muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Joulu on kristillinen juhla.
Huutonaurua :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
No nyt meni överiksi! Tässä ei huudeltu varsinaisesti sen kristillisyyden perään, vaan muistamisesta on kyse, eli miten kohdellaan kummilasta. Kummi on läheinen ihminen, ei lapsi ymmärrä, että miksi kummi ilmestyy olemaan läsnä vasta kun liturginen musiikki soi.
Vai tarkoitatko, että kummien tehtävä on ainoastaan huudella kristillisyyttä ja viisveisata noista muista kulttuuriin kuuluvista päivistä? On se lapselle ikävä paikka, kun ei syntymäpäivää edes KORTILLA muisteta. Lahjoja ei tarvitse lähettää, eikä rahaa. Eikä lukea kommentteja kuin piru raamattua.
Muakin on pyydetty kummiksi lukemattomia kertoja, mutta näin kirkkoon kuulumattomana en ole alkanut tietenkään. Kun kysyin, mitä kummilta vaadit, vastattiin poikkeuksetta, että olla läsnä lapsen elämässä, vaan ei mitään kirkkomeininkejä ja uskonnollista juttua. Tätä on nykymaailman kummeus. Ja toiset vaatii sitä rahaa ja niitä lahjoja. ohis
Siinä kohtaa kun kummit skippasivat kaksi joulua ja kahdet synttärit, niin eipä olla meiltä päin heitä muistettu. Eikä siis odotettu mitään lahjoja, vaan edes olisivat laittaneet tekstarin, mutta ei. Ja heille kyllä laitettiin viestit aina merkkipäivinä, hankittiin lahjat, jouluna muistettiin jne. Ei ole pakko jos ei halua, mutta olisihan sen nyt voinut sanoa jo heti kun kummeiksi pyydettiin. Lapsi saa sitten joskus itse muodostaa mielipiteensä kummeistaan ja päättää, onko minkälaisissa tekemissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap.
Ellei suhteita hoideta muillakaan, sinun sanastossasi ilmeisesti "maallisilla" tasoilla, miten voitaisiinkaan osallistua kristilliseen kasvatukseen, joka on jo todella henkilökohtaista?
Mun kummilapsen äiti on senverran kaamea otus ja huomasin olevani vain lahja-automaatti ( vain kalliit lahjat kelpasivat ). Lopetin yhteydenåidon täysin.
kun "lapsi" (nuori) pn alkanut elämään haureullisuudessa, niin kummin tehtävä on loppu. Se on kuin isku vasten kasvoja. Yritettiin, muttei toiminut. Lapsi jätti uskon. Minkäs teet?
Meilläkään ei kummit muista mitenkään.
Kortti riittäisi, mutta nähtävästi kortti + postimaksu on liikaa.
Yhtä kummia ollaan muistettu aina jo aiemmin. Mutta hän ei koskaan ole kokenut tarpeen muistaa meitä. Lopetettiin muistaminen itsekin ja siitäkös sitten riita syntyi.
Tästä syystä en ole kummiksi ryhtynyt ja olen siitäkin syystä vihaan saanut niskaani. Muistan oman kummini tosiaan siitä, että hän vie minun lapsena tuohon kiehtovaan kristillistentarinoiden maailmaan, yhtään lahjaa en muista saaneeni. mutta nyt kuulee valitusta vain siitä, kun ei muisteta lahjoin jokaisena kissaristiäispäivänä. Kukaan ei valita, että kummi ei osallistu kristilleseen kasvatukseen :D