Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan mulla TMAU eli se pahaltahaisemisen syndrooma?

Vierailija
07.09.2026 |

Käyn joka päivä tosi tarkkaan suihkussa, ja muutenkin hygienia tiptop, mutta liian usein joku niiskauttaa minun lähellä ja joskus joku lapsi vaikkapa kommentoi, että mikä täällä haisee? Tai, että täällä haisee pahalle. Tänäänkin kaupassa lapsi kommentoi kauemmas siirryttyään vanhemmilleen, että täällä haisee/haisi pahalle. Olen ihan hermoriekailena tämän asian suhteen. Kun kukaan ei voi sanoa suoraan, että haisen? Läheiset sanoo etten muka haise koskaan, mutta en enää usko koska miksi tuo vieraiden ihmisten reaktio?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan hajusteista puhuessaan varmaan sanoisi, että haisee pahalle? Ja en nyt niitä niin paljoa käytä ja haihtuuhan ne päivän mittaan, jos aamulla laittanut. Käytän vain mietoja tuoksuja muutenkin. 

Vierailija
2/12 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai puhdas iho haise? Jos vaatteetkin on puhtaat niin tuskin haiset ainakaan pahalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan hielle haise, sen tiedän. Mistään muualtakaan en huomaa hajua. En asu hometalossa. Voisikohan päänahassa olla joku sairaus joka haisee ihan muiden nenään asti? Itse en kyllä huomaa mitään. Ap

Vierailija
4/12 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko homeasunto tai antibioottikuurin jälkeen tullut pahojen bakteerien hallitsematon kasvu?

Aivosumua, ihottumaa, väsymystä, vatsaoireita?

Vierailija
5/12 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai puhdas iho haise? Jos vaatteetkin on puhtaat niin tuskin haiset ainakaan pahalle.

En ymmärrä miksi sitten niiskauttavat minun lähellä ja nuo ohimennen kuulleet kommentit. Ap

Vierailija
6/12 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko ylipainoinen ?  se jo itsessään  aiheuttaa tulehdusta ja pahaa hajua iholla.

Vierailija
7/12 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oletko ylipainoinen ?  se jo itsessään  aiheuttaa tulehdusta ja pahaa hajua iholla.

Olen, mutta peseydyn kyllä. Iho ei ole tulehtunut mistään paikasta. Ap

Vierailija
8/12 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun ongelma on psyykkinen.  Olet alkanut tarkkailla ympäristön reaktioita ja valitset sieltä ne lausahdukset, jotka sopivat koskemaan juuri sinua. Miksi likaisuus ja haju?   Muistele lapsuuttasi, onko ollut joku häpeähässäkkä hygienian tiimoilta?  Tätä tuskin yksin sisulla ratkaiset mutta uskon, että jo lyhytterapian keinoin saisit itsellesi luottamusta ihmiskontakteihisi.  Tsemppiä, et ole fobioinesi yksin!

Vierailija
9/12 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun ongelma on psyykkinen.  Olet alkanut tarkkailla ympäristön reaktioita ja valitset sieltä ne lausahdukset, jotka sopivat koskemaan juuri sinua. Miksi likaisuus ja haju?   Muistele lapsuuttasi, onko ollut joku häpeähässäkkä hygienian tiimoilta?  Tätä tuskin yksin sisulla ratkaiset mutta uskon, että jo lyhytterapian keinoin saisit itsellesi luottamusta ihmiskontakteihisi.  Tsemppiä, et ole fobioinesi yksin!

Voihan se olla osittain sitä psyykkistä, mutta aika usein kuulee noita kommentteja ja niiskautuksia vaikka itse en haista mitään ympärilläni. Eli se haju voi tulla hyvinkin minusta, koska en itse huomaa hajuani. Hikoilen kyllä aika paljon kropasta, mutta en kainaloista, koska käytän hyvää dödöä. Lisäksi naama ja hiukset rasvottuu nopeaa. Olo tuntuu usein likaiselta, vaikka olisin vasta käynyt suihkussa. Suihkussakin täytyy tarkemmin jynssätä kun iho on niin kelmeä ja rasvainen ettei se puhdistu pikkupesuilla. Silti en ymmärrä, että mitä hajua minusta voi erittyä muiden nenään asti. Jotain todellistakin tässä ajatuksessa täytyy olla. En kuvittele ihan koko asiaa.

Vierailija
10/12 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella vaatteet haisevat pahalta, kun pestään matalissa lämpötiloissa ja pikaohjelmilla. Bakteeritoiminnasta tuleva haju muistuttaa likaista tiskirättiä. Voiko olla kyse tästä?

Vierailija
11/12 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella vaatteet haisevat pahalta, kun pestään matalissa lämpötiloissa ja pikaohjelmilla. Bakteeritoiminnasta tuleva haju muistuttaa likaista tiskirättiä. Voiko olla kyse tästä?

Pesen melkein kaikki 60 asteessa koska minun vaatteet kestää sen. Ap

Vierailija
12/12 |
07.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma. Päiväkodissa lapsi sanoi että haisen pahalle. Työkaverit avaavat ikkunoita kun olemme samassa huoneessa. En tiedä mikä minussa haisee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä