Sinkki ja iho
Menikö teillä iho ensin huonompaan kuntoon? Vähän yli viikon olen nyt syönyt. Aluksi toimi hyvin ja vanhat finnit tasoittuivat, mutta nyt iho on taas alkanut puskea finnejä. Luulisin tämän olevan normaalia, mutta haluan kuulla muidenkin kokemuksia!
Kommentit (25)
Aloin syömään sinkki+kupari -tabletteja n. 2 kuukautta sitten. Aluksi ei tapahtunut tietenkään mitään, koska iho reagoi joskus hitaasti esim. veden juontiin tai sokerin poisjättämiseen.
Olen nyt tabuja napsinut ja mietin jo että pitäisikö jättää ostamatta lisää. Sitten aloin katsomaan ihoni kuntoa, ja huomasin että finniarvet ovat haalistuneet huomattavasti, tuoreet arvet tuntuvat paranevan nopeammin ja pienet finnit tuntuvat vähentyneen. Eli toisin sanoen sanoisin, että sinkki on vähentänyt ihon tulehdusta ja helpottanut haavojen (aka finnien) paranemista. Hormonofinnejä tulee edelleen, mutta ne ei jätä enää hirveitä arpia.
T. N24
Vierailija kirjoitti:
Aloin syömään sinkki+kupari -tabletteja n. 2 kuukautta sitten. Aluksi ei tapahtunut tietenkään mitään, koska iho reagoi joskus hitaasti esim. veden juontiin tai sokerin poisjättämiseen.
Olen nyt tabuja napsinut ja mietin jo että pitäisikö jättää ostamatta lisää. Sitten aloin katsomaan ihoni kuntoa, ja huomasin että finniarvet ovat haalistuneet huomattavasti, tuoreet arvet tuntuvat paranevan nopeammin ja pienet finnit tuntuvat vähentyneen. Eli toisin sanoen sanoisin, että sinkki on vähentänyt ihon tulehdusta ja helpottanut haavojen (aka finnien) paranemista. Hormonofinnejä tulee edelleen, mutta ne ei jätä enää hirveitä arpia.
T. N24
Huomaan kyllä itsekin, että nämä uudet näppylät paranevat paaaljon nopeammin.... Kun ennen saattoi mätiä naamassa parikin viikkoa eikä millään lähtenyt pois.
- ap
Itse nostan annostusta muutamaksi päiväksi, kun ihossa pahempi tulehdustila päällä. 75mg noin kolmen päivän ajan niin johan rauhoittuu finnien puskeminen. Voi lääkärin mukaan syödä noita isoja annoksia kuuriluontoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Itse nostan annostusta muutamaksi päiväksi, kun ihossa pahempi tulehdustila päällä. 75mg noin kolmen päivän ajan niin johan rauhoittuu finnien puskeminen. Voi lääkärin mukaan syödä noita isoja annoksia kuuriluontoisesti.
Jep, olenkin syönyt 50-75mg, koska syksyllä en ole saanut ruuasta sinkkiä lähes ollenkaan. Ajattelin parisen viikkoa syödä näin ja sitten yksi tabletti päivässä.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Kolmen kuukauden sinkkikuurin jälkeen tuli viikset ja nenäkarvat. Olen siis nainen. Kattelin netistä ja huomasin, etten ollut asian kanssa yksin. Nostaa testosteronitasoja.
Vierailija kirjoitti:
Kolmen kuukauden sinkkikuurin jälkeen tuli viikset ja nenäkarvat. Olen siis nainen. Kattelin netistä ja huomasin, etten ollut asian kanssa yksin. Nostaa testosteronitasoja.
Oho. :D
- ap
Ei saa syödä jatkuvana! Kuureina ainoastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa syödä jatkuvana! Kuureina ainoastaan.
Juu tiedän.
- ap
Vierailija kirjoitti:
T. N24
Kuka idiootti syö kuparia? Yksi alzheimerin aiheuttajista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. N24
Kuka idiootti syö kuparia? Yksi alzheimerin aiheuttajista.
Sinkki syö kuparivarastoja.
- ap
Uppendaarus