Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"voi sinua raukkaa kun vietät joulun yksin."

Vierailija
23.12.2017 |

Ja vastaavaa sontaa. Noita fraaseja saan kuulla joka joulukuun vuodesta toiseen. Olen 34-v lapseton sinkkunainen ja sekä työkaverit että ystävät pitävät minua yksinäisenä ressukkana koska olen aina avoimesti kertonut viettäväni joulut yksin. Esitetään auliita ja oltaisiin valmiit kutsumaan minut joulupöytään ellei olisi suuuren suuri suku tulossa etelästä idästä ja lännestä asti.

Mutta kun minä viihdyn yksin. Joulupyhät ovat ainoa aika vuodessa kun minua ei kaivata mihikään; ei ole velvollisuuksia tai töitä, keskeneräisiä projekteja saati sitten välttämättömiä asioita hoidettavana. Saan vain olla öllötellä omalla sohvalla kissani kanssa, juoda terästettyä glögiä ja katsella suosikkileffojani. Tilaan ruokaa suosikkiraflastani ja saunon kunnolla. Katselen vanhoja valokuvia lapsuudestani ja tanssin joululauluparodioiden tahtiin ennen kuin nukahdan viltin alle.

Minun jouluni ei ole stressaava, kallis eikä turha, vaikka vietänkin sen aivan yksin. Säälikööt muut kun eivät paremmasta tiedä.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua kullekin keskustelijalle makunsa mukaan. Mä vietän nyt kolmekymppisenä ensimmäistä joulua itsekseni omassa kodissa - en ole koskaan perustanut joulunvietosta, mutta tähän saakka olen silti joka vuosi matkustanut maalle sukujoulun viettoon ahdistumaan. Olen hiljaisuutta arvostava introvertti ja tänä vuonna kiireisen syksyn jälkeen päätin käyttää joulun vapaapäivät itsekkäästi omien akkujeni lataamiseen. Parhaiten se onnistuu, kun saan olla muutaman päivän omissa oloissani.

Vierailija
42/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä mökiltä! Ensimmäinen joulu yksin. 

Lähdin ajamaan Helsingistä aikaisin eilen aamulla, että olin perillä heti päivän valjettua. Auto piti jättää muutaman sadan metrin päähän kun ei ole aurattua tietä, mutta oli päivä aikaa kanniskella tavarat autolta. Lämmittelin mökkiä rauhassa, nyt vuorokautta myöhemmin lämmöt alkaa olla kohdillaan. Tälläkin hetkellä tuli räiskyy uunissa. Kunhan uuni on lämmin, teen päivälenkin ja käyn viemässä sukuhaudoille kynttilät, ja pellon reunaan evästä eläimille. Sitten lämmitän saunan ja saunon pitkällä kaavalla. Sitten katan itselleni joulupöydän, ja loppuillan ajattelin viettää kynttilöiden valossa viltin alla lukien. Televisiota en jaksanut ottaa mukaan ja nettikin toimii vähän miten sattuu, lähin asuttu talo on kahden kilometrin päässä ja sieltäkin isäntä varmaan joulun vietossa lastensa luona... Täydellinen hiljaisuus, yksinäisyys ja rauha.

Niin ja, olen mies 40v. Mahdanko olla luuseri kun vietän jouluni näin yksinäisenä (joo, kaljaakin on matkassa punkun lisäksi) :D. Olisihan se kiva jos joku tuhisisi kainalossa jouluyön hiljaisuudessa, mutta voin sanoa että nautin joka hetkestä täällä. 

Hyvää joulua kaikille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla on aina kaikki toisin. Jännä että järjestetään kaiken maailman jouluaterioita yksinäisille ja muuta apua, kun eihän mitään ongelmaa todellisuudessa olekaan, kyllä palsta tietää!

Vierailija
44/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinkku myös. Elämäni hyvää ja monin osin enemmänkin. Rakastan vapauttani ja kaikkea, jota voin tehdä yksin. Sosiaaliset suhteet hoituvat töissä ja läheisteni kanssa. Lapset ovat jo aikuisia.

Ilmeisesti joitakin ahdistaa pelko omasta yksinäisyydestä eli ei ole tottunut olemaan itsekseen ja kohtaamaan omia ajatuksiaan, niitä pimeitäkin. Vai onko joillakin jopa tunne velvollisuudesta eli pitäisi pyytää yksinäinen ihminen luokseen, vaikkei halua sitä tai muuten ilahduttaa.

Annetaan jokaiselle vapaus elää omanlaistaan joulua ja nauttia siitä tavallaan. Mikäli yksinäisyys on jollekin ongelma, on netti täynnä samanlaisia ihmisiä. Vertaista löytyy kyllä ihan jokaiselle.

Vierailija
45/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka kadutte lahjoitustanne yksinäisten joululle, kadutte turhaan. Tämän ketjun yksinäiset viettävät joulun mieluusti yksin.

Erikseen ovat he, jotka kärsivät yksinäisestä joulusta.

Vierailija
46/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu! Ok, myönnän, että olen vähän yksinäinen, mutta vain vähän. Ja sata kertaa mieluummin olen vähän yksinäinen kuin huonossa seurassa.

Vierailija
47/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka kadutte lahjoitustanne yksinäisten joululle, kadutte turhaan. Tämän ketjun yksinäiset viettävät joulun mieluusti yksin.

Erikseen ovat he, jotka kärsivät yksinäisestä joulusta.

Turhaan selität, kusetusta koko homma. Ei enää euroakaan yhteenkään keräykseen!!

Vierailija
48/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus kissanainen.. Ja joku koirallinenkin tuolla välissä. Omassa tuttavapiirissä lähinnä näitä kissallisia. Siis ei siinä mitään pahaa ole, onnellinen olen kaikien puolesta jotka saavat viettää joulua toivomallaan tavalla. Mutta mietin miten onkin kovin yleistä kissanaisten parissa..

t. eräs joka siivonnut tämän aamua kissojen, miehen ja lapsien sotkuja ja voisi itse viettää joulun vaikka ihan yksin

Vierailija
49/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää kirkkoon yksinäiset. Sana lohduttaa.

Vierailija
50/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, täälläkim "surkea ressukka" itsekseen viettää joulua ja vielä kaupungissa! Ikää 46 ja 16. omaehtoinen joulu menossa. Kolmekymppiä kun tuli täyteen, päätin, että helvettiin masentavat sukujoulut - tämä tyttö ottaa joulun vaan muutamana ylimääräisenä vapaapäivänä.

Netflix, hyviä kirjoja, suklaata, tankkausruokaa tyyliin perunamuusia ja kermaista kanakastiketta, viiniä, Spotifystä boogie soimaan.

Kotijoulut oli aina sitä, että naiset siivosi talon katosta lattiaan, päkersi jouluruat, koristeli kuuset ja tiskasi astiat. Miehet lojui sohvilla suklaata mussuttaen. Että sieppasi! Ainoa, mikä oli miesten velvollisuus, oli hakea kuusi. Pahimmillaan jouluun liittyi myös se hemmetin aamuseiskan kirkko ja joulupöydässä evankeliumin lukeminen, tietenkin ykköset päällä. Koko päivä oltiin nälässä, että sitten saisi vetää mahan pinkeäksi kinkkua ja looraa, ja sen jälkeen oli kaikki niin taju taskussa, että ei oikein jaksanut edes jutella. Illemmalla alkoi ramppaus jääkaapilla, jonne oli juuri ähkyä varten ostettu litrakaupalla perinteistä vissyä.

Koska väkeä oli paljon, joka huoneessa oli jotain patjanromua, johon sai kylkensä kallistaa, sänkyjä tai sohvia ei riittänyt kaikille. JOs oikein hyvin sattui, jaoit huoneen kahden tai kolmen ihmisen kanssa.

Silleen. Seuraavana päivänä pakkoulkoilua sukulaisten kanssa, teeveen töllötystä ja

eilisten ruokien lämmittelyä.

Niin katkeroitunut että huh:D Elämä ei mennytkään niiku kuvittelit, petit miestäsi ja ja ero tuli?

What now :-D En ole ikinä ollut naimisissa tai avoliitossa. Katkera? Eikä kun helpottunut ja tyytyväinen, ne jotka haluaa perhejoulun, you're welcome to it. Sinulla lienee joku dysleksian kaltainen ongelma?

Vierailija
51/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää kirkkoon yksinäiset. Sana lohduttaa.

Olen yksin,en yksinäinen. Voisin olla tällä hetkellä naisten kanssa joulusaunassa,mutta en halua. En jaksa jorinoita itsestään selvistä asioista. Sauna on siis taloyhtiön järjestämä yhteisauna naisille.

Vierailija
52/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisenä jo muutaman vuoden yksin asuvana nautin edelleen omasta joulustani yksin. Rakastan vapautta ja elämän helppoutta. Käytän tämän joululoman akkujeni lataamiseen. En käyttänyt joulun viettämiseen yhtään ylimääräistä rahaa vaan säästän nekin sentit tulevaan lomaani.

Mielestäni tärkeintä on se, että kukin saa tehdä jouluna mitä häntä itseänsä huvittaa. Kaikki pakollinen on vastoin joulun henkeä.

Vierailija
53/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstalla on aina kaikki toisin. Jännä että järjestetään kaiken maailman jouluaterioita yksinäisille ja muuta apua, kun eihän mitään ongelmaa todellisuudessa olekaan, kyllä palsta tietää!

Kaikki eivät nauti yksinolosta, yksinäisyys tappaa. Mutta meitä introverttejä on, joille sukujoulut ei yksinkertaisesti sovi. Minä väsähdän töissä ennen joulua, joten pari totaalilepopäivää on tervetulleita. Nukun, syön ja luen. Jos olisin perheellinen, niin joulu vietettäisiin visusti oman porukan kesken - jos vain saisin tahtoni läpi. Sukulaisvierailulle voi hoitaa kesälläkin tai muina viikonloppuina.

Vierailija
54/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vietetään myös joulua ihan lemmikkien seurassa, ainoan elossa olevan perheenjäsenen luona jo kävin, nyt loppupyhät vietetään laatujännärin ja hyvän ruoan parissa. Muutama päivä ilman työ- ja muita sosiaalisia paineita on hyvä juttu.

Vierailija
55/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuseri on siis sellainen, jolla olisi mahdollisuus viettää joulu muiden kanssa, mutta on niin epäsosiaalinen hylkiö, ettei vietä ja uskottelee itselleen, ettei kaipaisikaan seuraa. Ei kai nyt kukaan paskaa seuraa kaipaakaan, mutta luuseri ei osaa hankkia kivaa seuraa, koska on itsekin tylsä kuin pystyynkuollut seiväs.

Hyvää joulua sinullekin:)

Yritetään kuitenkin käyttäytyä, oli vähän ikävänkuuloista kieltä:)

Vierailija
56/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ketjussa ilkeät viestit ovat niiltä, jotka viettävät joulua muiden seurassa.  Mistä moinen?

Tai sitten yksinäisiltä, katkerilta ihmisiltä, jotka purkavat pahaa oloaan näin. Joka tapauksessa hyvää joulua kaikille!

Vierailija
57/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisystäväni ja minä vietämme itsekukin Joulua vanhempiemme luona ja näemme vasta uuden vuoden viikonloppuna ja ei todellakaan ole yksinäinen olo päinvastoin, on mukavaa olla yksin... koiran kanssa.

Vierailija
58/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuseri on siis sellainen, jolla olisi mahdollisuus viettää joulu muiden kanssa, mutta on niin epäsosiaalinen hylkiö, ettei vietä ja uskottelee itselleen, ettei kaipaisikaan seuraa. Ei kai nyt kukaan paskaa seuraa kaipaakaan, mutta luuseri ei osaa hankkia kivaa seuraa, koska on itsekin tylsä kuin pystyynkuollut seiväs.

Tai sitten tämä yksinäinen ei halua olla ikävässä seurassa. Sehän olisi tosi ihanaa jos ihmiset olisivat mukavia toisilleen niin niiden kanssa olisi kiva viettää aikaa. Äitini olisi tullut jouluksi tänne, mutta olen halunnut pitää hänestä taukoa, koska hän loukkaa joka kerta. Ei sitä paskaa ja törkykohtelua ole pakko sietää. Luuseri on se joka alistuu ikävälle kohtelulle vain joulun vuoksi.

Vierailija
59/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo muakin muutama ystäväperhe kutsui aatoksi, kun kuulivat, että olen yksin ainakin aattoillan (lapset käy päivällä)...todellakin nautin kun saan olla tässä omalla soffalla rauhassa koko illan, ei haittaa yhtään ettei tarvii huolehtia mistään.  

Vierailija
60/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan loistava aloitus! Itse olen sen verran teeskentelyyn taipuvainen tyyppi, että olen vuosikausia valehdellut sukulaisille ja tutuille omasta joulun vietostani. En vaan ole jaksanut kuunnella sitä säälin ja surkuttelun määrää, etten ole halunnut kertoa kenellekään haluavani olla aivan mieluusti yksin ja omassa rauhassa.

Jostain syystä olen myös monesti joutunut sairaalaan ja suuriin leikkauksiin juuri ennen joulua. Ainoa, mikä siellä haittasi vieraat, jotka eivät millään tahtoneet uskoa, että ei tämä minulle maailmanloppu ole.

Niin, ja en tosiaankaan ole mikään joulun vihaaja!