Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"voi sinua raukkaa kun vietät joulun yksin."

Vierailija
23.12.2017 |

Ja vastaavaa sontaa. Noita fraaseja saan kuulla joka joulukuun vuodesta toiseen. Olen 34-v lapseton sinkkunainen ja sekä työkaverit että ystävät pitävät minua yksinäisenä ressukkana koska olen aina avoimesti kertonut viettäväni joulut yksin. Esitetään auliita ja oltaisiin valmiit kutsumaan minut joulupöytään ellei olisi suuuren suuri suku tulossa etelästä idästä ja lännestä asti.

Mutta kun minä viihdyn yksin. Joulupyhät ovat ainoa aika vuodessa kun minua ei kaivata mihikään; ei ole velvollisuuksia tai töitä, keskeneräisiä projekteja saati sitten välttämättömiä asioita hoidettavana. Saan vain olla öllötellä omalla sohvalla kissani kanssa, juoda terästettyä glögiä ja katsella suosikkileffojani. Tilaan ruokaa suosikkiraflastani ja saunon kunnolla. Katselen vanhoja valokuvia lapsuudestani ja tanssin joululauluparodioiden tahtiin ennen kuin nukahdan viltin alle.

Minun jouluni ei ole stressaava, kallis eikä turha, vaikka vietänkin sen aivan yksin. Säälikööt muut kun eivät paremmasta tiedä.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, yksin, viini ja kissa=hienoa ja voimaanuttavaa.

Mies, yksin, kalja ja leffa=säälittävä ressukka.

Miksi?

Vierailija
22/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluna luuserit joutuvat olemaan yksin, muulloin se on oma valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuseri on siis sellainen, jolla olisi mahdollisuus viettää joulu muiden kanssa, mutta on niin epäsosiaalinen hylkiö, ettei vietä ja uskottelee itselleen, ettei kaipaisikaan seuraa. Ei kai nyt kukaan paskaa seuraa kaipaakaan, mutta luuseri ei osaa hankkia kivaa seuraa, koska on itsekin tylsä kuin pystyynkuollut seiväs.

Vierailija
24/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, ja minä onneton lahjoitin 10e yksinäisten joulukeräykseen kun telkkarissa oli joku mainos 😑 Nyt kyllä harmittaa!!!!

Vierailija
25/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai että odotan ensi joulua kun lapset ovat isällään. Saan olla rauhassa. En aio käydä äitini luona kireässä ilmapiirissä. Kukaan ei tule arvostelemaan laittamaan joulua. Saan vain olla ja syödä mitä haluan ja tehdä mitä haluan. Rentoutua.

Jos lapset ovat sinulle vain riesa, niin miksi et anna heitä kokonaan isälleen? Saisit olla RAUHASSA.

Vierailija
26/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella ihmisellä on sellainen pelko, että jollei voi jakaa jotain asiaa toisen kanssa, niin sitä asiaa ei ole koskaan tapahtunutkaan. Jos viettää jouluja yksin, on kuin sitä joulua ei olisi ollutkaan. Jos ei siis jaa elämää toisen kanssa, ei koko elämää ole ollutkaan. Mikä hassu ajattelutapa! Jokainen elämä on olemassa, ja tärkeä ja arvokas sille eläjälle, eikä se himmene siitä onko sitä elämää jakamassa toinen ihminen! Se vain on monelle niin pelottava ja ahdistava asia, etteivät pysty koskaan asiaa edes miettimään. Itse viidyn yksikseni loistavati, ja oma seurani onkin parasta seuraa minkä tiedän :D En edes pääse sielua hivelevään rauhantilaan, jos joudun olemaan toisten käytettävissä. Toinen henkilö häiritsee AINA keskittymistäni jonkun verran, ja vaikka en olekaan joulua yksin (taaskaan), niin odotan taas päiviä jolloin saan olla yksin.

Vierailija
27/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän Joulun yksin omasta tahdostani, vaikka esim. eilen naapuri hra 36 (asunnon numero) pudotti lahjankin postiluukusta. Olen aikani passanut sukulaisia niin Jouluna kuin Juhannuksena. Sitten terapeutti sanoi taikasanat: ei sinun tarvitse uhrautua, tee juuri niin kuin haluat. Ny jo 5. Joulu yksin ja nautin. Nautin myös hyvästä ruuasta: muikun mätiä, lohta, juustoja, viiniä ja kuoharia.

Hyvää Joulua kaikille!

Vierailija
28/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiiiiina kirjoitti:

Kiitos tästä ketjusta. Nautin yksinolosta ja vietän mielellään aikaa yksin. Juuri eilen aiheesta keskusteltiin täällä sukulaisjoulunvietossa, kun tvstä tuli uutisjuttu eronneista naisista, jotka kokoontuvat yhteen viettäämään joulua lasten ollessa isällä jotteivat joudu yksin olemaan. Eivät siis olleet toisilleen ennestään tuttuja, vaan somen kautta tavanneita. Minä ääneen sitä ihmettelin, että tuo on kyllä täysin persoonasta kiinni, etten itse noin toimisi. Viettäisin omissa oloissa nauttien joulun. Minun väitettäni vastaan oikein hyökättiin miltei vihaisia, että älä hulluja puhu. Kyllä kaikki haluavat viettää joulun ihmisten seurassa. Enpä vaan usko! Oma seura paras seura, joulunakin..tai jopa varsinkin jouluna!

Ihanaa ja antoisaa joulua teille, jotka yksin sen vietätte. Se on ihan tavallinen tapa viettää joulu ja erittäin nautinnollinen.

Onko näillä eronneilla naisilla joku Facebook ryhmä? Minua kiinnostaisi. Periaatteessa lasten isä voisi vaatia sellaisen sopimuksen jossa lapset olisi siellä joka toinen joulu. Toistaiseksi olen ollut lähes aina lasten kanssa niin ei onneksi ole kovin todennäköistä että vaatisi.

Vierailija
29/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös onnellinen joulun yksin viettävä, omassa asunnossa +40 lapseton ja nyt kaksi ihanaa kissanpentua seurana, ex-mies ei voinut sietää kissoja ja nyt elän sitä elämää jota tahdon. Alkoholista en pidä, exälle se maistui liiankin hyvin mutta hyvää ruokaa ja netflixin pariin kisut kyljessä köllöttäen, aivan ihanaa :)

Vierailija
30/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin joulun tykkäisin viettää yksin, kun silloin muutenkin möllötetään kotona, mutta nämä vaput, uudet vuodet ja juhannukset ovat jotenkin ärsyttäviä viettää yksin, kun niitä vietetään eri tavalla. Ei tule yksin grillattua tai lähdettyä vapputorille tai uuden vuoden raketteja katsomaan.

Vierailija
31/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niiiiiina kirjoitti:

Kiitos tästä ketjusta. Nautin yksinolosta ja vietän mielellään aikaa yksin. Juuri eilen aiheesta keskusteltiin täällä sukulaisjoulunvietossa, kun tvstä tuli uutisjuttu eronneista naisista, jotka kokoontuvat yhteen viettäämään joulua lasten ollessa isällä jotteivat joudu yksin olemaan. Eivät siis olleet toisilleen ennestään tuttuja, vaan somen kautta tavanneita. Minä ääneen sitä ihmettelin, että tuo on kyllä täysin persoonasta kiinni, etten itse noin toimisi. Viettäisin omissa oloissa nauttien joulun. Minun väitettäni vastaan oikein hyökättiin miltei vihaisia, että älä hulluja puhu. Kyllä kaikki haluavat viettää joulun ihmisten seurassa. Enpä vaan usko! Oma seura paras seura, joulunakin..tai jopa varsinkin jouluna!

Ihanaa ja antoisaa joulua teille, jotka yksin sen vietätte. Se on ihan tavallinen tapa viettää joulu ja erittäin nautinnollinen.

Onko näillä eronneilla naisilla joku Facebook ryhmä? Minua kiinnostaisi. Periaatteessa lasten isä voisi vaatia sellaisen sopimuksen jossa lapset olisi siellä joka toinen joulu. Toistaiseksi olen ollut lähes aina lasten kanssa niin ei onneksi ole kovin todennäköistä että vaatisi.

Voi että, kun se kohta uutisesta meni ohi miten olivat toisensa löytäneet..varmaan kuitenkin jonkun ryhmän kautta juurikin! Ihan ylen eiliset uutiset oli kyseessä, eli josko areenasta löytyisi vielä ja tarkemmin selviäisi. Anteeksi kun en tarkemmin osaa auttaa. Hyvää joulua sinulle! :)

Vierailija
32/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, täälläkim "surkea ressukka" itsekseen viettää joulua ja vielä kaupungissa! Ikää 46 ja 16. omaehtoinen joulu menossa. Kolmekymppiä kun tuli täyteen, päätin, että helvettiin masentavat sukujoulut - tämä tyttö ottaa joulun vaan muutamana ylimääräisenä vapaapäivänä.

Netflix, hyviä kirjoja, suklaata, tankkausruokaa tyyliin perunamuusia ja kermaista kanakastiketta, viiniä, Spotifystä boogie soimaan.

Kotijoulut oli aina sitä, että naiset siivosi talon katosta lattiaan, päkersi jouluruat, koristeli kuuset ja tiskasi astiat. Miehet lojui sohvilla suklaata mussuttaen. Että sieppasi! Ainoa, mikä oli miesten velvollisuus, oli hakea kuusi. Pahimmillaan jouluun liittyi myös se hemmetin aamuseiskan kirkko ja joulupöydässä evankeliumin lukeminen, tietenkin ykköset päällä. Koko päivä oltiin nälässä, että sitten saisi vetää mahan pinkeäksi kinkkua ja looraa, ja sen jälkeen oli kaikki niin taju taskussa, että ei oikein jaksanut edes jutella. Illemmalla alkoi ramppaus jääkaapilla, jonne oli juuri ähkyä varten ostettu litrakaupalla perinteistä vissyä.

Koska väkeä oli paljon, joka huoneessa oli jotain patjanromua, johon sai kylkensä kallistaa, sänkyjä tai sohvia ei riittänyt kaikille. JOs oikein hyvin sattui, jaoit huoneen kahden tai kolmen ihmisen kanssa.

Silleen. Seuraavana päivänä pakkoulkoilua sukulaisten kanssa, teeveen töllötystä ja eilisten ruokien lämmittelyä.

Vierailija
33/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa ilkeät viestit ovat niiltä, jotka viettävät joulua muiden seurassa.  Mistä moinen?

Vierailija
34/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hyvä, mutta kun tämä ei ole totta. Ihmistä ei ole luotu yksin olemaan, eikä hän tykkää siitä.

Vierailija
35/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jep, täälläkim "surkea ressukka" itsekseen viettää joulua ja vielä kaupungissa! Ikää 46 ja 16. omaehtoinen joulu menossa. Kolmekymppiä kun tuli täyteen, päätin, että helvettiin masentavat sukujoulut - tämä tyttö ottaa joulun vaan muutamana ylimääräisenä vapaapäivänä.

Netflix, hyviä kirjoja, suklaata, tankkausruokaa tyyliin perunamuusia ja kermaista kanakastiketta, viiniä, Spotifystä boogie soimaan.

Kotijoulut oli aina sitä, että naiset siivosi talon katosta lattiaan, päkersi jouluruat, koristeli kuuset ja tiskasi astiat. Miehet lojui sohvilla suklaata mussuttaen. Että sieppasi! Ainoa, mikä oli miesten velvollisuus, oli hakea kuusi. Pahimmillaan jouluun liittyi myös se hemmetin aamuseiskan kirkko ja joulupöydässä evankeliumin lukeminen, tietenkin ykköset päällä. Koko päivä oltiin nälässä, että sitten saisi vetää mahan pinkeäksi kinkkua ja looraa, ja sen jälkeen oli kaikki niin taju taskussa, että ei oikein jaksanut edes jutella. Illemmalla alkoi ramppaus jääkaapilla, jonne oli juuri ähkyä varten ostettu litrakaupalla perinteistä vissyä.

Koska väkeä oli paljon, joka huoneessa oli jotain patjanromua, johon sai kylkensä kallistaa, sänkyjä tai sohvia ei riittänyt kaikille. JOs oikein hyvin sattui, jaoit huoneen kahden tai kolmen ihmisen kanssa.

Silleen. Seuraavana päivänä pakkoulkoilua sukulaisten kanssa, teeveen töllötystä ja eilisten ruokien lämmittelyä.

Tää on just tätä, vain kaksi ääripäätä: joko täysin yksin tai jossain helvetissä passaamassa koko sukua.

No, minä vietän joulun mieheni ja kahden teinimme kanssa. Jokainen tehnyt jotain niin aika rennosti tässä saatu ottaa kun mitään kummempaa siivoustakaan ei ole tarvinut tehdä.

Toki minuakin harmittaa kun herkistyin lahjoittamaan rahaa yksinäisten joulukeräykseen mutta enpä tee samaa virhettä enää jatkossa 😊

Vierailija
36/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silleen. Seuraavana päivänä pakkoulkoilua sukulaisten kanssa, teeveen töllötystä ja

eilisten ruokien lämmittelyä.

Niin katkeroitunut että huh:D Elämä ei mennytkään niiku kuvittelit, petit miestäsi ja ja ero tuli?

Vierailija
37/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietin monta ihanaa joulua yksin sinkkuna nuorempana. Olin kyllä monta joulua töissäkin. Olen kai jonkinsortin introvertti tai jotain, koska viihdyn niin hyvin yksinäni.

En tehnyt koskaan jouluruokiakaan tms. Kun tulin aamuvuorosta, kävin suihkussa ja köllöttelin sohvalla katsellen telkkaria ja vietin ihan tavallista vapaailtaa. Soittelin lähimmille sukulaisille jouluterveiset.

Jos olin vapaalla, nautin rauhasta vielä enemmän. Kävin aamulla pitkällä lenkillä ja sitten tein hyvää ruokaa ja illan lueskelin ja nautin raukeasta olosta omassa seurassani. Kun ei ollut pakko lähteä mihinkään.

Yhden joulun lähdin viettämään sukulaisiiin, kun en osannut kieltäytyä. Kun se suvun vanhapiikaraukka on yksin. Oli tosi rasittava joulu. Odotin vain koko ajan, että pääsen omaan kotiin rauhaan.

Kun sitten vihdoin perustin perheen, tein heti selväksi, että joulun vietämme kotona, eikä ajella sukulaisiin näyttämään vauvaa tai yleensäkään viettämään sukujoulua. Omat perinteemme olemme luoneet niin, että joulua vietetään rauhassa hössöttämättä

Vierailija
38/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nautin siitä että saan olla rauhassa koko illan.

Mies lähtee sukulaistensa luo jo valmiiksi stressaantuneena. Heillä on minuuttiaikataulu koko illaksi ja pukukoodi.

Mies pohtii ovatko lahjat varmasti tarpeeksi hyviä.

Minä en ostanut kenellekkään mitään, en ole ostanutut sitten ala-asteen pakollisten joulujuhlien.

Olen oppinut ettei niitä lahjoja tänään anneta täydestä sydämestä vaan muodon vuoksi.

Pari joulua sitten sain anopilta pari lahjaa ja parin viikon kuluttua jossain riidassa hän nosti senkin asian esille. "Ostin sulle joululahjatkin!".

Mitäs ostit, ellet oikeasti edes halunnut.

En minäkään osta lahjoja raivostuttaville ihmisille.

Inhoan sitä että koko maailma menee aivan sekaisin parin pyhäpäivän takia aina kerran vuodessa.

Tänään netflix, mozarellatikkuja ja täytettyjä jalapenoja <3

Vierailija
39/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin viettää joulua kanssasi koska sulla on juuri sitä mistä tykkään.

Rauha ja rentoutuminen.

Vierailija
40/69 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa säälivät kun teet sen vapaaehtoisesti. Sain itsekin kulmien kohottelua kun ilmoitin että tämä on vika joulu jonka vietän Suomessa ja että ensvuonna lähtisin joulua pakoon ulkomaille yksinäni.