Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ryypännyt yli puolen vuoden ajan n. 80 annosta viikossa

Vierailija
23.12.2017 |

Sitä ennen meni puolen vuoden ajan hieman maltillisemmin, ehkä n. 40 annosta viikossa. Olen siis juonut käytännössä 5-6 päivää viikossa, aina välillä on ollut välipäiviä, kun juoma on loppunut. Kuinka kauan kestää, ennen kuin olo alkaa normalisoitua? Nyt olen ollut kolme päivää selvin päin (ensimmäistä kertaa yli vuoteen), ja olo on vähintään yhtä hutera kuin ensimmäisenä selvänä päivänä. Huomenna pitäisi yrittää jouluakin viettää...

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn töissä ja laitan menemään 150-200 annosta viikossa. Eipä tuosta mitään ongelmia ole vielä tullut.

Ei sitten ole mitään muuta, mitä tuolla investoidulla rahalla ostaisit?

Kysyn ihan tosissani, nimittäin jos ei ole, ei siitä hyvä ajan kanssa seuraa.

Vierailija
62/104 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te saatte viinarahat? Tuskin olette töissä, jos kaiket päivät ryyppäätte.

Olen töissä, en ryyppää kaiket päivät, vain iltaisin yksin kotona. Viikonloppuisin miesystävän kanssa mutta silloinkin vain iltaisin.

Joku viisas on sanonut, älä koskaan juo yksin, ainakaan säännöllisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla oli haimatulehduksia, uskon ettei maksa polttanut enää kunnolla,puhalsi kovat lukemat ,eikä itse tuntenut itseään niin humalaiseksi. Oli tuurijuoppo,oli viikon putkia .. Kalja alkoi maistua alle kakskymppisenä enemmän ja vähemmän. Hän menehtyi alkoholimyrkytykseen 36 vuotiaana,sammui kaverin sohvalle...niin turha kuolema. Elämä on lahja ,kunniottaisitte sitä.

Vierailija
64/104 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae ihmeessa apua riippuvuuteesi, pilaat ennemmin tai myöhemmin oman terveytesi! Varaat ajan psykiatrille, joka erikoistunut riippuvuuksien hoitoon ja pyydät reseptin Selincrosta. Tsemppiä! :)

Joo siis kyseessä on tauti, jota ei millään resepteillä hoideta, vaikka niistä voi hetkittäin apua ollakin.

Jos et tiedä syytä siihen, miksi juot, kysy ammattilaisilta neuvoa, he todennäköisesti saavat sen selville.

Vierailija
65/104 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näkee miten ryyppääminen vaikuttaa naamaan

https://gekkonen.com/he-lopettivat-alkoholin-kayton-katso-10-hurjaa-muo…

Vierailija
66/104 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn töissä ja laitan menemään 150-200 annosta viikossa. Eipä tuosta mitään ongelmia ole vielä tullut.

Ilman muuta käyttäisin sen mieluummin muuhun. Alkoholiin kuluvalla rahalla voisin tehdä vuosittain kaukomatkan. Mutta #riippuvuus Tiedän oikein hyvin, ettei näin voi jatkua loputtomiin, ei ehkä edes kovin pitkään. Olen aikoinani käynyt katkot ja päihdehoidot ja AA:t ja ollut raittiina vuosia, mutta tässä sitä taas mennään. Haluaisin myös havahduttaa palstalaiset ymmärtämään, ettei se alkoholiriippuvainen aina ole se syrjäytynyt pitkäaikaistyötön vaan voi olla oma työkaverisi. Tyypillistä työssä käyvälle alkoholiriippuvaiselle, kuten itselleni, on se että en esimerkiksi koskaan ota maanantaille sairaslomaa, vaikka olisi kuinka paha flunssa. Ylipäänsä sairauspoissaoloja ei ole ollut edes vuosittain. Joka aamu puhtaat vaatteet, suihkussa pesty ihon läpi tihkuva vanhan viinan haju ja tietysti hampaat jynssätty illalla juomisen loputtua ja aamulla uudestaan. Ja kun on aina tasaisesti turvoksissa niin kukaan ei enää edes muista, että olisin joskus muunlaiselta näyttänyt.

Vierailija
67/104 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei älä nyt lopeta kesken hyvää putkea. Joulu on parasta aikaa kunnon ryypiskelylle. Tsemppiä ja alko olkoon kanssasi loppuunasti.

Vierailija
68/104 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta käyttäisin sen mieluummin muuhun. Alkoholiin kuluvalla rahalla voisin tehdä vuosittain kaukomatkan. Mutta #riippuvuus Tiedän oikein hyvin, ettei näin voi jatkua loputtomiin, ei ehkä edes kovin pitkään. Olen aikoinani käynyt katkot ja päihdehoidot ja AA:t ja ollut raittiina vuosia, mutta tässä sitä taas mennään. Haluaisin myös havahduttaa palstalaiset ymmärtämään, ettei se alkoholiriippuvainen aina ole se syrjäytynyt pitkäaikaistyötön vaan voi olla oma työkaverisi. Tyypillistä työssä käyvälle alkoholiriippuvaiselle, kuten itselleni, on se että en esimerkiksi koskaan ota maanantaille sairaslomaa, vaikka olisi kuinka paha flunssa. Ylipäänsä sairauspoissaoloja ei ole ollut edes vuosittain. Joka aamu puhtaat vaatteet, suihkussa pesty ihon läpi tihkuva vanhan viinan haju ja tietysti hampaat jynssätty illalla juomisen loputtua ja aamulla uudestaan. Ja kun on aina tasaisesti turvoksissa niin kukaan ei enää edes muista, että olisin joskus muunlaiselta näyttänyt.

Niin no, et varmasti ole ensimmäinen, joka menee hoitoon toisen, kolmannen tai n:nnen kerran. Olen itse nyt n. 5 vuotta ollut ilman viinaa, olin kuukausia kestävässä hoidossa, tosin vain kerran. Jos mietin sitä että mitä hyötyä siitä oli, niin on todennäköisempää pysyä hengissä edes eläkeikään asti. Se olis nimittäin aika karua kuukahtaa töihin, jos niitä on koko ikänsä tehnyt ja muuten on aina ollut mielestään laiska.

Vierailija
69/104 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nuo annosmäärät jakaantuu viikon aikana?

Vierailija
70/104 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon kertyy annoksia täälläkin. Su-to iltaisin otan 3-4 olutta ja niiden kyytipoikana 3-5 annosta konjakkia. Eli niistä kertyy ainakin 30-45 annosta. Perjantai-ilta alkaa GT:llä, sen jälkeen vahva iso olut, sitten viiniä ruoan kanssa ja illan päätteeksi taas siemaillaan konjakkia. 15-20 annosta/viikonloppu.

Määrät ovat nousseet koko ajan. Yli viikon olen ollut viimeksi selvinpäin syksyllä 2013, kuluneen vuoden aikana ei ole ollut edes yhtään selvää viikkoa.

t. töissä käyvä viisikymppinen virkanainen

Aika kovaa touhua sulla jo tuo lotraaminen. Olin vähän samoissa lukemissa itsekin vuosia ja vauhti vaan kiihtyi.

Nyt olen parin vuoden ajan pitänyt viikkojen tipattomia (3-6 viikkoa), sitten tissutellut n viikon verran ja taas kuivumaan.

Krapulat ja muistin menetykset on vaan semmoista joita ei enää pää kestä.

Suosittelen vähentämistä sinullekin. Tekee ihmeitä olollw ja ulkonäöllekin.

En meinaa luopua alkoholista kokonaan kun en halua. Meinaan vaan säännöstellä sitä rankasti.

T. Nainen 55v, koulutettu ja työssä

Vierailija
71/104 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista tiedä, mutta mä olen rahoittanut oman juomiseni ansiosidonnaisella ja palkasta kerätyillä säästöilläni.

Ap

Mä olen rahoittanut ryyppäämiseni ihan normisti työssäkäynnillä. Vähintään pikkupullo viinaa menee päivässä ja useinmiten vielä enemmän. Kun tarpeeksi ottaa aamun krapulaa ei kukaan työpaikalla huomaa, tai sit ei vaan ole huomaavinaan.  Nautitaan elämästä.

Vierailija
72/104 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muista tiedä, mutta mä olen rahoittanut oman juomiseni ansiosidonnaisella ja palkasta kerätyillä säästöilläni.

Ap

Mä olen rahoittanut ryyppäämiseni ihan normisti työssäkäynnillä. Vähintään pikkupullo viinaa menee päivässä ja useinmiten vielä enemmän. Kun tarpeeksi ottaa aamun krapulaa ei kukaan työpaikalla huomaa, tai sit ei vaan ole huomaavinaan.  Nautitaan elämästä.

Enpä pysty samaistumaan. En todellakaan nauti siitä, että on "pakko" tissutella iltaisin itsensä uneen, herätä aamuyöllä ja valvoa hikisenä, nukahtaa taas hetkeksi ennen kuin kello soittaa ja sitten suihkun ja hammaspesun kautta töihin. Ei tulisi mieleenikään ottaa krapularyyppyä, ei edes viikonloppuisin, tosin eipä minulle perinteistä krapulaa ole enää aikoihin tullutkaan.

t. virkanainen

Vierailija
73/104 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse join ja juhlistin tässä taannoin puolitoista vuotta lopputiliä. Koppa olutta ja 0,7 Lippuviina päivässä vähintään. Oli aika hutera olo kun laitoin korkin kiinni. Fyysinen krapula kesti kolmisen kuukautta ja noin puolen vuoden raittiuden jälkeen alkoi olla käsissä voimaa sen verran, että pystyi kahvikupin yhdellä tassulla nostamaan...

M 42

"Koppa olutta ja 0,7l tiukkaa _päivässä_ vähintään." Höpö, höpö ja vielä kerran höpö. Varmaan olet dokannut paljon, mutta miksi tarvitsee ruveta värittämään tarinaa niin, että siitä tulee täysin epäuskottava?

Vierailija
74/104 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse join ja juhlistin tässä taannoin puolitoista vuotta lopputiliä. Koppa olutta ja 0,7 Lippuviina päivässä vähintään. Oli aika hutera olo kun laitoin korkin kiinni. Fyysinen krapula kesti kolmisen kuukautta ja noin puolen vuoden raittiuden jälkeen alkoi olla käsissä voimaa sen verran, että pystyi kahvikupin yhdellä tassulla nostamaan...

M 42

"Koppa olutta ja 0,7l tiukkaa _päivässä_ vähintään." Höpö, höpö ja vielä kerran höpö. Varmaan olet dokannut paljon, mutta miksi tarvitsee ruveta värittämään tarinaa niin, että siitä tulee täysin epäuskottava?

Niin ja puolitoista vuotta putkeen. Yhtenä päivänä varmaan joo. Mutta 540 päivää putkeen, älä kuseta.

Vierailija
75/104 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo riipu ihan ihmisestä, koska olo normalisoituu. Käytän noin 50 annosta viikossa ja kyllä mulla on normaali olo jos olen 12-24 h juomatta. Sen olen huomannut, että helposti syyttää alkoholia kaikesta fyysisestä ja henkisestä epämukavuudesta. Kyllä selvien päivien jälkeenkin väsyttää aamuisin, heikottaa jos ei syö hyvin ja jotkut arkiasiat ketuttaa. Se on normaalia elämää, ei pelkkä juomattomuus tee kenestäkään kestohymyllä varustettua energiapommia. Tällä tarkoitan, ettei se ole tekosyy ruveta taas juomaan, jos et tunnekaan itseäsi selvänä yli-ihmiseksi.

Sä et edes tiedä enää mikä on normaali olo, turha huudella että jatkuvan ryyppyputken välillä pidetty yksittäinen selvä päivä olisi muka joku kaiken resetoiva pelastus.

Just meinasin sanoa samaa. Itse aloitin viikko sitten "raittiusjakson". Lopetin siis aktiivisen tissuttelun, pelkällä kaljalla en ole elänyt, vaan aina olen muistanut syödä kunnolla, viikko siis mennyt ja ihan kohtuullisen "selvä" olo.

Unettomuutta ja siitä aiheutuvaa ärtymystä on ollut/ oli varsinkin ensimmäisinä päivinä. Pikkuhiljaa alkaa kuitenkin "aurinko paistamaan"

Ei tee mieli, eikä pyöri alkoholi ajatuksissa, alkoholisti en siis ole. Pari vuotta sitten viimeksi oli 5-viikon selvä jakso.

Erästä "ystävääni" en ole nähnyt vuosiin, joka kiskoi samoilla silmillä 2-3 vuorokautta kirkasta viinaa syömättä ja valitti miten oli paha olo "krapulassa", kun tyyppi oli varmaan yli kahden promillen laskuhumalassa "krapulassa" ja skitsoili ihan sekona. Ryynien kanssa vielä leikki, ei hyvä.

Itsellä nuo kaljat jotain unilääkettä ja itselääkintää kuviteltuun tylsyyteen, hyvin pärjää kyllä ilmankin. Eihän noilla kaljoilla saanut muuta kuin ylimääräistä massaa kerättyä sen 20 kiloa tässä vuosien saatossa, niiden karistamisen vois vaikka ottaa seuraavaks ajanvietteeksi sitten.

Vierailija
76/104 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme porukkaa täällä, kalja ei auta mihinkään. Eikä siitä ole todelliselle alkoholistille apua pennin vertaa. Tiukka viina ja kun sitä on tarpeeksi saa pöntön sekaisin niin että KAIKKI unhottuu. Tosin jossain vaiheessa palaa pätkittäin muistoihin.

Vierailija
77/104 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä lukiessa suurin kysymys on MITEN TEILLÄ ON RAHAA juoda noin paljon? vai ettekö syö lainkaan ja käy missään?

Raskas työ, raskaat huvit. Sitä kun tekee ajoittain vitusti töitä, niin liitosta sitä sitten saa työttömyyskorvaustakin, joka vastaa ihan joidenkin kuukausipalkkaa. Töissä käydessä ei kerkeä kuluttaa, jos on jatkuvasti töissä ja työttömänä onkin sitten liian helppoa juhlia ja tehdä mitä huvittaa. Kunnes on taas aika tehdä töitä.

Vierailija
78/104 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivalla töissä 10päivää ja sitten 10 päivää vapailla. Pystyy hyvin vetämään koko vapaan.

Töissä on vähennetty juomista radikaalisti ja potkittu maihin pahimmat dokaajat joten siinä tulee väkisinkin kuivia kausia. Sitten taas voikin ottaa. Ja juomat slabihintaan halvalla!

Vierailija
79/104 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei edes kevyt tissuttelija enää mitään psykiatrin/psykoterapeutin käyntejä saa jos menee paljastamaan, että alkoa kuluu lähes päivittäin. Vuosien hoitosuhdekin psykiatriseen katkaistaan kuin naps vain vaikka olisi diagnosoitu kroonista masennusta sun muuta. Alle kolmekymppistä alkoholismin ensiaskelia ottavaa saattavat vielä hyvässä lykyssä yrittää auttaa. Sen jälkeen olet yhteiskunnan silmissä vain juoppo.

Se on totta. Olen 4 kymppinen mies ja juonut ikäni ja paljon. Persoonallisuushäiriö, masennus ja muuta. Ne sivuutetaan heti, jos yritän hoitoon. Enkä piru vie tarvitse mitään kukkahattutätiä kertomaan mulle alkoholin haitoista.

Sama tilanne päällä. Kukkahattutädit ja SääntöSuomi ajoivat minutkin juomaan. Muuten olisin raitis ja menestynyt.

Ainahan se syy on muissa ja juomiseen syy löytyy millon mistäkin. Kannattaa kattoo sinne peiliin jos on miestä ja myöntää että jokainen on vastuussa omasta elämästään ,siinä voi olla jo alku raitistumiseen.

Jokainen on vastuussa omasta elämästään joo, mutta lapsuuden traumoista tai kaikista elämän vastoinkäymisistä en ihan noin sanois.

Vierailija
80/104 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata leikkiä sen viinan kanssa ,voi lähtee henki vaikkei tahtoiskaan.

Vieläpä joltakin muulta kuin itseltä, niitä tapauksia on suomessa PALJON. Lääkkeiden ja viinan sekakäyttö tappaa eniten jengiä suomessa, noin niinku noissa päihdehommissa. 80% henkirikoksistakin muistaakseni tehdään alkoholin / muiden mömmöjen vaikutuksen alaisena.

Sellainen terveystuote..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi