Olen ryypännyt yli puolen vuoden ajan n. 80 annosta viikossa
Sitä ennen meni puolen vuoden ajan hieman maltillisemmin, ehkä n. 40 annosta viikossa. Olen siis juonut käytännössä 5-6 päivää viikossa, aina välillä on ollut välipäiviä, kun juoma on loppunut. Kuinka kauan kestää, ennen kuin olo alkaa normalisoitua? Nyt olen ollut kolme päivää selvin päin (ensimmäistä kertaa yli vuoteen), ja olo on vähintään yhtä hutera kuin ensimmäisenä selvänä päivänä. Huomenna pitäisi yrittää jouluakin viettää...
Kommentit (104)
Muistakaa kaikki runsaasti juovat, että aivonne rapistuvat. Ajolupa lähtee ja arjen toimintakyky heikkenee ja joudutte toisten autettaviksi. Ei kiva. Nuorillakin tätä ilmiötä jo näkee.
Vierailija kirjoitti:
No on se ihme jos juoppona hoidetaan, kun on juoppo :D
Tuskin niitä muita ongelmia voi hoitaa, jos ei ensin lakkaa läträämästä!
Sama jos joku jäätävä läski menis valittaa diabetestä ja verenpainetta lääkäriin, jossa kehotettaisiin panemaan liikunta ja ruokavalio kuntoon. Sit kunnon valitus päälle, että ei tässä nyt lihavuutta pitänyt hoitaa
Niin mutta jos juot mielenterveysongelmien takia. Ollaan viikko katkolla ja mielenterveys ongelmat on hoidettu. Lopetat juomisen, niin paranet. Kaikki vaivas perkele. Se on noidankehä. Eli entä jos se lihavuus johtuisikin siitä diabeteksesta
Vierailija kirjoitti:
Sama jos joku jäätävä läski menis valittaa diabetestä ja verenpainetta lääkäriin, jossa kehotettaisiin panemaan liikunta ja ruokavalio kuntoon. Sit kunnon valitus päälle, että ei tässä nyt lihavuutta pitänyt hoitaa
Ei hoidettu ongelmia sillo ku en viel juonu jote mite se mitää parantaa jos nyt hoidetaa vaa sitä et juon niide ongelmie takia joita ei hoidettu? Vi mitä paskaa taas tyypiltä joka ei mistä mitää tajua!
Hae ihmeessa apua riippuvuuteesi, pilaat ennemmin tai myöhemmin oman terveytesi! Varaat ajan psykiatrille, joka erikoistunut riippuvuuksien hoitoon ja pyydät reseptin Selincrosta. Tsemppiä! :)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lihavienkin diabetes ja korkea verenpaine hoidetaan, joten tuo vertaus ontuu nyt pahasti. Painon pudotessa ja kunnon kohotessa voidaan sitten ehkä luopua lääkityksestä, mutta ei lääkäri jätä hoitamatta sen takia, että painoa on liikaa.
Eihän tuo ole kuin 14 kaljaa päivässä. Tule kehumaan vasta kun juot miesten malliin.
Vierailija kirjoitti:
Sitä ennen meni puolen vuoden ajan hieman maltillisemmin, ehkä n. 40 annosta viikossa. Olen siis juonut käytännössä 5-6 päivää viikossa, aina välillä on ollut välipäiviä, kun juoma on loppunut. Kuinka kauan kestää, ennen kuin olo alkaa normalisoitua? Nyt olen ollut kolme päivää selvin päin (ensimmäistä kertaa yli vuoteen), ja olo on vähintään yhtä hutera kuin ensimmäisenä selvänä päivänä. Huomenna pitäisi yrittää jouluakin viettää...
Pidät elimistöäsi ongelmajäte laitoksena
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edes kevyt tissuttelija enää mitään psykiatrin/psykoterapeutin käyntejä saa jos menee paljastamaan, että alkoa kuluu lähes päivittäin. Vuosien hoitosuhdekin psykiatriseen katkaistaan kuin naps vain vaikka olisi diagnosoitu kroonista masennusta sun muuta. Alle kolmekymppistä alkoholismin ensiaskelia ottavaa saattavat vielä hyvässä lykyssä yrittää auttaa. Sen jälkeen olet yhteiskunnan silmissä vain juoppo.
Se on totta. Olen 4 kymppinen mies ja juonut ikäni ja paljon. Persoonallisuushäiriö, masennus ja muuta. Ne sivuutetaan heti, jos yritän hoitoon. Enkä piru vie tarvitse mitään kukkahattutätiä kertomaan mulle alkoholin haitoista.
Sama tilanne päällä. Kukkahattutädit ja SääntöSuomi ajoivat minutkin juomaan. Muuten olisin raitis ja menestynyt.
Ainahan se syy on muissa ja juomiseen syy löytyy millon mistäkin. Kannattaa kattoo sinne peiliin jos on miestä ja myöntää että jokainen on vastuussa omasta elämästään ,siinä voi olla jo alku raitistumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä lukiessa suurin kysymys on MITEN TEILLÄ ON RAHAA juoda noin paljon? vai ettekö syö lainkaan ja käy missään?
No ei sitä päissään kehtaa missään liikkua.
Minä en kehtaa selvinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole kuin 14 kaljaa päivässä. Tule kehumaan vasta kun juot miesten malliin.
Ja se on se, että juot pelkästään kirkasta viinaa raakana. Kaikki muu on kesyä.
Ei kannata leikkiä sen viinan kanssa ,voi lähtee henki vaikkei tahtoiskaan.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholille kai voi olla jotenkin immuuni? Täysin terve olen myös fyysisesti. Tai ainkaan vielä ei ole mitään ilmennyt. Varsinaisessa terveystarkastuksessa en ole käynyt sitten nuoruusvuosien. Olen nyt 55-vuotias.
Tiedän, että epäillään provoksi, mutta onko joku muu samassa tilanteessa? Töissä en tietenkään käy, mutta arjen velvollisuudet tukiviidakossa hoidan ja luottotiedot kunnossa.
Eikö alkoholi vaikuta sinuun mitenkään? Jos ei niin miksi juot? Jos vaikuttaa, niin et ole immuuni vaan huijaat itseäsi. Moni luulee olevansa terve sillä perusteella ettei ole käynyt lääkärissä 30 vuoteen. Saattaa olla että pikkusen on esim veriarvot muuttuneet sitten nuoruusvuosien.
Aika paljon kertyy annoksia täälläkin. Su-to iltaisin otan 3-4 olutta ja niiden kyytipoikana 3-5 annosta konjakkia. Eli niistä kertyy ainakin 30-45 annosta. Perjantai-ilta alkaa GT:llä, sen jälkeen vahva iso olut, sitten viiniä ruoan kanssa ja illan päätteeksi taas siemaillaan konjakkia. 15-20 annosta/viikonloppu.
Määrät ovat nousseet koko ajan. Yli viikon olen ollut viimeksi selvinpäin syksyllä 2013, kuluneen vuoden aikana ei ole ollut edes yhtään selvää viikkoa.
t. töissä käyvä viisikymppinen virkanainen
Vierailija kirjoitti:
Mistä te saatte viinarahat? Tuskin olette töissä, jos kaiket päivät ryyppäätte.
Olen töissä, en ryyppää kaiket päivät, vain iltaisin yksin kotona. Viikonloppuisin miesystävän kanssa mutta silloinkin vain iltaisin.
Vierailija kirjoitti:
Näitä lukiessa suurin kysymys on MITEN TEILLÄ ON RAHAA juoda noin paljon? vai ettekö syö lainkaan ja käy missään?
Olen joskus laskenut, ettei juomiseeni mene kuin parisataa euroa kuukaudessa. En nyt jaksa laskea uudestaan, mutta eipä tuo työssäkäyvälle ole kynnyskysymys.
t. virkanainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon juonu nyt vähä päälle 7kk putkeen sitä enne ollu absolutisti. Tölkkei meni alkuu päiväs 5, nyt 12-15 ja kirkkaat päälle. Olen nuori. Tosi nuori. Hyvinvointiyhteiskunta suomi100v
Nyt hakeudut katkolle heti ja panet korkin lopullisesti kiinni! Nuori ihminen, elämä edessä.
Tsemppiä!!
Luuletko etten oo hakeutunu? Ei tässä maas apua saa ennenku on pää kainalos. Iha sama vaik tappasin itteni. Ei se ketää liikuta. Revitää vaa jotai iltapäiväkehti otsikoita jälkeenpäi siit mite olis pitäny auttaaa ja miksei kukaa huomannu, aika perus. Ja jos luulet et ongelmat sil paranee et meen katkolle nii väätä luulo. En juo huviksee tai muutakaa. Juon koska paha olla muista asioista mut yhteiskunta kohtelee mua juoppona ja pyrkii hoitaa mu ongelmii juoppona vaik ei mu juomine siihe lopu vaik olisi 5 vuot katkolla koska edellee paha olla. Nii nähty ja koettu.
Kukaan muu ei sua voi auttaa kuin sinä itse. Yhteiskunta ei auta kuin vähän alkuun. Loppu on sinusta kiinni. Tuolla ehdotettiin psykiatrian poliklinikkaa, se on ihan hyvä vaihtoehto. Saatpa ainakin lääkettä tuohon ahdistukseen.
Psykiatrian poliklinikalle pääsee vain lähetteellä. Alkoholin liikakäyttö on este psykiatriseen hoitoon pääsylle. Alkoholiongelmainen ei saa myöskään Kela-korvausta psykoterapiaan. Ihan vain tiedoksi.
t. virkanainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen töissä, en ryyppää kaiket päivät, vain iltaisin yksin kotona. Viikonloppuisin miesystävän kanssa mutta silloinkin vain iltaisin.
Kyllä, päivät töissä 8-16, 16:30 Jallupullo auki, siitä lähtee maanantai-ilta käyntiin. Perjantaina nopeaan tahtiin Jallu huiviin ja klo 20 kaupunkiin pubiin ja karaokeen. Sitärataa. Ikä siis 55, lääkärissä käyty, veriarvot ok. 100 annosta viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, päivät töissä 8-16, 16:30 Jallupullo auki, siitä lähtee maanantai-ilta käyntiin. Perjantaina nopeaan tahtiin Jallu huiviin ja klo 20 kaupunkiin pubiin ja karaokeen. Sitärataa. Ikä siis 55, lääkärissä käyty, veriarvot ok. 100 annosta viikossa.
Kyllä se keho sitä jonkun aikaa kestää, joskus jopa kymmeniä vuosia. Maha yleensä oireilee ensin, etenkin jos väkeviä juo.
Itse käyn töissä ja laitan menemään 150-200 annosta viikossa. Eipä tuosta mitään ongelmia ole vielä tullut.
Oon jo koko elämäni jauhanu asioista ja jos se jauhamine mua auttas tai olis auttanu en nyt jois. Jos lääkkeet olis mua auttanu en nyt jois. Mikä sit on ratkasu? no en v###u tiiä! Ehk se haulikko on se ratkasu, sit ei tarvi enää murehtia kenenkää.