Olen ryypännyt yli puolen vuoden ajan n. 80 annosta viikossa
Sitä ennen meni puolen vuoden ajan hieman maltillisemmin, ehkä n. 40 annosta viikossa. Olen siis juonut käytännössä 5-6 päivää viikossa, aina välillä on ollut välipäiviä, kun juoma on loppunut. Kuinka kauan kestää, ennen kuin olo alkaa normalisoitua? Nyt olen ollut kolme päivää selvin päin (ensimmäistä kertaa yli vuoteen), ja olo on vähintään yhtä hutera kuin ensimmäisenä selvänä päivänä. Huomenna pitäisi yrittää jouluakin viettää...
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon juonu nyt vähä päälle 7kk putkeen sitä enne ollu absolutisti. Tölkkei meni alkuu päiväs 5, nyt 12-15 ja kirkkaat päälle. Olen nuori. Tosi nuori. Hyvinvointiyhteiskunta suomi100v
Nyt hakeudut katkolle heti ja panet korkin lopullisesti kiinni! Nuori ihminen, elämä edessä.
Tsemppiä!!
Mene vaikka terveyskeskuksen tai psykiatrisen poliklinikan päivystykseen ja pyydä päästä katkolle. Tai johonkin nuorten turvataloon tms, jos olet tosi nuori. Siellä osataan auttaa eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon juonu nyt vähä päälle 7kk putkeen sitä enne ollu absolutisti. Tölkkei meni alkuu päiväs 5, nyt 12-15 ja kirkkaat päälle. Olen nuori. Tosi nuori. Hyvinvointiyhteiskunta suomi100v
Nyt hakeudut katkolle heti ja panet korkin lopullisesti kiinni! Nuori ihminen, elämä edessä.
Tsemppiä!!
Luuletko etten oo hakeutunu? Ei tässä maas apua saa ennenku on pää kainalos. Iha sama vaik tappasin itteni. Ei se ketää liikuta. Revitää vaa jotai iltapäiväkehti otsikoita jälkeenpäi siit mite olis pitäny auttaaa ja miksei kukaa huomannu, aika perus. Ja jos luulet et ongelmat sil paranee et meen katkolle nii väätä luulo. En juo huviksee tai muutakaa. Juon koska paha olla muista asioista mut yhteiskunta kohtelee mua juoppona ja pyrkii hoitaa mu ongelmii juoppona vaik ei mu juomine siihe lopu vaik olisi 5 vuot katkolla koska edellee paha olla. Nii nähty ja koettu.
Kukaan muu ei sua voi auttaa kuin sinä itse. Yhteiskunta ei auta kuin vähän alkuun. Loppu on sinusta kiinni. Tuolla ehdotettiin psykiatrian poliklinikkaa, se on ihan hyvä vaihtoehto. Saatpa ainakin lääkettä tuohon ahdistukseen.
Minä tein paljon itse. 30 litraa 17% viiniä tuli maksamaan noin 12 euroa ja Kilju ei sitäkään. Myös pontikka on halpaa 30 rankkilitrasta tulee noin 4 litraa yli 50% viinaa, hintaa se 2 - 3 euroa pullo. Ruokaan ei paljon mene, muutama pussi makarooneja ja pari lenkkimakkaraa viikossa. Loput rahat juomaan, 300e saa jo yli 300 tölkkiä kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko nuori vasta kun et onnistunut saamaan edes haimatulehdusta?
Puolessa vuodessa?? Eihän tuo määrä nyt NIIN iso ole, ja puolessa vuodessa tuskin syntyy mitään vaurioita vaikka joisi enemmänkin.
Se on kyllä hyvin yksilöllistä. Itse olen töissä sairaalassa nähnyt ihmisiä, jotka jo etelänloman mittaisen ryyppyputken seurauksena ovat saaneet haimatulehduksen. Osa on siihen menehtynytkin. Toisilla jo suhteellinen vähäinen tissuttelu on johtanut pankreatiittiin, toiset dokaa vuosikymmeniä siihen sairastumatta. Se voi iskeä myös nuoriin. Geenilotto vaikuttaa asiaan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä!!
Luuletko etten oo hakeutunu? Ei tässä maas apua saa ennenku on pää kainalos. Iha sama vaik tappasin itteni. Ei se ketää liikuta. Revitää vaa jotai iltapäiväkehti otsikoita jälkeenpäi siit mite olis pitäny auttaaa ja miksei kukaa huomannu, aika perus. Ja jos luulet et ongelmat sil paranee et meen katkolle nii väätä luulo. En juo huviksee tai muutakaa. Juon koska paha olla muista asioista mut yhteiskunta kohtelee mua juoppona ja pyrkii hoitaa mu ongelmii juoppona vaik ei mu juomine siihe lopu vaik olisi 5 vuot katkolla koska edellee paha olla. Nii nähty ja koettu.
Kukaan muu ei sua voi auttaa kuin sinä itse. Yhteiskunta ei auta kuin vähän alkuun. Loppu on sinusta kiinni. Tuolla ehdotettiin psykiatrian poliklinikkaa, se on ihan hyvä vaihtoehto. Saatpa ainakin lääkettä tuohon ahdistukseen.
Oon viettäny lapsuudestani jo 8 vuotta suljetussa laitokses jote ei kiitos. Arvostan vapautta ku se multa lapsena vietii oikeestaa ilma pätevii syitä mut sossun oli kiva tunkee keskelle ei mitää suljettuu laitoksee ja unohtaa.
Oon saanu jo vaik mitä lääkityksiä ahistuksee jotka aiheutti riippuvuude jost oli tosi vaikee päästä yli ja joide vierotusoireisii meinasin kuolla jote ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa wernicke-korsakoffin oireyhtymä!
Jos on varaa juoda 80 annosta alkoholia viikossa, niin on varmaan varaa pistää pari euroa b-vitskutabuihin.
Ei edes kevyt tissuttelija enää mitään psykiatrin/psykoterapeutin käyntejä saa jos menee paljastamaan, että alkoa kuluu lähes päivittäin. Vuosien hoitosuhdekin psykiatriseen katkaistaan kuin naps vain vaikka olisi diagnosoitu kroonista masennusta sun muuta. Alle kolmekymppistä alkoholismin ensiaskelia ottavaa saattavat vielä hyvässä lykyssä yrittää auttaa. Sen jälkeen olet yhteiskunnan silmissä vain juoppo.
Vierailija kirjoitti:
Näitä lukiessa suurin kysymys on MITEN TEILLÄ ON RAHAA juoda noin paljon? vai ettekö syö lainkaan ja käy missään?
No ei sitä päissään kehtaa missään liikkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä!!
Oon viettäny lapsuudestani jo 8 vuotta suljetussa laitokses jote ei kiitos. Arvostan vapautta ku se multa lapsena vietii oikeestaa ilma pätevii syitä mut sossun oli kiva tunkee keskelle ei mitää suljettuu laitoksee ja unohtaa.
Oon saanu jo vaik mitä lääkityksiä ahistuksee jotka aiheutti riippuvuude jost oli tosi vaikee päästä yli ja joide vierotusoireisii meinasin kuolla jote ei kiitos.
Kyllä sua voi joku tässä maassa auttaa, jos vaan itse mahdollistat sen auttamisen! Juominen ei auta yhtään, se vaan pahentaa sitä ahdistusta. Googleta "apua alkoholiongelmaan". Sieltä löytyy AA-kerhoja, Päihdelinkkiä ja vaikka mitä. Mutta sun pitää itse haluta parantua. Kukaan ei voi sua väkisin parantaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei edes kevyt tissuttelija enää mitään psykiatrin/psykoterapeutin käyntejä saa jos menee paljastamaan, että alkoa kuluu lähes päivittäin. Vuosien hoitosuhdekin psykiatriseen katkaistaan kuin naps vain vaikka olisi diagnosoitu kroonista masennusta sun muuta. Alle kolmekymppistä alkoholismin ensiaskelia ottavaa saattavat vielä hyvässä lykyssä yrittää auttaa. Sen jälkeen olet yhteiskunnan silmissä vain juoppo.
Se on totta. Olen 4 kymppinen mies ja juonut ikäni ja paljon. Persoonallisuushäiriö, masennus ja muuta. Ne sivuutetaan heti, jos yritän hoitoon. Enkä piru vie tarvitse mitään kukkahattutätiä kertomaan mulle alkoholin haitoista.
Baila, baila! Loco, loco bailando! Joulunhan on vaan kerran vuodessa!
Ilo ilman viinaa on teeskentelyä vaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on totta. Olen 4 kymppinen mies ja juonut ikäni ja paljon. Persoonallisuushäiriö, masennus ja muuta. Ne sivuutetaan heti, jos yritän hoitoon. Enkä piru vie tarvitse mitään kukkahattutätiä kertomaan mulle alkoholin haitoista.
Sama tilanne päällä. Kukkahattutädit ja SääntöSuomi ajoivat minutkin juomaan. Muuten olisin raitis ja menestynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep miehenä ei saa hoitoa jos juo. Itsellä ollut masennusta ehkä 20v ja nyt pahentunut. Aloin juomaan puoli vuotta sitten ehkä 20-30 annosta viikossa. Siis tätä ennen join ton verran ehkä kuussa tai kahdessa. Nyt 2 kertaa käynyt psykiatrisella sairaanhoitajalla ja ainut mistä puhutaan on juominen! Ja sekin loppui jo ekan käyntikerran jälkeen! Menee niin voimat tähän sekoiluun, tekisi mieli vaan luovuttaa...
M35
Minä olen juonut lähemmäksi sata annosta viikossa jo parikymmentä vuotta.
Ulkonäkö rapistunut normaalitahtia nopeammin, se on selvä peilistä katsoessa. Mutta järki pelaa ihan muiden tavoin.
Alkoholille kai voi olla jotenkin immuuni? Täysin terve olen myös fyysisesti. Tai ainkaan vielä ei ole mitään ilmennyt. Varsinaisessa terveystarkastuksessa en ole käynyt sitten nuoruusvuosien. Olen nyt 55-vuotias.
Tiedän, että epäillään provoksi, mutta onko joku muu samassa tilanteessa? Töissä en tietenkään käy, mutta arjen velvollisuudet tukiviidakossa hoidan ja luottotiedot kunnossa.
No on se ihme jos juoppona hoidetaan, kun on juoppo :D
Tuskin niitä muita ongelmia voi hoitaa, jos ei ensin lakkaa läträämästä!
Sama jos joku jäätävä läski menis valittaa diabetestä ja verenpainetta lääkäriin, jossa kehotettaisiin panemaan liikunta ja ruokavalio kuntoon. Sit kunnon valitus päälle, että ei tässä nyt lihavuutta pitänyt hoitaa
Minä en halua ollakaan raitis ja menestynyt. Ne on toiset tyypit ne. Saavat käydä koulujaan ja hankkia titteleitään. Mä nautin elämästä ja lopputulos on kuitenkin kaikilla sama, eli nahkurin orsilla tavataan ja pastori sanoo aamen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen juonut lähemmäksi sata annosta viikossa jo parikymmentä vuotta.
Ulkonäkö rapistunut normaalitahtia nopeammin, se on selvä peilistä katsoessa. Mutta järki pelaa ihan muiden tavoin.
Alkoholille kai voi olla jotenkin immuuni? Täysin terve olen myös fyysisesti. Tai ainkaan vielä ei ole mitään ilmennyt. Varsinaisessa terveystarkastuksessa en ole käynyt sitten nuoruusvuosien. Olen nyt 55-vuotias.
Tiedän, että epäillään provoksi, mutta onko joku muu samassa tilanteessa? Töissä en tietenkään käy, mutta arjen velvollisuudet tukiviidakossa hoidan ja luottotiedot kunnossa.
Käyn töissä, juonut 36 vuotta. Nyt puoli vuotta korkki kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä!!
Alkoholiongelmaisen mielenterveysongelmien hoitaminen täytyy aloittaa siitä alkoholin lopettamisesta, vasta sen jälkeen on mahdollista hoitaa mielenterveyttä.