Eipä tyttö saanutkaan netin pakettiringistä kuutta pakettia takaisin, vaikka itse lähetti kuudelle. Raivostuttaa ihmisten epärehellisyys :(
En tiedä oletteko kuulleet noista netin pakettiringeistä, joissa tuntemattomalle lähetetään paketti ja hän lähettää myös paketin itselle. Eli jos lähettää kahdelle eri ihmiselle paketit, saa itsekin kaksi pakettia. Tai näin sen pitäisi olla. Eipä mennyt niin.
Tyttöni on 14-vuotias ja moni noista pakettien saajoista oli reippasti yli parikymppisiä. Osalla oli jo omiakin lapsia. Kehtasivatkin aikuiset naiset huijata hyväuskoista teinityttöä. Ei tässä maailmassa voi näköjään luottaa yhtään mihinkään, vaikka luulisi, ettei aikuiset ihmiset viitsisi kavaltaa jotain joulupaketteja nuorelta tytöltä.
Tyttö lähetti kuusi melko isoakin pakettia, joiden sisällön valikoi tarkkaan ja jo pelkkä lähetyskin maksoi kympin luokkaa per paketti. Yksi ainut nainen lähetti tytölle paketin takaisin ja sekin oli tosi pieni: kirjekuoressa joulukortti ja kaksi kasvonaamiota. Oli viimeinen kerta, kun annan tytön osallistua moiseen pakettirinkiin. Vähän tuntuu äitinäkin pahalta, etten kieltänyt alunperin osallistumista tuohon, koska lähtökohtaisesti vieraisiin ihmisiin ei voi luottaa. En kuitenkaan uskonut aikuisten naisten olevan noin röyhkeitä ja vieläpä joulun alla.
Kommentit (151)
Ei kannata osallistua pyramidihuijauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Ap., liittyykö tähän rinkiin joku yhteinen keskustelualue? Varmaan? Siellä voisi asian ottaa puheeksi, nimiä erikseen kuuluttamatta. Ehkä asian saadessa huomiota ja hieman siis "julkisuutta" jotkut vastuuttomat tapaukset ryhdistäytyisivät sosiaalisen paineen edessä. Jos kukaan ei hiisku mitään, luulevat pääsevänsä huomaamatta kuin koira veräjästä. Ihmisiin ei pidä sokeasti luottaa, mutta ei se tarkoita, etteikö huijaamiseen tai välinpitämättömään "unohteluun" saisi yrittää vaikuttaa, kun jotain on kuitenkin selvästi sovittu.
FB:ssä ollaan omalla nimellä, siellä voinee odottaa ihmisiltä vähän enemmän omasta maineestakin välittämistä kuin tällaisilla anonyymeillä palstoilla, jossa "ollaan vaan netissä".
Kauanko ootte paketteja odottaneet?
Minä laittaisin kyllä ihan nimillä. Vaikka:
"Hei x, y, z ja ö, teille on lähetetty paketit, mutta vastapaketteja ei ole saapunut. Pyydän pikimmiten lähettömöuön ne, sillä lapseni pelkää tulleensa huijatuksi. T: A:n äiti"
Mä oon kyllä saanut ihan hyviä lahjoja välillä noista. En tosin kyllä oo itse lähettänyt mitään takas, mutta se mun mielestä kuuluu peliin..
Me osallistuttiin, kun olin pieni 80-luvun alussa. Joo, eipä saatu itse yhtäkään kirjaa, vaikka itse lähetettiin kirjat kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Ei suomalaisiin kannata luottaa,useimmat pettävät tavalla tai toisella
Keihin sitten voi luottaa, jos ei maapallon keskimäärin rehellisimpään kansaan? Amerikkalaisiin? Somaleihin? Romaneihin? Kreikkalaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka huonoja ihmiset on sisälukutaidoltaan :D Kaikki höpisee jostain pyramidihuijauksesta vaikka ei tässä siitä ole kyse. Kuudelle lähetetään ja kuusi saa takaisin. Tämä on eri asia kuin ne 80-luvun suklaakirjeet ym. ketjukirjehuijaukset.
Joo, ei niissä suklaaketjukirjeissä ne osallistujat välttämättä huijanneet. Levyjä ei tullut siksi, että niitä piti antaa esim. kuudelle kaverille, jotka eivät sitten halunneet osallistua, ja siksi ketju katkesi. Kyllähän niissä pyydettiin palauttamaan kirje, jos ei halunnut mukaan, mutta monikaan ei viitsinyt nähdä vaivaa, koska eivät voineet alunperinkään vaikuttaa siihen, että joku tuttu tuollaisen kirjeen lähetti.
Rikosilmoitus vaan. Sillä siitä selviää. Osoitteet ja kaikki varmaan tallella.
Voi tietysti olla, että posti on jättänyt jakamatta lahjat, koska lähettäjä laittanut liian myöhään ne postiin.
Rikosilmoituksella saa huijarit kitkettyä pois. Näissä pakettiringeissä tulisi myös mainita, että se joka ei noudata sääntöjä vastaa omista teoistaan viimekädessä poliisin kautta.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä tuollaista sattuu nykyään nimenomaan Suomessa. Suomalaiset naiset ovat todella epärehellisiä. Kuulun pakettirinkeihin mutta muut rinkiläiset ovat Suomen ulkopuolelta. Ei koskaan ongelmia. Suomalaisilta hukkuu ja unohtuu ja mitä muuta, aina jotain. Ei voi enää luottaa. Sad but true:/
Eli sinä olet se pakettirinkien epärehellinen osakas, koska olet suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa. Kuinka tyhmä voi olla. Noita pyramidihuijauksia on ollut iät ajat. Kuka kehtaakin kannustaa tytärtään osallistumaan moiseen huijaukseen.
Surkeinta tässä "yhteiskunnassa" ovat kaltaisesi häviäjät, jotka syyttävät tapahtuneiden jälkeen vielä uhria. Kuten sanoin kyseessä on rikos ja turha asettua rikollisten puolelle. Jatkossa sitten tietenkin voi miettiä, että luottaako täysin tuntemattomiin sinisilmäisesti.
Sinkkumies
Rikos :D pitäisiköhän poliisilla pokka, jos menisi tekemään rikosilmoitusta siitä, ettei saanut tuntemattomilta lahjoja.
Kyllähän poliisin pitää tutkia kaikki rikokset.
Vierailija kirjoitti:
Voi tietysti olla, että posti on jättänyt jakamatta lahjat, koska lähettäjä laittanut liian myöhään ne postiin.
Rikosilmoituksella saa huijarit kitkettyä pois. Näissä pakettiringeissä tulisi myös mainita, että se joka ei noudata sääntöjä vastaa omista teoistaan viimekädessä poliisin kautta.
Ei tästä mitään rikosiloitusta voi tehdä, tomppeli. Ei se menestyisi. Lupasin lähettää sulle paketin, mutten jaksakaan, voi nyyyyh. Mitäs lähetit mulle, ei se mihinkään velvoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tästä mitään rikosiloitusta voi tehdä, tomppeli. Ei se menestyisi. Lupasin lähettää sulle paketin, mutten jaksakaan, voi nyyyyh. Mitäs lähetit mulle, ei se mihinkään velvoita.
Voi sua. Kyseessä on rikos. Ja helppo case onkin.
Tottakai ne, jotka ovat tähän rikokseen osallisia koittavat sanoa ettei voi tehdä rikosilmoitusta, jotta oma nahka pelastuisi. Voi tehdä ja kannattaa tehdä. Urpot ei opi muuten.
Eli TE RIKOLLISET hopihopi kauppaan lahjaostoksille ja paketti postiin. Jos ei lahjat ole ensi kuun 10 päivä mennessä perillä, niin saatte rikosrekisterin ja siitä seuraa paljon harmia elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sua. Kyseessä on rikos. Ja helppo case onkin.
Tottakai ne, jotka ovat tähän rikokseen osallisia koittavat sanoa ettei voi tehdä rikosilmoitusta, jotta oma nahka pelastuisi. Voi tehdä ja kannattaa tehdä. Urpot ei opi muuten.
Eli TE RIKOLLISET hopihopi kauppaan lahjaostoksille ja paketti postiin. Jos ei lahjat ole ensi kuun 10 päivä mennessä perillä, niin saatte rikosrekisterin ja siitä seuraa paljon harmia elämään.
:DDDDD
Anteeksi, mutta poliisin resurssit tietäen -ohis-
Mun kaveri suuttui joskus kun koitti saada mua mukaan johonkin "lähetä paketti yhdelle, saat kolme takaisin"-tyyppiseen juttuun ja huomautin että joku tulee huijatuksi tuossa systeemissä. Oli kuulemma saanut lahjat kuten pitääkin ja rinki oli muka täynnä muutenkin jo siinä kohtaa. Aha, miksi sitten kysyit tulenko mukaan?
Jo 30v sitten oli näitä "lähetä suklaalevy/kortti/tms saat 6 takaisin" kiertokirjeitä, ja silloinkaan kukaan ei lähettänyt mitään, odotti kyllä saavansa itse jotain. Johonkin kortti-juttuun osallistuin itsekin kun siinä ei niin paljon rahaa mene hukkaan jos kukaan ei lähetä mitään takaisin, ja ei lähettänyt. Sen jälkeen en ole osallistunut.
Näissä käy aika usein niin, että kun ketju/rinki on toiminut hyvin jo jonkin aikaa mukaan alkavat tulla sitten ne jotka eivät edes aio muuta kuin hyötyä. Veikkaan, että tässäkin on käynyt niin. Korppikotkat tulivat sitten haaskalle.
Tosin voisiko olla, että paketteja olisi jumissa postissa? Jouluruuhka taitaa olla aikamoinen, kun Kiina-paketteja yritetään saada perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keihin sitten voi luottaa, jos ei maapallon keskimäärin rehellisimpään kansaan? Amerikkalaisiin? Somaleihin? Romaneihin? Kreikkalaisiin?
Tässä yhden tutkimuksen rehellisimmät kansa lomamatkoilla:
1. Tanska (88 %)
2. Hollanti (85 %)
3. Norja (84 %)
4. Brasilia (81 %)
Kanada (81 %)
Hongkong (81 %)
5. Italia (80 %)
6. Venäjä (79 %)
7. Taiwan (78 %)
Etelä-Korea (78 %)
8. Argentina (77 %)
Singapore (77 %)
9. Irlanti (75 %)
10. Iso-Britannia (74 %)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä yhden tutkimuksen rehellisimmät kansa lomamatkoilla:
1. Tanska (88 %)
2. Hollanti (85 %)
3. Norja (84 %)
4. Brasilia (81 %)
Kanada (81 %)
Hongkong (81 %)
5. Italia (80 %)
6. Venäjä (79 %)
7. Taiwan (78 %)
Etelä-Korea (78 %)
8. Argentina (77 %)
Singapore (77 %)
9. Irlanti (75 %)
10. Iso-Britannia (74 %)
Independent lehden tutkimus/kuinka monta lompakkoa palautettiin
http://www.independent.co.uk/news/world/the-most-honest-cities-in-the-w…
1. Helsinki, Finland - 11 out of 12 wallets
2. Mumbai, India - 9 out of 12
=3. Budapest, Hungary - 8 out of 12
=3. New York City, USA - 8 out of 12
=5. Moscow, Russia - 7 out of 12
=5. Amsterdam, Netherlands - 7 out of 12
=7. Berlin, Germany - 6 out of 12
=7. Ljubljana, Slovenia - 6 out of 12
=9. London, UK - 5 out of 12
=9. Warsaw, Poland - 5 out of 12
=11. Bucharest, Romania - 4 out of 12
=11. Rio de Janeiro, Brazil - 4 out of 12
=11. Zurich, Switzerland - 4 out of 12
14. Prague, Czech Republic - 3 out of 12
15. Madrid, Spain - 2 out of 12
16. Lisbon, Portugal - 1 out of 12
Nää on varmaan niitä facebookin Naistenhuoneen pakettirinkejä. Monelle muullekkin käynyt samoin.
Oppia ikä kaikki. Kantapään koululaisuus on suvussanne vahva.
Mitä se sinulta on pois, jos joku laittaa pakettirinkiin rahaa?