Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eipä tyttö saanutkaan netin pakettiringistä kuutta pakettia takaisin, vaikka itse lähetti kuudelle. Raivostuttaa ihmisten epärehellisyys :(

Vierailija
22.12.2017 |

En tiedä oletteko kuulleet noista netin pakettiringeistä, joissa tuntemattomalle lähetetään paketti ja hän lähettää myös paketin itselle. Eli jos lähettää kahdelle eri ihmiselle paketit, saa itsekin kaksi pakettia. Tai näin sen pitäisi olla. Eipä mennyt niin.

Tyttöni on 14-vuotias ja moni noista pakettien saajoista oli reippasti yli parikymppisiä. Osalla oli jo omiakin lapsia. Kehtasivatkin aikuiset naiset huijata hyväuskoista teinityttöä. Ei tässä maailmassa voi näköjään luottaa yhtään mihinkään, vaikka luulisi, ettei aikuiset ihmiset viitsisi kavaltaa jotain joulupaketteja nuorelta tytöltä.

Tyttö lähetti kuusi melko isoakin pakettia, joiden sisällön valikoi tarkkaan ja jo pelkkä lähetyskin maksoi kympin luokkaa per paketti. Yksi ainut nainen lähetti tytölle paketin takaisin ja sekin oli tosi pieni: kirjekuoressa joulukortti ja kaksi kasvonaamiota. Oli viimeinen kerta, kun annan tytön osallistua moiseen pakettirinkiin. Vähän tuntuu äitinäkin pahalta, etten kieltänyt alunperin osallistumista tuohon, koska lähtökohtaisesti vieraisiin ihmisiin ei voi luottaa. En kuitenkaan uskonut aikuisten naisten olevan noin röyhkeitä ja vieläpä joulun alla.

Kommentit (151)

Vierailija
141/151 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei kannata antaa tyttären olla jossain Naistenhuoneella. Jutut enemmän k18. Jos nyt siitä kyse.

Eikä tossa mitkään rikosilmotukset auta.... kusipäitä mahtuu tähän maailmaan. Kannattaa kyllä selvittää onko posti hukannut paketit, pyytää lähettäjää näyttään pakettikuitin.

Vierailija
142/151 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis... nyt en ymmärrä. Lähetän paketin jollekn randomille ja hän lähettää paketin minulle?

Miksi en ostaisi itse itselleni jotain kivaa. Ei menis postimaksujakaan. Mikä tää idea on?

Kiitos ei alapeukkuja vaan kertokaa oikeasti joku jutun idea. Toihan on ihan älytöntä.

Kai se idea on se että saa yllätyksen joltain muulta. Onhan lahjat tunnelmallisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/151 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap., liittyykö tähän rinkiin joku yhteinen keskustelualue? Varmaan? Siellä voisi asian ottaa puheeksi, nimiä erikseen kuuluttamatta. Ehkä asian saadessa huomiota ja hieman siis "julkisuutta" jotkut vastuuttomat tapaukset ryhdistäytyisivät sosiaalisen paineen edessä. Jos kukaan ei hiisku mitään, luulevat pääsevänsä huomaamatta kuin koira veräjästä. Ihmisiin ei pidä sokeasti luottaa, mutta ei se tarkoita, etteikö huijaamiseen tai välinpitämättömään "unohteluun" saisi yrittää vaikuttaa, kun jotain on kuitenkin selvästi sovittu.

FB:ssä ollaan omalla nimellä, siellä voinee odottaa ihmisiltä vähän enemmän omasta maineestakin välittämistä kuin tällaisilla anonyymeillä palstoilla, jossa "ollaan vaan netissä".

Kauanko ootte paketteja odottaneet?

Minä laittaisin kyllä ihan nimillä. Vaikka:

"Hei x, y, z ja ö, teille on lähetetty paketit, mutta vastapaketteja ei ole saapunut. Pyydän pikimmiten lähettömöuön ne, sillä lapseni pelkää tulleensa huijatuksi. T: A:n äiti"

Haha toi olisi ihan oikein.

Vierailija
144/151 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos ei kirjoitti:

Muistan että joskus oli samaa touhua, mutta piti ostaa viinipulloja. Ihmiset on tyhmiä, kun menevät tälläiseen mukaan. 

Ajattelinkin, että muistanko oikeasti nyt oikein! Kyllä, ainakin näistä oli juttua. En muista, menikö joku oikeasti lähettämään viinipulloja. Itse sanoin innokkaimmalle ketjukirjeiden lähettäjälle, etten ikinä lähetä, katkaisen sen "pyhän" ketjun, joten jos hän ei sitä halua, ei sitten lähetä minulle. Olen monissa asioissa taipuvainen uskomaan höpöihin juttuihin, mutta tässä en.

Vierailija
145/151 |
23.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mä arvaan. Sä olet sellainen joka osallistuu Facebookissa kaikkiin kännykkäarvontoihin ja lähettää täytetyt ristikot lehdille että sais parikymppiä.

Vierailija
146/151 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalaisiin kannata luottaa,useimmat pettävät tavalla tai toisella

Äläpä yleistä. TässäKIN on kyse naisista, ei miehistä.

Vierailija
147/151 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imgurissa on myös secret santa ja on mahdollista saada lahja tuntemattomalta. Osa jää ilman lahjoja ja se riski on tiedostettu. Kahdessa tapauksessa lahjan antajana on ollut Bill Gates.

Vierailija
148/151 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa. Kuinka tyhmä voi olla. Noita pyramidihuijauksia on ollut iät ajat. Kuka kehtaakin kannustaa tytärtään osallistumaan moiseen huijaukseen. 

Silloin kun itse olin kakara, niin oli hevoskortti rinkejä ja koirakortti..

Aina tuli lähetettyä eteenpäin ja takaisin tuli vain murto-osa mitä luvattiin...joku veti välistä.

Silloin ei edes tiedetty mitään noista pyramidihuijauksista.

Vierailija
149/151 |
24.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gonamies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yyh, joskus muinoin noita tuli kirjeinä, jossa pyydettiin kopioimaan kirje kuudelle ja lähettämään suklaalevy tai alushousut tai jotain muuta. Ajatuskin kauhistutti, että pitää samaa pitkä kirje kirjoittaa käsin monta kertaa ja tuhlata rahaa vaikka alusta asti oli selvää, että ei sieltä mitään tule. Joka kerta kuulemma kaverin kaveri oli saanut kymmeniä suklaalevyjä. Minä jo luulin, että noita ei enää ole, mutta näköjään jotkut ovat tuonkin viitsineet kaivella henkiin.

Tuo "lähetä kuusi, saat 36", on pyramidi-huijaus, mutta ap:n kertoma tapaus ei ole.

Ap:n kohdalla puhutaan sen sijaan ihan tavalllisesta petoksesta, jossa vaihtosuhteen pitäisi olla 1/1, mutta vastapuoli ei suorita osuuttaan. Ei periaatteessa eroa mitenkään siitä, että ostaa netissä tavaran, mutta ei maksa sitä.

En kylläkään suosittelisi lapselleni tuollaiseen osallistumista juuri siitä syystä, että näin siinä helposti käy. Ne, jotka jättävät vastalahjan lähettämättä, luottavat siihen, että arvoltaan suht vähäisen asian kohdalla ihmiset eivät tee rikosilmoitusta petoksesta. Itse kyllä tekisin, ihan periaatteesta.

Ensinnäkin petetyksi tulleen lapsen itsetunnon vuoksi, mutta myös siksi, että kun näihin ei reagoida, netissä tehtävä kaupankäynti muuttuu lopulta mahdottomaksi kusetusten yleistyessä. Ap:lla on helppo tehdä asiasta rikosilmoitus. Henkilö- ja osoitetiedothan ovat selvillä, kun huijareille on paketti pystytty lähettämään.

Publicshaming sinne ko.face sivuille.

Nimet allekkain niille, jotka ei pakettia lähettäneet.

Ja ilmoitus, että kiitos epärehellisyydestänne. Joulu pilalla.

Osaapa muut jatkossa varoa.

Vierailija
150/151 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla naistenhuoneen kautta toi pakettirinki. Siellä oli kyllä selkeästi keskusteluissa sanottu, ettei kannata lähettää mitään hirveän hintaisia paketteja, koska kukaan ei lähetä mitään takaisin. Sitä paitsi on päivänslevää, etteivät ne yh:t ja työssäkäyvät pienipalkkaiset pienten lasten äidit mitään isompia lähettele, koska niillä ei yksinkertaisesti ole varaa - ja ihmettelenkin mitä he siellä ringissä tekevät. Sen takia en osallistunut yhteenkään, koska ei mulla ole varaa kht:lla lähetellä tuntemattomille suklaata ja muuta krääsää. Harmi tyttösi puolesta, mutta ehkä hän oppi jotain. :(

Vierailija
151/151 |
29.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää nuo ketjukirjehommat, ikinä en lähettänyt noita eteenpäin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi