Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

" kaksoset on melkein sama kuin kaksi pienellä ikäerolla olevaa lasta"

Vierailija
12.04.2006 |

Ja paskat. Vai onko jonkun 1-vuotias parikuisen vauvan tasolla? Eikö kaikki 2-vuotiaat ymmärrä puhetta ihan toisella tavalla kuin ensimmäistä syntymäpäiväänsä viettävät? Eikö kaksi parivuotiasta saa enemmän tuhoa aikaan kuin 1- ja 2-vuotiaat?

Miten ihmiset on niin tyhmiä, että kehtaavat aina vähätellä kaksosten vanhempien työtaakkaa!? Vain se, jolla on kaksoset, VOI tietää mitä se on... ja onhan sitten vielä ne temperamenttierot, eli ei kaksosetkaan ole homogeenista sakkia.

Että tämmöistä tällä kertaa. Mukavaa päivän jatkoa!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva huutaa yöt...mulla oli kaksi huutavaa vauvaa...mutta ikinä en ole jaksanut kamalasti huudella tuntemuksiani kellekkään. Tällä samaisella kaverilla oli jo yhdenkin kanssa ihan kamalan vaikeeta, en ymmärrä, miksi se toinen piti edes tehdä. Nari, nari, nari.

Vierailija
22/27 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä yrität todistaa ja miksi?

Itselläni ei ole kaksosia, mutta uskon kyllä, että kahden samanikäisen hoitaminen on rankkaa. En kuitenkaan tiedä, miten sitä voi verrata kahden eri ikäisen hoitoon tai miksi pitäiskään. Jokaisessa ikävaiheessa on omat ongelmansa ja kaikilla lapsilla on omat temperamenttinsa, joillakin voi olla helppoa kaksosten kanssa ja toinen riutuu kahden eri-ikäisen kanssa.

Älytöntä kilpailla tällaisilla asioilla. Ja jos jonkun lässytykset ärsyttää niin antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko mä nyt tosiaan ainoa, joka myöntää, että kaksosissa on myös aika isoja hyviä puolia verrattuna eri-ikäisiin??! Tietysti ne huonot puoletkin ovat erilaisia, mutta tosiaan kaksosten kanssa eläminen ei ole yhtä selviytymistä päivästä toiseen. Näitäkin tapauksia teitysti on, mutta silloin puhutaan persoonajutuista tai sairasteluista, ei tuplista.

Verrattavissa ovat siis yhä edelleen mun mielstä. Eivät toki ole samanlaisia, mutta kummallakaan vaihtoehdolla ei varmaan pääse sen helpommalla tai vaikeammalla noin niin kuin keskimäärin.

*10*

Vierailija
24/27 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinähän ne menee kaksi kuin yksikin!

En ole mitä marttyyrin kruunua vailla, mutta hiukan inhimillistä ymmärrystä kylläkin.

Omat kaksoseni ovat olleet " helppoja" , mutta eniten uskon siihen vaikuttaneen sen, että en ole joka kitinään voinut reagoida, joten ovat tottuneet olemaan itsekseenkin ja odottamaan vuoroaan.

Minua huvitta, kun pienellä ikäerolla saaneet äidit valittavat kuinka raskasta heillä on, kun kaksi pientä (niinkuin minä en tietäisi millaista se on?) Toisaalta se on heidän oma valintansa, me ei voitu valita.

T: 1v. kaksosten äiti

Vierailija
25/27 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se odottamaan oppiminen on ihan lapsikohtaista. Eiköhän kaikki kaksoset joudu odottamaan, mut ainakin meidän eivät ole siihen koskaan tottuneet. Nyt on ikää 2 v 11 kk ja aina vaan on yhtä vaikeeta...

Vierailija
26/27 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ajattelen, että jos nämä olisi kaksoset menisi nämä ikävaiheet " kerralla" ohi, nyt niitä käydään aina kahdet peräkkäin läpi.

Mutta silti olen sitä mieltä, ettei näitä asioita voi verrata ylipäätänsäkkään.

On niitä lapsia sitten yksi tai useampi. Jokainen kokee asiat aina niin yksilöllisesti ja jos kauheasti huudellaan, ettei yksilapsisen vanhemmalla VOI olla raskasta, niin saattaa käydä niin, ettei ko. henkilö uskallakkaan avata suutansa, silloin kun oikeasti apua tarvitsisi. Ja seuraukset voivat olla vakavia.

Vierailija
27/27 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sisaruksilla on ikäeroa n. vuosi, niin enpä jaksa uskoa, että sekään niin helppoa on. Vai oikeastiko ajattelet, että on herkkua olla raskaana ja hoitaa samalla vauvaa/pientä taaperoa?

Ja 26: Kaksi ei mene siinä missä yksikin, sillä niitä on aina se kaksi. Pienellä ikäerolla on myös kaksi, joten tässä asiassa tuplat ja sisarukset ovat jollain tapaa verrannollisia. Erilaisia, mutta verrattavissa silti. Eikä sekään kaikilla aina ole valinta. Vahinkoja tapahtuu.

*10*