" kaksoset on melkein sama kuin kaksi pienellä ikäerolla olevaa lasta"
Ja paskat. Vai onko jonkun 1-vuotias parikuisen vauvan tasolla? Eikö kaikki 2-vuotiaat ymmärrä puhetta ihan toisella tavalla kuin ensimmäistä syntymäpäiväänsä viettävät? Eikö kaksi parivuotiasta saa enemmän tuhoa aikaan kuin 1- ja 2-vuotiaat?
Miten ihmiset on niin tyhmiä, että kehtaavat aina vähätellä kaksosten vanhempien työtaakkaa!? Vain se, jolla on kaksoset, VOI tietää mitä se on... ja onhan sitten vielä ne temperamenttierot, eli ei kaksosetkaan ole homogeenista sakkia.
Että tämmöistä tällä kertaa. Mukavaa päivän jatkoa!
Kommentit (27)
erilaista on... mulla on kaksoset sekä heillä pikkuveljet 1v4kk ikäerolla.
Erilaista on mutta haasteensa kummassakin 2kk kaksosista ei toinen ehdi pahantekoon kun toisen peppua pesee mutta 1v 2kk ehtii siinä ajassa jo tehdä aika monta juttua... mutta helpompaa MUN mielestä on silti kun lapset ovat syntyneet edes noin vuoden ikäerolla.
terkuin kahden pienellä ikäerolla olevan lapsen äiti
Raskasta on, mutta onegelmat eri tyylisiä kuin kaksosten vanhemmilla eli ei voi verrata!
Yksivuotias vaippahousu kun kerkiää joka paikaan, kun taas samanikäinen kaksonen ei.
Tai siis, että kaksoset ovat lähinnä verrannollisia pienellä ikäerolla oleviin sisaruksiin (alle 1,5 vuoden eroon). Tottakai ongelmat ja hyvät jutut ovat erilaisia, mutta en usko kummankaan olevan erityisesti toista helpompi homma.
Näillä meidän persoonilla on varmasti helpompi, että ikäeroa on minuuteissa eikä esim. vuosi.
terv. kakkonen jolla on kaksosten lisäksi myös kaksi muuta lasta, joilla on pieni ikäero
T:äiti ja pojat 9v, 5v, 4v ja kaksoset 3v
Ihmeellistä korokkeelle nostamista. Lapsia ne on kaksoset siinä missä yksösetkin.
T. kaksosia viimesillään odottava, jolla myös yksösraskaus takana
Minulla kun nyt vain sattuu olemaan useampi eri aikaan syntynyt lapsi, niin on tosi kiva ollut kuulla jo muutamalta kaksos-äidiltä juttuja tyyliin " helppoahan sinulla on kun nuo on eri ikäisiä mutta MINULLA sitä raskasta onkin" . Joo, minä vaan päivät ruusuilla tanssin... En minä väitä että minulla olisi raskaampaan kuin kaksosten vanhemmilla, mutta ei se välillä välttämättä sen helpompaakaan ole!
Kuka tässä nyt on taas kärsimysjalustalle itseään nostanutkaan? Kun te joskus, yhden lapsen kerrallaan saanet moralisoijat, ajattelisitte... Ja tällä en todellakaan tarkoita kaikkia äitejä, monet ymmärtävät.
Ap puhuu täyttä asiaa.
Musta tämä " kellä on raskainta" -kilpailu on vain naurettavaa. Elämä on erilaista. Jollain voi olla raskasta yhden kanssa ja toinen pärjää kivasti neljän pienen kanssa.
Kaksi ei mene siinä kuin yksi, mutta tuplat on aivan varmasti verrannolliset pienellä ikäerolla oleviin sisaruksiin.
Miksi ihmeessä joka paikassa pitää aina toitottaa, että tuplat tekisivät elämästä yhtäkkiä niiin vaikeaa, kun asia ei kuitenkaan läheskään aina ole näin.
Yksikään fiksu ihminen ei nimittäin päästele suustaan moisia sammakoita ja minä seurustelen vain fiksujen kanssa :-)
t. Neljän äiti (joukossa yhdet kaksoset).
2 samanikäistä imeväistä on aivan eri asia kuin ihan vauva ja vuotias.
Mutta, katsopas, nuo yksösten äidit, ne vaan ei tajuu eikä tule koskaan ymmärtämäänkään vaikka kuinka selitettäisiin. Turha tosta asiasta on alkaa niiden kanssa tappelemaankaan. Tuplaelämästä tietävät vain kaksosten vanhemmat. Varsinkin siinä vaiheessa kun uhmakiukkukaksosten seuraksi syntyy koliikkivauva, aletaan puhua tosivanhemmuudesta :)
toiset kaksoset ovat kuulemma helppoja, itse en kylläkään ole moisia tavannut :)
pommalla kuin hän, vaikka mulla on kaksi vauvaa =)). NO, se varmaan kertoo jotain hänestä, mutta en tiedä, miten pitäisi suhtautua.
terv. 2-vuotiaiden kaksosten äiti