Minusta Prisma-perheessä eläminen olisi kamalaa, ei ihanaa
Eivät jättimarketissa asioivat perheet minua häiritse, kunhan lapset pidetään kurissa, mutta ajatus siitä, että itse olisi se kärryjä lykkivä perheenisä, kyllä ahdistaa. Aivan kammottava elämäntapa.
Miten jotkut kestävät tuollaistakin?
Kommentit (43)
Täällä Helsingin keskustassa ei ole Prismaa. Yksi ainoa Citymarketkin on Ruoholahdessa.
Kaikki Prismat on jossain lähiöissä. Epistä. Me jotka maksetaan asumisestakin helvetisti enemmän kuin lähiöporukka, joudutaan käymään kalliimmissa ruokakaupoissakin. Ja monesti vielä useammassa kaupassa, koska mistään yhdestä kaupasta ei saa kaikkea. Toisin kuin Prismasta. Siellä on koko ajan niitä tarjouksiakin. Ei Roban K-kaupassa ole koskaan mitään halpaa.
Erkkimerkki kirjoitti:
En minäkään halua mennä lasteni kanssa kauppaan. En tykkää kaupassa käymisestä muutenkaan, siksi käyn yksin Lidlissä kerran viikossa hakemassa kärryllisen ruokaa. Lidlistä selviää tunnissa, kun Prismassa menee kaksi.
Sitten on kyllä peiliin katsomisen paikka. Minä olen selvinnyt Prismasta 10 minuutissa.
Vierailija kirjoitti:
Ne prisma-perheet ovat sosiaalisessa arvostuksessa todella matalalla. Prismassa käyminen on muutenkin surullista, ja perheen kanssa se vasta surullista on. Onnettomia lapsia kärryissä roikkuen, onnettomia vanhempia. Niin kauheaa itse asiassa, ettei sitä voi edes oikein ajatella. Kyllä kaupassa täytyy käydä yksin tai kaksin, ja jossain muualla kuin Prismassa.
No höpö löpön. Minä olen ylpeä prismaperheenjäsen, ja vien sinne myös eri maista tuntemiani ystäviä, joihin olen diplomaattina tutustunut. Prisma on erinomainen kauppa.
Meillä lapset opetteli kaupassa käynnin tapoja pienessä lähikaupassa joka oli tien toisella puolen, ei Prismassa käyty kuin harvoin. Eli on äiti tai isä voi käydä myös lähikaupassa
Vierailija kirjoitti:
Ne prisma-perheet ovat sosiaalisessa arvostuksessa todella matalalla. Prismassa käyminen on muutenkin surullista, ja perheen kanssa se vasta surullista on. Onnettomia lapsia kärryissä roikkuen, onnettomia vanhempia. Niin kauheaa itse asiassa, ettei sitä voi edes oikein ajatella. Kyllä kaupassa täytyy käydä yksin tai kaksin, ja jossain muualla kuin Prismassa.
Mitäs se Sanna Marin siellä kommentoi ?
Ensin aattelin, että joku sateenkaarijuttu, mutta ei. Joskus tulee käytyä Prismassa(kin) enkä kyllä kässää mikä siinä on jotenkin erityiskamalaa. Samanlainen kauppakeskus kuin muutkin.
Älä pelkää turhaan et tule tulevaisuudessa edes saamaan lapsia ja perhettä. Saati rahaa ja työpaikkaa. Elä vaan omassa masentavassa kuplassasi.
Onhan siellä niitä onnellisia prismasinkkujakin. Istuvat sisäänkäynnin edessä penkeillä kavereidensa kanssa "huomaamattomasti" Alkon pullosta nappaillen.
Voi olla. Sinkkuna autottomana haaveilen koko ajan että pääsisi isoon markettiin tai johonkin, niin kamala valikoima pienessä lähikaupassa joskus ollut. Sää vaikuttaa miten pitkälle kannattaa mennä ja millä.
Prisma-perhe on klisee, ei todellisuutta. Harva kai haluaa elää pilkkaamistarkoitukseeen käytetyssä kliseessä. Herätys.
Vierailija kirjoitti:
Älä pelkää turhaan et tule tulevaisuudessa edes saamaan lapsia ja perhettä. Saati rahaa ja työpaikkaa. Elä vaan omassa masentavassa kuplassasi.
Tämä. Nuorena ajattelin, etten koskaan halua olla keskiluokkainen. Sitten huomasin, että vaatii työtä ja onnea edes päästä sinne, kun taas syrjäytyminen on helppoa.
No ei kukaan pakota käymään Prismassa vaikka hankkisit lapsia. Kyllä lastenkin kanssa saa elää ihan niin kuin haluaa kunhan vaa huolehtii, että heillä on asiat hyvin. Sen verran pitää uhrautua. Ihmiset jotenkin ajattelee, että jos hankkii lapsia niin ei voi muka enää itse valita, miten haluaa elää...
Vähän vissiin noloa olla joku Prisma-perheenisä. Se on todellakin vankila.
Mistä vapaiden ja itseään toteuttavien ihmisten kuuluu ostaa ruokansa?
En kyllä ole koskaan käynyt lasteni kanssa Prismassa. Hyvin harvoin itsekään - enkä koskaan vapaaehtoisesti. Vastenmielisin kauppa jonka tiedän.
Vierailija kirjoitti:
Vähän vissiin noloa olla joku Prisma-perheenisä. Se on todellakin vankila.
Minä en vaihtaisi perhettäni mihinkään maailmassa enkä tajua hävetä. Ruokaostokset teen kyllä muualla kuin Prismassa, mutta myönnän että meilläkin kyllä syödään ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt. Tuo olisi kamala vankila.
Ihan totta? Minä aina toisinaan sanon puolisolle että mennäänkö yhdessä Prismaan? Tyyliin klo 22.15 torstai-iltana.
Sitten me haetaan pizzajauhoja.
On meille sellainen pieni seikkailu. Lompsitaan siellä ja otetaan ehkä pari ciabattaa. Jutellaan. Voidaan jopa pyöriä, jos ei ihan heti löydy jotain loisteputkea.
Tekee hyvää meidän liitolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt. Tuo olisi kamala vankila.
Ihan totta? Minä aina toisinaan sanon puolisolle että mennäänkö yhdessä Prismaan? Tyyliin klo 22.15 torstai-iltana.
Sitten me haetaan pizzajauhoja.
On meille sellainen pieni seikkailu. Lompsitaan siellä ja otetaan ehkä pari ciabattaa. Jutellaan. Voidaan jopa pyöriä, jos ei ihan heti löydy jotain loisteputkea.
Tekee hyvää meidän liitolle.
Kyllä joillakin on pienet piirit. Hyvä että tyydytte vähään.
"Hyväntahtoinen" joo ei. Burnoutia jne. muita kipeyksiä vaan mallailet muille, vaikka itse vaikutat estyneeltä ja kireältä, ilottomalta norsunveenaamalta, joka ei kuuna päivänä osaisi nauraa itselleen.
Tuollainen kuiva katkeruus ja pahansuopaisuus tuovat loppuunpalamisen paljon helpommin kuin nuo tuomitsemasi hauskat ja mahdollisesti jopa Suomen parhaimmat hurrihovimainokset.
Esim. jostain syystä palkittu Saarioisten "meidän äiti tekee teidän äidin ruoat" -rääkymainos oli käsittämätöntä ja tragikoomista kuraa suorine valehteluineen, koska lisäaineita lätkittiin liukuhihnameiningillä.
Suurin osa suomimainoksista on valitettavan vastenmielistä lässynlässyä ja suunnattu ehkä juuri niille harmaille hajuttomille, värittömille ja mauttomille Prismaperheille.
S ja K ketjut kaipaisivat elintarvikemarkkinoilla kipeästi kilpailua, muita vaihtoehtoja ei nykyperheillä eikä oikein kellään juuri ole.