Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis mitä??? 3,5-vuotiaat EI OSAA ajaa pyörällä???

Vierailija
12.04.2006 |

Meidän viikari jätti siinä vaiheessa apupyörätkin pois ja nyt nelivuotiaana huristelee 16-tuumaisella niin että heikompaa hirvittää.

Rattaissako lapsenne ovat pääasiassa istuneet? Heillä on taatusti jotain koordinaatio- ja itsetunto-ongelmia?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ajattelee, että onpa jännittävää opetella ajamaan pyörällä ja että pian hänkin jo osaa sen taidon. Tietysti siinä tapauksessa, että vanhemmilla on tapana aliarvioida lasta ja kertoa hänelle kuinka huono hän on muihin verrattuna, lapsi kokee itsensä sellaiseksi kuin mainitsit. Ilmeisesti sinulla on tällainen tapa, jos tiedät lapsesi kokevan elämän noin negatiivisena? Kannattaa äkkiä oppia näkemään lapsessa kaikki se hyvä jonka hän jo taitaa ja antaa positiivista palautetta yrittämisestä.

Vierailija:

Vai miltä luulet lapsesta tuntuvan, kun nuoremmat huristelee pyörällä ja itse vaan kaatuilee?

Vierailija
22/43 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on niin täynnä oikeita tragedioita, etten usko lapseni kiinnittävän huomiota epäolennaisuuksiin.

Vierailija:

...eikö hirvitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika oppi 4 ½ vuotiaana. Minä ja paras ystäväni vedetään kyllä pohjat. Ei osattu ennen kuin seitsemänvuotiaina.

Vierailija
24/43 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella surullista, että tämäntyyppisiä läitejä on olemassa. Pelkkää suorittamista ja treenaamista vauvasta lähtien, ja vielä aikuinen ilkkuu ja arvostelee. Harmittaa lasten puolesta.

Vierailija
25/43 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi ikinä opi ajamaan pyörällä. En mäkään osaa ajaa autoa, vaikka oon jo 31. Ja mun äitikin oppi vasta nelikymppisenä, mummo ei osaa vieläkään, vaikka on jo yli 80 lasissa. Kyllä me ollaan surkeita. Onneksi vaari opetteli suunnilleen viiskymppisenä autolla ajon ja ajoi sitä vielä yli 90 vuotiaana.

Vierailija
26/43 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vanhemmat piheyksissään halunneet ostaa pojille pyörää.

siis sillä vanhemmallakaan pojalla ei ollut pyörää.

Kyllä mua kummastuttaa.

säälittää vaan kun niiden pojat katselivat meidän poikien pyöriä ulkona.

Vierailija
27/43 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan apupyörien kanssa joku ei osaa 3,5vuotiaana ajaa. kyllä mäkin kieltämättä vähän ihmettelen, mut näköjään on lapsia monenlaisia....

Vierailija:

Poika oppi 4 ½ vuotiaana. Minä ja paras ystäväni vedetään kyllä pohjat. Ei osattu ennen kuin seitsemänvuotiaina.

Vierailija
28/43 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ap itse saattaa kuvitella lapsensa olevan jotenkin erityislaatuinen kaiken osaava, eikä pysty ymmärtämään jos kaikilla ei ole samanlaisia lapsia

Vierailija
29/43 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi on pulloruokittu, osin myös ulkoruokinnassa.

Lapselle ei ole luettu iltasatuja eikä puhuttu nätisti. Pyörällä on pitänyt päästä karkuun äitiä.

Vierailija
30/43 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap, joka on täysimettänyt jokaista lastaan 6kk

ps. ei ADHD-diagnooseja tässä talossa ;)

Vierailija
31/43 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempien aktiivisuudesta, miten lapsi suhtautuu mihinkin asiaan ja mitä lapsi osaa/ ei osaa tehdä. Jos lasta ei viedä luistelemaan aktiivisesti, ei auta, vaikka tuliterät luistimet seisoo eteisen nurkassa.

Jos lapsen kanssa ei pyöräillä, jos häntä ei ohjata ja opasteta pyöräilyssä, ei hän kiinnostu, eikä opikaan pyöräilemään. Ja kun kaverit osaa ja hän ei, puolustusmekanismina usein on, että lapsi " alkaa inhota" tai " ei ole kiinnostunut" asiasta.

Vierailija
32/43 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miksi aloitat tekstisi sanoilla " Siis mitä" ja perään vielä useampi kysymysmerkki? Ja toisen lauseen perässä myös monta kysymysmerkkiä. Tulee mieleen, että olet sitä tyyppiä joka kauhistuu ja ihmettelee maailman jokaista pientäkin asiaa. Olet yliteatraalinen ja kehität shown pienestäkin ongelmasta sen sijaan, että suhtautuisit outoina pitämiisi asioihin kylmän rauhallisesti, selvittäisit niiden syyt ja yrittäisit ymmärtää. Onkohan sinulla koko ajan verenpaine korkealla ja hiki? Ahdistut ja stressikäyräsi nousee piikkinä taivaaseen asti pienestäkin ylämäestä tai asiasta jota et ymmärrä kuten tämä kyseinen aihe nyt.

Suosittelen sinulle jotain rauhoittavaa harrastusta, uintia tai metsässä kävelyä. Juttele myös lääkärin kanssa ruokavaliosta ja muutenkin elämäntavoistasi; olisiko niissä kenties jotain muutettavaa?

Pidemmän päälle nimittäin tällainen elämäntapa voi johtaa vakavempiin tilanteisiin, kannattaa siis kiinnittää ongelmaan jo varhaisessa vaiheessa huomiota.

Terveisin äiti jonka 1-vuotias ei vielä osaa ajaa pyörällä=)

Vierailija
33/43 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kun yleisille pihoille ja jalkakäytäville vaan vapaasti huristelemaan pyörällään! Pyöräily onkin mensan uusin tapa testata? Voi jee...

Vierailija
34/43 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki nämä lapset ovat ihan normaaleja ja muuten ihan ikäistensä tasolla. Toiset oppii hiihtämään vuorotahtia nopeammin kuin toiset. Joillekkin luistelu teettää kovasti töitä. Joku lapsi ei meinaa oppia uimaan sitten niin millään jne.. Kaikki nämä lapset ovat kuitenkin ihan normaaleja lapsia!!! Jos tämä arvoisa Ap oli ihan tosissaan tällä jutullaan niin voi voi... Älä vain opeta lapsellesi tuollaista asennetta. Ja kun joku päivä lapsesi ei osakkaan heti jotain asiaa niin ongelmia tulee ja paljon :( Aina kuule löytyy toisia lapsia jotka ovat vielä " parempia" kuin sinun lapsesi!!!

Vierailija
35/43 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku omassa älyssä ei oo hurraamista. Olen pahoillani ap sinun puolestasi. Oletan että lapsi on perinyt älynsä isältään? Ainakin toivon niin ;).

Vierailija
36/43 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä luulette lapsesta tuntuvan??? Hyvänen aika, eihän kaikelta voi eikä pidä lasta suojella. Miltä luulette tuntuvan jos joku osaa ajaa pyörällä ja itse ei, tai että jollain kalleimmat lelut joita toinen vain katselee kaupan hyllyltä, tai että toisella asuu isä kotona ja toisella ei, toisella on sisaruksia toisella ei vaikka kuinka olisi toivonut...

Ap on valitettavasti hyvin suppeakatseinen ja provosoiva. Miltä luulette ap:sta tuntuvan kun hän joutuu suurentelemaan lapsensa taitoja että hän voisi kokea valheelisesti itsensä onnistuneeksi äidiksi?

Vierailija
37/43 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se ressukka osaa laskea sataan tai lukea. Osaa laskea vain kahteenkymmeneen ja vain yhdellä kielellä. Palapeleistäkin 35 palaa taitaa olla ihan maksimi. Millähän hemmetillä sitä alkais pätemään?

Vierailija
38/43 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraksi. Tänä kesänä on varmasti valmis tavalliseen pyöräilyyn.

Hän luistelee ja hiihtää täydellisesti ja oppi ennen joulua lukemaan. Eli ei ihan kehitysviivästeinen kuitenkaan ;-D

Ap:lla on varmaan esikoinen kyseessä, kun täytyy noin julistaa yhtä ja ainoaa totuutta.

t. kolmen äiti

Vierailija
39/43 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 3-vuotias lapsi ei ole saanut polkypyörää käyttöönsä, ei kai hän osaa ajaakaan.

Me asumme Helsingin kantakaupungissa, jossa rauhallisia pyöräilypaikkoja saa hakea. Heti kotiovesta joutuu liikenteen sekaan. Ei tulisi mieleenkään opettaa pyöräilyä kovin pienelle.

Vierailija
40/43 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istutko siellä hiekkalaatikon reunalla ap ääneen arvostellen, että onpas hidasälyistä porukkaa täällä... Arvaan, että saisit muutamista tumpuista korville, hih. Minä ainakin voin rehellisesti sanoa, että vaikka omista lapsistani olenkin ylpeä, niin on minulla sydäntä olla kiva muillekin lapsille, enkä arvostelisi livenä tai täällä. Onpahan mielipiteeni, vai olisko tuostakin arvosteltavaa?