Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Merkkivaateäidit: Kelpaako lapsesi päälle jonkun itse tekemät vaatteet?

Vierailija
12.03.2006 |

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten olisivat varmaan jotain kasari-GOLITSEJA....ai niin mut eikös ne ole nyt muotia!? =DD

Vierailija
2/22 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä burberry ja reimatecci pitää aina olla!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten vaatteet pitää olla ommeltu Kiinassa pienin kätösin, että ne olisi makeet.

Vierailija
4/22 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita vaatteita mä en itse osakkaan tehdä. Ei ole edes ompelukonetta.

Vierailija
5/22 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on minun harrastus - ainut johon saan irrotettua aikaa: sitä voi tehdä myös yöllä, kun lapset nukkuu.

En ole ammatti-ihminen, mutta omasta mielestäni osaan tehdä nättejä vaatteita. Olen tehnyt kaikkea alusvaatteista päällysvaatteisiin ja oman kuopuksen suosiossa ovat erityisesti äidin ompelemat. Nyt jo koululainen joutui päiväkotivuosina jopa henkilökunnan kanssa väittelemään, onko äiti tehnyt, kun käytin yhden toppatakin tuulisuojassa vanhan ostotakin vuoria ja siinä oli saumassa pesuohje.

Minusta kun valitsee sopivan kankaan, sopivan kaavan ja tekee huolella, niin itsekin saa tehtyä hienoja. Itse tehtyin saa myös aina mukaan jonkun kivan yksityiskohdan eikä kaikissa ole mitään painatusta edessä.

Vierailija
6/22 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos on hyvin tehtyjä vaatteita ja laadukkaista kankaista, niin tottakai kelpaa.

Vierailija
7/22 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkään kotiompelijan vaatteita en pitäisi, minut on sellaisiin lapsena puettu, vaikka äitini hyvä ompelija onkin. Niin ei kiitos, mitään trikoo/collece/farkku tms vatteita. Niistä on jotain kauheita traumoja, joten ei kiitos meidän muksuille.

Mutta äitini ystävä jenkeissä on ompelija tai hänellä on sellainen liikekin. Lähinnä desing vaatteita ja hän on tehnyt minulle esim äitiiysvaatteitta ja ne ne vasta mageita olikin. Oli satiinia, pitsiä, röyhelöä, vakosamettia, laskosta, nahkaa, denimiä, ketjuja yms. Kaikkea tosi hauskaa, trendikästä ja taatusti uniikkia :D Oli vaan enemmän Jenkki/kesä käyttöön, eikä Suomen pakkasiin. Mutta vielä ne tuolla kaapissa on, pitäis varmaan itse koittaa kaventaa, jotta vois pitää niitä vielä normaalikokoisena.

Mutta mielellään tuolta mutsin kaverilta voisi jotain tilailla lapsillekin, sillä hän on tosi taitava ja persoonallinen ompelija. Lapsetkin tykkäisivät varmasti. :)

Vierailija
8/22 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri meinasin sanoa samaa.

Mutta itse asiaan. Ompelen paljon vaatteita itselleni ja jonkin verran myös pojalle. Enimmäkseen kuitenkin neulon lasten villavaatteita ja asusteita ja niitä on ihasteltu kaikkialla. Minun tekemiäni vaatteita ei tarvitse väkisin ihastella, koska en yleensä mainosta tehneeni vaatteet itse. Jos joku kysyy niin silloin tietenkin kerron. Teen myös ystävilleni vauvan villapukuja aina kun perheeseen syntyy lapsi. Viime aikoina niitä vauvoja on tosin alkanut siunaantumaan siihen tahtiin, että kaikille ei ehdi neuloa, vaikka haluaisikin.

Vierailija
9/22 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos pikku roballa tälläinen liike joskus muistelen.. Kiitos jos joku tietää!

Vierailija
10/22 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vaan tuosta Stellan viestistä mieleen... Vaikka tuskin Stellan tuttu on sellaisia ommellut, siis esim. nahkaiset äitiyshousut, eihän?

Vierailija
11/22 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka joku sauma hieman vinossa olisikin, arvostan sitä, että joku on ollut niin viitseliäs ja halunnut ilahduttaa vaatteella! Sitä ei nykypäivänä enää näe.

Uusavuttomuus kasvussa..

Nimim. Miten vesi keitetään??

Vierailija
12/22 |
13.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti noi on piristävän jänniä, koska on pieniä yksityiskohtia. :D

Vierailija
13/22 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko muuten koskaan ajatellut, että ompelijoitakin on monentasoisia? ;D

Vierailija
14/22 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muka " säästetään" kun tehdään itse ja sitten niitä hirvityksiä pitäisi kilvan kehua, kun joku on niin " osannut" .

Vierailija
15/22 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kelpaa. Laadukas mittojen mukaan tehty vaate olisi aivan fantastinen, tuppaavat vain maksamaan enemmän kuin nuo tehdasvalmisteiset merkkivaatteet.

Vierailija
16/22 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan ku kaupasta ostettu ois aina parempaa.

Vierailija
17/22 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut alaa lähes 10 vuotta ja työkokemus päälle. Miksi en käyttäisi taitojani hyväksi ja ompelisi itselleni ja lapsilleni yksilöllisiä ja laadukkaita vaatteita. Eivät saumat purkaannu ja toista samanlaista ei vastaan tule.

Vierailija
18/22 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvin tehtyjä vaatteita ja laadukkaista kankaista, niin tottakai kelpaa.

Vierailija
19/22 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiettyjä merkkejä vauvojen + lasten vaatteita.

Hän ostaa entisesta työpaikastaan tosi hyvälaatuisia kankaita ja ompelee aivan valtavasti. Hänen taitonsa ei ole ruostunut, vaikka " kotona itseompeleva kotimamma" onkin!

Vierailija
20/22 |
12.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meiltä löytyy paljon vaatteita kuten esprit, mexx. diesel ym.

En osaa ommella vaatteita eikä ole lähipiiriossä ketään muutakaan joka ompelisi, eli vähissä ovat itseommellut vaatteet. Muutaman hienon kirppislöydön olen sentään onnistunut tekemään.

Mutta neulon paljon ja lapsellamme on valtavat määrät erilaisia äidin tekemiä neuleita. Mielestäni ovat kivan ja siistin näköisiä ja kun itse tekee saa yksilöllisiä ja juuri meidän lapsellemme (ja häneen muihin vaatteisiinsa) sopivia.

Eli kyllä itsetehdytkin vaatteet kelpaavat, kunhan ovat iloksi silmilleni.