Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA!! Lapsen kiireellinen sijoitus TÄNÄÄN

Vierailija
22.12.2017 |

12v tuli äitinsä luoksi, eikä halua mennä isälleen, joka määrätty lähivanhemmaksi, koska pelkää isäänsä ja koska isä on järjestelmällisesti estänyt hänen pääsynsä äitinsä luokse viime aikoina, vastoin oikeuden tapaamispäätöstä.

Nyyt lasusta ilmoittivat, että on tehty kiireellinen sijoitus vastaanottolaitokseen, koska vanhempien välit niin riitaisat.

Että sen sijaan, että lapsi voisi olla ihan turvallisessa paikassa äitinsä luona, hänet halutaankin toimittaa ihan vieraaseen paikkaan! Miksi lasta rangaistaan vanhempien riidoista?

Mitä tässä voi nyt tehdä?

Kommentit (147)

Vierailija
1/147 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lastensuojeluun ilmoitettiin tämä syystä, että...?

Vierailija
2/147 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä isänsä aiheutti ilmoituksen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/147 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se äiti voi ottaa sitä lasta hoitoon esim. johonkin muuhun paikkaan kuin kotiinsa, jotta mies ei tiedä missä lapsi on. Pelkäävät vissiinkin konfliktia äidin ja isän kesken.

Vierailija
4/147 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lastensuojeluun ilmoitettiin tämä syystä, että...?

Isä oli ilmeisesti ollut yhteydessä lastensuojeluun. Sieltä ovat koko päivän soitelleen äidille, joka sanoi, ettei aio itkevä lasta pakottaa menemään isälleen. Sitten tekivät päätöksen kiireellisestä sijoituksesta.

Vierailija
5/147 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös se äiti voi ottaa sitä lasta hoitoon esim. johonkin muuhun paikkaan kuin kotiinsa, jotta mies ei tiedä missä lapsi on. Pelkäävät vissiinkin konfliktia äidin ja isän kesken.

Äiti ja lapsi ovat nyt minun (ystävä) luona. Heillä ei ole mitään hätää, ollaan joulunviettoon valmistautumassa. Isä kyllä tietää missä ovat ja että on turvallinen paikka. 

Vierailija
6/147 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sairasta menoa. Vttuako sitä lastensuojelua täytyy alkaa vaivaa.

Vierailija
7/147 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 v pitää vaatia että pääsee äidille

Ikä riittää

Vierailija
8/147 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salomonkin jo tiesi että joka lapsen oikeasti rakastaa suvaitsee että meneekin toiselle että jäisi henkiin. Joka lapsesta tappelee ei ole sopiva vanhempi.

Vierailija
9/147 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salomonkin jo tiesi että joka lapsen oikeasti rakastaa suvaitsee että meneekin toiselle että jäisi henkiin. Joka lapsesta tappelee ei ole sopiva vanhempi.

Olen niin samaa mieltä! Ja lapsella on oikeus molempiin vanhempiinsa. Isä ei antaisi lasten nähdä äitiä ollenkaan. Äiti on aiemmin suostunut lapsen toimittamiseen, kun lasusta on luvattu lapselle tukea ja turvaa, ettei isää tarvitsisi pelätä. Turvaa ei kuitenkaan lapsi ole kokenut, samat pelottelut on jatkuneet isän luona.

Nyt tosiaan tuli tänne turvaan, eikä ole sydäntä häntä pakottaa.

Voivatko ne tulla tuolla päätöksellä hakemaan väkisin?

Vierailija
10/147 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen niin samaa mieltä! Ja lapsella on oikeus molempiin vanhempiinsa. Isä ei antaisi lasten nähdä äitiä ollenkaan. Äiti on aiemmin suostunut lapsen toimittamiseen, kun lasusta on luvattu lapselle tukea ja turvaa, ettei isää tarvitsisi pelätä. Turvaa ei kuitenkaan lapsi ole kokenut, samat pelottelut on jatkuneet isän luona.

Nyt tosiaan tuli tänne turvaan, eikä ole sydäntä häntä pakottaa.

Voivatko ne tulla tuolla päätöksellä hakemaan väkisin?

Voihan ne tulla väkisinki hakemaan.

Vierailija
11/147 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsovat että lapsen henki on vaarassa.

Vierailija
12/147 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on provo- 

voisit ainakin lopettaa sen riitelysi, ja tehdä just niin kuin sinua on käsketty tekemään. Täällä ei tuota tainaasi uskota. Lapsi sille jolle määrätty. 

Ihan hyvä kun ottivat huostaaan sulta. Ei tommosta kukaan jaksa.

Vierailija
13/147 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että semmoista sielläkin. Meillä tilanne, että minä olen lähivanhempi, mutta pitää joka toinen viikonloppu pakottaa isäänsä pelkäävä lapsi sinne viikonlopuksi, oikeudenkäyntien ja lastensuojelutoimien uhalla. Miehellä on mt-ongelmia ja uuden naisystävän kanssa on myös ilmeisesti alkoholi alkanut maistua kovasti, ja lapsi pelkää isäänsä erityisesti kun tämä on juonut.

Mutta isä on myös korkeasti koulutettu, korkeassa asemassa, tarvittaessa äärimmäisen fiksu, ja aina jos on joutunut viranomaisten tai ns. asiantuntijoiden edessä minä ja lapsen isä vastakkain, kaikki näkevät asian niin että minä olen hysteerinen hössö ja mies "oikeassa". Ja lapsenkin minä olen ilmeisesti kääntänyt isää vastaan, vaikka tosiasiassa olen yrittänyt selitellä isän toilailujakin lapselle paremmin päin.

Vierailija
14/147 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet yhteistyötä lastensuojelun ja isän kanssa. Jollei haraa vastaan, niin lopulta kaikki sujuu hyvin. 

Vierailija
15/147 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupäivällähän sun tarinassa seikkaili 4 vuotias joka ei halua mennä isälleen, etkä halua pakottaa..

hehehehehhe

keksi parempi provo!!!

Vierailija
16/147 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 vuotias saa lain mukaan päättää ise kumman vanhemman luona asuu ja tapaako lainkaan toista vanhempaansa.

Vierailija
17/147 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsovat että lapsen henki on vaarassa.

Ilmeisesti tämänkaltainen perustelu pitäisi olla kiireelliselle päätökselle.. No minkäänlaista vaaraa ei täällä ole ja sen sanoin lasulle päivällä. 

Mitä jos tulevat hakemaan, poliisien kanssako?

Heidän pitää sitten varmaan esittää perustelut silloin?

Ollaan täällä rosollia ja laatikoita tekemässä, tässä on lapsen serkkuja ja niiden isoäiti, minkäänlaista vaaraa ei ole, voiko päätökseen vielä tehdä muutoksia, kun näkevät tilanteen? Tai muuten, miten?

Ihan pöljältä tuntuis lasta lähteä täältä joulutunnelmasta mihinkään repimään.....

Vierailija
18/147 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitimme sosiaalipäivystykseen kysyäksemme perusteluja kiireelliselle sijoitukselle, että mikä olisi se välitön vaara, jonka perusteella voi sellaisen päätöksen tehdä.

Päiivystyksestä ei suostuttu antamaan mitään tietoja, koska eivät voi varmistaa äidin henkilöllisyyttä, edes hänelle takaisinpäin soittamalla, kuten tapana on.

Vähän omituista.

No nyt sitten vaan odottelemme tuleeko Joulupukki vai noutajat ja koetetaan pitää joulumieltä yllä.

Mitä voi sitten tehdä mikäli tulevat hakemaan? Entä jatkossa?

Vierailija
19/147 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt sitten vaan odottelette, että sosiaalityöntekijät tulevat hakemaan lasta.

Vierailija
20/147 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan varmaan tässä ei ole koko totuus. Aivan takuulla lasta ei kiireellisesti sijoiteta juuri ennen joulua kuin aivan hätätapauksessa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän