Finnair, pa5kin halpalentoyhtiö
Lentoyhtiön laatu mitataan siinä, että miten se selviää ongelmista.
Mun kokemukset Finnairsta on huonoimmat.
Lennän paljon ja silloin sattuu kanssa kaikennäköistä.
Eilen Lontoo-Helsinki lento venyi hieman toista tuntia. Ei pitäisi olla mikään yllätys. Olen Lontoosta lentänyt tänä vuonna yli 20 kertaa ja vain kerran on kone lähtenyt ajallaan.
En sitten kerkinyt Helsinki - Turku lennolle. Eivät odottaneet yhtään. Lentolähti 23:45. Aika jolloin pääsin ulos Lontoon lennolta. Portiella 20-22 olin 23:53, mutta kone oli jo mennyt ja poistunut näyttötaulultakin.
Sitten kenttähenkilökunnan puoleen ja selvittelyä miten päästä pois.
3 henkilöä töissä ja yli 50 ihmisen jono. Syynä etteivät jatkolennot ole odotelleet yhtään. Kun kello tuli 24:00 kaksi henkilöä vain kävelivät pois koska työaika loppui.
Samalla tuli ihmisiäkin lisää kun Milanin konekin tuli myöhässä.
Onneksi olen kaun sitten luopunut suomalaisesta mentaliteetista ja aloin valittamisen poistuville hekilöille. Sain esimiehen paikalle, joka hoiti helpot ihmiset nopeasti pois jonosta. Eli ihmiset, jotka lähtivät Turkuu tai Tampereelle. Taksilla Turkuun ja kotona 3:00 0:45 sijaan.
Joululahjalaukku jäi sitten matkalle, varmaan Helsinkiin. Kertoo Helsingin kentän toiminnasta paljon, että vaikka jouduimme odottaman 15 minuuttia koneessa kun lastaus siltaa ei ollut ketään operoimassa niin ei laukkujen purkua aloitettu. Yleensä se alkaa välittömästi kun kone pysähtyy, ennen kuin portaat tai lastaussilta saadaan paikalleen.
Tänään sitten soittelen laukusta ja siitä ei ole mitään tietoa. Jonossa kyllä sain viihtyä 35 minuuttia ja odotettavasti saapuu 28. Toivottavati kuitenkin paljon aikaisemmin.
Puhelun aikana sain sähköpostin, joka kertoi että paluu lentoni on peruttu koska en lentänyt kaikkia osia varatusta lennosta. Uusi soitto asiakas palveluun ja jono 31 minuuttia ja asia ei voi perua yrittävät selvittää.
Lupasi soittaa takaisin tunnin sisällä nyt aikaa on kulunut 56 minuuttia. Ei taida soittaa.
Kommentit (46)
Eihän aloittajan ongelmilla ole mitään tekemistä itse Finnairin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ai ei, kone ei odottanut ja maahenkilökuntaa ei ollut yöllä tarpeeksi, kyllä ne ihan Finskiin liittyy. On muuten aika inhaa kaikki Ap:n kuvailevat jutut, mutta ymmärrän ihmistä, joka ehkä kerran vuodessa lentää ja ei voi käsittää, että kun matkapäiviä tulee lähemmäs sata niin silloin voi lentoyhtiöiden virheet ärsyttää.
opettaja kirjoitti:
Minä olen aina saanut hyvää palvelua finnairilta. Esimerkiksi kun matkatavaramme ohjutuivat väärään kaupunkiin, saimme Finnairilta ilmaiseksi sellaiset meikkipussit/hygieniapakkaukset, sekä muita tavaroita. Tavarat tulivat hotellille seuraavana aamuna.
Erittäin ystävällisiä ja kohteliaita asiakaspalvelussa. Samaa ei voi sanoa muista lentoyhtiöistä.
En tiedä sitten saako tavallinen rahvas yhtä hyvä palvelua. Osaltani asiaan voi vaikuttaa se että olen Finnar Plus Gold tason jäsen.
mepäs saatiin myös ilmainen välipalaketti jossa sämpylät ja mehua, vaikka olen economy luokan matkustaja
Entisenä aktiivimatkustajana sanon höpöhöpö.
Tamperelaisena olen ollut vst tilanteessa monta krt. Otan kuvan jonosta, jonka jälkeen tarkistan pääsenkö julkisilla. Jos en, ota taksin. Seuraavana päivänä laitan taksikuitin ja kuvan jonoista Finnairin nettisivujen kautta palaute sivulle. Rahat ovat tilillä 4 päivässä .
Jos ei ole tilillä rahaa, maksetaan luottokortilla.
Varauksissa pitää olla Finnair plus numero. Jos tulee lentojen peruutuksia, niistä tulee viesti ja viesteihin reagoidaan.
Osta liput matkatoimistosta. Sinun ei tarvitse huolehtia tälläisistä.
Ihan höpöä, että joku Air Baltic huolehtisi sinusta. Olen itse joutunut olemaan yötä pariinkin otteeseen, kun Dubain kone on ollut myöhässä . Finnair ei ko päivänä lentänyt .
Sen verran osaa kokenut matkustaja nettiä käyttää. Olen varannut lentokenttähotellin, takseja löytyy kentän ulkopuolelta , euroja pitää aina olla lompakossa ja jos lentoyhtiö ei maksa , yleensä nämä pilipalit eivät, sitä varten on matkavakuutus .
Pikkasen pitää enemmän aivoja olla, ennen kun alkaa työmatkoja tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ei, kone ei odottanut ja maahenkilökuntaa ei ollut yöllä tarpeeksi, kyllä ne ihan Finskiin liittyy. On muuten aika inhaa kaikki Ap:n kuvailevat jutut, mutta ymmärrän ihmistä, joka ehkä kerran vuodessa lentää ja ei voi käsittää, että kun matkapäiviä tulee lähemmäs sata niin silloin voi lentoyhtiöiden virheet ärsyttää.
Koneet lähtee ajallaan ja maapalvelut ei kuulu Finnairille. Ei ne lähiliikenteen bussitkaan yhtä matkustajaa odota
Minä olen aina saanut hyvää palvelua finnairilta. Esimerkiksi kun matkatavaramme ohjutuivat väärään kaupunkiin, saimme Finnairilta ilmaiseksi sellaiset meikkipussit/hygieniapakkaukset, sekä muita tavaroita. Tavarat tulivat hotellille seuraavana aamuna.
Erittäin ystävällisiä ja kohteliaita asiakaspalvelussa. Samaa ei voi sanoa muista lentoyhtiöistä.
En tiedä sitten saako tavallinen rahvas yhtä hyvä palvelua. Osaltani asiaan voi vaikuttaa se että olen Finnar Plus Gold tason jäsen.