Lapsen taittunut varpaankynsi
Meidä reilu 4v tyttö teloi juuri isovarpaansa, varvas jäi oven väliin ja kynsi näyttää revenneen melkein irti, on toisesta laidasta noin 1/3 kiinni, siinä taittumiskohdassa näkyy se valkea viiva. Ja on siis juurta myöten revennyt, mutta ei repsota, vaan painui siististi kiinni. Verta tuli yllättävän vähän, mutta kovasti koskee. Putsasin kynnen ja laitoin laastarin päälle. Ja annoin Pamfolin, kun tyttö tottakai valittaa varpaan olevan kipeä. Varvas ei ole tummunut, joten en usko, että olisi murtunut, eikä ole muuten kipeä, kuin kynnestä.
Onko muilla käynyt samoin? Mietin että pitäisikö viedä lääkäriin, mutta epäilen, että eivät kynnelle mitään tekisi. Ainakin itsellä murkkuikäisenä lääkäri jätti kynnen paikalleen, oli kyllä vähemmän revennyt kuin tytöllä nyt. Meillä vaan on 70kilsaa matkaa lääkäriin ja auto miehellä, eikä pääse sitä tuomaan kesken päivän. Taksilla pitäis mennä. Eli kynnys lääkäriin lähtöön on korkea.