Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meitä ylipainon vastustajia olkiukotetaan armotta

Vierailija
22.12.2017 |

Tälläkin palstalla saa aina kuulla olevansa terveysfasisti ja mikä lie läskifoobikko kun kehtaa mainita (tieteellisesti todistetuista) ylipainon terveysriskeistä. Sanotaan että meillä ylipainon vastustajilla on jotain ylipainoisia IHMISIÄ vastaan. No ei tietenkään ole. Olkiukotus on armotonta. Vastustamme ylipainoa, emme ylipainoisia ihmisiä. Päinvastoin, ajattelemme ylipainoisten parasta. Ylipaino lisää riskiä lukemattomiin sairauksiin joista monet ovat tappavia. Se lyhentää elinikää huomattavasti. Miksi ihmeessä ylipainoa ei pitäisi vastustaa?

Tämä armoton olkiukotus on siinäkin mielessä ironista, että ylipainon puolustajien argumentit ovat täysin tunnepohjaisia. Että läskeille tulee pahamieli kun heidän elintavoistaan huomauttaa tms.

Ajatelkaa enemmän, olkiukottakaa vähemmän!

Kommentit (312)

Vierailija
41/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä8510 kirjoitti:

Kuules hyvä ap ja hengenheimolaisesi. Joka ikisellä ylipainoisella aikuisella on kyllä tiedossa faktat. KAIKKI tietävät jo että ylipaino on terveysriski joten se toitottaminen on vähän niin kuin turhaa. Ylipainon syyt ovat ihan muualla kuin tiedon puutteessa.

Ylipainon syy on nimenomaan tiedon puutteessa. Ei ole tietoa, minkälainen ravinto on hyväksi painonhallinnassa. Eikä ole tietoa, että esim. liikkuva ihminen tarvitsee erilaisen ruuan kuin liikkumaton.

Vierailija
42/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen entinen ylipainoinen, nykyään bmi 23. Laihtumisen myötä verenpaineeni laski ihannelukemiin, samoin kolesteroli. Jaksan liikkua, kiivetä portaita vaikka kuusi kerrosta, nukun yöni kuorsaamatta. Jos nämä eivät riitä todisteeksi laihtumisen terveellisyydestä niin mikä sitten?

Kyllä mäkin läskinä jaksan kiivetä portaita kuusi kerrosta, huolestuttavaa jos ei jaksais

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vaan on aivan turhaa, kyllä ylipainoiset sen itsekin tietävät. Sellaista itsensä ylentämistä on nämä lihavuusaloitukset jokainen.

Vierailija
44/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sua kiinnostaa jonkun random ihmisen läskit? Mulle se on ihan sama vaikka ap painaisi 200 kiloa kunhan olen itse normaalipainoinen ja terve. Paljon mieluummin tekisin jotain tupakoitsijoille, joiden sauhuja joudun joskus hengittämään ulkona ollessani. Se vaikuttaa myös minun terveyteeni.

Ajatko autoa?

Sinällään nokkelaa, mutta mikä lienee todennäköisyys joutua kolariin jossa vastapuoli on 200 kiloinen ja sattuu lentämään tuulilasin läpi ja toisen tuulilasin läpi tappaen toisen.on se olemsssa mutta pienehkö

Vierailija
45/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä ap lienet nuori. Pitäisin sinuna matalampaa profiilia enkä kovin mesoasi tuosta ylupainosta.

Olen hyvässä keski- iässä ja olin nuorena lievästi ylipainoinen , siis todella vain normaalipainon ja ylipainon rajamailla.

Sain siitä kuitenkin huomautteluita koska siihen aikaan ylipaino oli harvinaista.

Mutta en ole lihonut, olen edelleen saman. Ei pömppömahaa tms. Näytän ikäisekseni hyvältä.

Vaan nuo monet ikätoverini ovatkin nyt minua monta , jotkut monta kymmentä kiloa lihavampia,kuin minä. Ja sen näkee heidän katseestaan että osat ovat vaihtuneet.

Muutenkaan ei tiedä miten elämä kohtelee.

Ei kannata likaa mestaroida toisia, voi joutua häpeämään itseään.

Tälläinen kommentti aina ihmetyttää. "Sinäkin saatat lihoa ihan omista teoistasi riippumatta." ei, en saata.

Vierailija
46/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisethän elää aivan liian kauan, se on kestämätöntä meidän kansantaloudelle. Yksi ylipainoinen tuttuni kuoli juuri 61-vuotiaan, kauniisti yöllä nukkuessaan oli kuollut, kotonaan.

Vierailija
47/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä8510 kirjoitti:

Kuules hyvä ap ja hengenheimolaisesi. Joka ikisellä ylipainoisella aikuisella on kyllä tiedossa faktat. KAIKKI tietävät jo että ylipaino on terveysriski joten se toitottaminen on vähän niin kuin turhaa. Ylipainon syyt ovat ihan muualla kuin tiedon puutteessa.

Juuri tätä sanoin viestissäni nro 3. Ylipainoiset tietävät ylipainon riskit mutta vastoin parempaa tietoaan väittävät kivenkovaan että ylipaino on terveellistä. - nro 3

Vierailija
48/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä8510 kirjoitti:

Ylipainon syy on nimenomaan tiedon puutteessa. Ei ole tietoa, minkälainen ravinto on hyväksi painonhallinnassa. Eikä ole tietoa, että esim. liikkuva ihminen tarvitsee erilaisen ruuan kuin liikkumaton.

Höpö höpö. Ei siinä ole kyse tiedon puutteesta vaan siitä, että laihduttajan mielestä se parempi ruokavalio on vaivalloinen ja pahanmakuinen. Ainoa tiedonpuute, mikä asiaan liittyy on tämä, että ylipainovouhottajat eivät tajua, mistä asiassa on oikeasti kyse. Ja tämä tietoisuus ei ilmeisesti tule koskaan saavuttamaan näitä vouhottajia. 

Vierailija
49/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin vaaditaan hyväksymään homous, sitten ylipaino ja sen jälkeen pedofilia

Vierailija
50/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläkin palstalla saa aina kuulla olevansa terveysfasisti ja mikä lie läskifoobikko kun kehtaa mainita (tieteellisesti todistetuista) ylipainon terveysriskeistä. Sanotaan että meillä ylipainon vastustajilla on jotain ylipainoisia IHMISIÄ vastaan. No ei tietenkään ole. Olkiukotus on armotonta. Vastustamme ylipainoa, emme ylipainoisia ihmisiä. Päinvastoin, ajattelemme ylipainoisten parasta. Ylipaino lisää riskiä lukemattomiin sairauksiin joista monet ovat tappavia. Se lyhentää elinikää huomattavasti. Miksi ihmeessä ylipainoa ei pitäisi vastustaa?

Tämä armoton olkiukotus on siinäkin mielessä ironista, että ylipainon puolustajien argumentit ovat täysin tunnepohjaisia. Että läskeille tulee pahamieli kun heidän elintavoistaan huomauttaa tms.

Ajatelkaa enemmän, olkiukottakaa vähemmän!

Kun terveys ja hyvinvointi on noin tärkeää niin puuttukaa samalla vimmalla sitten kaikkeen muuhunkin. Jos ei kiinnosta, niin sitten kyseessä on joku muu kuin huoli lihavien terveydestä.

Vierailija
51/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt vaan on aivan turhaa, kyllä ylipainoiset sen itsekin tietävät. Sellaista itsensä ylentämistä on nämä lihavuusaloitukset jokainen.

Tietävät mutta eivät myönnä vaan väittävät että ylipaino on terveellistä.

Vierailija
52/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sua kiinnostaa jonkun random ihmisen läskit? Mulle se on ihan sama vaikka ap painaisi 200 kiloa kunhan olen itse normaalipainoinen ja terve. Paljon mieluummin tekisin jotain tupakoitsijoille, joiden sauhuja joudun joskus hengittämään ulkona ollessani. Se vaikuttaa myös minun terveyteeni.

Ajatko autoa?

Sinällään nokkelaa, mutta mikä lienee todennäköisyys joutua kolariin jossa vastapuoli on 200 kiloinen ja sattuu lentämään tuulilasin läpi ja toisen tuulilasin läpi tappaen toisen.on se olemsssa mutta pienehkö

En tarkoittanut liikenneonnettomuuksia.

Vierailija
53/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä8510 kirjoitti:

Höpö höpö. Ei siinä ole kyse tiedon puutteesta vaan siitä, että laihduttajan mielestä se parempi ruokavalio on vaivalloinen ja pahanmakuinen. Ainoa tiedonpuute, mikä asiaan liittyy on tämä, että ylipainovouhottajat eivät tajua, mistä asiassa on oikeasti kyse. Ja tämä tietoisuus ei ilmeisesti tule koskaan saavuttamaan näitä vouhottajia. 

Onhan se tiedon puutetta, jos kuvittelee hyvän ravinnon olevan vaivalloista ja pahanmakuista.

Vierailija
54/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos tuo on ongelmana, miten ajattelit näiden päivittäisten aloitusten auttavan? Ei mitenkään muuten kuin että saatte itseänne ylentää ja jankata asiasta.

Vierailija
55/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatko autoa?

No mitä sitten tarkoitit.

Ps. En aja autoa

Vierailija
56/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatko autoa?

Ps. En aja autoa

Sitä, kun mollataan tupakoitsijan vaarantavan muiden terveyden, mutta hyvillä mielin itse käytetään autoa tai jotain muuta moottoriajoneuvoa eikä välitetä muiden terveydestä.  Kumpikin tapa aiheuttaa vaaraa muille.

Vierailija
57/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos tuo on ongelmana, miten ajattelit näiden päivittäisten aloitusten auttavan? Ei mitenkään muuten kuin että saatte itseänne ylentää ja jankata asiasta.

En ole huomannut täällä päivittäisiä aloituksia. Olen tosin lukenut tätä palstaa säännöllisesti vasta puolitoista vuotta.

Vierailija
58/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen aikuinen suomalainen on ylipainoinen ja se on suuri terveysriski yksilölle ja suuri taloudellinen rasite yhteiskunnalle.

Vierailija
59/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatko autoa?

Ps. En aja autoa

Sitä, kun mollataan tupakoitsijan vaarantavan muiden terveyden, mutta hyvillä mielin itse käytetään autoa tai jotain muuta moottoriajoneuvoa eikä välitetä muiden terveydestä.  Kumpikin tapa aiheuttaa vaaraa muille.

Vähän eri asia. Autoja käytetään paikasta toiseen liikkumiseen. Tupakoiminen tuo iloa vaan sille tupakoitsijalle ja muut joutuvat kärsimään. Enhän minäkään saa käydä antamassa luunappeja kadulla vastaan kävelevälle ihmiselle vain sen takia, että se tuottaa minulle nautintoa.

Vierailija
60/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä8510 kirjoitti:

Onhan se tiedon puutetta, jos kuvittelee hyvän ravinnon olevan vaivalloista ja pahanmakuista.

Se asia ei perustu tietoon vaan kunkin kokemukseen. Ja onhan se nyt fakta, että on paljon helpompaa keittää pussillinen makaroonia kuin paloitella ja kuoria saman verran kasviksia. Vai väitätkö tosiaan, ettei ole? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän