Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meitä ylipainon vastustajia olkiukotetaan armotta

Vierailija
22.12.2017 |

Tälläkin palstalla saa aina kuulla olevansa terveysfasisti ja mikä lie läskifoobikko kun kehtaa mainita (tieteellisesti todistetuista) ylipainon terveysriskeistä. Sanotaan että meillä ylipainon vastustajilla on jotain ylipainoisia IHMISIÄ vastaan. No ei tietenkään ole. Olkiukotus on armotonta. Vastustamme ylipainoa, emme ylipainoisia ihmisiä. Päinvastoin, ajattelemme ylipainoisten parasta. Ylipaino lisää riskiä lukemattomiin sairauksiin joista monet ovat tappavia. Se lyhentää elinikää huomattavasti. Miksi ihmeessä ylipainoa ei pitäisi vastustaa?

Tämä armoton olkiukotus on siinäkin mielessä ironista, että ylipainon puolustajien argumentit ovat täysin tunnepohjaisia. Että läskeille tulee pahamieli kun heidän elintavoistaan huomauttaa tms.

Ajatelkaa enemmän, olkiukottakaa vähemmän!

Kommentit (312)

Vierailija
61/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sua kiinnostaa jonkun random ihmisen läskit? Mulle se on ihan sama vaikka ap painaisi 200 kiloa kunhan olen itse normaalipainoinen ja terve. Paljon mieluummin tekisin jotain tupakoitsijoille, joiden sauhuja joudun joskus hengittämään ulkona ollessani. Se vaikuttaa myös minun terveyteeni.

Ajatko autoa?

Sinällään nokkelaa, mutta mikä lienee todennäköisyys joutua kolariin jossa vastapuoli on 200 kiloinen ja sattuu lentämään tuulilasin läpi ja toisen tuulilasin läpi tappaen toisen.on se olemsssa mutta pienehkö

En tarkoittanut liikenneonnettomuuksia.

No mitä sitten tarkoitit.

Ps. En aja autoa

Sitä, kun mollataan tupakoitsijan vaarantavan muiden terveyden, mutta hyvillä mielin itse käytetään autoa tai jotain muuta moottoriajoneuvoa eikä välitetä muiden terveydestä.  Kumpikin tapa aiheuttaa vaaraa muille.

Vähän eri asia. Autoja käytetään paikasta toiseen liikkumiseen. Tupakoiminen tuo iloa vaan sille tupakoitsijalle ja muut joutuvat kärsimään. Enhän minäkään saa käydä antamassa luunappeja kadulla vastaan kävelevälle ihmiselle vain sen takia, että se tuottaa minulle nautintoa.

Tulihan se autoilijan puolustuspuhe sieltä :)

Vierailija
62/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap. Tupakointi  vaarantaa  myös passiivisten tupakoitsijoiden terveyden mutta  jonkun toisen ylipaino ei vaaranna sivullisia. PIdä siis turpasi  kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sua kiinnostaa jonkun random ihmisen läskit? Mulle se on ihan sama vaikka ap painaisi 200 kiloa kunhan olen itse normaalipainoinen ja terve. Paljon mieluummin tekisin jotain tupakoitsijoille, joiden sauhuja joudun joskus hengittämään ulkona ollessani. Se vaikuttaa myös minun terveyteeni.

Ajatko autoa?

Sinällään nokkelaa, mutta mikä lienee todennäköisyys joutua kolariin jossa vastapuoli on 200 kiloinen ja sattuu lentämään tuulilasin läpi ja toisen tuulilasin läpi tappaen toisen.on se olemsssa mutta pienehkö

Ps. En aja autoa

Sitä, kun mollataan tupakoitsijan vaarantavan muiden terveyden, mutta hyvillä mielin itse käytetään autoa tai jotain muuta moottoriajoneuvoa eikä välitetä muiden terveydestä.  Kumpikin tapa aiheuttaa vaaraa muille.

Vähän eri asia. Autoja käytetään paikasta toiseen liikkumiseen. Tupakoiminen tuo iloa vaan sille tupakoitsijalle ja muut joutuvat kärsimään. Enhän minäkään saa käydä antamassa luunappeja kadulla vastaan kävelevälle ihmiselle vain sen takia, että se tuottaa minulle nautintoa.

Mitenköhän sinäkin eläisit, jos kukaan ei toisi autolla kauppaan ruokaa tai kulkisi autolla töihin sinne kauppaan tai vaikka sairaalaan? 

Vierailija
64/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmisen henkilökohtaista ominaisuutta pitää vastustaa? Kuulostaa vähän hölmöltä. Vastustatko myös huonoa näköä ja kumaraa ryhtiä? Mitä aiot näille asioille tehdä? Oletko suunnitellut esim lakialoitetta tai oletko perustanut yhdistyksen tätä asiaa edistääksesi?

Minä ainakin vastustan huonoa ryhtiä koska se johtaa selkäongelmiin. Se on fakta. En ala huutelemaan huonoryhtisille ja haukkumaan heitä, mutta selvää on että se on terveydelle haitallista.

Niin, tottakai on fakta, mutta millä tavalla vastustat tätä asiaa. Oletko esimerkiksi vaaleissa antanut äänesi henkilölle, joka on valmis tekemään asialle jotain? 

Eikö ihmiset tiedä, mitä eroa on vastustamisella ja ihan vain mielipiteellä? :D 

Vastustaa-sanan määritelmä on olla jotakin vastaan, suhtautua torjuvasti. Miten siis tämä edellyttää jotain toimintaa muuta kuin mielipiteen? Hyvä että kuitenkin hetken sait hihitellä omassa ylemmyydentunnossasi, hyvä joulua sulle!

Vierailija
65/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä8510 kirjoitti:

Kuules hyvä ap ja hengenheimolaisesi. Joka ikisellä ylipainoisella aikuisella on kyllä tiedossa faktat. KAIKKI tietävät jo että ylipaino on terveysriski joten se toitottaminen on vähän niin kuin turhaa. Ylipainon syyt ovat ihan muualla kuin tiedon puutteessa.

Ylipainon syy on nimenomaan tiedon puutteessa. Ei ole tietoa, minkälainen ravinto on hyväksi painonhallinnassa. Eikä ole tietoa, että esim. liikkuva ihminen tarvitsee erilaisen ruuan kuin liikkumaton.

Höpö höpö. Ei siinä ole kyse tiedon puutteesta vaan siitä, että laihduttajan mielestä se parempi ruokavalio on vaivalloinen ja pahanmakuinen. Ainoa tiedonpuute, mikä asiaan liittyy on tämä, että ylipainovouhottajat eivät tajua, mistä asiassa on oikeasti kyse. Ja tämä tietoisuus ei ilmeisesti tule koskaan saavuttamaan näitä vouhottajia. 

Paha maku johtuu siitä että makuaisti on turrutettu roskaruoalla, liialla suolalla ja sokerilla. Ja koska tämä ravinto on niin epäravitsevaa, pitää sitä syödä hirvittävän paljon että olisi kylläinen olo. Kyse ei siis ole mistään kokemuksesta vaan siitä että keho toimii väärin.

Vierailija
66/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmisen henkilökohtaista ominaisuutta pitää vastustaa? Kuulostaa vähän hölmöltä. Vastustatko myös huonoa näköä ja kumaraa ryhtiä? Mitä aiot näille asioille tehdä? Oletko suunnitellut esim lakialoitetta tai oletko perustanut yhdistyksen tätä asiaa edistääksesi?

Minä ainakin vastustan huonoa ryhtiä koska se johtaa selkäongelmiin. Se on fakta. En ala huutelemaan huonoryhtisille ja haukkumaan heitä, mutta selvää on että se on terveydelle haitallista.

Niin, tottakai on fakta, mutta millä tavalla vastustat tätä asiaa. Oletko esimerkiksi vaaleissa antanut äänesi henkilölle, joka on valmis tekemään asialle jotain? 

Vastustaa-sanan määritelmä on olla jotakin vastaan, suhtautua torjuvasti. Miten siis tämä edellyttää jotain toimintaa muuta kuin mielipiteen? Hyvä että kuitenkin hetken sait hihitellä omassa ylemmyydentunnossasi, hyvä joulua sulle!

Niin, olla jotain vastaan ja suhtautua torjuvasti. Eli miten sinä torjut muiden ihmisten ylipainoa? 

Ja tässä vielä sivistyssanakirjasta: 

vastustaa

verbi

toimia tai vaikuttaa jotakin vastaan, panna vastaan. suhtautua johonkin torjuvasti, olla jotakin tai jkta vastaan, vastahankaan, asettuapoikkiteloin

väittää vastaan, opponoida. esim. Vastustaa esimiestään. Vastusti ehdotusta,kehotusta. Vastustaa kirkkoa, sosialismia. Muutosta jyrkästi vastustanutryhmittymä. Olla vastustavalla kannalla.

tehdä vastarintaa, (koettaa) torjua, ehkäistä jotakin. esim. Vastustaa vihollista,hyökkääjää. Poliisin tehtävä on vastustaa rikollisuutta.

olla jonkin toiminnan, vaikutuksen tms. esteenä

haitata, vaikeuttaa jotakin

pitää vastaan

olla vahva kestämään jonkin vaikutusta. esim. Liikettä vastustava kitka.Vastustaa taudin tartuntaa. Ei voinut vastustaa kiusausta. Hänenviehätysvoimaansa on vaikea vastustaa.

Millä tavalla sinä olet esimerkiksi muiden ihmisten ylipainon esteenä tai teet vastarintaa tai toimit tai vaikutat sitä vastaan tai asetut poikkiteloin? 

Ja vastustatko myös sitä joulupukkia? 

Hyvää joulua vain sinullekin. 

Vierailija
67/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tiedän, että joulupukkia ei ole olemassa, tarkoittaako se, että vastustan joulupukkia? 

Jos todistetusti joulupukkiin uskominen olisi haitallista esim. mielen kehitykselle ja puhuisit julkisesti siitä miten lapsille pitäisi kertoa totuus, sanoisin että vastustat joulupukkia.

Vierailija
68/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovasti jaksat vaahdota olkiukottamisesta, mutta teet sitä kuitenkin itsekin.

Esim:

"Että läskeille tulee pahamieli kun heidän elintavoistaan huomauttaa tms."

Et taida ymmärtää mitä olkiukko tarkoittaa. Se ei ole sitä että on kanssasi eri mieltä.

Tuo "läskeille tulee paha mieli kun heidän elintavoistaan huomauttaa" on nimenomaan säälittävä olkiukko argumentista, että lihavien pilkkaaminen ja itseinhoon lietsominen ei auta heitä laihtumaan vaan päinvastoin. Ja tästä on ihan tutkimuksiakin, mm:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25212272

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24997407

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21760636

http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0070048

Ajatella, että jollain on aikaa keräillä tutkimuksia vaan jotta voi tukea niillä omaa mielipidettään av:lla

Ajatella, että joku fiksu kommentoija älysi jo ennen läskifoobikkoevankelistan (=mielenterveysongelmaisen) kysymystä, "Missä linkki"?, laittaa faktaa pöytään. Ja sekös se ärsyttää :D Onko sinultakin evätty terapia?

Taas yksi ja varsin huono porvoolainen, ja mistäpä muusta kuin lihavuudesta? Jotain uutta nyt tilalle! Köyhäksi ja yksitoikkoiseksi, sekä ennalta arvattavaksi on mennyt foobikoiden anti, ei voi muuta sanoa. Tylsääää....

Vierailija
69/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, olla jotain vastaan ja suhtautua torjuvasti. Eli miten sinä torjut muiden ihmisten ylipainoa? 

Ja tässä vielä sivistyssanakirjasta: 

vastustaa

verbi

toimia tai vaikuttaa jotakin vastaan, panna vastaan. suhtautua johonkin torjuvasti, olla jotakin tai jkta vastaan, vastahankaan, asettuapoikkiteloin

väittää vastaan, opponoida. esim. Vastustaa esimiestään. Vastusti ehdotusta,kehotusta. Vastustaa kirkkoa, sosialismia. Muutosta jyrkästi vastustanutryhmittymä. Olla vastustavalla kannalla.

tehdä vastarintaa, (koettaa) torjua, ehkäistä jotakin. esim. Vastustaa vihollista,hyökkääjää. Poliisin tehtävä on vastustaa rikollisuutta.

olla jonkin toiminnan, vaikutuksen tms. esteenä

haitata, vaikeuttaa jotakin

pitää vastaan

olla vahva kestämään jonkin vaikutusta. esim. Liikettä vastustava kitka.Vastustaa taudin tartuntaa. Ei voinut vastustaa kiusausta. Hänenviehätysvoimaansa on vaikea vastustaa.

Millä tavalla sinä olet esimerkiksi muiden ihmisten ylipainon esteenä tai teet vastarintaa tai toimit tai vaikutat sitä vastaan tai asetut poikkiteloin? 

Ja vastustatko myös sitä joulupukkia? 

Hyvää joulua vain sinullekin. 

Jokainen määritelmä pitäisi siis täyttyä että voi sanoa "vastustan", ei siis ainoastaan se että oman lainauksesi mukaan "suhtaudun ylipainoon torjuvasti"? Jos vastustan ylipainoa pysymällä itse normaalipainoisena ja kiinnittämällä huomiota syömiseeni ja liikkumiseen, sekään ei riitä vaikka kyseessä on ihan selkeä toiminta? Onko vastustamista tosiaan ainoastaan se että saarnaan kadulla muille tai äänestän jotain joka vastustaa ylipainoa? Riittääkö jos en äänestä ylipainoista ehdokasta? Vai pitääkö minun opponoida jotain virallisen määritelmän mukaan ylipainon puolustajaa? Miten se määritellään?

Vierailija
70/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai asiaan vaikuttaa se, miten asian ilmaisee. Pitää olla asiallinen ja tahdikas, tietää milloin on oikea aika puhua asiasta (tai olla puhumatta). Jos ei osaa, ei ihmekään että ihmiset menevät puolustuskannalle.

Vierailija
71/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tiedän, että joulupukkia ei ole olemassa, tarkoittaako se, että vastustan joulupukkia? 

Jos todistetusti joulupukkiin uskominen olisi haitallista esim. mielen kehitykselle ja puhuisit julkisesti siitä miten lapsille pitäisi kertoa totuus, sanoisin että vastustat joulupukkia.

Eli onko ap kampanjoimassa tästä asiasta julkisesti? Minusta tämä on ihan faktojen toteamista eikä se kummempaa aktiivista vastustamista.

Vierailija
72/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa puhutaan olkiukoista mutta samalla rakennetaan sellainen "ylipainon puolustajista". Ylipainoisista puhutaan ikään kuin he kaikki jakaisivat saman arvo- ja kokemusmaailman, johon kuuluu ylipainon puolustelu ja tietoinen hyökkääminen "ylipainon vastustajia" vastaan. Kuvaillaan ilmiötä ja ihmisryhmää, jota ei ole olemassa.

Sellaista ihmistä ei olekaan, joka ei tietäisi ylipainon olevan terveydelle haitallista. Terveyshaittojen kiistäjät ovat harvassa, eikä asenne edusta ylipainoisten enemmistöä. Suuri osa ylipainoisista tuntee olonsa kurjaksi ja inhoa itseään kohtaan. Suuri osa ylipainoisista on yrittänyt laihduttaa. Ylipainoisiin kohdistuu huomattavasti enemmän syrjintää ja suoranaista kiusaamista kuin normaalipainoisiin, joten ap:n uhriutuminen herättää varmasti monessa lukijassa ansaittua kiukkua. Asia on monelle ylipainoiselle arka, eikä ap:n kaltaisten "hyväätarkoittavien" ihmisten ilkkuminen ja syyttely auta mitään.

Ap ei varmaan kehota kaikkia likinäköisiä menemään silmien laserleikkaukseen tai paasaa alkoholin vaaroista jokaiselle after work -viinilasillista nauttivalle. Samalla tavalla voisi ylipainoisiin yrittää suhtautua yksilöinä eikä tehdä päätelmiä heidän taustoistaan tai laihdutusmotivaatiostaan pelkän ulkomuodon perusteella. Ylipäänsä terveys on jokaisen henkilökohtainen asia, eikä asia kuulu muille.

Vierailija
73/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja minä huonoa suuhygieniaa ja hampaiston hoitamatta jättämistä! Hoitamaton suu voi tappaa! Ja jos ylipainoisten hoidon maksaa ap, niin voi ap parkaa, kun joutuu vielä makselemaan joidenkin tehohoidot (ei koske pelkästään ylipainoisia)! Toivottavasti olet varoissasi ap!

Ja mitä helvattua täällä huutelet? Ja vielä anonyyminä? :D Perusta nyt joku instanssi, missä teet jotain konkreettista, niin joku voi vielä ottaa sut vakavastikin, ehkä :D

Vierailija
74/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä ap lienet nuori. Pitäisin sinuna matalampaa profiilia enkä kovin mesoasi tuosta ylupainosta.

Olen hyvässä keski- iässä ja olin nuorena lievästi ylipainoinen , siis todella vain normaalipainon ja ylipainon rajamailla.

Sain siitä kuitenkin huomautteluita koska siihen aikaan ylipaino oli harvinaista.

Mutta en ole lihonut, olen edelleen saman. Ei pömppömahaa tms. Näytän ikäisekseni hyvältä.

Vaan nuo monet ikätoverini ovatkin nyt minua monta , jotkut monta kymmentä kiloa lihavampia,kuin minä. Ja sen näkee heidän katseestaan että osat ovat vaihtuneet.

Muutenkaan ei tiedä miten elämä kohtelee.

Ei kannata likaa mestaroida toisia, voi joutua häpeämään itseään.

Tälläinen kommentti aina ihmetyttää. "Sinäkin saatat lihoa ihan omista teoistasi riippumatta." ei, en saata.

Mites masennus? Mielestäsi itse aiheutettu sairaus? Masennuksen seurauksena ihminen voi joko lihoa reippaasti tai sitten laihtua rajusti. Kuulut varmaan noihin jälkimmäisiin, tietenkin, jos masis iskee? Voi sua, pikku messias. ohis

Vierailija
75/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä8510 kirjoitti:

Kuules hyvä ap ja hengenheimolaisesi. Joka ikisellä ylipainoisella aikuisella on kyllä tiedossa faktat. KAIKKI tietävät jo että ylipaino on terveysriski joten se toitottaminen on vähän niin kuin turhaa. Ylipainon syyt ovat ihan muualla kuin tiedon puutteessa.

Ylipainon syy on nimenomaan tiedon puutteessa. Ei ole tietoa, minkälainen ravinto on hyväksi painonhallinnassa. Eikä ole tietoa, että esim. liikkuva ihminen tarvitsee erilaisen ruuan kuin liikkumaton.

Höpö höpö. Ei siinä ole kyse tiedon puutteesta vaan siitä, että laihduttajan mielestä se parempi ruokavalio on vaivalloinen ja pahanmakuinen. Ainoa tiedonpuute, mikä asiaan liittyy on tämä, että ylipainovouhottajat eivät tajua, mistä asiassa on oikeasti kyse. Ja tämä tietoisuus ei ilmeisesti tule koskaan saavuttamaan näitä vouhottajia. 

Onhan se tiedon puutetta, jos kuvittelee hyvän ravinnon olevan vaivalloista ja pahanmakuista.

Se asia ei perustu tietoon vaan kunkin kokemukseen. Ja onhan se nyt fakta, että on paljon helpompaa keittää pussillinen makaroonia kuin paloitella ja kuoria saman verran kasviksia. Vai väitätkö tosiaan, ettei ole? 

Kasviksia voi ostaa valmiiksi paloiteltuna pakasteena.

Vierailija
76/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla on joku pakkomielle ja sairaat ajatukset painosta. Kiertää ajatukset samaa ympyrää, eikä näe mitään eroa sillä onko 5kg ylipainoa vai 50kg. Taidat olla huomattavasti huonovointisempi kuin monikaan lihava.

Kerroit laihduttaneesi, kuten huomaat, se ei ratkaise kaikkia varsinkaan henkistä laatua olevia ongelmia.

Vierailija
77/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä ap lienet nuori. Pitäisin sinuna matalampaa profiilia enkä kovin mesoasi tuosta ylupainosta.

Olen hyvässä keski- iässä ja olin nuorena lievästi ylipainoinen , siis todella vain normaalipainon ja ylipainon rajamailla.

Sain siitä kuitenkin huomautteluita koska siihen aikaan ylipaino oli harvinaista.

Mutta en ole lihonut, olen edelleen saman. Ei pömppömahaa tms. Näytän ikäisekseni hyvältä.

Vaan nuo monet ikätoverini ovatkin nyt minua monta , jotkut monta kymmentä kiloa lihavampia,kuin minä. Ja sen näkee heidän katseestaan että osat ovat vaihtuneet.

Miten tämä liittyy mihinkään? Sinä olit ylipainoinen nuorena joten kukaan ei saa aiheesta puhua. Ylipainon seurauksista ihmiselle itselleen ja yhteiskunnalle voi olla huolissaan vaikka olisi 5-vuotias. Sinulla ei ole oikeutta sanoa kuka saa puhua ja mistä. Jos aihe ei kiinnosta tai tuntuu ikävältä, suosittelen lukemaan vaikka kirjaa tai menemään kävelylle.

Sen kuin puhut ja paasaat sen minkä sielu sietää.

Yritin vain varoittaa sinua että saatat joutua häpeämään vielä itseäsi pahemman kerran sen lisäksi ettei kukaan siedä seuraasi.

Yksinäisyyskin tappaa.

Vierailija
78/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatko autoa?

Ps. En aja autoa

Mitenköhän sinäkin eläisit, jos kukaan ei toisi autolla kauppaan ruokaa tai kulkisi autolla töihin sinne kauppaan tai vaikka sairaalaan? 

Tähän jään innolla odottamaan vastausta! ;D

Vaan ei kai tuon maailmassa tarvita kuljetuksia, kun on varmaan omavaraistalous ja viljelykset. Kalat omasta pikku järvestä ja lihat omilta mailta :D Ammatiltaan on kansanparantaja/kätilö, villat saa lampaista ja maidot lehmistään. Lapset kotiopetuksessa jne. Lumikengillä liikkuvat talvisin ja rekeä vetävät hevosella. Kesällä tervaillaan venettä. Nytkin on patikoinut kylille ja paikallisen kirjaston koneelle paasaamaan. Kun sähköä ei ole ja vesikin täytyy kantaa.

Vierailija
79/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälläinen kommentti aina ihmetyttää. "Sinäkin saatat lihoa ihan omista teoistasi riippumatta." ei, en saata.

Mistä ihmeestä nappasit tuon lauseen? Et ainakaan siitä mihin vastasit

Et ymmärtänyt ( tai todennäköisesti ollut ymmärtävinäsi) pointtia joten en viitsi tyhmälle selittää.

Kyllä Siperia opettaa.

Vierailija
80/312 |
22.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla on joku pakkomielle ja sairaat ajatukset painosta. Kiertää ajatukset samaa ympyrää, eikä näe mitään eroa sillä onko 5kg ylipainoa vai 50kg. Taidat olla huomattavasti huonovointisempi kuin monikaan lihava.

Kerroit laihduttaneesi, kuten huomaat, se ei ratkaise kaikkia varsinkaan henkistä laatua olevia ongelmia.

Kun ei keksi mitään argumenttia ruvetaan nimittelemään psyykkisesti sairaaksi. Aika lapsellista käyttäytymistä. - ei ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän