Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?

Vierailija
21.12.2017 |

Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.

Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?

Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.

Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.

Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:

1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.

Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.

Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?

Kommentit (7964)

Vierailija
7861/7964 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvittämätön asia, joka on jäänyt .... Vaimo aina ulkomaan reissulla ihmettelee, miksi ruotsalaiset tulevat juttelemaan minulle, ikäänkuin tuntisivat minut. Sellaista tapahtuu miltei jokaisella reissulla, joskus useita kertojakin. Itsekkin ymmälläni, kun esim jossainpäin ruotsia joku tulee ja ystävällisesti tervehtii ja alkaa juttelemaan.. no minä siihen usein vastaa..förlot,,jag pratar intte svenska.. noloina sit lopettavat.. Ilmeisesti joku  julkisuuden henkilö muistuttaa erehdyttävästi minua. Toki sukumme on joskus Vätternin rannoilta lähteneet. Eli, ei mitään ramaattista...tämän kanssa voin elää.

Vierailija
7862/7964 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kuullut omakotitalossa seinän sisältä koputuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7863/7964 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut omakotitalossa seinän sisältä koputuksia.

Vierailija
7864/7964 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko ufoihin, enkä mihinkään epänormaaliin, mitä loogisesti ajatellen ei voida selittää. Seuraava tapahtuma vuosikymmenten takaa lievästi sanottuna ihmetyttää minua vähän vieläkin..

Olen ollut ja olen edelleen nopea nukahtamaan, tuskin koskaan unen saanti on tuottanut ongelmaa. Noin parikymmentä vuotta sitten menin makuuhuoneeseen vaimoni viereen. Valot sammuksiin, pää tyynyyn ja yhteisen peiton alle.. silmät kiinni, mutta samassa kuului mahtava humahdus ja tukka alkoi viiman johdosta vimmatusti lepattamaan ja kasvoilla tuntui kova viima. Ei helkutti, olohuoneen iso ikkunako avautui?? Tunne oli kuin läpituulisi koko talon. Äkkiä ylös, viima loppui, helkutti mikäs nyt?? Olipas outo juttu.. hetken päästä uudelleen pää tyynyyn, mutta sama toistui, tukka lepatti, laitoin käden peiton ulkopuolelle voimakkaan viiman tunne loppui heti, kun silmäni avasin. Tunsin kuinka sekin osa tukastani lepatti, mikä oli tyynyä vasten.. Tulipas outo tunne.. Tä

Akkas pierasi

Vierailija
7865/7964 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku hakkasi yöllä maatalon ovea jossa olin yksin kuin hullu. Siis ihan nyrkeillä takoi yli 10 minuuttia. Lakkasi sitten, mutta kyllä kammotti loppuyö. 

Känninen naapuri?

Vierailija
7866/7964 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HUI.. kuolemankello siellä kopsuttelee, aika alkaa olla..

Vierailija
7867/7964 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata mennä kädestä ennustajalle. Kun olin parikymppisenä Tukholmassa töissä, eräs pakistanilainen mies halusi tanssiravintolassa tulkita kämmeneni viivoja. Hän sanoi vain yhden sanan: "Unhappy".  - Aina silloin tällöin on tuo ennustus noussut mieleen elämäni aikana, eikä totisesti ole iloiseksi tehnyt. 

Minulle katsoi yksi lapin noita kortteja, kun olin noin parikymppinen. Ensi kertoili jotain asioita ja yhtäkkiä heitti pelästyneenä kortit käsistään ja sanoi, että tämä riitti, eikä voi enää jatkaa ennustusta. Yritin kysellä, mitä näki korteista, mutta kieltäytyi kertomasta. No tästä on jo vuosikymmeniä. Elämään on mahtunut niin hyvää kuin pahaakin. 

Vierailija
7868/7964 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvostoliitto kertoi kehittäneensä satelliitin, jonka kautta se haaveili valaisevansa jonkin kaupungin siperiassa, heijastaen prismojen kautta auringon valon maahan valittuun kohteeseen.

Jos ne olis saanut sen toimimaan ja suunnanneet sen demo-mielessä Moskovaan keskellä talvea. Olis koko risukasa palanut poroksi.

Vierailija
7869/7964 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellekään mitään omituista sattunut ?

Vierailija
7870/7964 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää outoja asioita, jospa löytyisi selitys ?

Vierailija
7871/7964 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista ,mitä järjellä ei voi oikein selittää ?

Vierailija
7872/7964 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosi, sellainen tuholainen on olemassa, googlaa se niin tiedät.

Vierailija
7873/7964 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisää outoja asioita, jospa löytyisi selitys ?

Pliis ?

Vierailija
7874/7964 |
01.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tahtoisi sellaista ötökkää seinien sisään, kamala.

Vierailija
7875/7964 |
02.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen paljon matkustellut ympäri Suomea kesäisin. Ja nuorempana varsinkin yövyin usein autossani. Ihan jo rahatilanteen takia.

No, useamman kokemuksen kautta opin että hautausmaiden parkkipaikalle on hyvä pysähtyä. Silloin ei nukkunut keskellä lähiötä tms eikä liian syrjässäkään niin, että joutui aamulla ajamaan pitkiä matkoja. 

No, kerran eräällä paikkakunnalla taas ajoin auton illalla hautausmaan parkkipaikalle. Katuvalot valaisivat hyvin joten luin hetken kirjaa ja aloin nukkua. 

Heräsin yöllä siihen, että ulkona oli aivan pimeää eli katuvalot oli sammutettu. Ja auton ympäriltä kuului raahaavaa ääntä. Katsoin ikkunasta ja erotin lopulta 2 naishahmoa, jotka olisivat voineet olla äiti ja tytär. 

Nämä hahmot vain kiersivät autoa ympäri. Tunnelma oli todella uhkaava enkä tiennyt mitä tehdä. Koitin varovasti mennä lähemmäs auton ikkunaa nähdäkseni hahmot paremmin. 

Kun tein sen, niin vanhempi hahmo kääntyi katsomaan raivoissaan minuun. Se syöksyi kohti autoa ja tunsin todellista kuolemanpelkoa. Kun se osui autoon, kuului valtava tömähdys ja auto nousi osittain ilmaan. 

Löin siinä rytäkässä pääni ja menetin ilmeisesti silloin tajuntani. Kun heräsin aamulla, kaikki oli ok päällisin puolin. Minulla oli monta viikkoa kunnon kuhmu päässä, eli unta en voinut nähdä. 

Vierailija
7876/7964 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neuvostoliitto kertoi kehittäneensä satelliitin, jonka kautta se haaveili valaisevansa jonkin kaupungin siperiassa, heijastaen prismojen kautta auringon valon maahan valittuun kohteeseen.

Jos ne olis saanut sen toimimaan ja suunnanneet sen demo-mielessä Moskovaan keskellä talvea. Olis koko risukasa palanut poroksi.

No, no... ei siitä valosta tullut tunnistettavaa lämpösäteilyä... hiki joka purskahti silloin selkään ja otsaan johtui pelkästään tunnepuolen reaktioista..

Vierailija
7877/7964 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nuorena, varsinkin kouluikäisenä, outo taito arvata, mikä biisi soitetaan radiossa. Esimerkiksi, kuljin koulumatkat bussilla, ja usein kun odotin bussia, päässäni alkoi soida jokin kappale. Kun bussi tuli, kuski kuunteli juuri kyseistä kappaletta (siihen aikaan bussikuskit kuuntelivat vielä radiota). Tätä toistui häiritsevän usein, ja muutkin ihmiset tämän huomasivat, kun hyräilin jotain biisiä, ja sitten se yht'äkkiä tuleekin vaikka telkkarista. 

Nyt "vanhana" tätä tapahtuu mulle enää vain harvoin. 

Mutta on jäänyt vaivaamaan, että mistä hitosta oikein on kyse! 

Vierailija
7878/7964 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain enoltani rannekellon yo-lahjaksi 80-luvulla, ennen kännyköitä. Kovassa käytössä oli ja pidin siitä, olihan se nk kuukello. Mutta se kello vain katosi. Etsittiin perheen kanssa talot, kesämökit ja kaikki mahdollinen siltä ja väliltä, mutta ei löytynyt. Meni useampi vuosi ja kerran autoon istahtaessa, kello olikin vaihdekepin vieressä, ihan näkösällä. Pöllikö joku sen ja tuli katumapäälle vai mitä lie tapahtunut?! 

Vierailija
7879/7964 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seppä-uros (Hadrobregmus pertinax) siellä kutsuu naarasta hauskanpitoon kanssaan. Sikäli huono merkki talon kannalta, että viittaa kosteusvaurioon.

Vierailija
7880/7964 |
03.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli nuorena, varsinkin kouluikäisenä, outo taito arvata, mikä biisi soitetaan radiossa. Esimerkiksi, kuljin koulumatkat bussilla, ja usein kun odotin bussia, päässäni alkoi soida jokin kappale. Kun bussi tuli, kuski kuunteli juuri kyseistä kappaletta (siihen aikaan bussikuskit kuuntelivat vielä radiota). Tätä toistui häiritsevän usein, ja muutkin ihmiset tämän huomasivat, kun hyräilin jotain biisiä, ja sitten se yht'äkkiä tuleekin vaikka telkkarista. 

Nyt "vanhana" tätä tapahtuu mulle enää vain harvoin. 

Mutta on jäänyt vaivaamaan, että mistä hitosta oikein on kyse! 

Liittyisikö jotenkin aivojen toimintaan? Eräänlaista telepatiaa? Sitähän ei tiede ole vielä selittänyt.