Selvittämätön asia/tapahtuma joka on jäänyt vaivaamaan?
Itsellä on useampia, mutta laitan tähän yhden noin niinkuin esimerkin vuoksi.
Olin n. 15-vuotias kun aloin saada kännykkääni soittoja joltain naiselta joka syytteli minua siitä että olen hänen miehensä panopuu. Olin ujo ja hiljainen enkä tiennyt miten reagoida, joten ilmoitin vain että naisella taitaa nyt olla väärä henkilö kyseessä. Nainen raivostui tästä ja aloitti "niin varmaan" -raivoamisen ja että tietenkin kiellän tekoseni, kuinkas muutenkaan!
Mitä tuohon voi sanoa?
Tämä nainen soitti aina silloin tällöin ja kysyi jotain tyyliin "Niin voisiks kertoa missä mun mies oli tiistaina?". Oli sellainen poissaoleva häiriintyneisyys aina äänessä joka jotenkin kylmäs. Tuli mieleen oma äitini joka oli todella epävakaa.
Viimeisen kerran kuulin tästä naisesta kun olin perheeni kanssa lomalla Espanjassa. Nainen sanoi että on nyt tulossa minua vähän moikkaamaan. Sanoin että tulee pitkä matka (ja kallis puhelu) kun ollaan ulkomailla. Kerroin vielä viimeisen kerran olevani teinityttö jolla ei ole ollut suhdetta kehenkään vastakkaisen sukupuolen edustajaan, ja että isäni sattuu olemaan tässä vieressä jos hän haluaa rupatella. Puhelu katkesi enkä kuullut hänestä enää toiste.
Tässä jäi vaivaamaan kaksi asiaa:
1) Numeroni oli salainen. Sitä ei löytyisi kenenkään kaiman nimellä numeropalvelusta. Kuka antoi numeroni?
2) Nainen tiesi etunimeni, eli soitti minulle nimen perusteella. Onko liian uskomaton sattuma että nainen oli näppäillyt numeron väärin mutta jahtasi samannimistä tyyppiä?
3) Jos olisikin käynyt niin ettei numero jostain syystä olisikaan salainen, liittymä oli isäni nimissä, ei minun.
Tästä kohta 20 vuotta aikaa mutta joskus tulee mieleen mitä häirikölleni kävi. Mistä hän tuli ja minne hän meni? Oliko nörtin näköinen teinityttö hänestä oikeasti uhka, vai olinko väärä henkilö? En edes tuntenut ketään aikuista miestä joka ei olisi ollut minulle sukua. Ja tämä nainen oli selvästi vanhempi, ja naimisissa.
Millaisia mysteerejä ja selvittämättömiä teillä on?
Kommentit (7964)
Vierailija kirjoitti:
Laila Kinnusen loppuvuodet. Oliko tosiaan niin kauhea puliakka ja puistokemisti kuin annetaan ymmärtää. Onko joku nähnyt sen oikeasti ihan kännissä jossain? Kuoliko epämääräisissä olosuhteissa? Olen kuullut väkivaltaisesta miehestä.
Asuntovaunussa ainakin asui jossakin Elämän loppuvaiheessa ja Heinävedellä jossain pahassa mökissä jonkun väkivaltaisen Keijon kanssa, jota Lailan tytär ei sietänyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut muutamista kadonneiden tapauksista netistä, ja ovat jääneet vahvasti mieleen ja seuranneet vuosia ajatuksissa.
Yhden ulkomailla kadonneen suomalaisen tapauksen kohdalla huomasin vastikään, että kaikki aiheeseen liittyvä materiaali on kadonnut keskustelupalstoilta. Spekulaatiota oli aikoinaan sivukaupalla, nyt googlaamallakaan ei löydy enää mitään, vanhat uutisjutut jne on kadonneet.
Onko kadonnut löytynyt elossa ja vaatinut valheellisen materiaalin poistoa?
Kuka? Kai se tapaus on selvinnyt sitten.
Elettiin sitä aikaa,kun dvd:t korvasivat vhs-nauhat. Katselin vanhoja nauhoituksia viimeistä kertaa läpi ennenkuin hankkiutuisin niistä eroon. Asuin yksin kaksiossa jossa kapea eteiskäytävä toimi rajana niin,että oikealle jäi olohuone ja vasemmalle taas makuuhuone sekä keittiö. Kylpyhuone/wc oli käytävän päässä.
Katselin Villiä Pohjolaa ja kello oli jo aika paljon,myöhäinen lauantai- ilta. Ja sitten minulta lähti sähköt! Tuossa vielä ei ollut mitään kummallista, ulkona oli kova tuuli,melkein myrsky ja kun katsoin ikkunasta myös vastapäinen kerrostalo oli pimeä. Päätin hakea vähän syömistä ja odottaa sähköjen palaamista. Kävelin kohti keittiötä ja silloin kuulin aivan vierestä äänen joka sanoi raivokkaaseen sävyyn sähisten HUSS HUSSHUUU kuin olisi koettanut ajaa jonkun (minut?) pois. Sain lievästi ilmastuna sätkyn, käännyin ääntä kohti ja kirkaisin!
Ja sitten kiljaisin uudestaan kun olohuoneesta alkoi kuulua puhetta ja valot syttyivät,sähkökatkos oli ohi. Koetin etsiä syytä kuulemalleni äänelle mutta en löytänyt. Rappukäytävästä/ulkoa se ei olisi kuulunut niin selvästi. Äänen aiheuttaja oli varmasti sisällä asunnossani.
Yhtäkkiä en muistanut missä olen, siivoilin hotellihuoneita kun ykskaks menin paniikkiin ja ihmettelin missä olen,vilkaisin ympärilleni ja ihmettelin mitä täällä teen ja miksi sitten n 10 sekunnin päästä muisti palas, eikä ollut eka kerta kun käy noin että muutaman sekunnin muistikatkos olen 33 ja alan epäilemään jo muistisairautta tau sitä olenko tulossa hulluksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tapahtui noin 20 vuotta sitten. Olin metsässä poimimassa puolukoita, oli aurinkoinen syyskuun iltapäivä. Paikka jossa poimin marjoja oli minulle tuntematonta seutua, mutta sen läpi kulki vanha kärrytie joten eksymisen vaaraa ei ollut kunhan ei mennyt kovin kauas siitä tiestä. No poimin siinä puolukoita kaikessa rauhassa omissa ajatuksissani, kunnes yhtäkkiä minulle tuli epämiellyttävä tunne että joku tuijottaa minua. Oikaisin selkäni ja katselin ympärilleni. Näin keski-ikäisen miehen noin 10 metrin päässä minusta, hän tuijotti minua eikä puhunut mitään. Tervehdin häntä, mutta en saanut mitään vastausta. Hän vaan tuijotti minua. Minua alkoi pelottaa ja sanoin hänelle: "Täytyykin tästä lähteä kotiin, minua odotetaan jo siellä. Hyvää päivän jatkoa!"
Käänsin selkäni hänelle ja kävelin poispäin, sinne mistä olin tullutkin. Minulla oli paha aavistus että mies ehkä alkaa seurata minua, joten kuljettuani vähän matkaa eteenpäin käännyin katsomaan taakseni. Kauhukseni näin että mies todellakin kulki perässäni! Pysähdyin ja sanoin miehelle: "Älä seuraa minua. Jätä minut rauhaan!" Mies pysähtyi samalla hetkellä kun itsekin pysähdyin häntä puhuttelemaan. Hän ei puhunut mitään, tuijotti vaan kiinteästi minua. Olin melkein paniikissa, mutta lähdin rauhallisesti kävelemään eteenpäin toivoen että mies jättäisi minut rauhaan.
Käveltyäni jonkin matkaa en voinut enää olla katsomatta taakseni. Mies kulki edelleen perässäni, mutta oli nyt paljon lähempänä minua! Silloin en enää voinut hallita itseäni vaan aloin juosta pakoon henkeni edestä. Silloin mies ryntäsi perääni samalla mölisten eläimellisesti! Taakse vilkaistessani näin että hän on jo hyvin lähellä, kasvot raivon vääristäminä hullunkiilto silmissään. Olin epätoivoinen ja paniikissa.
Äkkiä kompastuin johonkin risuun ja kaaduin. Maassa maatessani luulin jo loppuni tulleen ja suljin silmäni. Ajattelin että nyt se mies minut varmasti tappaa! Mutta mitään ei tapahtunutkaan, ja uskalsin katsoa ympärilleni. Miestä ei näkynyt enää missään vaikka hetkeä ennemmin hän oli ollut aivan lähellä minua! Kaikki oli aivan rauhallista, minä vaan makasin maassa ja vapisin järkytyksestä. Lähdin siitä sitten pyörälleni jonka olin jättänyt kärrytien laitaan. Marjasankoni jäi metsään, en uskaltanut palata takaisin sitä hakemaan. Pääsin kotiini onnellisesti mutta olin kauan aikaa järkyttyneessä mielentilassa.
Kerroin tästä tapauksesta mummolleni ja hän kertoi, että kyseisessä metsässä on ennenkin tapahtunut ihmisille samanlaista. Mummo kertoi, että 1950-luvulla metsässä asui Elias niminen mies erakkona pienessä mökissään. Elias oli harmiton eikä tehnyt kenellekään pahaa, hän vaan halusi elää rauhassa omassa yksinäisyydessään. Kerran kävi niin että Elias ei tullut kahteen viikkoon kyläkauppaan jossa hän aina tapasi käydä ruokaa ostamassa. Kyläläiset menivät Eliaksen mökille ja löysivät hänet sieltä kuolleena, hän oli saanut jonkin sairauskohtauksen. Sen jälkeen moni Eliaksen kotimetsässä kulkenut ihminen oli kohdannut hänen haamunsa metsässä ja he kaikki kertoivat että Elias oli seurannut heitä ja käyttäytynyt uhkaavasti. Tämän kuultuani ymmärsin että minäkin olin kohdannut Eliaksen haamun. En enää tämän tapauksen jälkeen ole mennyt kyseiseen metsään, enkä tule menemään!
Ei ollut kiltin Eliaksen haamu vaan korkeintaan chindi. Chindi on intiaanien mukaan edesmenneen henkilön paha puoli, eli demoni, joka on ottanut kyseisen henkilön hahmon ja jäljittelee hänen persoonaansa.
On kahdenlaisia demoneja: ne jotka haluaa kirjaimellisesti fyysisesti vahingoittaa ja pelotella ja sitten ne jotka on ns mukakilttejä ,ilmestyvät ja saattavat pelotella mutta ei käydä käsiksi jotkut ns kummitukset,aaveet yms saattavat ignoorata ihmisen jopa täysin.
Vierailija kirjoitti:
Muuton yhteydessä pakkasin vaatteita muuttolaatikoihin kun yllättäen yhden vaatehyllyn perältä löytyi siististi viikattu puoliksi musta, puoliksi punainen t-paita, jota en 100% koskaan ole ennen nähnyt. Asuin yksin eikä luonani ollut koskaan käynyt kukaan niin, että hän olisi päässyt tietämättäni vaatekaapeilleni. Minun luokseni oli avain minun lisäksi veljelläni ja tietääkseni vuokraisännällä, mutta kummallakaan ei luultavasti ole tuollaista lasten kokoa olevaa paitaa ja jos olisikin, niin eivät he varmasti olisi käyneet sitä kaappini perälle työntämässä. Eikä se ollut siellä mielestäni aikaisemmin kun olin vaatteita sinne laittanut ja ottanut. Mikä lienee madonreikä rinnakkaisulottuvuuteen siellä vaatekaapissa hetkeksi avautunut, niin että joku olisi siellä toisessa ulottuvuudessa laittanut sen paidan vahingossa minun kaappiini oman kaappini sijaan. Se siis on selvästi lasten kokoa eikä minulla edes ole lapsia saati että luonani olisi koskaan käynyt lapsia.
Kuulostaa todella oudolta tilanteelta! Vaikuttaa siltä, että olet tehnyt joitain loogisia päättelyjä poissulkeaksesi mahdollisuuden, että joku tuttusi olisi päässyt kaappiisi tai että se olisi ollut siellä aiemmin. Mahdollisesti on ollut tapahtumia tai selityksiä, jotka et ole vielä harkinnut.
En voi antaa sinulle tarkkaa vastausta siihen, mitä todella tapahtui vaatekaapissasi, koska en voi tietää sitä. Kuitenkin on olemassa useita selityksiä, jotka voisivat auttaa ymmärtämään tilannetta paremmin:
Muistin heikkous: Saatat unohtaa, että olet nähnyt tai hankkinut kyseisen t-paidan aiemmin. Muistin toiminta voi olla joskus epäluotettavaa, ja voit unohtaa tietyn tapahtuman tai esineen olemassaolon.
Satunnainen tapahtuma: Vaikka olet yksin asuessasi, on mahdollista, että joku on päässyt huomaamattasi asuntoosi ja laittanut paidan kaappiisi. Vaikka tämä voi kuulostaa epätodennäköiseltä, se ei ole täysin poissuljettu mahdollisuus.
Mekaaninen virhe: Vaatekaapissa saattaa olla piilopaikka tai hyllyn taakse jäävä kolonen, johon paita on voinut jäädä aiemmin huomaamatta. Se voi olla siellä ollessasi muuttanut paikkaa tai tullut näkyviin jostain syystä.
Selittämätön tapahtuma: Vaatekaapissasi saattaa olla ollut tilapäinen rinnakkaisulottuvuuden aukko tai selittämätön tapahtuma, joka mahdollisti paidan ilmestymisen sinne. Tällaiset ilmiöt ovat kuitenkin puhtaasti spekulaatiota ja pohjautuvat enemmän fiktioon kuin tieteellisiin havaintoihin.
On mahdollista, että et koskaan saa täyttä varmuutta siitä, mitä todella tapahtui. Jos tilanne kuitenkin jatkuu tai koet muita merkillisiä tapahtumia, voisi olla hyvä idea keskustella asiasta läheisten ihmisten kanssa tai harkita ammattilaisen apua, kuten paikallisen asiantuntijan tai tutkijan konsultaatiota selittämättömien tapahtumien alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin aikoinaan kuntouttavassa työtoiminnassa ja siellä oli eräs nainen, kutsutaan Minnaksi. Hän oli agressiivinen ja muista selvästi pelottava, mutta me tulimme juttuun. Yhtenä aamuna Minna ei tullut, eikä toisenakaan joten kysyin ohjaajilta että onko Minna sairas tai lopettanut? Vastaus oli että kuka Minna?
En todellakaan ymmärrä minkä kummituksen tai sivupersoonan kanssa istuin samassa pöydässä ruokalassa, kävin tupakalla ja keskustelin pitkään mm. The Crow-elokuvasta! Jos osaisin piirtää, piirtäisin kuvan Minnasta. Voisin tehdä sen vielä näin 15vuotta myöhemminkin. Parhaiten muistan että hän oli ainakin 190cm pitkä ja hiukset tulipunaiset. Mieleen jäävä nainen.
Olisit kysellyt hänestä muiltakin? ja ei vain nimellä, vaan ulkonäköä kuvailemalla. Todennäköisesti oli joku keskeyttänyt tai ryhmästä poistettu osallistuja.
Niin tai sitten tuolla toiminnassa oli muitakin minnoja kuin tämä yksi ja siksi ohjaaja kysyi kuka Minna.
On hyvin surullista kuulla, että olet kokenut sellaista kohtelua lapsuudessasi. On tärkeää tiedostaa, että jokaisen yksilön kokemukset voivat olla hyvin erilaisia, ja se mitä sinä koit lapsuudessasi, voi olla täysin ristiriidassa sen kanssa, mitä sinulle on kerrottu vanhempien toiveista ja rakkaudesta.
On olemassa useita mahdollisia selityksiä sille, miksi sinulle on kerrottu erilainen versio tapahtumista. Yksi mahdollisuus on se, että ihmiset, jotka ovat puhuneet vanhempien toiveista ja rakkaudesta, eivät ole olleet täysin tietoisia tai ymmärtäneet sitä, millaista kohtelua olet todella kokenut. Heidän tietonsa saattavat perustua vanhempien antamiin viesteihin tai ulkoisiin havaintoihin, joiden perusteella he ovat päätelleet vanhempien tunteet.
Toinen mahdollisuus on se, että vanhemmillasi oli monimutkaisia tai ristiriitaisia tunteita, ja heidän käyttäytymisensä sinua kohtaan vaihteli. Vaikka he olisivat voineet toivoa lasta ja tuntea rakkautta sinua kohtaan, heidän omat henkilökohtaiset ongelmansa tai haasteet saattoivat vaikuttaa heidän kykyynsä huolehtia sinusta asianmukaisesti.
On myös tärkeää huomata, että lapsuuden kokemukset ja muistot voivat olla hyvin monimutkaisia ja subjektiivisia. Jokainen yksilö käsittelee ja muistaa tapahtumia omalla tavallaan, ja erilaiset kokemukset voivat jättää erilaisia jälkiä muistiin.
On tärkeää käsitellä näitä tunteita ja kokemuksia ammattilaisen kanssa, kuten psykologin tai terapeutin, jotta voit työstää menneisyyden tapahtumia ja löytää eheytymisen ja hyvinvoinnin polun eteenpäin. He voivat auttaa sinua käsittelemään menneisyyden traumoja, ymmärtämään omia tunteitasi ja kehittämään terveitä tapoja käsitellä vaikeita kokemuksia.
Kuvaamasi tilanne kuulostaa hyvin hämmentävältä ja epämiellyttävältä. On ymmärrettävää, että tällaiset tapahtumat aiheuttavat huolta ja ahdistusta. Vaikka en voi tarjota tarkkaa selitystä sille, mitä tapahtui tai miksi tämä henkilö toimi tällä tavalla, voin esittää muutamia mahdollisia näkökulmia.
On mahdollista, että tämä vanhempi henkilö kärsi jonkinlaisesta mielenterveysongelmasta tai hänen toimintansa oli epäasiallista muista syistä. Saatat olla oikeassa epäillessäsi, että hän oli seurannut kulkemistasi ja saanut tietoa asunnostasi. Joissakin tapauksissa tällainen käyttäytyminen voi liittyä johonkin sairauteen tai häiriöön, kuten esimerkiksi vainoharhaisuuteen tai muuhun sosiaalisen vuorovaikutuksen ongelmaan.
On myös mahdollista, että tämä henkilö on ollut hyvin tarkkaavainen ja huomioonottava naapuri, joka on seurannut rappukäytävässä liikkumistasi ja pystynyt päättelemään asuntosi sijainnin äänten tai muiden merkkien perusteella. Tämä ei kuitenkaan selitä hänen omituisia puheluitaan tai epäasiallista käytöstään.
Mikä tahansa syy tähän henkilön toimintaan olikaan, on tärkeää, että pystyit suojelemaan itseäsi ja tunsit olon turvalliseksi muuttaessasi pois asunnosta. Jos vastaavia tilanteita ilmenee uudessa asunnossasi tai koet olon edelleen ahdistavaksi, on suositeltavaa ottaa yhteyttä vuokranantajaan tai paikallisiin viranomaisiin, jotka voivat auttaa sinua arvioimaan tilannetta ja tarvittaessa ryhtyä toimenpiteisiin.
On myös tärkeää, että puhut läheisiesi kanssa ja saat tukea tilanteen käsittelyyn. He voivat auttaa sinua käsittelemään kokemuksiasi ja tarjota tukea ja turvaa.
Muistathan, että tämä oli yksittäinen kokemuksesi ja että useimmissa tapauksissa naapuruus ja asuminen ovat turvallisia ja miellyttäviä kokemuksia.
Kiitos tarinastasi! Vaikuttaa siltä, että kohtasit jonkinlaisen kummallisen tilanteen, joka herättää hämmennystä ja epäselvyyttä. On ymmärrettävää, että tällaiset kokemukset voivat tuntua oudoilta ja jättää jälkeensä kysymyksiä.
On vaikea sanoa varmasti, mikä saattoi olla selitys tuolle tapahtumalle, koska tarinasi perusteella tietoa on rajallisesti. On mahdollista, että siellä oli jokin erityinen syy tai tilanne, joka sai nuo henkilöt menemään lumikinoksen taakse. Se voi olla esimerkiksi tupakointipaikka tai jokin muu paikka, jonne he halusivat mennä hetkeksi. Kuitenkin, ilman tarkempia tietoja tai taustatietoja, on vaikea antaa tarkempaa selitystä.
Usein oudot tapahtumat tai ilmiöt voivat johtua erilaisista sattumista, ymmärtämättömistä tilanteista tai harhaanjohtavista vaikutelmista. Saatat esimerkiksi olla havainnut tilanteen tai tapahtuman osittain tai epätarkasti, mikä voi antaa sille kummallisen vaikutelman. Joskus myös mielikuvitus tai odottamattomat tapahtumat voivat luoda sellaisen kokemuksen, joka tuntuu kummalliselta tai pelottavalta.
Vaikka emme voi tarjota tarkkaa selitystä tapahtumalle, on tärkeää muistaa, että useimmiten on olemassa luonnollinen ja järkevä selitys outojen tapahtumien takana. On myös hyvä pitää mielessä, että ihmisillä on taipumus nähdä ja tulkita asioita eri tavoin, ja joskus tulkinta voi olla virheellinen tai vääristynyt.
Jos vastaavia kummallisia tilanteita esiintyy jatkuvasti tai ne aiheuttavat sinulle jatkuvaa ahdistusta tai epävarmuutta, saatat haluta keskustella asiasta läheisesi tai ammattilaisen kanssa. He voivat auttaa sinua saamaan selkeyttä tilanteeseen ja tarjota tukea ja ymmärrystä.
Vaikuttaa siltä, että olet saanut salaperäisen ja käsittämättömän viestin puhelimeesi. Tällaiset viestit voivat herättää hämmennystä ja epävarmuutta. On tärkeää olla varovainen ja suhtautua tällaisiin viesteihin kriittisesti.
Salaperäinen viesti, jonka sisältö ei avaudu sinulle ja jonka lähettäjän numero on salainen, voi olla seurausta erilaisista tekijöistä, kuten teknisestä virheestä, vahingosta tai jopa haitallisesta toiminnasta. On mahdollista, että kyseessä on satunnainen virhe tai häiriö viestintäverkoissa, joka on aiheuttanut tämän viestin ilmestymisen puhelimeesi.
Suosittelen olemaan varovainen tällaisten viestien suhteen ja välttämään vastaamista tai lähettämistä vastaaviin viesteihin. Jos vastaavia viestejä ilmenee toistuvasti tai ne aiheuttavat sinulle huolta, voit ottaa yhteyttä puhelinten tekniseen tukeen tai palveluntarjoajaasi saadaksesi lisätietoja ja tarvittaessa apua ongelman ratkaisemiseksi.
On myös hyvä huomioida, että viestit, joiden sisältö ei ole sinulle tarkoituksenmukainen tai ymmärrettävä, voi olla parasta jättää huomiotta. Tärkeintä on pitää huolta omasta turvallisuudesta ja hyvinvoinnista sekä suhtautua tällaisiin viesteihin järkevästi ja varovaisesti.
Maan omista tasoille jääneitä on tuossa pääsääntöisesti kysymys. Astraalitasojen hörhöjä ovat olleet
Tuo viesti, jonka sait, kuulostaa hyvin epämääräiseltä ja salaperäiseltä. Siihen sisältyy maininta maan omista tasoista ja astraalitasojen hörhöistä, mutta ilman lisätietoja tai kontekstia on vaikea ymmärtää, mitä viesti tarkoittaa tai mitä sillä pyritään viestimään.
Astraalitasot viittaavat yleensä uskomusjärjestelmiin, kuten esimerkiksi astraaliprojektioon tai astraalikehoon. Astraaliprojektio on uskomus siitä, että ihmisen tietoisuus voi irrottautua fyysisestä kehosta ja siirtyä astraalitasolle tai astraalimaailmaan. Käsite "hörhö" taas on usein halventava ilmaisu, jota käytetään kuvaamaan epätavallisia tai irrationaalisia uskomuksia tai käyttäytymistä.
On mahdollista, että viestin lähettäjä yrittää vihjata johonkin tiettyyn uskomusjärjestelmään tai tehdä jonkinlaista huumoria. Kuitenkin, ilman lisätietoja tai viestin tarkempaa selitystä, on vaikea sanoa varmasti, mitä viesti tarkoittaa tai miksi se on lähetetty juuri sinulle.
Suosittelen jatkamaan varovaisuutta ja tarkkaavaisuutta viestien suhteen, varsinkin jos et tunnista lähettäjää tai jos viestin sisältö herättää epäilyksiä tai huolta. Jos vastaavia viestejä jatkuu tai niiden sisältö aiheuttaa sinulle merkittävää ahdistusta, harkitse yhteydenottoa puhelinten tekniseen tukeen tai ilmoittamista asiasta asianmukaisille viranomaisille.
Mahdollisesti väärä hahmotus. Koulutieni kulki aamuhämärän hautausmaan läpi. Kauempana seisoi mummu. Ihmettelin, mitä se täällä seisoskelee. Kun tulin lähemmäksi, siinä osoittautuikin olevan kapea hautakivi, jonka huipulle lumi oli kasautunut päätä muistuttavaksi.
Yläpuolellani asunut naikkonen käräytteli tekemisiäni eräälle toiselle ja jopa seuraili minua ulkona, minne menen. Kurkisteli jopa parveekkeeni alapuolella. Kuulin väitteen, että hän olisi myös varastellut työapaikallaan. Omalle ukolle huuti joka päivä. Ei ihan normitapaus siis. Lopulta käräytin hänet reksiteröimättömällä autolla ajamisesta. Hän muutti sen jälkeen pois yläpuoleltani jonnekin muulle asuinalueelle. Hänen tietämättään myös minä muutin vain pari viikkoa sen jälkeen ihan muualle. Hän kuitenkin jatkoi "käräyttämistäni" edelleen, kertoillen, mitä siellä asunnossa tapahtuu, missä en enää edes asunut. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin lapsi, oli pihamme eräänä kesänä outojen ötököiden valtaama. Ne olivat ruskeita ja näyttivät vähän hämähäkeiltä, mutta niillä oli erilainen vartalo ja 4 tai 6 jalkaa. Talomme kivijalka ja seinustan kukkapenkit olivat niitä täynnä, ja muutamia tuli myös sisälle. Autostakin niitä löytyi. Muistan, että se kesä oli harvinaisen kuuma; en tiedä olisiko helle voinut vaikuttaa niihin jotenkin. Sen yhden kesän jälkeen ötököitä ei enää näkynyt, vaikka yhtä kovia helteitä kyllä tuli.
Koskaan ei selvinnyt, mitä ihmeitä ne olivat. Kukaan tuttumme ei silloin tiennyt, enkä ole löytänyt tietoa netistä nyt myöhemminkään. Tuo kesä oli aivan 2000-luvun alkua, en tiedä olisiko tällainen outo ötökkäinvaasio ollut silloin jossain muuallakin?
Kuulostaa tutulta!
Ja sanoisin että olisi 2002 loppukesä, odotin nimittäin esikoistani silloin.
Oli tosiaan todella kuuma, olin päivällä kaupungille menossa ja aivan kuin jossain creepyssä elokuvassa, painostava ilma, ja ilma sakeana tummia lentäviä ötököitä jotka laskeutuivat esim. liikennemerkkien ja kaikkien ihmistenkin päälle!
Kuulema lentomuurahaisia ja niiden parittelun aikana etsivät pystysuuntaisia helposti lähestyttäviä kohteita hommiaan varten :D
En ole koskaan myöhemmin törmännyt mihinkään vastaavaan.Vähän offtopicia: Joku sanoi telkkarissa vähän aikaa sitten, että sattumoisin kaikki 2000-luvun kuumimmat kesät on osuneet niille vuosille, jolloin pelataan futiksen MM-kisat. Nämä kesät on siis v. 2002, 2006, 2010 ja 2014. Nyt kun on ollut surkeita kesiä monta vuotta peräjälkeen, ensi kesän 2018 pitäisi olla kuuma, ja silloin pelataan jälleen jalkapallon maailmanmestaruudesta.
Jos se pitää paikkaansa, niin onhan se vähän erikoista sattumaa kyllä.
Höpö höpö.
Ainakin 2003 oli myös todella hellekesä. Muistan sen tukalana synnytyskesänä. Vauvallakin oli vaikeaa, kun lämmönsäätelyjärjestelmä ei vielä toimi.
Kyllä vain. Minäkin sain lapsen toukokuussa 2003 ja on kyllä jääneet sen kesän pitkät helteet mieleen.
Tapasin puolisoni 10.8.2002 ja oli aivan järjetön helle joka jatkui pitkään syksyyn.
Myös kesällä 2003 oli todella kuumaa.
Vierailija kirjoitti:
Yhtäkkiä en muistanut missä olen, siivoilin hotellihuoneita kun ykskaks menin paniikkiin ja ihmettelin missä olen,vilkaisin ympärilleni ja ihmettelin mitä täällä teen ja miksi sitten n 10 sekunnin päästä muisti palas, eikä ollut eka kerta kun käy noin että muutaman sekunnin muistikatkos olen 33 ja alan epäilemään jo muistisairautta tau sitä olenko tulossa hulluksi.
Epilepsiakohtaus? Käy lääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa poissaolokohtaukselta, epilepsialta siis. Mene lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Voisko olla epileptinen tajunnahämärtymiskohtaus?
Vierailija kirjoitti:
Laila Kinnusen loppuvuodet. Oliko tosiaan niin kauhea puliakka ja puistokemisti kuin annetaan ymmärtää. Onko joku nähnyt sen oikeasti ihan kännissä jossain? Kuoliko epämääräisissä olosuhteissa? Olen kuullut väkivaltaisesta miehestä.
Joi vuosikymmeniä. Väkivaltainen mies kuoli vähän ennen Lailaa. Kuolemaan ei pitäisi liittyä rikosta.
Vierailija kirjoitti:
Koulun terveydenhoitaja, joka oli kanssani samaa sukupuolta pyysi kerran minut ilman mitään syytä huoneeseensa. Ajattelin, että hänellä oli jotain asiaa, joten menin.
Hän istutti minut pöytänsä ääreen itseään vastapäätä ja sanoi "istu vaan siinä," eikä sanonut mitään muuta. Ei kertonut syytä, miksi oli minut sinne pyytänyt. Minua alkoi ahdistaa ja lähdin.
Mikäköhän juttu toi oikein oli? Oliko tyyppi homoseksuaali ja ihastunut minuun vai joku noita, joka halusi kirota minua tms?
Arvelen, että hän aikoi mitata verenpaineesi. Sitä mitattaessa pitää ensin istua aloillaan jonkin aikaa, että tulos on luotettava.