Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilkeä työkaveri

Vierailija
21.12.2017 |

Työkaveri on siis tosi ilkeä, tyly, manipuloiva ja suuttuu helposti ihan ilman syytä jne, oikeastaan voisi jo puhua ihan kiusaamisesta, käyttäytyy noin tökerösti joka päivä. Ei auta vaikka hänelle on ystävällinen, joten mitä asialle voi tehdä, riidellä, lopettaa puhuminen, kertoa pomolle, tehdä jäynää vai mitä ihmettä?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ainakaan tehdä jäynää, mitä se auttaisi?

Vierailija
2/49 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on tullut vaikka mitä vaihtoehtoja mieleen, mutta on ikävää joka päivä kuunnella ilkeilyä, voisi tietysti olla itsekin ilkeä ja antaa takaisin ns samalla mitalla, mutta silloinhan vaan syyllistyisi itse samaan eikä se varmaankaan auta asiaa. Onko kenelläkään ollut samanlaista tilannetta, mitä olette tehneet asialle?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laittaisi kova kovaa vastaan. Hauku se ja osu arkaan paikkaan.

Vierailija
4/49 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyöt legot lattialle, ni ehkä oppii olemaan.

Vierailija
5/49 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyöt legot lattialle, ni ehkä oppii olemaan.

Muuten hyvä idea mutta taitaisin saada vain ja ainoastaan itselleni ongelmia.

Vierailija
6/49 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laittaisi kova kovaa vastaan. Hauku se ja osu arkaan paikkaan.

Tätä minäkin oon pohtinut, jos ei ymmärrä hyvällä niin jospa sitten pahalla. Mutta sitten se menee pomolle lirkuttelemaan jotain tyyliin että ensin hän ei tehnyt mitään ja minä aloin rähjätä ihan syyttä?

Ap

Vierailija
7/49 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveri on siis tosi ilkeä, tyly, manipuloiva ja suuttuu helposti ihan ilman syytä jne, oikeastaan voisi jo puhua ihan kiusaamisesta, käyttäytyy noin tökerösti joka päivä. Ei auta vaikka hänelle on ystävällinen, joten mitä asialle voi tehdä, riidellä, lopettaa puhuminen, kertoa pomolle, tehdä jäynää vai mitä ihmettä?

Ootko sattumalta päiväkodissa töissä?

Siellä vaikuttaa just 1 tollanen mulkku ja lto siunaa kaiken hiljaisuudessa........

Vierailija
8/49 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttele. Kuulostaa luonneongelmaiselta.

Vierailija
9/49 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se pomon edessä on niin kiva ja ystävällinen mutta kun se kääntää selkänsä niin...

Pitäishän aikuisten ihmisten tulla toimeen keskenään, mutta kun ei.

Ap

Vierailija
10/49 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, kuulostaa tutulle. Itsekin tein työkeikkoja firmalle, jossa oli yks nainen täysiverinen narttu. Vittuili, piikitteli, nakitti mulle vittumaisimmat jutut jne. Olin yltiöystävällinen sille, koska näin, että se vitutti sitä kaikkein eniten. Lopulta en enää jaksanu vaan vaihdoin muualle tekemään keikkaa

Vierailija
11/49 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita esimiehelle. Pidä päiväkirjaa, mitä, missä, milloin mustaa valkoisella. Esimiehesi on VELVOLLINEN puuttumaan tilanteeseen. Vaikka olisivat ystäviä.

Vierailija
12/49 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut täysin identtinen tilanne ex-työpaikassa. Se lähin kollega päätti inhota minua, mutta en ollut ainoa hänen "uhri", sillä minun edeltäjä oli saanut myös kylmää kyytiä. Oli todella ilkeä, haukkui, puhui pahaa selän takana ja suoraan. Jopa karjui pää punaisena. Yhden työpäivän jälkeen huomasin autossani ison naarmun. En ihmettele vaikka olisi ollut tämän työ"kaverin" tekosia.

Kävi niin ikävästi että tämä tyyppi savusti minut ulos firmasta.

Vierailija
13/49 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun ensin kahden kesken. Kysy onko hän käsittänyt että käyttäytyy lapsellisesi/vittumaisesti jne. ja ellei lopeta niin viet asian eteenpäin. Eli ole asiallinen, mutta uhkailet samalla niillä "työkaluilla" joita voit oikeasti käyttää. Pomo on seuraava taho ja ellet luota pomoon, niin työsuojeluvastaava on seuraava. Työsuojeluhenkilö saattaa kutsua sinut ja tuon vatipään saman pöydän äärelle.

Tuo vatipää voi tietysti kieltää kaiken. Sitää hän ei voi kieltää, etteikö olisi aiheuttanut sinulle ikävää fiilistä sanomisilla ja käyttäytymisellään. Kai siinä pöydän äärellä tehdään jokin sopimus. Vähintään niin, ettei hän puhu sinulle, ellei sitten vain työasiaan liittyviä. Ei kannata itse alkaa vittuilla, voi keittää soppaa huonompaan suuntaan. Siksi suosittelen niillä asioilla uhkailua, jotka voit oikeasti toteuttaa (pomo,  työsuojelu).

Vierailija
14/49 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttele. Kuulostaa luonneongelmaiselta.

Yritän vältellä niin paljon kun pystyn mutta aina välillä joudutaan tekemään töitä yhdessä. Välillä yrittää manipuloida ja välillä alkaa rähjätä jostain, vaikka kaikesta huolimatta itse olen yrittänyt suhtautua ihan asiallisesti ja ystävällisesti.

Ap

Vierailija
15/49 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut täysin identtinen tilanne ex-työpaikassa. Se lähin kollega päätti inhota minua, mutta en ollut ainoa hänen "uhri", sillä minun edeltäjä oli saanut myös kylmää kyytiä. Oli todella ilkeä, haukkui, puhui pahaa selän takana ja suoraan. Jopa karjui pää punaisena. Yhden työpäivän jälkeen huomasin autossani ison naarmun. En ihmettele vaikka olisi ollut tämän työ"kaverin" tekosia.

Ai niin, esimiehelle tietenkin sanoin hankalasta tilanteesta,mutta eihän sitä kiinnostanut. Tilanne vaan kääntyi minua vastaan.

Vierailija
16/49 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on tullut olo, että työttömänä on enemmän ne hyvät ihmiset.

Vierailija
17/49 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhun ensin kahden kesken. Kysy onko hän käsittänyt että käyttäytyy lapsellisesi/vittumaisesti jne. ja ellei lopeta niin viet asian eteenpäin. Eli ole asiallinen, mutta uhkailet samalla niillä "työkaluilla" joita voit oikeasti käyttää. Pomo on seuraava taho ja ellet luota pomoon, niin työsuojeluvastaava on seuraava. Työsuojeluhenkilö saattaa kutsua sinut ja tuon vatipään saman pöydän äärelle.

Tuo vatipää voi tietysti kieltää kaiken. Sitää hän ei voi kieltää, etteikö olisi aiheuttanut sinulle ikävää fiilistä sanomisilla ja käyttäytymisellään. Kai siinä pöydän äärellä tehdään jokin sopimus. Vähintään niin, ettei hän puhu sinulle, ellei sitten vain työasiaan liittyviä. Ei kannata itse alkaa vittuilla, voi keittää soppaa huonompaan suuntaan. Siksi suosittelen niillä asioilla uhkailua, jotka voit oikeasti toteuttaa (pomo,  työsuojelu).

Sitä minäkin oon miettinyt että tilannetta pahentaa jos itsekin alan asiattomaksi, vittuilemaan tms. Sen takia olen ollut asiallinen, vaikka tunnen itseni välillä ihan lampaaksi, mutta en omalta osaltani halua lietsoa tilannetta. Jos pitää joku työasia hoitaa yhdessä niin saattaa äksyillä ja olla tosi töykeä.

On mulla ennenkin ollut ikäviä työkavereita mutta ei mitään tähän verrattavaa.

Ap

Vierailija
18/49 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, esimiehelle tietenkin sanoin hankalasta tilanteesta,mutta eihän sitä kiinnostanut. Tilanne vaan kääntyi minua vastaan.

Tätä minäkin pelkään, että syyt saankin minä. Kun osaa esittää niin kivaa tyyppiä oikeiden ihmisten edessä ettei ne edes uskoisi jos kertoisi millainen oikeasti on.

On muuten ikävää että yleensä se "häirikkö" jatkaa töissä ja "uhri" väistyy, etsii uuden työpaikan tai muuten jää pois kun ei enää jaksa.

Vierailija
19/49 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin pelkään, että syyt saankin minä. Kun osaa esittää niin kivaa tyyppiä oikeiden ihmisten edessä ettei ne edes uskoisi jos kertoisi millainen oikeasti on.

On muuten ikävää että yleensä se "häirikkö" jatkaa töissä ja "uhri" väistyy, etsii uuden työpaikan tai muuten jää pois kun ei enää jaksa.

Lisään vielä, taatusti ymmärtää olevansa ilkeä, koska on sitä aina kun mahdollista mutta tietää myös milloin täytyy olla kiva ja ystävällinen, eli silloin kun on pomo, asiakas tmv paikalla, pyytää jotain palvelusta tms, eli on vain ilkeä ja manipuloiva ihan tarkoituksella.

Joten epäilen että asian puheeksi ottamisesta ei olisi mitään hyötyä. Tuntuu jotenkin turhalta uhata että kerron asiasta pomolle, sehän nauraisi vain päin naamaa ja osaisi alkaa keksimään hyviä selityksiä ja syytöksiä minua kohtaan. Ellei sillä ole niitä jo valmiina.

Ap

Vierailija
20/49 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy kaukana. Älä päästä lähellesi. Hukkukoot siihen paskaansa.