Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin köyhillä sitten menee sitä rahaa ettei ole varaa ruokaan?

Vierailija
21.12.2017 |

Eivätkö he saa tt-tukea jos ovat työttömänä? ja jos töissä niin palkkaa. mihin ihmeeseen ne rahat sitten menevät jos ei kerta ole varaa ruokaan? itse elelin joskus tt-tuella 2 vuotta eikä ollut mitään ongelmia, päinvastoin rahaa jäi aina yli 50e kuukaudessa eikä ikinä tarvinnut edes laskea kunnolla rahoja kunhan ei liikaa törsänny. Tottakai vaatteisiin piti säästää aina pari kuukautta.

Veikkaisin että ne köyhien rahat menee niihin 10 lemmikkiin, röökiin, viinaan ja velkoja maksetaan ottamalla lisää pikavipposta

Kommentit (374)

Vierailija
321/374 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäksi lääkkeisiin. Köyhillä tuntuu usein olevan lääkitystä vaativia sairauksia, tai sitten he ovat köyhiä sairauksien takia. On tosiaan mielenkiintoista et köyhillä usein on useita lemmikkieläimiä joiden jo pelkkään ruokaan menee paljon rahaa.

Mielenkiintoista että työttömällä on lemmikki? Tuliko mieleen että se lemmikki on hankittu kun vielä oltiin töissä ja kaikki ok? Pitäsikö se hyvinkin rakas lemmikki sitten heittää kadulle kun työttömyys iskee?

Vierailija
322/374 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten palstalla on edelleen idiootteja, jotka kuvittelevat että kaikille sosiaalitukia saaville "maksetaan kaikki"?

Työttömistä vain pieni osa (30%) on toimeentulotuen piirissä. Eli valtaosa ei saa kuin työttömyystuen ja asumistuen, mitään ei makseta vaan kaikki pitää maksaa itse. Myös se vuokran osuus joka on asumituen yli jäävä omavastuuosuus.

Eli käteen jää todellakin vuokran jälkeen elämiseen alle 500 euroa!

Siitä on maksettava itse puhelin, sähkö, lääkkeet ja muut terveydenhuoltoon liittyvät maksut. Miettikääpä sitten mitä jää ruokaan, vaatteisiin ja sen sellaisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/374 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole korona tehnyt riittäväsi työttömiä ja köyhiä lisää vielä näköjään... sama lyttääminen jatkuu edelleen....:(

Vierailija
324/374 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja lisäksi lääkkeisiin. Köyhillä tuntuu usein olevan lääkitystä vaativia sairauksia, tai sitten he ovat köyhiä sairauksien takia. On tosiaan mielenkiintoista et köyhillä usein on useita lemmikkieläimiä joiden jo pelkkään ruokaan menee paljon rahaa.

Olen köyhä ( en toimeentulotuella) juuri sairauden takia. Ja yllättävästi rahaa menee lääkkeisiin tai johonkin muuhun joka tuntuu auttavan. Lisäravinteet tai joku tietty hieronta. Ja jos ihminen on hieronnan jälkeen jonkun viikon vaikka kivuton, niin siihen yrittää saada rahat riittämään. Ja laskin tarkkaan kun otin meille lasten mankumisesta hamsterin. Kaikkineen se aloitus maksoi 25€. Mutta yllättävästi hamsterin kulutus/kk tuntui tiukassa budjetissa. Jouduin viemään sen jopa eläinlääkärille, koska se kärsi ja kärsi, mutta ei kuollut. Olin selvittänyt että ne kuolla kupsahtaa, eikä siitä tule kuluja. Niin yllättäviä kuluja tulee, vaikka kuinka budjetoitu. Ja koska tavallaan koko ajan elää äärirajoilla ja säästäen , niin pienet heilahdukset tuntuu. Itse olen joskus sinkkuna elänyt vähän aikaa toimeentulotuella, juuri sairastumisen takia. Sinkkuna oli paljon helpompi saada rahat riittämään, kuin lasten kanssa. Eikä sinkkuna rahanpuute stressanut, niin kuin nyt. Ja kiitos teille kaikille, jotka koko ajan hyökkäätte meidän köyhien kimppuun. Voisitteko edes olla niputtamatta meitä kaikkia samaan? En itsekään niputa kaikkia hyvintoineentulevia idiooteiksi, joilla ei ole mitään elämänkokemusta.

Vierailija
325/374 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä sen köyhän jolle "maksetaan kaikki".

Vierailija
326/374 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole korona tehnyt riittäväsi työttömiä ja köyhiä lisää vielä näköjään... sama lyttääminen jatkuu edelleen....:(

Joidenkin oma elämä kun näyttää olevan niin epätyydyttävää, että ainoa ilo on köyhien ja vammaisten pilkkaaminen netissä päivittäin.

Vierailija
327/374 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HyvääJoulua kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö he saa tt-tukea jos ovat työttömänä? ja jos töissä niin palkkaa. mihin ihmeeseen ne rahat sitten menevät jos ei kerta ole varaa ruokaan? itse elelin joskus tt-tuella 2 vuotta eikä ollut mitään ongelmia, päinvastoin rahaa jäi aina yli 50e kuukaudessa eikä ikinä tarvinnut edes laskea kunnolla rahoja kunhan ei liikaa törsänny. Tottakai vaatteisiin piti säästää aina pari kuukautta.

Veikkaisin että ne köyhien rahat menee niihin 10 lemmikkiin, röökiin, viinaan ja velkoja maksetaan ottamalla lisää pikavipposta

Huono trolli, mutta eipä se 518e mitään juhlaa ole. Itse jouduin luopumaan kunnan halvimmasta mahdollisesta vuokra-asunnosta (455 e/kk) ja muuttamaan avomieheni luo. Kyseessä on muuten pieni kunta Pohjolan perukoilla, ei mikään Westend. Rahaa ei jäänyt KOSKAAN säästöön, vaan päinvastoin jouduin jatkuvasti pyytämään lainaa äidiltäni päivittäisiin menoihin, mm. lääkkeisiin ja ruokaan. Sairastan vaikeaa autoimmuunisairautta ja joudun myös terveydentilani vuoksi käyttämään gluteenittomia luomutuotteita. En voi syödä mitä sattuu halpaa roskaruokaa, vaan mahdollisimman täysipainoista ja monipuolista sekä paljon erilaisia kasvikunnan tuotteita. En todellakaan juo tai "röökaa", olen absolutisti. Ymmärrätkö mitä se tarkoittaa? Lemmikkejä en ole koskaan omistanut enkä tule omistamaan, ja velkoja saati pikavippejä en ikimaailmassa ottaisi kuin äärimmäisen pakon edessä omalta äidiltäni.

Joten kelaapa sitä.

Mikä on sellainen terveydentila, jonka vuoksi pitää syödä luomutuotteita, luomulla kun ei tutkitusti ole terveysvaikutuksia (sillä on toki muita etuja)?

Ja mitähän ovat sitten ne muut edut (yksilötasolla), jos terveys ja yleinen hyvinvointi lasketaan pois?

Ihan maalaisjärjellähän sen tajuaa, että mitä puhtaampaa ruokaa, sitä terveellisempää. Ja varsinkin jos on joku sairaus, on syytä syödä mahdollisimman terveellistä ruokaa.

-Eri

Vierailija
328/374 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista että työttömällä on lemmikki? Tuliko mieleen että se lemmikki on hankittu kun vielä oltiin töissä ja kaikki ok? Pitäsikö se hyvinkin rakas lemmikki sitten heittää kadulle kun työttömyys iskee?

Voi olla, muttei kaikilla, vaan lemminnien määrä vain kasvaa tilanteesra riippumatta.

Olin aikoinaan rotukoirapiireissä ja siellä oli useampia työttömiä, jotka kasvattivat koiria. Koiria oli useita ja niitä ostettiin ja myytiin maan rajojen yli.

Saman tiedän pätevän myös rotukissapiireihin.

Vierailija
329/374 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen köyhä ( en toimeentulotuella) juuri sairauden takia. Ja yllättävästi rahaa menee lääkkeisiin tai johonkin muuhun joka tuntuu auttavan. Lisäravinteet tai joku tietty hieronta. Ja jos ihminen on hieronnan jälkeen jonkun viikon vaikka kivuton, niin siihen yrittää saada rahat riittämään. Ja laskin tarkkaan kun otin meille lasten mankumisesta hamsterin. Kaikkineen se aloitus maksoi 25€. Mutta yllättävästi hamsterin kulutus/kk tuntui tiukassa budjetissa. Jouduin viemään sen jopa eläinlääkärille, koska se kärsi ja kärsi, mutta ei kuollut. Olin selvittänyt että ne kuolla kupsahtaa, eikä siitä tule kuluja. Niin yllättäviä kuluja tulee, vaikka kuinka budjetoitu. Ja koska tavallaan koko ajan elää äärirajoilla ja säästäen , niin pienet heilahdukset tuntuu. Itse olen joskus sinkkuna elänyt vähän aikaa toimeentulotuella, juuri sairastumisen takia. Sinkkuna oli paljon helpompi saada rahat riittämään, kuin lasten kanssa. Eikä sinkkuna rahanpuute stressanut, niin kuin nyt. Ja kiitos teille kaikille, jotka koko ajan hyökkäätte meidän köyhien kimppuun. Voisitteko edes olla niputtamatta meitä kaikkia samaan? En itsekään niputa kaikkia hyvintoineentulevia idiooteiksi, joilla ei ole mitään elämänkokemusta.

Ot, mutta sinkku tarkoittaa, ettei ole parisuhteessa, ei sitä, etteikö olisi lapsia.

Vierailija
330/374 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalomielisyyttäni liityin facessa muutamaan apua vähävaraisille- ryhmään. 

Kuvittelin auttavani ihmisiä jaloilleen ja panostukseni tulevan tarpeeseen. 

Kissan viikset, härskejä hyväksikäyttäjiä kaikki tyynni!

Rahaa on

- viinaan, tupakkaan ym. päihteisiin

- tekoripsiin, rakennekynsiin jne

- merkkilaukkuihin, omiin vaatteisiin

- biletykseen

... jne

Rahaa EI ole

- lapsen ruokaan ja vaatteisiin 

- laskuihin

Sitten säälitarinoilla meiltä hyväuskoisilta viedään rahat.

Aikani seurattuani ryhmiä ja todettuani, että siellä vuodesta toiseen hengaa samaa kerjurit, 

niin tulin siihen tulokseen , että ei Suomessa köyhiä ole. Kela ja sossu auttaa. Rahojen käyttäminen on itsestä kiinni.

Vierailija
331/374 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
332/374 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse nykyisin jossain määrin hyvässä tilanteessa – on vakityö, maisterin paperit, omistusasunto/asuntolaina. Palkka ei ole hirveän suuri, mutta pärjään. Olen kuitenkin ollut myös tilanteessa, josta olisi voinut helposti ajautua sellaiseen elämään, että rahat menevät alkoholiin, tupakkaan ja lemmikkeihin, ja jossa ei olisi ollut sitä työpaikkaakaan. 

Asioista tulee helposti kierre: tulee jokin vastoinkäyminen kuten ero, siitä seuraa ehkä masennusta, sitä saattaa alkaa lääkitä Suomen yleisimmällä (mutta huonolla) mielialalääkkeellä alkoholilla, kuten että tekee mieli käydä enemmän baareissa etsimässä seuraa ja piristämässä mieltä. Tämä taas saa helposti tupakoimaan enemmän, jos sellaiseen on varaa, tai masentunut mieliala ei ainakaan kannusta lopettamaan. Rahaa kun menee paljon näihin, sitä ei sitten olekaan terapiaan, joka voisi auttaa suosta ylös. Lemmikki on helpompi ratkaisu, siitä saa seuraakin. 

Helppo se on sivusta neuvoa, että tee niin ja näin niin rahaa säästyy, mutta ihmisen mieli on sellainen, etenkin jos voimavarat ovat jo valmiiksi heikot, että niihin helppoihin ratkaisuihin tulee tartuttua.

Vierailija
333/374 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten palstalla on edelleen idiootteja, jotka kuvittelevat että kaikille sosiaalitukia saaville "maksetaan kaikki"?

Työttömistä vain pieni osa (30%) on toimeentulotuen piirissä. Eli valtaosa ei saa kuin työttömyystuen ja asumistuen, mitään ei makseta vaan kaikki pitää maksaa itse. Myös se vuokran osuus joka on asumituen yli jäävä omavastuuosuus.

Siitä on maksettava itse puhelin, sähkö, lääkkeet ja muut terveydenhuoltoon liittyvät maksut. Miettikääpä sitten mitä jää ruokaan, vaatteisiin ja sen sellaisiin.

Syynä tuohon on se työssäkäyvä puoliso, joka makselee sitten valtaosan asumis- ja elämiskuluista. Muuthan saa sitä toimeentulotukea. 

Vierailija
334/374 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa on

- biletykseen

... jne

Rahaa EI ole

- laskuihin

Aikani seurattuani ryhmiä ja todettuani, että siellä vuodesta toiseen hengaa samaa kerjurit, 

niin tulin siihen tulokseen , että ei Suomessa köyhiä ole. Kela ja sossu auttaa. Rahojen käyttäminen on itsestä kiinni.

Ja luulet sitten oikeasti, että kaikki köyhät ovat samanlaisia? Anteeksi, mutta näyttää olevan mahdollista päästä hyväosaiseksi aika heppoisilla älynlahjoilla Suomessa. :(

Vierailija
335/374 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ns työssäkäyvä köyhä. Palkkaa on sen verran ettei tukia tipu, ja palkka meneekin sitten vuokraan, sähköön, puhelinlaskuihin, lasten lukiokirjoihin, työ- ja koulumatkoihin, vaatteisiin. Tiukille menee, joka kuukausi. En polta, juo, autoa ei ole, en ole peliongelmainen, liittymät on edullisia, ei ole lemmikkejä.

Oletko harkinnut alan vaihtoa?

Haistakaa te Hankenilaiset pitkä huilu ! Jos joku ihana ihminen haluaa auttaa muita ihmisiä ja esim. toimii lähihoitajana en häntä lähde syyllistämään köyhyydestään.

Ei ole hyvien ihmisten vika, että yhteiskunnassa vain mulkut ja kynäniskat pärjäävät.

Vierailija
336/374 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan sairauspäivärahaa 600e ja lapsilisät 200e. Mitään tukia en saa. Onneksi mulla on mies tosin maajussi jolla ei suuria tuloja ole.

Vierailija
337/374 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömistä vain pieni osa (30%) on toimeentulotuen piirissä. 

Silloin pitää realisoida joko omaisuutta tai  puoliso :)  kokonaistulot- ja menot ratkaisee.

Vierailija
338/374 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahaa on

- biletykseen

... jne

Rahaa EI ole

- laskuihin

Mistä Facebook ryhmistä on kyse?

Vierailija
339/374 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ns työssäkäyvä köyhä. Palkkaa on sen verran ettei tukia tipu, ja palkka meneekin sitten vuokraan, sähköön, puhelinlaskuihin, lasten lukiokirjoihin, työ- ja koulumatkoihin, vaatteisiin. Tiukille menee, joka kuukausi. En polta, juo, autoa ei ole, en ole peliongelmainen, liittymät on edullisia, ei ole lemmikkejä.

Arjensankari - respect!

Vierailija
340/374 |
23.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HyvääJoulua kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono trolli, mutta eipä se 518e mitään juhlaa ole. Itse jouduin luopumaan kunnan halvimmasta mahdollisesta vuokra-asunnosta (455 e/kk) ja muuttamaan avomieheni luo. Kyseessä on muuten pieni kunta Pohjolan perukoilla, ei mikään Westend. Rahaa ei jäänyt KOSKAAN säästöön, vaan päinvastoin jouduin jatkuvasti pyytämään lainaa äidiltäni päivittäisiin menoihin, mm. lääkkeisiin ja ruokaan. Sairastan vaikeaa autoimmuunisairautta ja joudun myös terveydentilani vuoksi käyttämään gluteenittomia luomutuotteita. En voi syödä mitä sattuu halpaa roskaruokaa, vaan mahdollisimman täysipainoista ja monipuolista sekä paljon erilaisia kasvikunnan tuotteita. En todellakaan juo tai "röökaa", olen absolutisti. Ymmärrätkö mitä se tarkoittaa? Lemmikkejä en ole koskaan omistanut enkä tule omistamaan, ja velkoja saati pikavippejä en ikimaailmassa ottaisi kuin äärimmäisen pakon edessä omalta äidiltäni.

Joten kelaapa sitä.

Mikä on sellainen terveydentila, jonka vuoksi pitää syödä luomutuotteita, luomulla kun ei tutkitusti ole terveysvaikutuksia (sillä on toki muita etuja)?

Ja mitähän ovat sitten ne muut edut (yksilötasolla), jos terveys ja yleinen hyvinvointi lasketaan pois?

Ihan maalaisjärjellähän sen tajuaa, että mitä puhtaampaa ruokaa, sitä terveellisempää. Ja varsinkin jos on joku sairaus, on syytä syödä mahdollisimman terveellistä ruokaa.

-Eri

Luomun terveellisyydestä ei ole näyttöä. Fakta.

Luomu on eettinen valinta. Fakta.

Ruokavalion koostamisella on vaikusta. Fakta.