Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viimeisen parin vuoden aikana työllistynyt akateeminen: monta hakemusta lähetit ennen ensimmäistä haastattelukutsua? Tai työpaikan saamista?

Vierailija
21.12.2017 |

Kysymys otsikossa.

Ja kyllä, kyselen anekdootteja, vaikka niistä ei voi vetää minkäänlaisia yleisluontoisia johtopäätöksiä. Tilaston keräämisen sijaan haen nimittäin rohkaisua jatkaa työhakemusten rustailua, vaikka olo on nyt todella epätoivoinen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan v...n monta.

Vierailija
2/11 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 työhakemusta viimeisen neljän kuukauden aikana, kaksi kutsua haastetteluun, edelleen työtön eli oikeastaan tämä ei koskenut minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-15.

Vierailija
4/11 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/11 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

72. Yksi haastattelukutsu. Mua ei valittu ensiksi, mutta kaksi valittua peruivat ja sain työn. Olin vuoden työtön valmistumisen jälkeen. Ikäni siis ongelma, olen 25-vuotias.

Vierailija
6/11 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin alani avoimiin paikkoihin, mutta auki on vain virkoja joihin ei vastavalmistuneena ole mitään saumaa. Halemuksia n. 30, kunnes sain sijaisuuden mikä ei ollut edes avoimessa haussa.

Vierailija
7/11 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 60 hakemusta ja noin 100 kontaktia muuta kautta (lähinnä LinkedInssä). Lopulta aloin hakea pelkästään suomen ulkopuolelle, koska suomihaut hyvin hyvin harvoin johtivat edes haastatteluun. Työllistyin sitten näiden avulla, muutto pois maasta parin viikon päästä.

En ihmettele yhtään aivovuotoa. Minullakin on kaksi maisterintutkintoa, aloilta joiden pitäisi olla hyvin työllistäviä. Mutta ilmeisesti "väärä" sukupuoli ja noin 40v ikä sitten vaikuttaa, koska kokemus ja paperit on erinomaiset. Jatkanpa sitten verojenmaksua muualle...

Vierailija
8/11 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on useamman vuoden takaa, mutta lähetin varmaan satoja hakemuksia. Työllistyminen onnistui vasta erään täydennyskoulutuksen jälkeen. Ensimmäinen oman alani työpaikka oli toimistosihteerin nimikkeellä tehtävää asiantuntijatyötä, jota kovin moni ko. asiaa osaava ei nimikkeen vuoksi tajunnut hakea (tai pitänyt mielekkäänä). Sen jälkeen jatko on ollut helppoa.

Vierailija
9/11 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi epätoivoinen kanssa! On kyllä pettynyt olo, kun ensin teki hirveän puserruksen koulun kanssa ja sitten sähköpostiin ei kilahda ikinä muuta kuin se sama fraasi: "Kiitos hakemuksestasi! Valintamme ei tällä kertaa..."

Haastatteluun pääsykin tuntuu aika mahdottomalta, kun paikkaa hakee aina se 100 tyyppiä. Työttömänä olo on tylsää ja ahterista! Sori tämä ei ehkä motivoinut, mutta olen samassa tilanteessa. :D

Tsemppiä sinne ap:lle!

Vierailija
10/11 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

72. Yksi haastattelukutsu. Mua ei valittu ensiksi, mutta kaksi valittua peruivat ja sain työn. Olin vuoden työtön valmistumisen jälkeen. Ikäni siis ongelma, olen 25-vuotias.

Oletko liian vanha?

Vierailija
11/11 |
21.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä