idioottien ympäröimänä-kirja oletteko lukeneet?
Entä oletteko alkaneet käytännössä lokeroimaan ihmisiä? Tämä vauva av, on tosi hyvä paikka harjoitella aloituksien ja vastauksien perusteella pohtimaan kuka edustaa mitäkin väriä.
Kommentit (11)
Olen lukenut. Sama luokitus on miljoonassa muussakin: disc, peili, hippokrates, dunderfelt.....
Ihan samaa sisältöä pienin vivahde-eroin.
Eli mikä tämä luokitus on nimeltään? Joku persoonallisuus-jaottelu vai mikä?
Olen lukenut. En lokeroi ihmisiä.
Mieheni hyötyi enemmän tuosta kirjasta, kun ei oikeasti ymmärtänyt että ihmiset voivat ajatella toisella tavalla kuin hän itse ajattelee.
Jos on niitä persoonallisuuslokerointeja, niin ne on sellaista hevonhumppaa ja höpöhöpöä, että ihmettelen jos fiksut ihmiset niihin uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Eli mikä tämä luokitus on nimeltään? Joku persoonallisuus-jaottelu vai mikä?
Se perustuu alunperin Jungin keksimä 4 personallisuuspiirteisiin-ajatteluun. Kirjassa ne ovat "värikoodattuja", eli on olemassa sinisiä, punaisia, keltaisia ja vihreitä ihmisiä.
On se vähän kärjistetty mutta kelpo kirja.
Olen keltapunainen ja piste on rajalla.
Olen keltainen,mieheni sinipunainen. Kirja auttoi ymmärtämään toisiamme. Vihreät siskoni ja äitini eivät ole enään niin dorkia, eikä punainen bestikseni
Olen lukenut, en juurikaan luokittele. Tai ehkä lukiessa ja ekan viikon lukemisen jälkeen.
Sen tiedän että itse olen vihreä ja mieheni sininen.
Ihan viihdyttävä kirja.
Ehei, hänen työnkuvansa on vain yrittää käsitellä kaikkia, harvoin löytyy Ekalla kerralla sitä "oikeaa" terapeuttia
Psykiatria edustaa kaikkia värejä.