Soitan työkseni ihmisille ja naurattaa miten jotkut ihmiset vastaavat puheluun
Jotkut vastaavat puhelimeen: "No Maija Meikäläinen tässä hei?" Älkää nyt herranjumala vastatko noin puhelimeen! Noin sanotaan kun SINÄ SOITAT itse jollekin. Ja joidenkin kohdalla saa arvuutella että vastasiko siellä nyt oikea ihminen vai lähtikö vastaaja päälle, kuulostaa aivan samalta. :D
Ja ennen kuin joku alkaa vittuilemaan niin ei, en ole puhelinmyyjä. Ihmiset joille soitan, odottavat soittoani. :-)
Kommentit (59)
Niin tai joku ilmoittaa että äitis, isäs, lapses on joutunut sairaalaan ja nyt olis viimonen hetki tulla katsomaan... Siis vastaan aina.
Tuntemattomiin numeroihin vastaan Haloo, näkyviin tuntemattomiin numeroihin etunimellä, ja tuttuihin numeroihin tilanteen mukaan. Kyllä multakin on yritelty varmistella ulkomailta asti onko numero aktiivinen, ilman muuta asiaa. Pahasti on myös kuulostanut siltä mistä lehdissäkin varoitellaan, että yritetään saada sanomaan Yes tai ollaan vain kartoittamassa tietojani muualle myyntitarkoituksessa, tällaiset puhelut lopetan heti alkuunsa, ihan ystävällisesti jos mahdollista. En anna pitkiä tarkkoja tietoja kuka ja missä olen, tai mitä työnkuvaani kuuluu, ellei ole selvää että ihminen on oikealla asialla minua tavoittelemassa ja syystä on tietoja kyselemässä.
Kännykkänumerot on yleensä henkilökohtaisia, joten vastaan haloo. Töissä sukunimellä. Ennemmin vastaisin henk.koht kännyynkin suku- kuin etunimellä. En ole pankeille, puhelimyyjille jne. "Liisa".
Vierailija kirjoitti:
Mitäs soitit kirjoitti:
Vastaan tuntemattomasta numerosta tulevaan soittoon: "Anteeksi väärä numero."
Oletko tosissasi? Olet jättänyt soittopyynnön tärkeään asiaan liittyen johon haluat ITSE saada vastauksen ja sitten vastaat puhelimeen noin? :)
ap
Jos saat elää pitkän elämän ja soitella asiakkaille, niin tulet huomaamaan erilaisia tapoja miten vastataan puhelimeen, ihan samalla kun ihmiset puhuvat tai pukeutuvat eritavalla. Sitä kutsutaan elämän rikkaudeksi kun kaikki ei ole täyspäistetty.
Olen tehnyt vuosikymmenien työuran ja noin puhelimeen vastaaminen on yleistä ja oma mielikuva puhelimeen vastaajasta on sivistynyt ja ystävällinen ihminen, eikä soittajan tarvitse arvuutella tai kysellä, kuka siellä puhelimen toisessa päässä on, kun toinen ei huuda haloota tai kertoo vain etunimensä.
On sulla murheet ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mina vastaan aina "Hello". Nain on suositeltu USAssa jo vuosikymmenet kun on kaikenlaista hiipparia liikkeella. Jos sanoo nimensa niin saavat sen sitten numeron ohella ja siita voi etsia osoitteen ja vaikka mita. Turvallisuuskysymys.
Voi hyvät hyttyrät. Suomesta löytyy miljoonien ihmisten nimi, osoite ja puhelinnumero niin eksoottisesta paikasta kuin puhelinluettelosta (sähköisestä nykyään). Aika riski, vai mitä 😂
USA ei ole Suomi, taalla on osavaltioita, en usko etta kukaan on ruvennut luetteloimaan 300+ miljoonan ihmisen tietoja johonkin koko maata koskevaan sahkoiseen puhelinluetteloon. :D Suomi on yhden amerikkalaisen kaupungin kokoinen asukasmaaraltaan.
Nyt puhutaan kuitenkin Suomesta, kun on suomalainen keskustelupalsta, eikä erikseen ole mainittu, miten USA vastataan puhelimeen.
Ihan sama kuin vänkäisin, että Ranskassa ei tiedä kuka soittaa, kun osalla on vielä lankapuhelimia käytössä. Mutta enpä vänkää, koska nyt puhutaan Suomesta.
Työkkäristä sulle soitettais vastaisit mitä vittua taas siinä ois naurussa pitelemistä.
Nykyaikaan kun ei tarvii enää esitellä itteään, kun on jokaisella henkilökohtainen numero.
Lapsena vastasin aina "Anna Korhonen" koska en halunnut olla vaan joku Anna, joka oli Korhosella käymässä vrt. Korhosella Anna puhelimessa. 😁
Nykyään oiskin hankalaa kun se ois "Korhonen-Möttönen-Jokisella (mutta asuu täällä joka kolmas viikonloppu Virtasiakin, ja aina täydenkuun aikaan keskiviikkoaamuisin yksi Abdullah) Anna puhelimessa" ja sitten joka toinen viikko vastaisin että "Mäkinen-Nieminen-Korhosella, paitsi perjantaista lauantaihin Nieminen on isällään ja ma-to tämä myös von Töpöhännän kaksosten koti, Anna puhelimessa"... 😥 Vaikka itsellänikin on kyllä uusperhe, mutta ei ihan noin montaa sukunimeä. 😄
Ja onks ne pre-paidit muka jotain henkilökohtaisia numeroita? Ei ainakaan taida löytyä numeropalvelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vastaan vaan etunimellä nykyään. Lankapuhelimeen vastasin sukunimellä ja etunimellä esim. "Korhosilla Anna puhelimessa."
Minäkin vastasin lapsena, kunnes isä sanoi: "Riittää, kun sanot nimesi. Kaikki ymmärtävät, että olet puhelimessa, etkä esimerkiksi vessassa." Opin kerrasta.
Nykyään puhelimeen voi vastata myös vessassa ollessaan. Tätä se langattomuus teettää.
"Korhosilla Anna paskalla". Tästä tunnistaa ysärilapset
Kuinkas Lady Gaga vastasikaan puhelimeen?
Ei ole suomalainen ja ei todellakaan vastaisi suomalaisittain, eli huono läppä!
Olisi kiva tietää kommentoijien ikä. Uskon että vanhemmat vastaa nimellä ja nuoret haloo.
Vastaan kotona tai töissä ollessa koko nimellä mutta jos olen junassa tms.jossa on ylimääräisiä korvia en sano kuin etunimen. En halua että joku hullu stalkkaaja kuulee nimeni. Ehkä olen vähän vainoharhainen...
Itse vastaan yleensä vain sanomalla etunimeni lyhyesti ja ytimekkäästi.
-.Halo
-Onko xxx puhelimessa?
-jo
-Meillä olisi tällainen...
-tuuttuuttuut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vastaan vaan etunimellä nykyään. Lankapuhelimeen vastasin sukunimellä ja etunimellä esim. "Korhosilla Anna puhelimessa."
Minäkin vastasin lapsena, kunnes isä sanoi: "Riittää, kun sanot nimesi. Kaikki ymmärtävät, että olet puhelimessa, etkä esimerkiksi vessassa." Opin kerrasta.
Nykyään puhelimeen voi vastata myös vessassa ollessaan. Tätä se langattomuus teettää.
"Korhosilla Anna paskalla". Tästä tunnistaa ysärilapset
Kuinkas Lady Gaga vastasikaan puhelimeen?
Hello?
Tutuille vastaan "no moi!"
Tuntemattomille "haloo"
Ap, tosi ammattilainen ei arvostelisi asiakkaitaan keskustelupalstalla. Huono!
Vierailija kirjoitti:
Soitan kyllä useamman kerran, vähintään 3 kertaa, saman päivän aikana. Jos ei vastata niin vuoro menee seuraavalle. Mutta jos linja vaan avataan eikä mitään puhuta niin en voi edes tietää onko numero oikein. Joskus on niin kiire saada peruutusaika edes jollekulle niin on pakko soittaa heti jonossa seuraavalle ettei se aika jää käyttämättä.
-se sairaalatyyppi
Ainakin minun puhelimessa on sellainen vika, että jos puhun heti luuria painettuani niin soittajalle ei kuulu mitään. Sitten odotan hiljaisuudessa että soittaja sanoisi jotain kun en tiedä ettei hän ole kuullut puhettani. Nyt sentään tiedän ongelman, mutta monilla voi olla puhelimissaan sama vika ilman että tietävät siitä.
Joo ja sieltähän voi olla tulossa vaikka joku arpajaisvoitto kun tuntematon numero soittaa :)