Soitan työkseni ihmisille ja naurattaa miten jotkut ihmiset vastaavat puheluun
Jotkut vastaavat puhelimeen: "No Maija Meikäläinen tässä hei?" Älkää nyt herranjumala vastatko noin puhelimeen! Noin sanotaan kun SINÄ SOITAT itse jollekin. Ja joidenkin kohdalla saa arvuutella että vastasiko siellä nyt oikea ihminen vai lähtikö vastaaja päälle, kuulostaa aivan samalta. :D
Ja ennen kuin joku alkaa vittuilemaan niin ei, en ole puhelinmyyjä. Ihmiset joille soitan, odottavat soittoani. :-)
Kommentit (59)
Minä vastaan vaan omalla nimelläni :) Ja olen kyllä samaa mieltä ap:n kanssa, jos vastaa tuolleen "Maija meikäläinen tässä hei", niin hetki pitää miettiä että oliko nyt vastaaja vai vastasiko ihminen oikeasti puhelimeen.
Mutta suurta tunteenpaloa aiheeseen ei ole, samapa tuo miten vastaavat.
Vierailija kirjoitti:
No on niitä soittajiakin monenmoisia törppöjä. Vuosia sitten minulle soitti nainen, joka sanoi pelkästään nimen, etu- ja sukunimen. Luulin että esitteli itsensä, joten tervehdin. Hän etsikin tätä nimeltä mainitsemaansa ihmistä. Äänensävy ei ollut edes kysyvä. Olin itse vastannut omalla nimelläni puhelimeen. Hän siis soitti väärään numeroon.
Minun numeroni soitti joku mies, joka ei sitten millään käsittänyt etten voinut pyytää jotain Mirkkua puhelimeen enkä ollut Mirkku enkä edes tunne yhtään Mirkkua. Jankkasi ja jankkasi. Kehotin häntä soittamaan numerotiedusteluun koska hän oli soittanut minun mielestäni väärään numeroon.
No eikö se oli kiva vain, että saat työssäsi nauraakin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vastaan vaan etunimellä nykyään. Lankapuhelimeen vastasin sukunimellä ja etunimellä esim. "Korhosilla Anna puhelimessa."
Minäkin vastasin lapsena, kunnes isä sanoi: "Riittää, kun sanot nimesi. Kaikki ymmärtävät, että olet puhelimessa, etkä esimerkiksi vessassa." Opin kerrasta.
Nykyään puhelimeen voi vastata myös vessassa ollessaan. Tätä se langattomuus teettää.
"Korhosilla Anna paskalla". Tästä tunnistaa ysärilapset
Mitäs soitit kirjoitti:
Vastaan tuntemattomasta numerosta tulevaan soittoon: "Anteeksi väärä numero."
Itse en vastaa ollenkaan tuntemattomasta numerosta tulevaan puheluun. Jättäköön viestin ja jos asia on oikeasti tärkeä, niin soitan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama kunhan esittäytyy. Pelkkä HALOO on karsee tapa ja kyllä moni aikuinen vastaa näin. Tekis mieli lyödä luuri korvaan. Haloo vaan stna sullekkin!
Olen asunut vuosikausia maassa, jossa vastataan puhelimeen haloo ja odotetaan soittajan kertovan nimensä ja asiansa. Mikä siinä niin karseaa on? Kai soittaja tietää minne tai kenelle oli soittamassa?
Olen miettinyt että kun on näitä valepoliiseja yms niin mitäs jos alkais vastata haloo:lla. Ihan niinku amerikkalaisissa sarjoissa aina. Saisi soittaja joutua kysymään "niin että oliko matti meikäläinen?" Helpottaisi lehtimyyjienkin kanssa. "Juu matti ei ole nyt lähettyvillä" 😁
Minäkin joudun työkseni soittelemaan ihmisille, sairaalasta. Ja moni ei edes viitsi vastata kun luulevat että taas joku puhelinmyyjä soittaa. Annan aikoja tutkimuksiin ja pieniin toimenpiteisiin ja on tärkeää että tavoitan kyseiset ihmiset, siis pelkkä kutsukirje ei riitä kun esim.joku peruutusaika tulee niin nopeasti ettei voi jäädä odottamaan postin kulkua. Mutta kun ihmiset eivät vastaa niin voi voi, aika menee sitten jonossa seuraavalle. Tai jos joku vaan avaa linjan eikä puhu mitään niin en minäkään sinne ala mitään huutelemaan vaan soitan seuraavalle ja aina on se peruutusaika jollekulle sitten kelvannut. Ja mielestäni tämä on ihan oikein, en voi käyttää työaikaani siihen että arvuuttelen onko siellä toisessa päässä joku vai ei, viitsiikö tavoittelemani henkilö vastata vai ei. Siis kannattaisi vastata asiallisesti, siitä voi oikeasti olla hyötyäkin.
Mina vastaan aina "Hello". Nain on suositeltu USAssa jo vuosikymmenet kun on kaikenlaista hiipparia liikkeella. Jos sanoo nimensa niin saavat sen sitten numeron ohella ja siita voi etsia osoitteen ja vaikka mita. Turvallisuuskysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä vastaan vaan etunimellä nykyään. Lankapuhelimeen vastasin sukunimellä ja etunimellä esim. "Korhosilla Anna puhelimessa."
Minäkin vastasin lapsena, kunnes isä sanoi: "Riittää, kun sanot nimesi. Kaikki ymmärtävät, että olet puhelimessa, etkä esimerkiksi vessassa." Opin kerrasta.
Nykyään puhelimeen voi vastata myös vessassa ollessaan. Tätä se langattomuus teettää.
"Korhosilla Anna paskalla". Tästä tunnistaa ysärilapset
Kuinkas Lady Gaga vastasikaan puhelimeen?
Jos pelkäät väärää vastausta, älä soita.
Kiitti moi.
Yhdeksännellä Pyhällä Henrik puhelimessa.
Minä vastaan kysyvästi "Niin?"Jos kysytään, että onko siellä N.N (eli minä), niin kysyn, että kenelle hän on yrittänyt soittaa. Minusta on outoa, että soittaja ei tiedä edes sitä, ketä tavoittelee, vaan varmistaa erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin joudun työkseni soittelemaan ihmisille, sairaalasta. Ja moni ei edes viitsi vastata kun luulevat että taas joku puhelinmyyjä soittaa. Annan aikoja tutkimuksiin ja pieniin toimenpiteisiin ja on tärkeää että tavoitan kyseiset ihmiset, siis pelkkä kutsukirje ei riitä kun esim.joku peruutusaika tulee niin nopeasti ettei voi jäädä odottamaan postin kulkua. Mutta kun ihmiset eivät vastaa niin voi voi, aika menee sitten jonossa seuraavalle. Tai jos joku vaan avaa linjan eikä puhu mitään niin en minäkään sinne ala mitään huutelemaan vaan soitan seuraavalle ja aina on se peruutusaika jollekulle sitten kelvannut. Ja mielestäni tämä on ihan oikein, en voi käyttää työaikaani siihen että arvuuttelen onko siellä toisessa päässä joku vai ei, viitsiikö tavoittelemani henkilö vastata vai ei. Siis kannattaisi vastata asiallisesti, siitä voi oikeasti olla hyötyäkin.
Oletus ilmeisesti on, että ihminen on ihan aina valmis vastaamaan soittoihin. Jos et vastaa, niin et vaan tykkää vastata vai?
Useat ihmiset käy töissä tai opiskelee. Jos olet palaverissa, kokouksessa, luennolla, tunnilla yms niin et pysty vastaamaan. Osaan tulleista puheluista ei edes pysty soittamaan takaisin, toisaalta, voi miettiä kannattaako kaikkiin numeroihin edes yrittää soittaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mina vastaan aina "Hello". Nain on suositeltu USAssa jo vuosikymmenet kun on kaikenlaista hiipparia liikkeella. Jos sanoo nimensa niin saavat sen sitten numeron ohella ja siita voi etsia osoitteen ja vaikka mita. Turvallisuuskysymys.
Voi hyvät hyttyrät. Suomesta löytyy miljoonien ihmisten nimi, osoite ja puhelinnumero niin eksoottisesta paikasta kuin puhelinluettelosta (sähköisestä nykyään). Aika riski, vai mitä 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvät hyttyrät. Suomesta löytyy miljoonien ihmisten nimi, osoite ja puhelinnumero niin eksoottisesta paikasta kuin puhelinluettelosta (sähköisestä nykyään). Aika riski, vai mitä 😂
USA ei ole Suomi, taalla on osavaltioita, en usko etta kukaan on ruvennut luetteloimaan 300+ miljoonan ihmisen tietoja johonkin koko maata koskevaan sahkoiseen puhelinluetteloon. :D Suomi on yhden amerikkalaisen kaupungin kokoinen asukasmaaraltaan.
Soitan kyllä useamman kerran, vähintään 3 kertaa, saman päivän aikana. Jos ei vastata niin vuoro menee seuraavalle. Mutta jos linja vaan avataan eikä mitään puhuta niin en voi edes tietää onko numero oikein. Joskus on niin kiire saada peruutusaika edes jollekulle niin on pakko soittaa heti jonossa seuraavalle ettei se aika jää käyttämättä.
-se sairaalatyyppi
Lisäys vielä etten itsekään aina vastaa puhelimeen (auton ratissa, konsertissa tms.) mutta kun vastaan niin vastaan asiallisesti enkä pidä ihmisiä pilkkanani
-se sairaalatyyppi
Ymmärrän kyllä tuon että sairaalassa peruutuspaikalle otetaan se joka ensimmäiseksi saadaan kiinni. Ei ole kenenkään kannalta hyvä jos kirurgi siellä pyörittelee peukaloitaan kun flunssakauden aikaan noita peruutuksia tulee. Itsekin olen sairaalassa töissä ja tiedän tuon. Sillä ei ole väliä vastaako sukunimellä, etunimellä vai haloo, kunhan ylipäätään vastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
USAssa kyllä. Ei suomalaiset edes tajua miten vaarallinen paikka tuo on.
Itse vastaan aina haloo ja vasta kun tiedän mitä asia koskee, niin olen itse puhelimessa ;)