Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lapsiperheisiin liittyvää asiaa et vain kerta kaikkiaan voi ymmärtää?

Vierailija
20.12.2017 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (110)

Vierailija
1/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on joskus ollut lapsi, ja melkein kaikki ovat asuneet lapsiperheessä monta vuotta. Ihmettelen, miten jotkut eivät saaneet siitä tarpeekseen jo silloin. Miksi pitää elää koko homma uudelleen toisessa roolissa?

Vierailija
2/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei keksitä ihmisten kanssa enää mitään muuta puhumista tai kertomista omasta elämästä kuin mitä lapset tekee. En ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus lapsettomia kohtaan.

Itsehän olette soppanne keittäneet.

Vierailija
4/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, miten he kestävät sitä. Lasten kanssa jossain leikkipaikoilla rännässä, ruoan tekemistä lapsille ja niin edelleen. Kaikki kouluasiat. Miksi kukaan lähtee sellaiseen? Lisäksi perheellisen sosiaalinen status on matala, kun taas sinkut porskuttavat huipulla. Kukaan ei sietäisi oikein nähdä koko perheellisiä silmissään.

Perheellisen taakka on kova eikä siihen kuulu iloa. En vain voi ymmärtää, miten biologia tekee sellaisen jekun, että vauvavuoden takia hankitaan niitä lapsia vaikka montakin, vaikka on jo nähty, millaista lapsen kanssa on.

Vierailija
5/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ovat toivottuja silloin, kun niitä hankitaan.

Vierailija
6/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden kalliin puhelimen ostamista aikaisemman puhelimen tahallaan hajottaneelle lapselle/teinille.

En ymmärrä miksi huonosta käytösestä palkitaan?

Vierailija
7/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että joku naapurin maija neuvoo lastenkasvatuksessa naukuvalla äänellä kertoen kuinka Ennen Kaikki oli paremmin..

Vierailija
8/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi kiva kommentti hei

Vierailija
9/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä jos heittäydytään lasten orjaksi. Esim. kannetaan lentokoneeseen kotoa saakka omat tyynyt ja peitot lyhyelle lennolle ja touhotetaan niiden kanssa niin kovalla äänellä sekä lentoemännille että matkustajille selittäen. Sen kun kantavat petivaatteet mukanaan kahden tunnin lennolle mutta pakkoko siitä on tehdä niin isoa numeroa?

Toinen asia on lasten syöminen. Kamala paniikki jos lapsi ei syö ennalta arvioitua määrää. Jokainen terve lapsi osaa syödä tarvimansa määrän ruokaa. Ei se asia muutu mihinkään vaikka vanhemmat maanittelevat syömään lisää tai juoksevat lautasen ja lusikan kanssa perässä.

Vierailija
10/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla nuoria kirjoittajia. Lapsettomat ovat tutkitusti useammin syrjäytyneitä ja työelämän ulkopuolella kuin perheelliset. Miten omat vanhempanne muuten kestivät teitä, jos perhe-elämä on helvettiä?

Vierailija
11/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi kiva kommentti hei

Kaikkien pitäisi tietää, mitä kaikkea negatiivista vanhemmuuteen liittyy. Suomessa kenenkään ei ole pakko ryhtyä äidiksi, jos ei halua. Tätä taustaa vasten on kyllä harvinaisen typerää olla kateellinen ihmisille, jotka ovat osanneet valita fiksummin.

Vierailija
12/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla nuoria kirjoittajia. Lapsettomat ovat tutkitusti useammin syrjäytyneitä ja työelämän ulkopuolella kuin perheelliset. Miten omat vanhempanne muuten kestivät teitä, jos perhe-elämä on helvettiä?

Ajat ovat muuttuneet. Nykyisin on vapaus valita. Valitettavasti se on tullut vasta ihan hiljattain, tämä asenne, että ilman lapsia on ihan hyvä (siis parempi). Minun lapsuudessani katsottiin vielä kieroon, jos jollain ei ollut lapsia. Ihmistä pidettiin jotenkin outona tai epäonnistuneena. Nykyisin lapsettomat ovat niitä, joita kaikki kadehtivat. Toivoisivat olevansa heidän asemassaan.

Vierailija
13/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla nuoria kirjoittajia. Lapsettomat ovat tutkitusti useammin syrjäytyneitä ja työelämän ulkopuolella kuin perheelliset.

Niin, ja huippupoliitikot ovat myös useammin lapsettomia.

Sinulta ei taida looginen ajattelu sujua kovin hyvin?

Vierailija
14/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajat ovat muuttuneet. Nykyisin on vapaus valita. Valitettavasti se on tullut vasta ihan hiljattain, tämä asenne, että ilman lapsia on ihan hyvä (siis parempi). Minun lapsuudessani katsottiin vielä kieroon, jos jollain ei ollut lapsia. Ihmistä pidettiin jotenkin outona tai epäonnistuneena. Nykyisin lapsettomat ovat niitä, joita kaikki kadehtivat. Toivoisivat olevansa heidän asemassaan.

Vielä mun lapseni syntyessä vuosituhannen vaihteessa oli sama meininki. Erityisesti naisten kohdalla vapaaehtoista lapsettomuutta ei vaan ollut olemassa tai ymmärretty (normi). Miehet ovat ilmeisesti päässeet tässä asiassa helpommalla (omani on vela)? Niinpä minäkin tein lapsen nuorena, pois alta, koska niin vaan kuului tehdä. Onhan tuosta silti rakas tullut. Juuri puhuin asiasta omien vanhempieni kanssa (suuria ikäluokkia), ja sama ajatusmaailma koski heitäkin. Lapsia piti olla. Jos olisin odottanut, olisi maailma muuttunut eikä mulla varmaankaan olisi tuota yhtäkään, toisaalta ei olisi heilläkään. Ihan hyvin se meni näinkin, kaikkien mielestä.

Vierailija
15/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ymmärrän että joku Mittu Räikkönen tekee mukulan tai pari ja nauttii lapsiperhe elämästä. Mutta sitä en voi käsittää jos joku kaupankassa tekee lapsia. Herätä viideltä räntään viemään lasta hoitoon keretäkseen täysin yhdentekevään lähes palkattomaan työhön. En käsitä!

Vierailija
16/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en pysty ymmärtämään sitä miksi se lapsiperhe on palstan lapsettomalle niin suuri mörkö. Itse olin lapseton 42 -vuotiaaksi asti. Kukaan ei painostanut, harva edes kysyi oliko lapsia ollutkaan suunnitelmissa. Hyvin vähän tuli oltua lapsiperheiden kanssa tekemisissä eikä niiden tekemiset millään tavalla vaivanneet minua tai häirinneet. Elämä oli vapaata, olo oli kuin lentojätkällä, kukaan ei kaivannut liikoja. Aviossa toki olin koko aikuisikäni, mutta mieskään ei ollut sen sopivampi isähommiin kuin minä luulin olevani äitihommiin. Myöhemmällä iällä jouduin sitten vaihtamaan parisuhdetta ja uusi mies oli toista maata kuin edellinen ja vauvakuumeenkin sai minuun tartutettua. Lapsi tehtiin kypsässä iässä ja nyt se elämä vasta alkoi. Minun puolestani tämänkin palstan pikkuvelat saavat ristiä säärensä ihan vapaasti, mutta onko se niin hemmetin vaikeaa antaa meidän lapsiperheiden elää onnellista elämäämme rauhassa ilman, että jatkuvasti täytyy loukata ja solvata. P.S. Tuoreen Väestöliiton tutkimuksen mukaan köyhät ja kouluttamattomat jäävät lapsetta kaikkialla Euroopassa, vapaaehtoinen lapsettomuus on kasvanut ainoastaan saksankielisellä kielialueella.

Vierailija
17/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en pysty ymmärtämään sitä miksi se lapsiperhe on palstan lapsettomalle niin suuri mörkö. Itse olin lapseton 42 -vuotiaaksi asti. Kukaan ei painostanut, harva edes kysyi oliko lapsia ollutkaan suunnitelmissa. Hyvin vähän tuli oltua lapsiperheiden kanssa tekemisissä eikä niiden tekemiset millään tavalla vaivanneet minua tai häirinneet. Elämä oli vapaata, olo oli kuin lentojätkällä, kukaan ei kaivannut liikoja. Aviossa toki olin koko aikuisikäni, mutta mieskään ei ollut sen sopivampi isähommiin kuin minä luulin olevani äitihommiin. Myöhemmällä iällä jouduin sitten vaihtamaan parisuhdetta ja uusi mies oli toista maata kuin edellinen ja vauvakuumeenkin sai minuun tartutettua. Lapsi tehtiin kypsässä iässä ja nyt se elämä vasta alkoi. Minun puolestani tämänkin palstan pikkuvelat saavat ristiä säärensä ihan vapaasti, mutta onko se niin hemmetin vaikeaa antaa meidän lapsiperheiden elää onnellista elämäämme rauhassa ilman, että jatkuvasti täytyy loukata ja solvata. P.S. Tuoreen Väestöliiton tutkimuksen mukaan köyhät ja kouluttamattomat jäävät lapsetta kaikkialla Euroopassa, vapaaehtoinen lapsettomuus on kasvanut ainoastaan saksankielisellä kielialueella.

Mitähän mahdat selittää? Vapaaehtoisen lapsettomuuden suosio on kasvanut Suomessa todella paljon, tuplaantunut kymmenessä vuodessa.

Vierailija
18/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitähän mahdat selittää? Vapaaehtoisen lapsettomuuden suosio on kasvanut Suomessa todella paljon, tuplaantunut kymmenessä vuodessa.

Älä selitä mutuilujasi, tutkimukset eivät tue tätä. Lapsettomuus toki on lisääntynyt, mutta kyse ei ole vapaaehtoisuudesta. Suomalaisista miehistä viidesosa jä tällä hetkellä lapsettomiksi. Syynä on, että ei ole naista. Naista taas ei ole koska ei ole töitä eikä koulutusta.

Vierailija
19/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä selitä mutuilujasi, tutkimukset eivät tue tätä. Lapsettomuus toki on lisääntynyt, mutta kyse ei ole vapaaehtoisuudesta. Suomalaisista miehistä viidesosa jä tällä hetkellä lapsettomiksi. Syynä on, että ei ole naista. Naista taas ei ole koska ei ole töitä eikä koulutusta.

Tutkimukset todellakin tukevat tätä. Lukaisepa vaikkapa Väestöliiton perhebarometri vuodelta 2015.

Vierailija
20/110 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ymmärrä, että lapsille ei pidetä minkäänlaista kuria. Vanhempien käskyt ovat ihan yhtä tyhjän kanssa, kun niitä ei ilmeisesti oikeasti edes tarkoiteta. Sanotaan ehkä kerran, että älä kulta tee noin ja sitten vanhemman katse palaa takaisin puhelimeen ja lapsi jatkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi