Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten usien pesette pyykkiä? ja onko teillä aina kauheet pyykkivuoret vai vain koneellinen pyykkiä?

Vierailija
12.04.2006 |

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on pyykkitupa, pyykkipäivinä pesen 3-5 koneellista. kannan kuivat pyykit samana iltana kotiin ja kaappeihin. vuorihan tuolla aikavälillä kertyy mutta eipä tartte kuivatella kotona.

tosin lähiaikoina ostetaan pieni kone kotiin. kaksi aikuista, vuoden ikäinen lapsi.

Vierailija
22/38 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vain koneellinen pyykkiä (paitsi silloin kun on lakana, yms pyykkiä). Taloudessa minä ja taapero =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensä aivan kamalat pyykkivuoret :( Taitaa olla liikaa vaatteita ja taidan pestä liian tiuhaan= vielä aika puhtaita, kerran päällä käyneitä vaatteita.....

Vierailija
24/38 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli heti kun on kuutta kymppiä koneellinen, niin pistän pyörimään, samoin heti kun on tarpeeksi tummaa neljää kymppiä jne. Ei siis kerry pyykkivuoria. Mutta heti jos jää yksikin koneellinen pyörittämättä, vaikka olisi pitänyt, alkaakin jostain kumman syystä se vuori kasvaa. Ei siis sovi laiskotella :)

Vierailija
25/38 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pyykkikorissa on kahden koneen pyykit kertymässä, eli vaalean ja kirjavan.

Meillä 2 aikuista ja 2 lasta, eikä tilanne tuolla tahdilla riistäydy käsistä.

Vierailija
26/38 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun kone täynnä, mä en kauheesti erottele melkein kaikki pesen 60 asteessa. Lakanoiden vaihto päivänä ja sitä seuraavana pesen sitten niin monta koneellista että kaikki tulee pestyä.

Meillä ei siis vuoria tule ja harvoin on pyykkikorissakaan mitään kun laitetaan pyykit suoraan koneeseen.

AP

Vierailija
27/38 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus koko kylppärin lattia lainehtii pyykkiä. 6-henkinen perhe.

Pyykkikine pyörii nyt noin kahdesti päivässä, ja enemmänki vois pyörittää jos pullonkaulana ei olis kuivaus. Tilaa on vaan parille koneelliselle ja kuivaa hitaasti. Kuivausrumpu auttais mutta sille ei ole rahaa eikä paikkaa. Toinen vuori on sitte puhtaan pyykin vuori, koska mun on ihan pakko silittää kaikki, eikä se onnistu saman tien. Sillain vielä silitän että 1-vuotias nykii koko ajan silitysraudan johdosta, mutta en enää sitten kun se lisäksi rääkyy vihlovasti. Ja sitten kun se nukkuu on tärkeämpiäkin töitä tehtäväksi...

Vierailija
28/38 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyyhkeet ja lakanat pesen aina samantien kun vaihdan ne. Vaatteistakin suurin osa menee aina suoraan pesukoneeseen odottelemaan pesua. Jos olen seuraavaksi pesemässä 60-asteisia vaaleita, saa 40-asteiset tummat odotella vuoroaan makuuhuoneen tuolilla lustauksillaan, missä ne eivät kauaa joudu odottamaan, että viskaisen ne vuorostaan odottamaan sitä, että kertyy lisää 40-asteisia tummia. Pesen viikossa ehkä neljä koneellista.

Vierailija
29/38 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Jaksan joskus harvoin silittää pari paitaa, mutta siinä kaikki. Miehenikään ei jaksa silittää.

Missä vika?

Vierailija
30/38 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin saadaan 3 tunnissa kaikki pyykit puhtaaksi, kuivaksi ja kaappeihin :)

Vierailija
31/38 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja six meillä on aina hirveet pyykkivuoret....

Vierailija
32/38 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä ja vuoden ikäinen tyttö ja pyykkiä pestään joka päivä. lakanat vaihdetaan vähintään kerran viikossa ja sitten täytyyki pestä yhtenäpäivänä pari koneellista ettei jää lojuun koriin lakanat. huoh...

Vierailija
33/38 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kaikkien ole kaikesta tykättävä? Mun mielestä silittäminen on ihanaa - puhtaat pyykit tuoksuu, itse työ tyydyttää mun säntillisyyttäni, saa rauhassa ajatella omiaan ja kuunnella hyvää musiikkia... Voisin silittää joka päivä. Sen sijaan itse inhoan imuroimista.

36

Vierailija
34/38 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö harmita kun lapsen juuri silitetylle paidalle tipahtaa ketsuppia ja paita pitää laittaa heti pesuun ja sitten TAAS pitää silittää?

Entä silitättekö trikoovaatteet esim. Marimekon paidat tms.?

t. se yksi, joka ei jaksa silittää

Yritän tässä päästä päänne sisään ja imeä itseeni silitystietoutta ja -intoa, sillä myös minä nauttisin sileistä vaatteista ja suorista vaatekasoista vaatekaapissa.

Vierailija
35/38 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies silittää omat duunivaatteensa (tosin jotku tulee pesulasta suoraan silitettyinä).

Joskus mies myös silittää verhoja.

Vierailija
36/38 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pesemättä 3-4 päivää, vuoret alkaa kasaantua. Mieluummin pesen aina, kun tulee koneellinen saman värisiä. Eli pesuryhmät meillä on tummat/kirjavat, vaaleat(vaaleanpunaiset yms.) ja valkoiset. Perheessä on kaksi aikuista ja yksi 2-v. lapsi.

Vierailija
37/38 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon teillä menee aikaa viikossa silittämiseen?

En ole varma. Sunnuntaisin menee varmaan kerralla puolitoistatuntia, kun teen isomman kasan aina silloin. Keskellä viikkoa kerran tai pari silitän, mutta en ole varma, kuinka kauan siihen menee.

Eikö harmita kun lapsen juuri silitetylle paidalle tipahtaa ketsuppia ja paita pitää laittaa heti pesuun ja sitten TAAS pitää silittää?

No ei se silitys siihen mitenkään vaikuta. Kuten sanoin, pidän silittämisestä.

Entä silitättekö trikoovaatteet esim. Marimekon paidat tms.?

Mä silitän ihan kaiken, paitsi rintsikat tietenkin. Ja jos on kiire tai ei muuten huvita niin en kärsi kamalasti, jos alusvaatteet ja sukat jää silittämättä, mutta kyllä ne yleensä tulee silitettyä.

Vierailija
38/38 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen viikossa 1 koneellisen mustia, 1 kirjavia, 1 punaisia, 1 valkoisia, 1 hienopesuohjelmalla ja 1-2 lakanoita.

Ripustan pyykit heti kuivumaan jotta ne eivät rypisty, kauluspaidat laitan suoraan henkarille. Yritän viikata pyykit suoraan narulta kaappiin, jos en tätä ehdi tekemään, niin siitäpä niitä vuoria kertyy..

Silittämisestä en pidä, miehen paitoja silitän jos ovat kovin ryppyisiä. Tietysti kaikki verhot ja pöytäliinat silitän, niitäkin pestään tosi harvoin.